ساعدنیوز
ساعدنیوز

رابطه جنسی با همسر چه فواید و مزایایی دارد؟

  سه شنبه، 12 اسفند 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
رابطه جنسی با همسر چه فواید و مزایایی دارد؟
در طول یک رابطه جنسی عاشقانه و موفق، طرفین مورد تأیید یکدیگر قرار می‌گیرند. همین عامل منجر می‌شود تا کمبود اعتماد به نفس و ناامنی که در وجود اکثر زنان و مردان رخنه دارد، از بین برود . بعد از رابطه عاشقانه، زمانی که زوجین از عملکرد خود و همسرشان رضایت دارند، اعتماد به نفس‌شان افزایش می‌یابد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اغلب روانشناسان و مشاوران خانواده و ازدواج بر این باور هستند که رابطه جنسی بین زوجین مهمترین عامل داشتن یک رابطه عاشقانه و رمانتیک است. رابطه جنسی یکی از انواع روابطی است که زوجین آن را تنها با همسر خود تجربه می کنند و نشان دهنده نوعی صمیمیت و علاقه شدید بین آن ها است. داشتن رابطه به صورت مداوم اثرات بسیاری بر سلامت جسمی و روانی زنان و مردان دارد. تحقیقات علمی بسیاری در خصوص مزایای رابطه برشمرده شده است که از میان آن ها می توان به کاهش میزان استرس، کاهش خطر ابتلا به سرطان (خصوصا سرطان پروستات در مردان)، تسکین درد، افزایش کیفیت خواب، کمک به سلامت پوست و... اشاره نمود.

فواید روحی و روانی رابطه جنسی برای همسران

حتماً تاکنون متوجه تفاوت برخی زوجین در زندگی مشترک شده اید . برخی از آن ها دائماً مضطربند، از فقدان اعتماد بنفس رنج می برند و مغموم و افسرده به نظر می رسند. همچنین رابطه عاطفی بسیار سرد و کمرنگی با یکدیگر دارند . در حالیکه برخی دیگر درست برعکس دیده می شوند؛ شاد، سرحال و سرشار از انرژی مثبت! به نظر شما این تفاوت ها از کجا نشأت می گیرند؟ به جرأت می توان گفت، زوجینی که حالات منفی روحی را تجربه می کنند، از رابطه جنسی خود نیز احساس رضایت ندارند . زمانی که در یک موقعیت مناسب و با پیش زمینه های کافی، رابطه داشته باشید، به طور یقین تحت تأثیر فواید روحی و روانی آن قرار می گیرید.

ناگفته نماند که داشتن یک رابطۀ جنسی با کیفیت، مستلزم روابط اخلاقی و رفتاری خوب و احترام متقابل زن و شوهر به یکدیگر است.

کاهش استرس و توانایی غلبه بر آن

اغلب افرادی که با استرس های شدید کلنجار می روند، ورزش هایی نظیر یوگا، ماساژ و حمام گرم را امتحان کرده اند. بد نیست بدانید که رابطه جنسی نیز در کنترل استرس کمک تان می کند و این یکی دیگر از فواید رابطه جنسی برای همسران است. رابطه جنسی با آزاد کردن هورمون اکسی توسین که هورمون عشق نامیده می شود، آرامش را به همراه می آورد. درست مانند وقتی که یک غذای لذیذ نوش جان می کنید . اگر در طول رابطه به ارگاسم نمی رسید، نگران نباشید . چرا که بدن برای تولید اکسی توسین نیاز به ارگاسم ندارند؛ این هورمون بیست ثانیه پس از اولین تماس ترشح می شود. در این باره حتی معاشقه نیز می تواند کارساز باشد. ورزش کردن قطعاً در کاهش اضطراب مؤثر است اما برای بالا رفتن توانایی غلبه بر استرس، رابطه توأم با عشق، تأثیر معجزه آسایی دارد.

تقویت اعتماد به نفس

در طول یک رابطه جنسی عاشقانه و موفق، طرفین مورد تأیید یکدیگر قرار می گیرند. همین عامل منجر می شود تا کمبود اعتماد به نفس و ناامنی که در وجود اکثر زنان و مردان رخنه دارد، از بین برود . بعد از رابطه عاشقانه، زمانی که زوجین از عملکرد خود و همسرشان رضایت دارند، اعتماد به نفس شان افزایش می یابد. تمام این تغییرات در اثر ترشح هورمون دوپامین رخ می دهد . این هورمون کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید و از اعتماد به نفس غنی شوید.

حس خوشبختی و خوشحالی از فواید رابطه جنسی برای همسران

همسرانی که رابطه زناشویی متعارف و مؤثر را تجربه می کنند، پس از آن به هیجانی لذت بخش دست پیدا می کنند. زیرا در این صورت هورمون هایی مانند دوپامین، تستوسترون، سروتونین و اندورفین ترشح می شوند. هورمون هایی که همگی باعث می شوند تا شما احساس خوشنودی و خوشبختی کنید. از طرف دیگر، این هورمون ها با کاهش استرس و حس افسردگی، کاهش ضعف های ذهنی و مشغله های روزمره، آرامشی عمیق در شما ایجاد می کنند. پیداست که در این حالت، خوشنودی، رضایت و احساسات مثبت، به روابط عاطفی قوی زوجین و بهبود خلق و خوی آنان نیز کمک می کند.

رابطه جنسی و فواید جسمی آن

در کنار آثار مثبت روحی و روانی، رابطه زناشویی پیامد های مثبت جسمانی نیز دارد. شاید تاکنون تصور می کردید که رابطه جنسی فرآیندی لذت بخش است که منجر به تولد یک کودک می شود. اما بد نیست بدانید که رابطه ، به طرز ویژه ای سلامت بدن شما را تضمین و دوچندان می کند.

1- تقویت سیستم ایمنی بدن

کارشناسان معتقدند، سطح ترشح آنتی بادی در بدن همسرانی که به طور منظم و ایده آل رابطه دارند (مثلاً هفته ای دوبار) بالاتر می رود. آنتی بادی، از بدن در برابر ویروس ها و باکتری ها محافظت می کند. زنان و مردانی که زندگی جنسی سالم و فعال دارند، در برابر بیماری های فصلی، عفونی و سرماخوردگی مصون می مانند. البته این بدین معنا نیست که رابطه یک واکسن در برابر بیماری است. در کنار این، زوجین می بایست از تغذیه، ورزش و خواب کافی نیز بهره مند باشند.

2- خواب راحت و مفید از فواید رابطه جنسی

پرولاکتین از دیگر هورمون هایی است که در طول رابطه ترشح می شود. این هورمون نقش ویژه ای در بهبود خواب شبانه دارد . پرولاکتین کمک می کند تا روانی سالم تر داشته باشید و در نتیجه خوابی با کیفیت و عمیق تر تجربه کنید. اساساً افرادی که شب ها عمیق می خوابند و رویا می بینند، روانی سالم تر دارند و حساسیت و تحریک پذیری کمتری نسبت به سایرین دارند. داشتن خواب راحت و با کیفیت، خستگی و کسلی را در طول روز از شما دور می کند.

3- سلامت قلب

محققان بر این باورند که اگر می خواهید ریسک ابتلا به عارضه های قلبی را کمتر کنید، کمیت و کیفیت زناشویی تان را بهبود ببخشید. چرا که در زندگی جنسی فعال، سطح هورمون هایی نظیر استروژن و تستوسترون در حد طبیعی و نرمال باقی می ماند. بر همین اساس، فرد از خطر حمله های قلبی و پوکی استخوان در امان می ماند . در افراد مسن، بیم این وجود دارد که شدت رابطه جنسی منجر به سکته مغزی شود. حال آنکه از لحاظ علمی این قضیه کاملاً برعکس است.

4- رابطه جنسی نوعی ورزش

برخلاف زمانی که مشغول تماشای تلویزنون هستید، رابطه زناشویی سوخت و ساز بدن تان را افزایش می دهد . بر همین اساس است که در طول رابطه، در هر دقیقه 5 کالری می سوزانید . اگر چه رابطه جنسی جایگزین مناسبی برای ورزش کردن و رژیم های غذایی نیست، اما برای رسیدن به تناسب اندام یا کاهش وزن، به شما کمک می کند.

مزایای رابطه جنسی برای زنان

از یک چشم انداز دیگر، می توان تأثیر رابطه را به طور جنسیتی نیز بررسی کرد. آناتومی و اندام جنسی زن و مرد متفاوت است؛ بنابراین، علاوه بر جنبه های مثبت عمومی، رابطه به طور مجزا تأثیر مثبتی بر جنس زن و مرد دارد.

1- تنظیم هورمون های زنانه

رابطه جنسی منظم یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها جهت تنظیم نمودن هورمون های زنانه در بانوان است. اغلب پزشکان برای تعدیل ترشح هورمون های زنانه در بدن، توصیه می کنند تا بانوان به طور منظم و با یک کیفیت مطلوب با همسرشان رابطه داشته باشند. همین موضوع تأثیر مستقیم بر عادت ماهانه زنان نیز می گذارند. بانوانی که در طول هفته حدأقل دو مرتبه رابطه زناشویی دارند، قاعدگی منظم تری دارند.

2-تقویت ماهیچه های لگن

یکی دیگر از مزایا رابطه برای بانوان، تقویت ماهیچه های لگن است. پس اگر در انجام ورزش های مربوط به بخش لگن مشکل دارید، بهتر است این مهارت را در طول رابطه جنسی به دست آورید. ماهیچه های کف لگن در طول رابطه زناشویی و ارگاسم در زنان درگیر شده و تقویت می شوند. هر قدر بارداری و یائسگی موجب تحلیل ماهیچه های کف لگن می شوند، در عوض رابطه جنسی به تقویت این ماهیچه ها می انجامد. قوی شدن ماهیچه ها مانع از بی اختیاری ادرار در دوران پیری می شود. حدود 30 درصد بانوان در طول عمر خود دچار این مشکل می شوند . اگر می خواهید جزء این 30 درصد نباشید، به بهبود کیفیت و کمیت رابطه فکر کنید.

3- تقویت و احیای پوست از فواید رابطه جنسی

برای داشتن پوست شاداب و بدون چین و چروک، لازم نیست سراغ گران ترین کرم ها و لوسیون ها بروید یا عمل های جراحی داشته باشید. بدن شما می تواند خودش این مشکل را رفع کند. بدن شما در طول رابطه زناشویی، هورمون استروژن بیشتری ترشح می کند. ترشح این هورمون سبب لطافت و زیبایی پوست می گردد. در کنار این، با بالا رفتن سرعت گردش خون در زیر پوست و آزاد شدن اکسیژن بیشتر، طراوت و زیبایی پوست دوچندان می شود. از طرف دیگر، رابطه جنسی با فرد مورد علاقه که به او اعتماد داشته در کنارش احساس آرامش دارید، هورمون هایی در بدن تان ترشح می شود که خود سبب احیای پوست و زیبایی آن می گردد.

فواید رابطه جنسی برای مردان

رابطه جنسی در مردان به اندازه زنان مرموز نیست. آن ها راحت تر به ارگاسم می رسند و از مزایای رابطه جنسی بهره مند می شوند. برخلاف تصورتان رابطه برای مردان نیز تنها یک رابطه شهوت آفرین نیست. آن ها در پس این موضوع فواید دیگری نیز به دست می آورند.

1- واکنسی در برابر سرطان پروستات

در کنار فوایدی که تاکنون به تشریح آن پرداختیم، رابطه جنسی از بروز پروستات جلوگیری می کند. اغلب افرادی که در دوره جوانی رابطه منظم و سالم را تجربه می کنند، با احتمال کمتری در دوره میانسالی با مشکل پروستات و سختی های آن روبرو می شوند.

2- افزایش کیفیت اسپرم

در طول روابط منظم و با سالم، کیفیت اسپرم مردان به شدت تغییر می کند. زمانی که به فاصله دو روز از آخرین رابطه ، دوباره برای انجام آن اقدام می کنید، اسپرم در بهترین کیفیت خود خواهد بود و احتمال بارداری نیز افزایش می یابد. بنابراین، اگر تصمیم به بچه دار شدن دارید، بهتر است علاوه بر اینکه به فکر رابطه در زمان تخمک گذاری همسر هستید، با رابطه های منظم، کیفیت اسپرم را به بهترین حالت برسانید.

3- جلوگیری از پیمان شکنی مردان

مردانی که روابط جنسی موفق را تجربه می کنند، کمتر از سایرین در برابر محرک های بیرونی وسوسه می شوند. می توان گفت، رابطه جنسی با ایجاد تعهد و وفاداری، در بسیاری از موارد، از بروز خیانت زناشویی جلوگیری می کند. عشق و علاقه ای که در طول رابطه منتقل می شود تا مدت ها ماندگار است و جایش را با لذت های دیگر عوض نمی کند.

رابطه جنسی در رابطه زن و شوهر، مهم ترین و پر رنگ ترین نقش را ایفا می کند. پس هیچگاه به آن به چشم یک رابطه ساده شهوانی نگاه نکنید و از پرداخت بیش از حد به رابطه زناشویی نهراسید. شما با تمرکز بر روی کیفیت و کمیت روابط جنسی، به طور یقین به بهبود تمام ابعاد زندگی کمک کرده اید. خیلی زود فواید و پیامدهای مثبت رابطه جنسی به زندگی تان نفوذ می کند و آن را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (158 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (143 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (87 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (48 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (35 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت تکان دهنده الهام حمیدی از تجربه غسال شدنش+ویدیو/ دیگه هیچی برام مهم نبود فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد (عکس) اسباب بازی لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا داشت 10 هیچ از بقیه جلو بود ... پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده