ساعدنیوز
ساعدنیوز

قیمت دوربین کانن مدل EOS 800D - Canon EOS 800D (EOS T7i / Kiss X9i) Camera

  شنبه، 30 مرداد 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت دوربین کانن مدل EOS 800D - Canon EOS 800D (EOS T7i / Kiss X9i) Camera
در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های دوربین عکاسی کانن مدل EOS 800D خواهیم پرداخت، با ما در ساعدنیوز همراه شوید.
قیمت: 33,727,200 تومان
بروزرسانی: پنجشنبه، 03 شهریور 1401

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن مدل EOS 800D

نمایندگی کانن در ایران همتای دیگر نمایندگان کانن در دنیا در فوریه سال 2017 اقدام به رونمایی از یک دوربین نیمه حرفه ای تحت عنوان Canon EOS Rebel T7i نمود که این محصول به نامهای EOS 800D و Kiss X9iنیز شناخته می‌شوند. البته نام EOS 800D در ایران و شناخته شده تر می‌باشد. لذا درسایت رسمی کانن در خاورمیانه نیز از این اسم بیشتر استفاده شده است.

طبق آنچه که در سایت رسمی کانن گلوبال درج شده است، دوربین عکاسی کانن 800D، مجهز به یک حسگر با کیفیت 24 مگاپیکسل است که قادر به استفاده از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel AF (که یک سیستم اتوفوکوس پیشرفته در حالت Live View است) در زمان فیلمبرداری می‌باشد.

شکل ظاهری دوربین کانن EOS 800D شباهت های زیادی با دوربین کانن EOS 77D دارد. بجز شکل ظاهری در این دو دوربین عکاسی دیجیتال، برخی از ویژگی‌های درونی آنها نیز بسیار به یکدیگر نزدیک هستند هر چند که Canon 77D نسبت به Canon 800D گران قیمت تر می‌باشد. البته تفاوت‌ها و تمایزهای این دو دوربین به محض روشن کردن دو دوربین، بیشتر از شباهت‌ها نمود پیدا می‌کنند.

دوربین عکاسی کانن مدل EOS 800D

از بین دوربین هایی که توسط شرکت کانن تولید می‌شود و در سایت اصلی کانن معرفی می‌گردد آن مدل از دوربین‌هایی که جزء سری Rebel یا (Kiss) هستند در سراسر جهان، پر فروش تر می‌باشند اما مسلماً هیچگاه کاملاً بدون رقیب نیستند و یکی از رقبای سرسخت برای این دوربین را می‌توان دوربین نیکون D5600 دانست. دوربین عکاسی دیجیتال D5600 با حسگری که کیفیت 24 مگاپیکسلی دارد،‌ نسبت به دوربین EOS 800D دارای قابلیت‌های بیشتری است. از طرفی یک دوربین کمپانی سونی با نام a5100 که یک دوربین بدون آینه (Mirrorless) می‌باشد نیز در زمره رقیبان این مدل قرار گرفته است هرچند که این مدل سونی به عنوان یک دوربین غیر حرفه ای و ساده شناخته می‌شود. در بین رقبای دیگر دوربین Canon EOS 800D نباید شرکت فوجی را با دوربین X-T20 فراموش کرد.

سایت های مطرح عکاسی به نقل از نمایندگی کانن در خصوص این دوربین گفته اند که بسیاری از عکاسان غیر حرفه ای و تازه کار نیاز به دوربینی دارند که بتواند در حالت خودکار و اتوماتیک، امکانات مطلوبی را به عکاس ارائه دهد. دوربین‌ های کانن سری Rebel / Kiss در زمینه حالت‌های نوردهی، تراز سفیدی (Whait Balanc) و تنظیم فوکوس دوربین جوابدهی مطلوبی دارند اما در صورتی که عکاس از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد و اصول عکاسی پایه را به خوبی آموخته باشد،‌ می‌تواند با استفاده از عملکرد خوب نور فلاش، عکسهای خوبی برداشت کند و در صورتی که حالت خودکار در فلاش خاموش باشد،‌ دوربین جبران برای نوردهی، بجای اینکه ایزو را افزایش دهد، سرعت شاتر را کمتر می‌کند.

سیستم تنظیم رنگ دوربین در حالت عکاسی با فرمت فایل JPEG در این دوربین در حد بسیار مطلوبی قرار داشته و با توجه به این مسئله در شرایط فراهم بودن نور طبیعی و یا حتی در محیط های داخلی با تمامی رقبای خود برابری می کند.

در حالت عکاسی، اگر بخواهیم فایل ها را با فرمت JPEG ذخیره کنیم، میتوان به سیستم تنظیم رنگ این دوربین اعتماد داشت.

معمولا وقتی صحبت "با استفاده از صفحه نمایش" درعکسبرداری توسط دوربینهای DSLR می‌شود، چالشی که مطرح است، تحت تأثیر قرار گرفتن دوربین و کاهش کیفیت و عملکرد آن می‌باشد، اما دوربین Canon EOS 800D مطابق آنچه که در سایت اصلی نمایندگی کانن بیان شده است، به دلیل توانمندی زیاد صفحه نمایش این دوربین این مشکل به صورت نسبی و تا حدی برطرف شده است.

دوربین عکاسی کانن مدل EOS 800D

مجهز بودن دوربین عکاسی کانن 800D به یک سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel بدین معنا می‌باشد که:

دوربین توانایی تعقیب سوژه و فوکوس به روی آن را دارد.

با بکارگیری از عملکرد صفحه نمایش لمسی، شما می‌توانید که با یک اشاره بر روی سوژه در حال حرکت، در هر لحظه ای که بخواهید، به روی آن فوکوس نمایید.

سایت اصلی کانن به نقل از نمایندگی کانن در خصوص مزیت های این دوربین چنین نوشته است که:

تجهیز دوربین به چنین قابلیتی، در زمان فیلمبرداری، کاربرد فراوانی خواهد داشت و به همین سبب، دوربین Canon EOS 800D پیچیدگی خاصی در حین فیلمبرداری چه در زمان فیلمبرداری چه در حالت خودکار و چه در حالت دستی نخواهیم داشت.

تصویربرداری دوربین کانن 800D به صورت Full HD بوده و تنظیمات آن تقریبا خودکار است.

کاربران تازه کار که عموماً برای رؤیت سوژه در زمان عکاسی هم از صفحه نمایش استفاده می‌کنند و هم از View Finder و این افراد گاهی جهت استفاده از فوکوس خودکار دچار سردرگمی میشوند و این سردرگمی به دلیل این است که این دو ابزار در زمان فوکوس خودکار عملکردهای متفاوتی نسبت به یکدیگر نشان می‌دهند و این امر را می‌توان تنها ایرادی است که می‌توان به سیستم فوکوس دوربین 800D وارد دانست.

یکی دیگر از نقاط ضعف این دوربین، عدم سادگی در رابطه با انتقال تصاویر و داده ها، با استفاده از WiFi است. اتصال دوربین EOS Rebel T7i یا همان 800D به گوشی های هوشمند به آسانی میسر نیست و لذا بهتر است که انتقال داده های پرحجم و با کیفیت بالا به صورت کابلی منتقل شوند.

گروهی از کاربران اصلی دوربین (Kiss X9i )یا همان کانن 800D اشخاصی هستند که جهت افزایش و فراگیری مهارت‌های هنری در زمینه عکاسی اقدام به تهیه دوربین های DSLR کرده اند با توجه به این امر، همواره این مسئله وجود دارد که اگر یک دوربین حرفه ای در دستان این اشخاص تازه کار قرار گیرد، می‌تواند موجب سردرگمی آنها شود تا جایی که حتی ممکن است آنها موارد اصولی و پایه عکاسی را هم بسیار دیرتر یاد بگیرند.

با توجه به مورد فوق،‌ نمایندگی اصلی کانن اقدام به ایجاد یک تعادل و توازن در خصوص حرفه ای بودن دوربین و در عین حال سهولت در یادگیری نموده است، زیرا ساختار داخلی Canon EOS 800D دارای یک کاربری آسان برای افراد مبتدی می‌باشد تا آنها بتوانند به صورت اصولی و درست عملکردهای این دوربین را آموزش ببیند و زمانی که کاملاً به کنترل دوربین تسلط یافتند، می‌توانند به راحتی تنظیمات آن را توسط فهرست موجود در منویQ در اختیار داشته باشند.

دوربین عکاسی کانن مدل EOS 800D

سیستم فوکوس خودکار در دوربین EOS 800D (یا همان دوربین Kiss X9i) در وضعیت تصویربرداری و در حالت Live View به کاربران این امکان را میدهد که فوکوس خودکار را با سرعت بالاتر و همچنین با دقت بیشتری اعمال نمایند.

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS Rebel T7i (یا همان EOS 800D که با نام Kiss X9iنیز شناخته می‌شود ) به طور حتم یکی از بهترین مدل‌های سری Rebel یا سری Kiss و یا سری EOS D میباشد که با توجه به سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel که در آن تعبیه شده است این امکان را به کاربران می‌دهد که عملکردی بسیار آسان و پرسرعت داشته باشند و همزمان بتوانند از View Finder (یا همان ویزور) و Live View (یا همان نمای زنده ) استفاده نمایند.

این دوربین به دلیل داشتن یک رابط کاربری ساده، دوربین مناسبی برای افراد تازه کار و در حال آموزش عکاسی می‌باشد.

مشخصات فنی دوربین عکاسی کانن مدل EOS 800D

بدنه

نوع بدنه SLR سایز متوسط

سنسور

تعداد پیکسل موثر 24 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن 6000 در 4000
نسبت تصویر 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
اندازه‌ی سنسور APS-C ‏ (22.3 در 14.9 میلی‌متر)
نوع سنسور
CMOS
پردازنده DIGIC 7

مشخصات تصویر

بازه‌‌ی حساسیت خودکار, 100-25600
حداقل حساسیت ارتقایافته  
حداکثر حساسیت ارتقایافته
51200
لرزشگیر داخلی خیر
پسوند غیرفشرده RAW

لنز و سیستم فوکوس

فوکوس خودکار - تشخیص کنتراست
- تشخیص فاز
- چندگانه
- مرکزی
- تک‌نقطه انتخابی
- تعقیب سوژه
- تکی
- پیوسته
- لمسی
- تشخیص چهره
- نمای زنده
فوکوس دستی بله
تعداد نقطه‌ی فوکوس 45
مانت اتصال لنز کانن EF/EF-S
قابلیت تعویض لنز بله
ضریب فاصله کانونی 1.6 برابر

نمایشگر و منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD
تعداد نقاط صفحه‌نمایش
1,040,000 نقطه
اندازه‌ صفحه‌نمایش
3 اینچ
صفحه‌نمایش چرخان چرخان
صفحه‌نمایش لمسی بله
نمای زنده بله
منظره‌یاب بله
نوع‌ منظره‌یاب
اپتیکال
پوشش منظره‌یاب 95 درصد
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب 0.82 برابر

قابلیت‌های عکاسی

حداقل سرعت شاتر 30 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر
1/4000 ثانیه
فلاش داخلی
بله
برد فلاش داخلی 12.00 متر
درگاه اتصال فلاش خارجی بله
حداکثر نرخ عکاسی پیاپی 6.0 فریم بر ثانیه
تایمر عکاسی خودکار بله (2 یا 10 ثانیه)
حالات نورسنجی - چندگانه
- میانگین
- نقطه‌ای
- جزئی
جبران نوردهی ±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV, 1/2EV )
براکت نوردهی خودکار ±3 (3 فریم در فواصل پله‌ای 1/3EV, 1/2EV )

قابلیت‌های فیلمبرداری

فرمت فیلمبرداری MPEG-4, H.264
حالات فیلمبرداری 1080 × 1920 (24، 30 و 60 فریم بر ثانیه)
میکروفون داخلی استریو
بلندگو
مونو
ضبط تایم‌لپس بله

فضای ذخیره‌سازی

نوع حافظه جانبی SD/SDHC/SDXC

اتصالات

USB USB 2.0
HDMI بله
ورودی میکروفن بله
خروجی هدفون خیر
کنترل از راه دور بله
وای‌فای بله
بلوتوث بله
GPS خیر
NFC بله

متفرقه

زمان معرفی 2017/02/15
قیمت جهانی در زمان عرضه 749 دلار (بدنه), 899 دلار (با لنز 55-18 میلی‌متری), 1299 دلار (با لنز 135-18 میلی‌متری)

مشخصات فیزیکی

ابعاد 131 در 100 در 76 میلی‌متر
وزن (با احتساب باتری) 532 گرم
مقاوم در برابر شرایط محیطی خیر
نوع باتری باتری لیتیوم یون LP-E17
عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA)
600
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (48 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طراحی پله تاریخی شد/ لامصب راه پله نیست تست هوشه واسه خودش😂+عکس همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، پری سیمای ستایش در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است! شباهت بی حد و اندازه صهبا شرافتی، روناک نون خ به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی+ویدیو/ روحش شاد تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (عکس)نادرترین اتفاقی که به ذهن هیچ کس خطور نمیکنه!!/به دنیا آمدن نوزادی با دم 12 سانتی متری مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود (ویدئو) خنده دارترین عاقبت فرار از زندان در ونزوئلا/ باورتون نمیشه زندانیها بعد از همه تلاشهاشون واسه فرار از کجا سردرآوردند🤣 (فیلم) کشف دیوانه وارترین چیزهایی که جنگل ها به خودشون دیدند / دنیا رفته رفته ترسناکتر میشه! 😱 (عکس) شوخ طبیعی استادانه ی راننده ماشین قدیمی در تیکه انداختن به ماشین های لوکس و به روز😂 چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (عکس) عجیب و غریب ترین خانه های جهان / چجوری به ذهنشون رسیده همچین خونه هایی بسازن! ایول! ( ویدئو) شوخی بانمک و شنیدنی بهنام تشکر و امید حاجیلی با جواد خیابانی/ بهش میگن جواد بلا! البته جواد بلا هم خوب از پسشون براومد😄 لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم تفریحات لاکچری دیاکو پسر مو فرفری سپهر حیدری و آرام بانو/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس عکس لو رفته از منزل شیک و لوکس نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش/چه هارمونی رنگ و گل های زیبایی! (عکس) کودکی و نوجوانی متفاوت امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت/ مگه این همه تغییرممکنه؟ شوفرهایی که خواننده شدند +فیلم (فیلم) شرایط باورنکردنی و وحشتناک مردم کره شمالی که پنهانی توسط یک توریست ضبط شده است!! / زندگی با این شرایط از جهنم هم بدتره وقتی نجم الدین شریعتی قبر خودش رو توی بهشت زهرا میشوره+ویدیو/ چه حس عجیب و غریبیه!
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...