ساعدنیوز
ساعدنیوز

پیش‌بینی بازار سهام امروز 28 مهر 1403+ نمودار

  شنبه، 28 مهر 1403 ID  کد خبر 413671
پیش‌بینی بازار سهام امروز 28 مهر 1403+ نمودار
ساعدنیوز: بورس تهران در روز انتهایی معاملات چهارمین هفته مهر ماه با کاهش تراز شاخص کل و افت تراز شاخص هم‌وزن مواجه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ارزش معاملات خرد در کانال سه همتی قرار داشت و شاهد خروج جریان پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از اقتصادنیوز، بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز شاخص کل هم‌وزن و افت تراز شاخص کل بود. شاخص‌های سهامی معاملات روز چهارشنبه را نیز با محدودیت سه درصدی دامنه نوسان قیمتی آغاز کردند. بازار سهام که در روز شنبه هفته قبل شاهد سبز پوشی 49 درصد از نمادها بود؛ در روز انتهایی هفته با حاکمیت 75 درصدی رنگ قرمز مواجه بود. روز چهارشنبه برآیند جریان پول حقیقی در بین موقعیت‌های سهامی منفی 192 میلیارد تومان بود و در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت نیز به مثبت 200 میلیارد تومان رسید و 460 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های با پشتوانه طلا وارد شد.

در بین صنایع بورسی نیز صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 170.6 میلیارد تومان بیشترین خروج جریان پول حقیقی را داشت و صنعت محصولات شیمیایی نیز با 129.2 میلیارد تومان در رتبه دوم ایستاد و صنعت فلزات اساسی با 109 میلیارد تومان کاهش مالکیت حقیقی سومین صنعت با بیشترین خروج جریان پول حقیقی بود.

در بین صنایع بورسی نیز صنعت استخراج کانه‌های فلزی با 15.3 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت حمل و نقل با 12.1 میلیارد تومان و صنعت فرآورده‌های نفتی با 5.5 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت سرمایه‌گذاری‌ها با 31 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 30.5 میلیارد تومان و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 30 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

بازار سهام روز چهارشنبه شاهد نوسان نزولی قیمت سهم‌های شاخص‌ساز بود. ارزش معاملات خرد 39 درصد افزایش داشت و شاهد خروج سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی و ورود پول حقیقی به موقعیت‌های درآمدثابت و با پشتوانه طلا بودیم. روز چهارشنبه سهم رنگ سبز از نقشه معاملات بازار سهام به نسبت روز سه‌شنبه افزایش داشت و 25 درصد بود.

روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید سهام افزایش 21 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 21 درصد افت کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به 260 میلیارد تومان صعود کرد و ارزش صف‌های فروش در سطح هزار و 3 میلیارد تومان قرار گرفت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 26.9 میلیون تومان روز سه‌شنبه تا 23.2 میلیون تومان کاهش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی نیز کاهش داشت و از 40.6 میلیون تومان روز سه‌شنبه به 35.1 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند.

پیش بینی بورس شنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ بورس تهران در هفته گذشته شاهد افت شاخص کل و هم‌وزن بود و دو سطح حمایتی حساس و با اهمیتی که ابتدای هفته پس گرفته شده بود؛ در میانه معاملات هفته از دست رفت. افزایش ریسک سیستماتیک بورس تهران اصلی‌ترین چالش چند ماهه اخیر بورس تهران به شمار می‌رود . بورس تهران که چند هفته‌ای را با محدودیت 1 درصدی دامنه نوسان قیمتی مدیریت می‌شد؛ در ابتدای این هفته با مثبت شدن بازار، شاهد تصمیم سازمان بورس بر کاهش محدودیت قیمتی به 3 درصد مواجه شد. این تصمیم باعث شد تا رنج منفی معاملات سهامی در روز دوشنبه و سه‌شنبه موجب ریزش شدید شاخص‌های سهامی شود. در این روزها تحلیل‌گران معتقدند که تنها دکمه باقی مانده برای کنترل هیجانات بازار سهام محدودیت دامنه نوسان قیمتی است.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 1 تا 3 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با کاهش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی پیش بینی می‌شود و احتمالا با تداوم ورود پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت مواجه خواهیم بود. صفوف خرید سهام احتمالاً اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال افزایش وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 20 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 35 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً کاهش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس افزایش یابد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب : به یک مجلسی دعوت شدیم که در آن شراب سِرو می‌شد و ما نرفتیم بعد پیام دادند که شما بیایید و شراب نخورید+ویدیو (253 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا نجّار برای طراحی درِ توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (211 نظر) الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (165 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (126 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (121 نظر) نگاهی به بنز جی ال اس 580 هفتاد میلیاردی بهرام رادان با رنگ سبز زمردی +فیلم/ سلیقه علی سنتوری حرف نداره (101 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (100 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (97 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (98 نظر) جشن تولد مجلل رضا گلزار، همسر جنتلمن آیسان آقاخانی/تزئین زیبای کیک شکلاتی با توت فرنگی (88 نظر) آزیتا حاجیان مهریِ سریال کیمیا: من 20 سال زندگی خیلی خوبی با آقای شریفی‌نیا داشتم، پدر بچه‌هامه و بعد از طلاق هم دوستیمون ادامه داره+ ویدیو (82 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (61 نظر) الهام چرخنده: اگر خواهران منصوریان چادر سر کنند به آنها خانه و ماشین می‌دهم!+فیلم (58 نظر) بهنوش طباطبایی: من و مهدی دائم باهم دعوا میکردیم و از همدیگر خسته شده بودیم!+عکس (56 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
یوسف کرمی بهترین مربی مسابقات بین المللی اندونزی
کشف نزدیک 3 تن شکر قاچاق در"ملکان"
توزیع کننده مواد مخدر قاتل از آب درآمد
فوت راکب موتورسیکلت سوار در شهرستان"میانه "
انتخاب مدیر هسته های فناور شبکه مخترعین در جنوب کشور
مصطفی زمانی: فکر کردم بخاطر رنگ چشمهایم یوسف شدم! مو و چشمهایم را تیره کرده اند تا به چهره ام معصومیت ببخشند/ بازیگر نقش کودکی یوزارسیف پسرعمه من است!
امیرکبیر؛ صدر اعظم بلند آوازه ناصرالدین شاه ؛ او در این روز به مقام صدراعظمی رسید
نسرین مقانلو: وقتی حسابی کلافه‌ام به آشپزخانه پناه میبرم و 4-3 نوع غذا میپزم/ برای اولین بار در 12 سالگی آشپزی کردم+عکس
تاریخچه جالب و خواندنی تردمیل
کشف اولین دوپاهای روی زمین! | انسان‌تباران 3 میلیون سال از دست استفاده کردند!
کمیته امداد خمینی: 40 درصد ایجاد اشتغال در دست زنان است!
نوشداروی استقلال بعد از مرگ سهراب! پیتسو آبی‌ها را به روزهای اوج بازمی گرداند؟
رامبد جوان: اگر الان ایده زودپز را به من می دادند احتمالاً انتخابم نبود!
ایران و آمریکا در حال مذاکره اند؟
پیام رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت یحیی سنوار: ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت
منتخب روز   
تاریخچه جالب و خواندنی تردمیل جدیدترین نمای متفاوت از دریاچه ارومیه پادشاه سگ ها با مو های بلند ابریشمی/افسانه ای ترین سگی که میتوانید ببینید! تصاویر عجیب و جالب از ناپدید شدن استانبول ترکیه در مه غلیظ/شهر زیر مه گم شد! انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها