ساعدنیوز
ساعدنیوز

پرونده دو فرزند معاون اول قوه قضاییه در مرحله تحقیقات است

  سه شنبه، 18 مهر 1402 ID  کد خبر 359028
پرونده دو فرزند معاون اول قوه قضاییه در مرحله تحقیقات است
ساعد نیوز: سخنگوی قوه قضاییه گفت: جا دارد که به مناسبت اجرای موفق عملیات طوفان الاقصی به عنوان بزرگترین و موفق ترین عملیات‌های ضدصهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت فلسطین و حماس قهرمان تبریک جانانه‌ای به ملت فلسطین و همه ملت‌های تحت ظلم صهیونیستی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز گفت: جا دارد که به مناسبت اجرای موفق عملیات طوفان الاقصی به عنوان بزرگترین و موفق ترین عملیات‌های ضدصهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت فلسطین و حماس قهرمان تبریک جانانه‌ای به ملت فلسطین و همه ملت‌های تحت ظلم صهیونیستی داشته باشیم.

وی افزود: رژیم پوشالی و تروریست صهیونیستی بیش از هفت دهه است که در سایه حمایت دولت‌های غربی بویژه امریکا و انگلیس با اشغالگری و تجاوز و خشونت و... قتل جوانان و کودکان و مردان فلسطینی و غارت یک ملت مظلوم، اجازه هرگونه دفاع مشروع یک ملت را از جان و مال و خاک خود سلب کرده است و در عملیات اخیر سیلی سختی متحمل شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: امروز برخلاف تحریم‌های همه جانبه‌ای که علیه ملت فلسطین شده است، مقاومت فلسطین نشان داد که با عزت و آبروی خود زمین مبارزه را تعیین می کند.

ستایشی افزود: ضمن تبریک موفقیت ملت فلسطین و محکوم کردن جنایت اخیر صهیونیستی که منجر به شهادت صدها تن از مظلومان فلسطین شد، اعلام‌ می کنم‌ درخت مقاومت با سفاکی‌های صهیونیست‌ها مقاوم تر خواهد شد. جامعه بشری به جای محکوم کردن دفاع ملت فلسطین، از جنایات صهیونیستی قاطعانه جلوگیری کند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره کاهش جمعیت کیفری گفت: بارها رییس قوه قضاییه اعلام داشته که نباید افراد به صرف گذشت ساعات اداری و عدم تامین کفالت راهی زندان‌ها شوند زیرا خطرات چند ساعته دارد. در اسفند ماه سال گذشته بخشنامه ای از طرف قوه قضاییه صادر شد. در راستای اجرای این بخشنامه که به کلیه واحدهای قضایی ابلاغ شد، اقداماتی از سوی قوه قضاییه اجرایی شده است.

وی افزود: از آنجا که یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری صدور قرارتامین کیفری مناسب اعم از کفالت یا وثیقه می باشد مراجع قضایی باید از ورود این قبیل متهمان با صدور قرار قبولی وثیقه و کفالت جلوگیری کنند. در راستای اجرای این بخشنامه امکان معرفی وثیقه و کفیل در کلیه ساعات اداری در کلیه واحدهای قضایی به منظور جلوگیری از ورود افراد به زندان فراهم شده است. همچنین تمهیداتی شده است که در صورت تقاضای متهم برای تودیع وثیقه تا پایان وقت کشیک، او در تحت نظرگاه نگهداری شود و به زندان معرفی نشود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: به کلیه همکاران ابلاغ شده باقی مانده حبس متهمان با استفاده از پابند الکترونیک به جای حبس انجام شود و محکوم را از این طریق تحت مراقبت قرار دهیم.

وی با اشاره به سفرهای استانی رییس قوه قضاییه گفت: با توجه به سفر استانی اخیر ریاست قوه قضاییه به استان آذربایجان شرقی که همچنان در سایر سفرهای استانی رییس قوه قضاییه مشاهده شده نکته مورد توجه ریاست قوه قضاییه اجرایی شدن یکایکا مصوبات سفرهای استانی است. یکی از مصوبات اخیر که اجرایی شد، مصوبه تخلیه زندان رجایی شهر بود که قبل از موعد مقرر این مهم صورت گرفت و موجب خشنودی و آرامش مردم آن منطقه شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده پاسارگاد خودرو نسیم و متهم آن گفت:در مورد ایشان به اتهام کلاهبرداری 7 میلیارد تومان قرار قانونی صادر شده است. بیش از دو سال در زندان بسر برده و پس از تحمل این میزان حبس که بدل از جزای نقدی بوده الان در بازداشتگاه تهران بزرگ است و در حال تحمل مجازات رد مال است.‌

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه تلویزیون آذربایجان اعلام کرده که عامل حمله به سفارت آذربایجان به اعدام محکوم شده است؟ گفت: پرونده شخص مهاجم به سفارت آذربایجان که منجر به قتل عمدی کارمند سفارت شد، در هفته گذشته به دادگاه کیفری یک ارسال شده و در مرحله تشریفات رسیدگی است و هنوز دادگاهی تشکیل نشده که بخواهیم بگوییم رایی صادر شده است.

ستایشی درباره ترک فعل ها گفت: برای ترک فعل برخی مدیران، جرم انگاری شده است. قوه قضاییه در حال تدوین لایحه ای برای صیانت از حقوق عامه است.‌ ان شالله پس از تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، امور ان انجام می شود. گفتنی است که ریاست قوه قضاییه دستورالعمل ترک فعل مدیران را پیش از این ابلاغ کردند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما در جلسه قبل از تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مقامات خبر دادید و مشخص شد که مربوط به آقای مصدق بوده، ایا ابهامات در مورد شخص آقای مصدق برطرف شده است؟ گفت: همانطور که اعلام شد پرونده‌ای تشکیل شده و این پرونده در ارتباط با دو فرزند ایشان مطرح است و در مرحله تحقیقات مقدماتی است که به محض اینکه این پرونده اقتضای اطلاع رسانی پیدا کند، اطلاع رسانی می شود.

وی درباره موضوع زمین خواری گفت: تا 1400 بیش از 14 هزار رای قطعی اجرا نشده در حوزه کاربری زراعی داشتیم که اکنون با تلاش های مجدانه، این میزان به حدود 7 هزار رای تقلیل یافته است. مهمترین دلایل تاخیر در اجرای آرای مورد بحث همانطور که دادستان کل گفته، عدم پیگیری موثر نمایندگان حقوقی دستگاه های ذی ربط است. رهبری در سال 1401 فرمودند که متر به متر اراضی باید مشخص شود و ریاست قوه قضاییه در بهمن سال 1401 در محل سازمان ثبت گفت که باید اراضی کشاورزی سنددار شود و پس از آن سازمان ثبت فرایند حدنگاری در کل کشور را به سرانجام رساند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آتش سوزی در زندان اوین گفت: روند را قبلا گفتم. در ارتباط با 40 نفر از متهمان قرار جلب دادرسی صادر شده و پرونده در حال تنظیم کیفرخواست است و پرونده تا دو هفته دیگر برای 40 نفر به دادگاه صالح ارسال می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با اراذل و اوباش و اینکه مجددا آنها را در دستگیری ها میبینیم و اخیرا هم هانی کرده را در دستگیری اراذل و اوباش دیدیم؟ گفت: عنوان اراذل و اوباش مجرمانه نیست. اقدام فراجا در دستگیری اراذل و اوباش مجرمان خشن است و با دستور مقامات ذی ربط کامل اماده اند و محیای صدور دستورات قانونی لازم هستند. تاکید جدی ما این است که برخورد بدون مسامحه با مخلین نظم و امنیت عمومی صورت گیرد و قاطعیت در برخورد برای کسانی که مزاحم نوامیس مردم می شود ساری و جاری باشد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در قوه قضاییه این اطمینان را می دهیم که بدون مسامحه و باقاطعیت پرونده های مطروحه در خصوص این دسته از مجرمین را رسیدگی کنیم و برخورد قانونی و عبرت آموز داشته باشیم و اجازه نمی دهیم‌ محیط امن جامعه ما توسط این افراد ناامن شود. همکاری خوبی هم فیمابین ضابطین خاص و عام و دستگاه قضایی وجود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (74 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (56 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (54 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (40 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (36 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (31 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (23 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (18 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (12 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (11 نظر) دیزاین خوشگل میز عصرونه مژده لواسانی با کیک توت فرنگی/ معلومه مزه بهشت میده+عکس (7 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (7 نظر) نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید (6 نظر) تعریف و تمجید رهبر انقلاب از مادرش: بالغ نبودم با مادرم تو حیاط فرش مینداختیم زیر آسمان اعمال روز عرفه رو بجا می آوردیم +ویدئو/اولین معلم هرکسی مادرشه... (6 نظر) ویدئویی از تدریس محمود احمدی نژاد برای دانشجویان دختر و پسر رشته مهندسی عمران (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است!+ عکس اولین عکس از دخترکوچولو که به دست دختربچه 10 ساله کشته شد+عکس / در مسعودیه تهران رخ داد کدام همسر محمدرضا شاه در جنگ اعراب و اسرائیل لباس پرستاری پوشید؟ فال انبیاء روزانه یکشنبه 23 فروردین ماه 1403 (عکس) تاج عروس آزاده صمدی در سریال جنگل آسفالت با گل محبوب ژیکسوفیلا متفاوت ترین تصویر از المیرا شریفی مقدم با کلاه قزاقستانی/ خانم مجری همه را شوکه کرد خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 دانلود آهنگ جدید «تاج سر» محمد علیزاده+فیلم/ بدتو نمیشه گفت بذار بزنن حرفای مفت (فیلم) سکانسی از سریال افعی تهران با بازی پژمان جمشیدی در نقش خودش / به شاگرد کلاسش گفت بیشعور! رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم تصاویر ترسناک : کشف بقایای اسکلت یک خون‌ آشام زن / علت دفن غیرمعمول جسد جشن خلوت و عاشقانه سالگرد ازدواج سحر ولدبیگی و نیما فلاح در ایوان باصفا و دلباز خونشون+عکس این 10 زوج پولدارترین زوج‌های دنیای فوتبال هستند! نسبت فامیلی مائده طهماسبی با مهسا طهماسبی چیست؟ / ولی اصلا شبیه هم نیستن! سلفی جذاب مرضیه سریال آوای باران همراه با پسرش بعد برگشت از چین/ همیشه به مسافرت و شادی+عکس نوزاد مومیایی که قرار بود یک میلیارد تومان معامله شود عکسی شاد و پرانرژی از تولد 2 سالگی فاطیما بهارمست بازیگر نغمه سریال از سرنوشت / زیبایی اش ماشاالله داره میز شام عاشقانه و رژیمی شاهرخ استخری و همسر باسلیقه‌اش در خانه/ مثل همیشه فست فود سالم و مقوی+عکس خواسته های خنده دار و جالب یک ایرانی از خدا با انداختن یک بربری در آب برای ماهی‌ها+ویدئو/ مرد حسابی خواسته هات با اندازه کُمکت همخوانی نداره آخه😂 مادرانه های زیبای گلوریا هاردی، همسر فرانسوی و خوش انرژی ساعد سهیلی برای کوچولوهای نازش+عکس روایت دردناک و تکاندهنده مسئول بهشت زهرا از اقدام یک مادری که دختر 14 ساله اش را از دست داده+ویدئو/ یک ساله که هر روز میاد اینجا میگه دخترم از تاریکی میترسه نباید شبها تنها باشه ماجرای جنجال جدید علیه پارسا پیروزفر و حمایت مجله معروف سینمایی از آقای بازیگر/ بهاره مصدقیان نامتعادل است؟+عکس فال قهوه با نشان روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 + فیلم رونمایی رضا گلزار از وسیله نقلیه کیوت و بانمک جدیدش/ چجوری دلش اومده سوارش بشه؟+عکس کله‌پاچه‌خوری سفیر کره‌جنوبی در ایران به همراه همسرش/ واکنش غافلگیرکننده آقای سفیر به غذای محبوب ایرانی‌ها فال ابجد روزانه یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 فال شمع روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در تغییر کاربری در قابلمه به روشویی حماسه ساز شد+ عکس/ راضی به بریز و بپاش نبودیم مادر من😂 ایده خنده دار نقی معمولی برای ایرانیت کشیدن روی ماشین لوکس و سانروف دار بهرام افشاری بازیگر سریال پایتخت/هیچ وقت ایرانی رو از تحریم نترسون😂+فیلم وقتی علی ضیا آشنایی خواهرزاده فسقلیش با چهره علمی ایرانی رو به رخ همه میکشه+ویدیو/ من که کلی حظ کردم👌 فال روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه یک مغز متفکر در طراحی قفل دَر به این شکل+ عکس/ هنرمند تویی، استعداد کشف نشده تویی....+ عکس (فیلم) شوخی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با همسر سابقش بعد از سالها در یک مراسم/ برادر زناش هم پیدا شد😂 عضویت دانشجویان در شبکه‌های مجازی فقط با کسب مجوز از دانشگاه امکان‌پذیر است عاشقانه سنگین و رنگین حامد سلطانی و همسر دومش در روز دختر/چه پیامایی رد و بدل شده... پسر جوان برای مهاجرت دست به قتل عام خانواده اش زد + عکس و جزییات جنایت هولناک در مریوان حرف های خنده دار بهرام افشاری بازیگر سریال پایتخت در حضور سید جواد هاشمی: پاشو بریم عرق بخوریم/ شیاف نیست که همون لحظه اثر کنه!😂+فیلم تشبیه بیشرمانه زن‌ها به مگس توسط محمدرضا شاه+ عکس تغییر چهره محمود احمدی نژاد در گذر 10 ساله عمرش/ گرد پیری بر موهای آقای سیاستمدار +عکس
تیتر امروز   
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است!+ عکس
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «تاج سر» محمد علیزاده+فیلم/ بدتو نمیشه گفت بذار بزنن حرفای مفت
کدام همسر محمدرضا شاه در جنگ اعراب و اسرائیل لباس پرستاری پوشید؟
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 + فیلم
تصاویر ترسناک : کشف بقایای اسکلت یک خون‌ آشام زن / علت دفن غیرمعمول جسد
این 10 زوج پولدارترین زوج‌های دنیای فوتبال هستند!
نسبت فامیلی مائده طهماسبی با مهسا طهماسبی چیست؟ / ولی اصلا شبیه هم نیستن!
نوزاد مومیایی که قرار بود یک میلیارد تومان معامله شود
فال ابجد روزانه یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 23 فروردین ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
عضویت دانشجویان در شبکه‌های مجازی فقط با کسب مجوز از دانشگاه امکان‌پذیر است
پسر جوان برای مهاجرت دست به قتل عام خانواده اش زد + عکس و جزییات جنایت هولناک در مریوان