قتل دختر 5ساله پس از 40 سال دامن قاتل را گرفت

  سه شنبه، 21 تیر 1401 ID  کد خبر 212991
قتل دختر 5ساله پس از 40 سال دامن قاتل را گرفت
ساعدنیوز: کهنه سرباز آمریکایی به اتهام قتل دستگیر شد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از خبرفوری، 40سال پس از پیدا شدن جسد بی جان دختربچه 5ساله در شهر مونتری کانتی کالیفرنیا، یک کهنه سرباز آمریکایی به اتهام قتل او بازداشت شد.

خانواده آن فام 5ساله پس از فرار از جنگ ویتنام به کالیفرنیای آمریکا پناه آورده بودند تا از گزند جنگ در امان بمانند. آنها اما تصور نمی کردند که سرنوشت هولناکی در انتظارشان است. آن فام تنها 5سال داشت و به همراه خانواده اش در خانه ای کوچک در شهر مونتری کانتی زندگی می کردند.

او هر روز به همراه مادر یا خواهر و برادر بزرگترش مسیر نه چندان طولانی تا مهد کودک را طی می کرد و بعدازظهر به خانه برمی گشت اما در 21ژانویه سال1982، درحالی که باران نم نم در حال باریدن بود، به مادرش اصرار کرد که اجازه دهد آن روز به تنهایی به مهد کودک برود. اصرارهای آن، مادرش را متقاعد کرد و دختربچه خردسال درحالی که کیف مهدکودکش را به دست گرفته بود از خانه خارج شد.

این اما آخرین باری بود که خانواده اش او را زنده می دیدند و بعدازظهر آن روز وقتی خبری از آن نشد، نگرانش شده و راهی مهد کودک شدند. وقتی معلوم شد که دختر 5ساله آن روز اصلا به مهد کودک نرفته، نگرانی خانواده او جایش را به وحشتی عمیق داد. طولی نکشید که ماجرا به پلیس گزارش شد و تیم های جست وجو برای پیدا کردن دختر گمشده وارد عمل شدند.

آنها همه جا را به دنبال دختربچه گشتند تا اینکه 2 روز بعد، جسد بی جان او را در نزدیکی میدان تیر پایگاه ارتش که در آن حوالی بود پیدا کردند. بررسی ها نشان می داد که دختربچه خردسال هدف تجاوز جنسی قرار گرفته و پس از آن خفه شده بود.

قاتل ناشناس

پلیس که تحقیقات گسترده ای را برای پیدا کردن قاتل دختر خردسال آغاز کرده بود، افراد زیادی را به عنوان مظنون بازداشت کرد اما هیچ سرنخی علیه این افراد نبود و آنها یکی پس از دیگری آزاد شدند.

حال آنکه عامل اصلی جنایت یکی از سربازان ارتش بود که هرگز در جریان تحقیقات پلیسی، مورد ظن مأموران قرار نگرفت و کسی به او مشکوک نشد.

تصویر

40سال بعد

گرچه در همان سال های اولیه بعد از قتل آن فام 5ساله، پلیس تلاش کرد ردی از عامل جنایت به دست بیاورد اما این اتفاق هرگز رخ نداد و با گذشت سال ها از ماجرا پرونده قتل آن فام تبدیل به پرونده ای راکد شد.

2سال پیش اما گروه ویژه ای که مسئول رسیدگی به پرونده های راکد در منطقه مونتری بودند، رسیدگی به پرونده دختربچه 5ساله را از سر گرفتند. آنها در جریان بررسی مدارک و شواهد به دست آمده در محلی که جسد قربانی در آنجا پیدا شده بود، شواهدی به دست آوردند که می توانست دی ان ای قاتل را در اختیارشان قرار دهد. در ادامه و با بررسی های تخصصی و به کمک تکنولوژی های جدید، در نهایت دی ان ای قاتل از تار مویی که روی لباس های مقتول به جا مانده بود به دست آمد و با بررسی های بیشتر، عامل اصلی جنایت شناسایی شد.

ماموران متوجه شدند که دی ان ای به دست آمده متعلق به مردی به نام رابرت جان لانو 70ساله است که در زمان جنایت، سربازی 29ساله بود و در همان پایگاه ارتش که در نزدیکی محل زندگی مقتول بود، فعالیت می کرد. در ادامه معلوم شد که این مرد یک تبهکار مخوف است که هم اکنون به اتهام تجاوز در زندان به سر می برد. نیکلاس بورخس، رئیس پلیس مونتری کانتی می گوید: این مرد یک هیولای کامل است. فردی که هر جا قدم گذاشته به همراه خود نابودی آورده است.

او 20سال از عمرش را به اتهام تجاوز در زندان گذرانده و وقتی شناسایی شد نیز همچنان در زندان بود. حالا و با شناسایی این مرد، معمای قتل دختری که خانواده اش در آرزوی زندگی بهتر به آمریکا آمده بودند فاش شده و منتظریم که او از زندان ایالت نوادا به کالیفرنیا منتقل شود تا به اتهام قتل دختربچه 5ساله محاکمه شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (94 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان