پشت پرده شکست سنگین حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور

  جمعه، 22 اردیبهشت 1402 ID  کد خبر 340001
پشت پرده شکست سنگین حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور
ساعد نیوز: مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، 8 ماه پس از شکست سنگین حسن یزدانی در فینال رقابت های جهانی بلگراد برای نخستین بار درباره اتفاقات روز مسابقه که حواشی زیادی به دنبال داشت صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نویز به نقل از مشرق، بهنام احسان‌پور که در زمان برگزاری مسابقات جهانی بلگراد در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان حضور داشت، برای نخستین بار درباره اتفاقات قبل از دیدار حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در فینال رقابت های جهانی 2022 بلگراد که حواشی زیادی داشت و حتی مصاحبه پدر حسن یزدانی علیه رییس فدراسیون کشتی را به دنبال داشت، صحبت کرد.

احسانپور در اینباره اظهار کرد: آنالیز کادر فنی ضعیف نبود و همه موارد گفته شده بود اما حسن به لحاظ روحی نتوانست در روز مسابقه خودش را جمع و جور کند. درست است او پشتوانه پیروزی در جهانی 2021 مقابل تیلور را داشت اما روز مسابقه خیلی مهم بود که در شرایط روحی خوبی قرار نداشت. کادر فنی تمام مواردی که در کشتی با دیوید تیلور لازم بود را پیش بینی کرده بود اما حسن در روز مسابقه مثل همیشه نبود.

وی افزود: تاکنون در اینباره هیچ صحبتی مطرح نشده است. صبح روز مسابقه فینال با دیوید تیلور وقتی حسن را دیدم او به لحاظ روحی اصلا خوب نبود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود اما مدل رفتارش مثل قبل نبود و وقتی او را می‌دیدی خودت متوجه این موضوع می‌شدی. حسن به لحاظ روحی نتوانست خودش را جمع کند. در کشتی هم یک‌ جاهایی هم امتیاز می‌داد بی تفاوت بود و وا می‌داد. دلیل اینکه از نظر روحی شرایط خوبی نداشت را نمی‌دانم که شخصی بود یا چیز دیگری اما به لحاظ تاکتیکی همه موارد پیش بینی و گفته شده بود.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، در پاسخ به این سوال که آیا یزدانی درباره شرایط روحی خود حرفی زد یا خیر، گفت: نه چیزی نمی گفت. من با او مسابقه زیاد رفته‌ام زمانی که کمی‌ گوشه گیر می‌شود یعنی به لحاظ روحی مشکلی وجود دارد. روز مسابقه با تیلور حسن اصلا کاری با کسی نداشت و نمی‌دانم چه مشکلی داشت.

احسانپور درباره برخی صحبت های مطرح شده از سوی پدر حسن یزدانی مبنی بر اینکه علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی پیش از مسابقه به یزدانی گفته بود با یک سنگین وزن تمرین سنگین داشته باشد، گفت: این موضوع درست نبود. خود من آنجا بودم و اصلا آقای دبیر آن لحظه که حسن تمرین می‌کرد آنجا حضور نداشت و بیرون از سالن تمرین بود.

مربی سابق تبم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، ادامه داد: حسن یزدانی خودش با اباذر اسلامی سرشاخ شد. اصلا کسی به او نگفت این کار را انجام بدهد. من کنار ایستاده بودم، حتی اباذر اسلامی 3 مرتبه به حسن گفت "آقا مسابقه داری فشار را کمتر کن" اما حسن خودش گفت "آقا من عادت دارم". این را خودم شنیدم. تقریبا 20 تا 25 دقیقه با اباذر اسلامی سرشاخ شد. من و آقا پژمان به او گفتیم این کار را نکن، اباذر اسلامی 3 بار به او گفت اما قبول نکرد. انقدر فشار رویش بود که هر چه مربیان گفتند قبول نکرد و گفت من به این شیوه عادت دارم. این جمله را من خودم شنیدم. اصلا کسی به او نگفت این کار را انجام بده.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (88 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان