ساعدنیوز
ساعدنیوز

پرورش نهال گردو پر سود تر است یا پرورش نهال بادام

  شنبه، 01 خرداد 1400 ID  کد خبر 151933
پرورش نهال گردو پر سود تر است یا پرورش نهال بادام
ساعدنیوز:تا به حال شده که به خرید نهال گردو و یا خرید نهال بادام جهت بازدهی و سودآوری فکر کرده باشید؟ اگر به دنبال پرسودترین محصول حال حاضر کشور هستید ما خرید نهال گردو و خرید نهال بادام را از نهالستان میوه پیشنهاد می‌کنیم ما در این مقاله ضمن معرفی این دو نهال، سعی داریم ویژگی‌های مشترک این دو نهال را مورد بررسی قرار دهیم.

تا به حال شده که به خرید نهال گردو و یا خرید نهال بادام جهت بازدهی و سودآوری فکر کرده باشید؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که صاحب قطعه ای زمین کشاورزی هستید یا زمینی را چند ساله برای کار کشاورزی اجاره کرده اید به طور حتم به ذهن شما خطور کرده است که با خرید نهال میوه و کاشت آن باغی پرحاصل و پرسودی را برای خود راه اندازی کنید. بسیاری از افراد نمی دانند که سودآورترین بذر یا نهال مربوط به کدام محصول است و اطلاعات کافی در زمینه باغداری و کشت نهال و درخت ندارند، اما تمایل دارند باغی را جهت بهره برداری و سوددهی احداث کنند. اگر به دنبال پرسودترین محصول حال حاضر کشور هستید ما خرید نهال گردو و خرید نهال بادام را از نهالستان میوه پیشنهاد می کنیم ما در این مقاله ضمن معرفی این دو نهال، سعی داریم ویژگی های مشترک این دو نهال را مورد بررسی قرار دهیم و مقدار سوددهی این دو محصول را با هم مقایسه کنیم تا اگر قصد خرید نهال گردو و یا خرید نهال بادام را داشتید با اطلاعاتی جامع تر و بهتر یکی از این دو نهال را برای باغ خود خریداری کنید.

تصویر

نهال گردو

یکی از مهم ترین و پرسودترین میوه خشک جهان میوه نهال گردو است، تولید گردو در ایران در رتبه سوم جهانی قرار دارد و نهال آن در ارقام مختلف در نهالستان های سرتاسر کشور به فروش می رسد. گردوی هر منطقه با منطقه دیگر فرق دارد مثلا گردوهای مناطق سرد سیر در مناطق گرم سیر کشور قابل رشد و پرورش نیستند یا میزان باردهی کمتری دارند. پس قبل از خرید نهال گردو و کلا هر نوع نهالی ابتدا موقعیت جغرافیایی زمین خود را مورد بررسی قرار دهید و طبق منطقه آب و هوایی که زمین در آن واقع است نهال مد نظر خود را خریداری کنید تا در کمترین مدت بازدهی بالایی را برای شما به همراه بیاورد.

برخی از نهال های گردو همچون ژنوتیپ طی یکسال به بار می نشیند، اما از لحاظ تجاری کیفیت آن نسبت به سایر گردو ها در درجه بالاتری قرار دارد. هر درخت گردوی بالغ سالانه حدود هشتاد تا صد کیلو گردوی خشک تولید می کند.

از انواع نهال گردو می توان به چندلر، فرنور، ژنوتیپ، خوشه ای، فرانکت، کانادایی، توسیرکان، پدرو و... اشاره کرد.

نهال بادام

یکی دیگر از بهترین خرید نهال میوه، خرید نهال بادام است که در کمترین زمان سود قابل توجهی را برای کشاورز به همراه دارد. خرید نهال بادام نیز همچون خرید نهال گردو به علت کم ریسک بودن و پرسود بودن سرمایه گذاری مناسبی برای زمین های کشاورزی که حتی خیلی از افراد بلا استفاده آن را رها کرده اند به شمار می آیند. بهترین نهال بادام نهال بادام دیمی است که کمترین هزینه ممکن را برای کشاورز به همراه دارد. از ارقام تجاری نهال بادام می توان به نهال بادام فرانیس، تونو، مامایی، دیم، پوست کاغذی، سنگی و سوپر نوا و... اشاره کرد. هر درخت بادام بالغ هر ساله حدود سی تا سی و پنج کیلو گرم بادام خشک تولید می کند.

تصویر

ویژگی های مشترک نهال بادام و نهال گردو

اگر در خرید نهال گردو و در خرید نهال بادام دقت کنید و نهال مناسبی را از نهالستان میوه خریداری کنید در کمترین زمان می توانید در حوزه کشاورزی پیشرفت کنید و تجارت پر سودی را از این طریق کسب نمایید. این نهال ها نیاز به آبیاری و مراقبت زیاد ندارند و به آسانی می توان آنها را پرورش داد به همین دلیل خرید این نوع از نهال ها با ریسک کمتری همراه هستند.

به طور کل نهال گردو و نهال بادام نسبت به سایر میوه ها در سال های اولیه عمر خود پس از کاشت به بار می نشینند و سالانه حجم بسیار زیادی میوه تولید می کنند. در این اوضاع نابسامان اقتصادی کشور می توان گفت مطمئن ترین، سودآورترین و کم ریسک ترین راه سرمایه گذاری در کشاورزی خرید نهال گردو و خرید نهال بادام و کاشت این نهال هاست، زیرا حتی در زمین بسیار کوچک نیز می توان محصول قابل توجهی از این دو نهال بدست آورد. محصول این دو نهال جزو گران ترین خشک بارها به شمار می آیند که در طول سال مورد استفاده قرار می گیرند. حتی زمانی که قیمت آنها بسیار بالاست باز تقاضا برای خرید این دو محصول لوکس کاهش پیدا نمی کند و همچنان جزو خرید اصلی خشک بار در بین مردم می باشد.

همچنین عمر بالای نهال گردو و نهال بادام که حدود ۵۰ سال است تضمینی برای سرمایه گذاری بدون ریسک دراز مدت است، زیرا این دو نهال تا پایان عمر خود باردهی دارند و هیچگاه باردهی خود را متوقف نمی کنند. همچنین نسبت به آفت ها و عوامل محیطی سست نبوده در نتیجه کمترین هزینه را در خرید کود برای کشاورز در بر خواهند داشت.

مقایسه سودآوری نهال گردو و نهال بادام

همانطور که در بالا اشاره کردیم این دو محصول به دلیل مقاومت در زمین های کم آب و مقاومت در برابر آفت ها و عوامل محیطی یکی از بدون ریسک ترین سرمایه گذاری ها جهت احداث یک باغ کشاورزی به شمار می آیند. هزینه خرید نهال گردو و بادام و کاشت آنها به حدی کم است که حتی اگر این دو محصول به بار هم ننشینند کشاورز کمترین ضرر را در این زمینه متحمل خواهد شد. پس اگر سرمایه اندک و زمینی بلا استفاده دارید پیشنهاد می کنیم حتما این نوع سرمایه گذاری را امتحان کنید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه و رسیدگی، سرمایه خود را چند برابر نمایید و لذت یک تجارت شیرین را تجربه کنید.

برای مقایسه میزان سوددهی این دو نهال ابتدا قیمت میوه های این دو نهال و میزان تقاضا برای خرید هر کدام را در بازار بسنجید. مسلماً نهال گردو نسبت به نهال بادام سوددهی بیشتری خواهد داشت زیرا هم باردهی این نهال بیشتر از نهال بادام است و هم قیمت محصول خشک آن در بازار بسیار بالاتر از قیمت بادام خشک است. از طرفی قیمت خرید نهال گردو نیز به مراتب بالاتر از خرید نهال بادام است.

از طرفی نهال بادام این مزیت را دارد که انواع آن نسبت به کم آبی و بیماری های مختلف مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند در حالی که مقاومت نسبت به کم آبی و آفت نهال های گردو بر حسب نوع منطقه با هم متفاوت است مثلا گردوهای مناطق شمالی بیشتر از گردوهای مناطق گرمسیر دچار آفت شده و به آبیاری بیشتری نسبت به مناطق دیگر نیازمند هستند.

اکثر نهال های بادام به صورت بذری کاشت می شوند و برخلاف نهال گردو در طی سال های پس از کشت دچار تغییر جنسیت نمی شوند در حالی که نهال گردو ممکن است در یک سال محصول قابل توجهی تولید کند اما در سال دوم یا سوم میزان باردهی بسیار کم شود که به اصلاح می گویند که درخت گردو تغییر جنسیت داده است. درخت بادام ذاتاً بسیار مقاوم و پر قدرت است و به صورت دیمی نیز قابل پرورش هستند که یکی از مهمترین ویژگی های نهال بادام به شمار می آید. در هر صورت خرید نهال گردو و خرید نهال بادام با توجه به ویژگی های منحصر به فردشان هر کدام به تنهایی سود قابل توجهی را می تواند به همراه داشته باشد.

اگر زمین کشاورزی شما در مناطق خوش آب و هوا قرار دارد و امکان خرید بهترین نهال های گردو را داشتید می توانید سرمایه گذاری خود را روی نهال گردو متمرکز کنید، اما اگر به دنبال کم ریسک ترین و کم هزینه ترین نوع سودآوری هستید و زمین شما در مناطق گرمسیر و کم آب واقع شده است خرید نهال بادام را جهت سرمایه گذاری بدون ریسک به شما پیشنهاد می کنیم.

تصویر

خرید انواع ارقام درجه یک میوه های پیوندی و گردو های پربازده در نهالستان پالیز

نهالستان پالیز یکی از بزرگ ترین و معتبرترین نهالستان های کشوری در خاورمیانه میباشد که انواع نهال های پیوندی و گردو های خوشه ای پیوندی و .... را پرورش می دهند. شما برای خرید نهال میوه اعم از خرید نهال گردو، خرید نهال بادام، خرید نهال گلابی و... می توانید به سایت این نهالستان مراجعه کرده و ضمن بازدید از انواع نهال ها و مقایسه نهال ها از راهنمایی های مشاورین و متخصصین کشاورزی این نهالستان نیز بهرمند شوید تا مناسب با زمین زراعی خود بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع نهال را خریداری کنید و تجارتی پرسود را تجربه نمایید.

جهت ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان در خصوص انتخاب و خرید نهال میوه مناسب می توانید از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید.

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال گردو : palizgerdo.ir

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال میوه : paliznahal.ir

شماره تماس ها: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳ / مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (1061 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (302 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (268 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (115 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (60 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (59 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (44 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (43 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (37 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (33 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (28 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (27 نظر) نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفه ی شده😍 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 (ویدئو) راز جوانی یانگوم "جواهری در قصر" در 53 سالگی / یانگوم هیچ درکی از پیر شدن نداره مثل اینکه هدیه خاص و ویژه ملیکا رسولی، قهرمان کاراته ملی پوش به علی دایی / خانم کاراته کا ارزشمندترین دارایی اش را به اسطوره داد ... (ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، اعلام وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست!
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی!