قیمت تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555 - SAMSUNG Galaxy Tab A 9.7 4G SM- P555

  سه شنبه، 01 تیر 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555 - SAMSUNG Galaxy Tab A 9.7 4G SM- P555
با Galaxy Tab A جدید خیره‌کننده آشنا شوید، یک دستگاه چشم‌نواز. Galaxy Tab A تنها با ضخامت 7.5 میلی‌متری و وزن 490 گرمی، قابلیت حمل بی‌نظیر و همچنین قابلیت در دست گرفتن محکم و امن را عرضه می‌کند.
قیمت: ناموجود
بروزرسانی: شنبه، 15 مرداد 1401

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

تبلت‌های سری «تبA» سامسونگ جزو تبلت‌های میان‌رده‌ی این شرکت به‌حساب می‌آیند که علاوه‌بر بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری قابل‌قبول، از قیمت مناسبی هم برخوردارند. تاکنون این خانواده دارای دو عضو تب A 8.0 اینچی و تب A 9.7 اینچی است و همان‌طور که مشخص است، این دو تبلت به‌طور عمده در اندازه‌ی نمایشگر با هم تفاوت دارند. از تشابهات این دو تبلت می‌توان به کیفیت نمایشگر، پردازنده، نسخه‌ی سیستم‌عامل و دوربین اصلی و سلفی آن‌ها اشاره کرد. هر دو تبلت وضوح تصویر متوسط 768 × 1024 پیکسل را نمایش می‌دهند که به دلیل اندازه‌ی بزرگ‌تر نمایشگر تب A 9.7 اینچی، این تبلت تراکم پیکسلی کمتری را نسبت به مدل 8 اینچی، ارایه می‌دهد؛ همچنین هر دو تبلت به تراشه‌ی APQ 8016 ساخت شرکت کوالکام مجهز شده‌اند که در آن از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با توان پردازش 1.2 گیگاهرتز استفاده ‌شده است؛ علاوه‌‌براین، سامسونگ 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این دو تبلت در نظر گرفته که این میزان حافظه، به ‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD قابل‌افزایش است. هر دو تبلت سری A سامسونگ به آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید (لالی پاپ) مجهز شده‌اند و رابط کاربری بهینه‌شده‌ی تاچ نیز برای آن‌ها در نظر گرفته ‌شده است. دوربین اصلی این دو تبلت را یک حسگر 5 مگاپیکسلی (فاقد فلاش) و دوربین سلفی آن را یک حسگر 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. از تفاوت‌های این دو محصول می‌توان به میزان حافظه‌ی رم و ظرفیت باتری اشاره کرد. نسخه‌ی 8 اینچی این محصول دارای 1.5 گیگابایت حافظه‌ی رم و نسخه‌ی 9.7 اینچی آن دارای 2 گیگابایت حافظه‌ی رم است؛ همچنین مدل بزرگ‌تر این تبلت به یک باتری لیتیوم یونی تعویض‌نشدنی با ظرفیت 6000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و نسخه‌ی کوچک‌تر آن از یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که در بسته‌بندی این مدل تب A یک قلم S Pen وجود دارد که دیگر مدل‌ها از وجود این قلم بی‌بهره‌اند.

تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

 

طراحی و ساخت تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

مانند اکثر تبلت‌های اقتصادی و میان‌رده، ساختار فیزیکی گلکسی تب A را پلاستیک تشکیل می‌دهد. این روزها استفاده از پلاستیک در بدنه‌ی محصولات میان‌رده‌ی‌ سامسونگ، به یکی از نشانه‌های این شرکت کره‌ای تبدیل شده است. در وهله‌ی اول، احساسی که از در دست گرفتن تب A به دست آوردیم، بسیار مشابه همان حسی بود که پیش‌ از این با تبلت‌های میان‌رده‌ و ارزان‌قیمت سامسونگ داشتیم. پس از مدتی کار با این محصول، متوجه شدیم که گلکسی تب A تبلتی خوش‌دست، سبک و باریک است.

تب A دارای قاب پلاستیکی نرمی است که می‌تواند در برابر جذب اثرانگشت و چربی، مقاومت خوبی از خود نشان دهد. جنس پلاستیک این تبلت به‌گونه‌ای است که از فاصله‌ای نسبتا دور، شبیه به آلومینیوم به نظر می‌رسد؛ همچنین به لطف لبه‌های گرد این تبلت، کاربران می‌توانند به‌راحتی آن را در دست بگیرند.

با ضخامت 7.4 میلی‌متری و وزن 450 گرمی گلکسی تب A ، هرگز نمی‌توان عنوان باریک‌ترین یا سبک‌ترین تبلت 10 اینچی بازار را به این محصول اعطا کرد؛ اما به‌جرات می‌توان این تبلت را جزو تبلت‌های ظریف و باریک 10 اینچی به شمار آورد. برای درک بهتر وزن مناسب این گوشی، می‌توان از ابزار مقایسه استفاده کرد. نسخه‌ی 9.7 اینچی تب A وزنی مشابه با آی‌پد ایر 2 (نسخه‌ی سیم‌کارت‌خور) شرکت اپل دارد.

در نگاه کلی به‌ ظاهر این تبلت، شاید متوجه شباهت زیاد این محصول با آی‌پد ایر شرکت اپل شوید؛ اما اصلی‌ترین تمایز ظاهری این دو تبلت به جنس بدنه‌ی آن‌ها برمی‌گردد؛ جایی که آی‌پد ایر اپل بسیار خوش‌ساخت‌تر از تب A سامسونگ است و بدنه‌ای فلزی دارد.

در بالاترین قسمت لبه‌ی سمت راست این تبلت، قلم S Pen تعبیه شده و کمی پایین‌تر، کلیدهای به‌هم‌چسبیده‌ی صدا و پاور به چشم می‌خورند؛ همچنین در میانه‌ی این لبه، شیار microSD وجود دارد که به‌وسیله‌ی کاوری همرنگ با بدنه پوشانده شده است. در طرف مقابل یعنی لبه‌ی سمت چپ، هیچ کلید یا درگاهی وجود ندارد. بر لبه‌ی پایینی این دستگاه، درگاه شارژ microUSB 2.0، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر دوتایی آن به چشم می‌خورند. بر لبه‌ی بالای نمایشگر این تبلت، حسگر مجاورت و نور محیط وجود دارد و در کنار آن، حسگر دوربین دوم قرار گرفته است. بر لبه‌ی پایین نمایشگر هم دو کلید لمس خازنی بازگشت و منو در کنار دکمه‌ی فیزیکی هوم به چشم می‌خورند که فاقد نور پس‌زمینه هستند. بر قاب پشتی این تبلت، حسگر برجسته‌ی 5 مگاپیکسلی و نشان سامسونگ دیده می‌شود. با نگاهی به بخش پشتی گلکسی تب A دو دایره‌ی عجیب‌وغریب را خواهید دید. اشتباه نکنید؛ این دو نه حسگر هستند و نه درگاهی خاص. سامسونگ برای اتصال بوک‌کاور (Book Cover) به بدنه‌ی تبلت، این دو المان را به پشت دستگاه اضافه کرده است.

تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

 

نمایشگر تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

اندازه‌ی بزرگ‌تر نمایشگر تبلت گلکسی تب A (نسخه‌ی 9.7 اینچی) نسبت به نسخه‌ی 8.0 اینچی، هرگز به معنای عملکرد بهتر آن نیست، سامسونگ از وضوح تصویر 768 × 1024 پیکسل برای هر دو مدل تب A استفاده کرده است که نتیجه برای نسخه‌ی بزرگ‌تر آن کمی ناامیدکننده است. Tab A 9.7 قادر است در هر اینچ، 132 پیکسل را نمایش دهد. درست است که تب A، تبلتی به‌صرفه است و نباید از آن انتظار بیش‌ازحد داشت؛ اما باید گفت که نمایشگر این تبلت از رزولوشن پایینی برخوردار است و بهتر بود سامسونگ در تب A نمایشگر باکیفیت‌تری به کار می‌برد. نمایشگر نسخه‌ی 9.7 اینچی این تبلت همچون نسخه‌ی 8 اینچی آن، دارای نسبت تصویر 4 به 3 است. میزان حداکثر روشنایی و رنگ‌های به‌نمایش‌درآمده در این تبلت مناسب است و زوایای دید آن پذیرفتنی ارزیابی می‌شود.

در بخش تنظیمات نمایشگر این تبلت، مواردی چون حسگر نور محیط (برای تنظیم خودکار نور نمایشگر) و «حالت نمایشگر» به چشم می‌خورد. در بخش «حالت نمایشگر» این تبلت دو گزینه‌ی Adaptive display (برای حالت عادی) و Reading mode (برای مطالعه) وجود دارد. در حالت Adaptive display تبلت از حسگر نور محیط برای میزان روشنایی نمایشگر استفاده می‌کند و در اکثر شرایط قابل‌استفاده است. در طرف مقابل، حالت Reading mode قرار دارد که برای مطالعه کاربرد دارد و میزان روشنایی این حالت به‌گونه‌ای است که به چشمان کاربر آسیب نمی‌رساند. به‌رغم کیفیت متوسط نمایشگر این تبلت، تماشای ویدیو در این محصول رضایت‌بخش است. به لطف بلندگوهای دوتایی این تبلت، کاربران می‌توانند از صدای فیلم‌ها و موزیک‌ها لذت ببرند. این در حالی است که نسخه‌ی 8.0 اینچی این تبلت تنها دارای یک اسپیکر بر لبه‌ی پایینی است.

تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

 

سخت‌افزار و باتری تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

سامسونگ گلکسی تب A به تراشه‌ی اسنپدراگون 410 ساخت شرکت کوالکام مجهز شده که عملکردی 64 بیتی دارد. در سال گذشته‌ی میلادی، تولیدکنندگان تلفن همراه و تبلت، بارها از تراشه‌ی اسنپدراگون 400 در محصولات میان‌رده‌ی خود استفاده کردند و توانستند موفقیت‌های زیادی را با آن‌ تجربه کنند؛ اما با پشتیبانی جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید (لالی‌پاپ) از برنامه‌های 64 بیتی گوگل‌پلی، سازندگان تبلت‌ها به دنبال استفاده از تراشه‌های 64 بیتی در محصولات خود رفتند؛ ازاین‌رو ما شاهد به‌کارگیری یکی از تراشه‌های میان‌رده‌ی 64 بیتی شرکت کوالکام در تبلت گلکسی تب A سامسونگ هستیم. یکی از قابلیت‌های برجسته‌ی این تراشه، پشتیبانی از شبکه‌ی 4G  است که سامسونگ هم این ویژگی را در تب A به‌کاربرده است؛ علاوه‌براین کاربران می‌توانند به مکالمه با این تبلت بپردازند. البته که به سبب ابعاد بزرگ این تبلت، سامسونگ از خروجی مکالمه در بالای نمایشگر آن استفاده نکرده است و کاربران برای انجام مکالمه با این تبلت مجبور خواهند بود از هندزفری یا هدست بلوتوث استفاده کنند.

درون این تراشه، یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای تعبیه‌شده که می‌تواند با حداقل سرعت 200 مگاهرتز و با حداکثر سرعت 1.2 گیگاهرتز دستورات این تبلت را پردازش کند. تا این جای کار، تمام مشخصات سخت‌افزاری نسخه‌ی 8 و 9.6 اینچی این تبلت کاملا یکسان است؛ اما تنها تفاوت سخت‌افزاری این دو دستگاه به میزان حافظه‌ی رم آن‌ها برمی‌گردد. Tab A 9.6 دارای دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. همان‌طور که مشخص است، به علت وجود برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده در این تبلت، مقداری از حافظه‌ی داخلی آن اشغال ‌شده و تنها حدود 10.66 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.
گلکسی تب A در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های روزمره، عملکرد روانی دارد و کاربر را چندان اذیت نمی‌کند؛ اما به علت سخت‌افزار میان‌رده‌ای که سامسونگ برای این تبلت در نظر گرفته، نمی‌توان بر اجرای بی‌دردسر برنامه‌های سنگین و با گرافیک بالا در این تبلت حساب چندانی باز کرد. در اکثر مواقع، نتایج بنچ‌مارک‌ها می‌تواند کمک خوبی به افراد کند. گلکسی تب A توانست در بنچ‌مارک ترکیبی AnTuTu نمره‌ی 22402 را کسب کند و در جایگاهی تقریبا برابر با ایسوس زنفون 5 تکیه بزند؛ همچنین این تبلت در بخش تک‌هسته‌ای بنچ‌مارک Geekbench 3 نمره‌ی 472 و در بخش چندهسته‌ای این بنچ‌مارک نمره‌ی 1421 را به دست آورد. از نتایج بنچ‌مارک‌های به‌دست‌آمده در مورد این تبلت می‌توان استنباط کرد که اگر به دنبال تبلتی برای اجرای بازی‌های سنگین هستید، تب A گزینه‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود و باید به فکر انتخاب بهتری باشید.
در زیر قاب پشتی گلکسی تب A، یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت قرار دارد که کاربر قادر به تعویض آن نیست. طبق آنچه سایت سامسونگ بیان کرده، این تبلت به‌طور متوسط می‌تواند تا 15 ساعت شارژ نگه‌دارد؛ همچنین کاربران می‌توانند با استفاده‌ی نیمه‌سنگین تا دو روز با این تبلت کار کنند. علاوه‌براین، سامسونگ دو حالت، پاور سیوینگ و الترا پاور سیوینگ را برای این تبلت به ‌کار برده است. با فعال‌کردن هر یک از این حالت‌ها، دسترسی به تعداد زیادی از برنامه‌های غیرضروری محدود می‌شود و بدین‌ترتیب دستگاه می‌تواند شارژ بیشتری نگه‌دارد.

تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

 

نرم‌افزار و دوربین تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید در زمان ارایه‌ی محصول (لالی‌پاپ) به همراه رابط کاربری بهینه‌شده‌ی تاچ‌ویز (TouchWiz) برای گلکسی تب A در نظر گرفته شده است. پوسته‌ای که سامسونگ به تن سیستم‌عامل این تبلت کرده، کاملا کاربرپسند است و گشت‌وگذار در محیط این تبلت به‌راحتی انجام می‌شود. از ویژگی‌های بارز رابط کاربری تاچ‌ویز محصولات سامسونگ می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی اشاره کرد که این تبلت از این قاعده مستثنا نیست.

سامسونگ به‌طور پیش‌فرض چند برنامه‌ی مفید در این تبلت به ‌کار برده که از این میان می‌توان به برنامه‌های آفیس اشاره کرد. استفاده از برنامه‌های آفیس در تب A می‌تواند برای دانش‌آموزان یا دانشجویان مفید واقع شود؛ اما به نظر می‌آید که کار با این برنامه‌ها، بدون استفاده از کیبورد، جذابیت چندان زیادی برای کاربران نداشته باشد.

چند سالی می‌شود که قابلیت چندوظیفگی یا همان مالتی تسکینگ پای ثابت تبلت‌های سامسونگ شده و سامسونگ این ویژگی جذاب را برای این تبلت میان‌رده‌ی خود یعنی گلکسی تب A هم به کار برده است. به کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند حداکثر تا 5 برنامه را به‌طور هم‌زمان به اجرا درآورند. گفتنی است که تمام برنامه‌های موجود در بازار گوگل (گوگل پلی) قادر به انجام این قابلیت نیستند و تنها تعداد محدودی از آن‌ها که غالبا پرکاربرد و محبوب هستند، قادر به انجام این کار خواهند بود. (نظیر کروم (Chrome)، جیمیل (Gmail)، تماس، پیام کوتاه، لیست مخاطبان و جست‌وجوگر وب) در مجموع باید گفت که گلکسی تب A به‌راحتی می‌تواند از پس اجرای برنامه‌هایی که قابلیت مالتی تسکینگ دارند، برآید.

SideSync نام نرم‌افزاری است که برای نخستین بار سامسونگ در تبلت‌های گلکسی تب S به کار برد. کاربران می‌توانستند به کمک این برنامه، گوشی گلکسی خود را روی نمایشگر این تبلت مشاهده کنند. حال برای بار دیگر سامسونگ این قابلیت به‌ظاهر جذاب و کاربردی را در تبلت تب A خود به ‌کار برده که با بهبودهایی جزیی همراه شده است. شایان ذکر است که پیش از اتصال تبلت و گوشی سامسونگ خود به یکدیگر، باید برنامه‌ی SideSync 3.0 را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید. از این طریق می‌توانید گوشی خود را از طریق تبلت کنترل کنید. در این حالت نمایشگر گوشی به وضعیت خاموش می‌رود و شما نمای کاملی از آن را در تبلت خواهید دید. گفتنی است که از این قابلیت می‌توان برای انتقال فایل‌ها و داده‌ها بین دو دستگاه و همچنین ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) استفاده کرد؛ بنابراین کاربران می‌توانند بدون آنکه گوشی گلکسی خود را از جیب خارج کنند، از طریق این تبلت به پیام‌های خود پاسخ دهند؛ همچنین سامسونگ بیان کرده است که کاربران به‌وسیله‌ی این قابلیت (SideSync 3.0)، می‌توانند تمام دستگاه‌های سامسونگ خود را به یکدیگر متصل کنند.

دیگر ویژگی مفیدی که در تب A به ‌کار برده‌ شده، حالت چند کاربر (Multi User Mode) است. به کمک این حالت، صاحب این تبلت بدون آنکه در مورد اطلاعات شخصی یا برنامه‌های محبوب خود ذره‌ای نگران باشد، می‌تواند تبلت خود را در اختیار دوستان و بستگان خود قرار دهد و آن را به اشتراک بگذارد. شاید بتوان گفت که کودکان بیشترین منفعت را از این حالت خواهند برد؛ چرا که به کمک این حالت والدین می‌توانند به‌راحتی تبلت خود را در اختیار فرزندشان قرار دهند. اما به دلیل اندازه‌ی بزرگ این تبلت، شاید دردست‌گرفتن آن برای کوکان کمی دشوار باشد. ازاین‌رو پیشنهاد ما به آن دسته از افرادی که به دنبال خرید تبلت تب A سامسونگ هستند و قصد دارند تبلت خود را برای مدت طولانی به کودکشان بسپارند، نسخه‌ی 8 اینچی تب A است.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این تبلت نیز همچون سایر گلکسی نوت‌های سامسونگ به یک قلم S Pen مجهز است. این قلم بسیار خوش‌دست است. با بیرون‌کشیدن قلم S Pen منوی Air Command ظاهر می‌شود؛ البته این کار با قراردادن نوک قلم در فاصله‌ی بسیار نزدیک نمایشگر و فشردن دکمه روی قلم هم امکان‌پذیر است. منوی بازشده در واقع حلقه‌ای متشکل از چهار آیتم است. این چهار مورد شامل Action Memo، Smart Select، Image Clip و Screen Write است.

بخش Action Memo برای مواقعی مناسب است که نیاز دارید به‌سرعت نوت‌برداری کنید و یک یادداشت کوچک در اختیار شما قرار می‌دهد.

با انتخاب گزینه‌ی Smart Select، می‌توانید از هر بخش نمایشگر که مایل هستید، اسکرین‌شات تهیه کنید. مزیت این روش به اسکرین‌شات کلی از نمایشگر تبلت در این است که کاربر می‌تواند در هر برنامه‌ای که می‌خواهد به‌سرعت از نمایشگر، اسکرین‌شات بگیرد. شایان ذکر است که ابعاد اسکرین‌شات‌های گرفته‌شده در این روش به دو شکل مربع و مستطیل محدود می‌شود.

Image Clip نام گزینه‌ی دیگری در منوی Air Command است که به کمک آن می‌توانید (مانند یک قیچی) به هر شکلی که می‌خواهید از صفحه‌ی موردنظر، اسکرین‌شات بگیرید. Screen Write یک اسکرین‌شات از صفحه‌ی موردنظر می‌گیرد و سپس شما می‌توانید هر آنچه می‌خواهید روی آن بنویسید؛ البته که کاربردهای قلم S Pen به همین‌جا محدود نمی‌شود. این قلم با مرورگر، بخش آلبوم تصاویر، یا حتی تقویم به‌راحتی کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های اختصاصی سامسونگ سازگاری دارد.

دوربین‌های در نظر گرفته‌شده برای گلکسی تب A، برای یک تبلت میان‌رده کاملا مناسب ‌است. یک حسگر 5 مگاپیکسلی بر قاب پشتی (فاقد فلاش) و یک حسگر 2 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر این تبلت قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این تبلت نیز همچون تبلت‌های دیگر در شرایط نوری مناسب، تصاویری خوب و طبیعی ثبت می‌کند و فوکوس نسبتا سریعی دارد؛ اما در شرایط نوری ضعیف، حسگر دوربین اندکی به مشکل برمی‌خورد و گهگاهی تصاویری نه‌چندان دل‌چسب تحویلتان می‌دهد؛ همچنین دوربین اصلی این تبلت قادر است با حداکثر کیفیت HD فیلم‌برداری کند. از قابلیت‌های مهم دوربین این تبلت می‌توان به عکاسی پیاپی (Continuous shot)، فوکوس خودکار و عکاسی پانوراما اشاره کرد.

تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

 

جمع‌بندی

در عصری به سر می‌بریم که سازندگان تبلت‌ها، برای بهتر جلوه‌دادن محصولاتشان از رزولوشن بالایی برای نمایشگر آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما سامسونگ در تبلت‌های سری A خود، این ترفند به‌ظاهر ساده اما تاثیرگذار را دریغ کرده و به‌وضوح تصویر 1280 × 800 پیکسل برای نمایشگر 9.7 اینچی این تبلت قناعت کرده است. نتیجه‌ی کار، چیزی جز تراکم پیکسلی پایین برای نمایشگر این تبلت نیست که این موضوع هرگز نمی‌تواند برای خریداران این تبلت خوشایند باشد. در واقع مشکل وضوح تصویر پایین نمایشگر تب A نسخه‌ی 9.7 اینچی به‌قدری بزرگ است که دیگر ویژگی‌های مثبت این تبلت را هم در سایه‌ی سنگین آن قرار داده است؛ اما با وجود این، نباید از ویژگی‌های مثبت این تبلت نظیر قلم S Pen، رابط کاربری بهینه و طراحی زیبا چشم‌پوشی کرد.

گلکسی تب A نسخه‌ی 9.7 اینچی همانند برادر کوچک‌تر خود یک تبلت میان‌رده است که از مشخصات سخت‌افزاری چندان قدرتمندی بهره نمی‌برد و تنها برای انجام کارهای روزانه نظیر وب‌گردی، خواندن کتاب‌ها و خبرهای گوناگون و انجام بازی‌های نیمه‌سنگین مناسب است؛ علاوه‌براین، به دلیل وجود حالت چند کاربر (Multi user) در گلکسی تب A نسخه‌ی 9.7 اینچی، می‌توان این دستگاه را تبلتی مناسب برای افرادی دانست که تبلت خود را به‌کرات با اعضای خانواده‌ی خود به اشتراک می‌گذارند. در مجموع می‌توان گفت که اگر اندازه‌ی نمایشگر تبلت، اهمیت زیادی برایتان ندارد، می‌توانید به سراغ نسخه‌ی 8.0 اینچی این تبلت بروید که تراکم پیکسلی بهتری نسبت به این نسخه دارد؛ البته فراموش نکنید که نسخه‌ی 8 اینچی گلکسی تب A برخلاف نسخه‌ی 9.7 اینچی آن فاقد قلم S Pen است. در غیر این صورت، اگر فکر می‌کنید که تنها یک تبلت 10 اینچی جواب‌گوی نیازهای شماست، می‌توانید نگاهی به تبلت‌های سامسونگ گلکسی تب پرو 10.1 اینچی و ال‌جی جی پد 10.1 اینچی بیندازید که قیمتی کم‌وبیش برابر با تب A نسخه‌ی 9.7 اینچی دارند.

نقاط قوت

  • پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از شبکه‌ی 4G
  • دارای قلم S Pen
  • نمایشگر بزرگ

نقاط ضعف

  • رزولوشن پایین نمایشگر

 

مشخصات فنی تبلت سامسونگ گلکسی ای 9.7 پی 555

عرضه

معرفی  
وضعیت موجود

نمایشگر

نوع TFT LCD
سایز 9.7 اینچ
رزولوشن 768 * 1024
محافظ  

بدنه

ابعاد 7.37 × 166.88 × 242.57 میلی متر
وزن 450 گرم
ساخت  
سیم‌کارت تک سیم کارت، میکروسیم

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه Lollipop 5.0
تراشه Qualcomm APQ 8016 Chipset
پردازنده مرکزی  1.2 گیگاهرتز Quad-Core CPU 
پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno 306 GPU

حافظه

درگاه حافظه microSD
حافظه داخلی 16 گیگابایت

دوربین

اصلی کیفیت 5 مگاپیکسل
قابلیت‌ها قابلیت زوم دیجیتال تا چهار برابر (4x Digital)قابلیت ثبت موقعیت مکانی زمانی (Geo-Tagging) فوکوس خودکار ( Auto Focus )قابلیت ویرایش عکس‌ها (Photo Editing) فیلم‌برداری با کیفیت 720p
ویدیو فیلم‌برداری با کیفیت 720p
سلفی کیفیت 2 مگاپیکسل

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
اسپیکر بله

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 6000 میلی آمپر-ساعت
شارژر  

قابلیت‌ها

حسگرها شتاب‌سنج (Accelerometer) , ژیروسکوپ (Gyroscope)

شبکه

فناوری 2G , 3G , 4G

اتصالات

شبکه بی‌سیم بله
بلوتوث 4.1 به همراه A2DP
GPS بله
رادیو خیر
USB microUSB

متفرقه

رنگ‌ها سفید و خاکستری
مدل‌ها  
نرخ مخصوص جذب (SAR)  
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)  
حدود قیمت در زمان عرضه  

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
هدیه خاص ابراهیم رئیسی به این دختر بچه 5 ساله تبریزی+عکس خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان