راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم

  پنجشنبه، 03 خرداد 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم
اگر شما هم به دنبال بهترین و سریع‌ ترین راه جهت اخذ اقامت یا ویزای خود در سال 2024 برای کشور اسپانیا هستید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

یکی از مکان‌های جذاب برای مهاجرت قطعاً می‌تواند اسپانیا باشد، کشوری که به ماتادورها هم معروف است و از لحاظ فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم، جزو کشورهایی قرار می‌گیرد که تمدن چند هزار ساله دارد. اسپانیا دارای صنعت گردشگری فوق‌العاده‌ای بوده و فرصت‌های شغلی متنوعی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد. بعضی از شهرهای آن از جمله مادرید و بارسلون، مراکز مهمی‌ برای شرکت‌های چند ملیتی و استارت‌آپ‌ها هستند که در زمینه‌های فناوری اطلاعات، تحقیقات و امور‌مالی ایجاد اشتغال می‌کنند. اگر شما هم به دنبال بهترین و سریع‌ ترین راه جهت اخذ اقامت یا ویزای خود در سال 2024 برای کشور اسپانیا هستید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی و مزایای آن

یکی از روش های اخذ اقامت اسپانیا، از طریق تمکن مالی است که یک روش خود حمایتی بوده و با نام‌‌‌های دیگری همچون اقامت باز‌نشستگی یا اقامت غیر سودآور نیز شناخته می‌شود.

از جمله مزایای اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی، می‌توان به امکان سفر‌به کشور‌های حوزه شنگن بدون محدودیت، عدم الزام به اقامت مستمر در اسپانیا برای تمدید اقامت، اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید به عنوان یک مهاجر، در این کشور صاحب حساب بانکی یا بین‌المللی باشید و سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در کشور اسپانیا انجام دهید. امکان خرید و فروش املاک و مستغلات، دریافت اقامت دائم بعد از 5 سال و همچنین امکان دریافت تابعیت و پاسپورت پس از 10 سال، از دیگر مزایای اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی است.

اگر شما هم به دنبال اخذ اقامت از طریق تمکن مالی هستید، باید شرایط ذکر شده را داشته باشید:

  • 6 ماه از سال را باید در این کشور حضور داشته باشید.

  • الزامی است که در صورت مهاجرت با فرزندان، آن‌ها در یک مدرسه اسپانیایی مشغول به تحصیل باشند.

  • همچنین اجاره یا خرید ملک در کشور اسپانیا نیز الزامی خواهد بود.

همچنین شرایط اصلی جهت دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی، به شرح ذیل است:

  • شما باید مدارکی مبنی بر وجود معادل 27 هزار یورو در حساب ایران به عنوان پس‌انداز ارائه دهید. همچنین در صورت مهاجرت با خانواده، باید مدارکی مبنی بر وجود 6500 یورو اضافه، در حساب بانکی ایران به ازای هر فرد از خانواده ارائه دهید.

  • شما باید اثبات کنید که حدود 2200 یورو در ماه، درآمد دارید که البته این مبلغ هم به ازای هر نفر از اعضای خانواده 540 یورو اضافه می‌گردد.

البته باید اشاره کنیم که در این روش شما اجازه کار در این کشور را ندارید، زیرا اثبات کرده‌اید که از منابع دیگری می‌توانید هزینه‌های خود و خانواده را تامین کنید. اگر به دنبال کسب درآمد و اشتغال در اسپانیا هستید، ویزاهای دیجیتال نومد، استارت‌آپ و یا حتی ویزای دانشجویی، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

ویزا استارت‌آپ و ویزا کارآفرینی اسپانیا (Entrepreneur Visa)

ویزا استارت‌آپ و ویزا کارآفرینی اسپانیا (Entrepreneur Visa)

شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید در اسپانیا با ارائه دادن پروژه‌ها و یا راه اندازی یک بیزینس جدید، که دارای منافع عمومی‌ و اقتصادی برای اسپانیا باشد، از ویزای استارت‌آپ یا کارآفرینی (Entrepreneur Visa) استفاده کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد به مدت 3 سال در اسپانیا زندگی کرده و از مزایای ویزای استارت‌آپ بهره‌مند شوید.

البته پروژه شما باید دارای ویژگی‌هایی باشد، تا مورد قبول واقع شود و آن‌ها از قرار ذیل است:

  • فرصت‌های سرمایه گذاری جذابی ایجاد کند.

  • پروژه باید برای اقتصاد اسپانیا مفید بوده و دارای منافع عمومی باشد.

  • پروژه باید اشتغال ایجاد کند و یا محرک ایجاد اشتغال باشد.

  • سطح بالایی از فناوری و خلاقیت را داشته و تکراری نباشد.

  • پیچیدگی‌هایی داشته باشد که رقیبی در اسپانیا نداشته باشد یا ثابت شود که پروژه تجاری شما بهتر از آن‌هاست.

همچنین شرایطی برای اخذ ویزای جذاب کارآفرینی وجود دارد که به آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • شما باید پیش نویس یک طرح تجاری برای استارت کسب و کار خود را داشته باشید.

  • از بیمه درمانی دولتی یا خصوصی در اسپانیا برخوردار باشید.

  • داشتن حداقل 18 سال سن و مدرکی دال بر وجود حمایت مالی خود و خانواده الزامی است.

  • داشتن عدم سابقه کیفری

با مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ، شما دیگر نیازی به سرمایه گذاری اولیه ندارید و حتی می‌توانید با مبلغی ناچیز، شرکت خود را تاسیس کنید. با داشتن ویزای کارآفرینی می‌توانید به کشورهای منطقه شنگن رفت و آمد آزاد داشته باشید و حتی خانواده خود را هم به آنجا ببرید. البته در نظر داشته باشید که طبق قوانین، والدین را در صورت داشتن بیش از 65 سال و همسر و فرزندان زیر 18 سال را می‌توانید در این پلن قرار دهید. در ویزای کارآفرینی متقاضی تنها یکبار در سال ملزم به بازدید از کشور است و الزامی برای حضور مداوم در کشور اسپانیا نیست.

اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی (Golden Visa)

اسپانیا

اگر شما مایل به سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت در اسپانیا هستید نباید از ویزای طلایی غافل شوید. ویزای طلایی اسپانیا، سرمایه‌گذاران را برای خرید املاک و مستغلات با ارزش حداقل 500000 یورو تشویق می‌کند. این ویزا به شما و خانواده‌تان اجازه می‌دهد در اسپانیا زندگی کنید و پس از 5 سال، اقامت دائم داشته باشید، البته در طول این 5 سال باید نشان دهید که کمتر از 11 ماه در خارج از اسپانیا بوده‌اید. حتی می‌توانید پس از 10 سال شهروند اسپانیا شوید.

البته برای کسب ویزای طلایی باید حداقل یکی از اقدامات زیر انجام شود:

  • خرید املاک یا مستغلات به ارزش حد‌اقل 500000 یورو

  • داشتن یک میلیون یورو در صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا سپرده‌های بانکی

  • داشتن یک میلیون یورو سهام یک شرکت اسپانیایی

  • ایجاد یک کسب و کار در اسپانیا

جهت کسب ویزای طلایی باید شرایط عمومی را هم داشته باشید. به عنوان باید باید حداقل بالای 18 سال سن داشته و هیچ سابقه کیفری نداشته باشید. همچنین باید به صورت قانونی وارد کشور اسپانیا شده و بتوانید زندگی خود یا خانواده‌تان را تامین کنید.

از ویژگی های ویزای طلایی باید به این مورد اشاره کرد که مدت این ویزا یک ساله بوده و به مدت دو سال قابل تمدید است و برای پذیرش در این ویزا، نیازی به داشتن مدرک زبان نیست. البته اگر قصد اقامت در اسپانیا را دارید، با دانستن زبان مربوطه، زندگی آسان‌تری خواهید داشت و می‌توانید از ارتباط با مردم اسپانیا بهره‌مند شوید. همچنین با دریافت اقامت اسپانیا، می‌توانید ملک سرمایه‌گذاری اولیه خود را بفروشید یا با آن تجارت کنید.

اقامت اسپانیا از طریق ویزای دانشجویی

این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد که در اسپانیا مشغول به تحصیل شوند و علاوه بر لذت بردن از زندگی در کشور زیبای اسپانیا، تحصیل در محیطی زیبا را نیز تجربه کنند. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌توانید در کشور اسپانیا تا 30 ساعت در هفته کار کنید و پس از تحصیل به راحتی، مجوز کار بگیرید.

کشور اسپانیا به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد، اقامت خود را تا دو سال تمدید کنند، تا به دنبال کار باشند. البته دانشجو باید در هنگام درخواست کار‌های رسمی، تحصیلات خود را به پایان رسانده باشد. شما می‌توانید 60 روز قبل از انقضای مجوز دانشجویی خود، یا 90 روز پس از آن، برای این مجوز اقدام کند.

اقامت اسپانیا از طریق ویزای دانشجویی

اقامت اسپانیا از طریق ویزای تحقیقاتی (Research Visa)

ویزای تحقیقاتی برای کسانی طراحی شده‌است که محقق بوده و جزو جامعه علمی‌ هستند. این نوع ویزا برای کسانیست که در یک مرکز تحقیق و توسعه فعالیت دارند و یا برای انجام تحقیقات مجاز به اسپانیا سفر می‌کنند. ویزای تحقیقاتی اسپانیا شامل معلمانی می‌شود، که توسط مراکز آموزش عالی یا دانشگاه‌های اسپانیا استخدام شده‌اند یا کسانی که قرار است در یک مرکز تحقیقاتی کار کنند.

از ویژگی‌های ویزای تحقیقاتی (Research Visa) باید این مورد اشاره کرد که شما با دریافت ویزای تحقیقاتی اسپانیا به مدت 3 سال می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید. البته این مدت زمان به مدت تحقیقات شما هم بستگی داشته و تا زمان اتمام تحقیقات قابل تمدید است. درخواست ویزای شما باید از موسسه تحقیقاتی یا دانشگاهی که شما را استخدام کرده، داده شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی بر‌آن شد که بهترین و ساده‌ترین راهکارهای گرفتن ویزای اسپانیا به شما داده شود، هر کدام از روش‌ها مزایا و معایب خود را دارد و شخص متقاضی باید با توجه به شرایط فردی بهترین روش متناسب به خود را انتخاب و دنبال کند. در این مقاله به دلیل اختصار در کلام و جلوگیری از گفتار زاید سعی شد توضیحات کلی از شرایط هریک از روش‌ها داده شود. گرفتن ویزا قطعا شامل مقدمات و و اخذ تاییدیه‌هایی از مراجع مربوطه است. النورا (Elenoora) این فرصت استثنایی را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین فرصت ممکن جهت اخذ ویزا یا اقامت اسپانیا اقدام کنید. وکلای شرکت ما بهترین و کارآمدترین راه‌های اخذ ویزا را به شما ارائه خواهد داد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (310 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (204 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (105 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (49 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (32 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (16 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (15 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (10 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (11 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (9 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز