راه های مقابله با احساس سرما و لرز در بارداری

  یکشنبه، 27 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
راه های مقابله با احساس سرما و لرز در بارداری
بیشتر افراد در دوران بارداری متوجه افزایش احساس گرما می شوند ، اما در برخی موارد ، بارداری می تواند باعث لرزشود. در این مطلب دلایل لرز و راه های مقابله با آن را در بارداری بررسی میکنیم.

اگر در دوران بارداری مرتبا احساس سرما می کنید این می تواند یکی از این دلایل یا شرایط مختلف در دوران بارداری باشد. وقتی متوجه شدید که باردار هستید یکی از علائمی که احتمالاً پیش بینی نمی کردید، احساس سرما در تمام مدت است زیرا داستان گر گرفتگی معمولاً گفته می شود. احساس سرما در دوران بارداری ممکن است به این معنی باشد که شما به سادگی یک بیماری قابل درمان دارید. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد علت احساس سرما در بارداری بیشتر بدانید.

علت احساس سرما در بارداری

احساس سرما در دوران بارداری معمول نیست.معمولا بیشتر افراد باردار احساس گرما بیش از حد معمول دارند. پروژسترون ، هورمونی که در بارداری افزایش می یابد ، می تواند دمای بدن را کمی افزایش دهد.با پیشرفت بارداری ، افزایش وزن بدن ، جریان خون بیشتر در بدن و چالش های قلبی عروقی بارداری معمولاً باعث احساس گرما در فرد می شود. گرچه این عوامل احساس سرما را در دوران بارداری غیر ممکن نمی کنند.هوای سرد و سایر عوامل هنوز هم می توانند احساس سرما در فرد ایجاد کنند. گاهی اوقات ، تلاش بدن برای خنک شدن باعث می شود که فرد در هوای بسیار گرم احساس سرما کند.با این حال ، اگر فردی حتی در مواقعی که هوا گرم باشد و لباس مناسبی نیز پوشیده باشد، احساس سرما کند ممکن است نشانه یک عارضه مهم باشد. عوامل مختلفی می تواند باعث احساس سرما در فرد باردار شود از جنله مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است :

۱- فشار خون پایین

مادران باردار نباید فقط مراقب فشار خون بالا باشند بلکه آن ها باید مراقب فشار خون پایین خود باشند، زیرا این مورد نیز امری عادی است. فشار خون پایین می تواند هنگامی رخ دهد که گردش خون اضافی به بدن شما برخورد کند، زیرا تلاش می کند خون کافی برای شما و نوزاد در حال رشد را تأمین کند.

۲- کم خونی

کم خونی در بارداری به دلیل کمبود گلبول های قرمز معمول است. یکی از علائم کم خونی سردی دست و پا است. در هفته ۲۸ بارداری می توانید با آزمایش خون از نظر کم خونی آزمایش کنید. کم خونی می تواند احساس خستگی و ضعف در شما ایجاد کند. بنابراین بهتر است آن را کنترل کنید. نارسایی کمبود آهن زمانی اتفاق می افتد که بدن آهن کافی برای تولید مقدار کافی هموگلوبین ندارد. آهن به طور طبیعی در غذا های خاصی مانند سبزیجات برگ سبز وجود دارد که نوعی ویتامین B است. برای تشکیل سلول های قرمز خون سالم به ویتامین B۱۲ نیاز دارید.

۳- تب

احساس ناگهانی سردی شدید ممکن است نشانه تب باشد که عوارض زیادی ایجاد می کند. تب در بارداری ممکن است به ناهنجاری های هنگام تولد در گوش، چشم، صورت، گردن و دستگاه تناسلی کمک کند. در صورتی که تب شما در دوران بارداری بالاتر از ۹۹. ۵ درجه فارنهایت (۳۷. ۵ درجه سانتیگراد) باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

۴- ممکن است دچار کم کاری تیروئید باشید

احساس سرما در تمام مدت نشانه کم کاری تیروئید است. علائم دیگر کم کاری تیروئید شامل افزایش وزن، خستگی و تورم است. اگرچه این بیماری جدی نیست اما در صورت عدم درمان می تواند به راحتی از طریق آزمایش خون ساده تشخیص داده شود.

۵- اضطراب

احساس سرماخوردگی ممکن است به این معنی باشد که شما دچار اضطراب شده اید و این یک اتفاق بسیار معمول در بارداری است. دلیل این که اضطراب شما را سرد می کند این است که خون از اندام های غیرضروری مانند پوست شما به اعضای مهمتری مانند قلب شما تغییر مسیر می یابد.

6-تعریق شبانه

برخی از افراد باردار تعریق شبانه را تجربه می کنند. با تلاش بدن برای خنک شدن ،بدن فرد ممکن است سرد شود ، به خصوص بدون پتو باشد. تعریق شبانه خطرناک نیست ، اما می تواند خوابیدن را دشوارتر کند.

7-سیستم خنک کننده بدن

بدن سعی می کند با تعریق درجه حرارت خود را تنظیم کند ، این موضوع باعث می شود افراد سریعتر نفس بکشند و باعث می شود لباس کمتری بپوشند و به دنبال فضاهای خنک تری بروند. گاهی اوقات ، این تلاش ها باعث می شود فرد احساس سرما کند. به عنوان مثال ، ممکن است شخصی اندکی پس از دوش آب گرم یا راه رفتن در گرما احساس سرما کند. اگر احساس سردی نسبتاً سریع برطرف شود ، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. هنگامی که برای مدت طولانی باقی بمانند ، ممکن است نشانه این باشد که بدن در گرم کردن خود مشکل دارد.

پیشگیری و درمان احساس سرما و لرز در دوران بارداری

گاهی اوقات ، احساس سرما در دوران بارداری فقط یک تغییر طبیعی است و فرد نیازی به درمان ندارد. در صورت امکان ، استفاده از بخاری در محل کار ، پوشیدن کاپشن و گرما کردن بیشتر خانه در زمستان می تواند کمک کند. پرهیز از دوش آب گرم یا سونا بسیار مهم است ، زیرا این موارد در دوران بارداری ایمن نیستند.

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید معمولاً هر روز باید هورمونهای مصنوعی تیروئید مصرف کنند. پزشک همچنین انجام آزمایش منظم جهت بررسی سطح هورمون های تیروئید را در حین و بعد از بارداری توصیه می کند.

اگر فردی تب داشته باشد ، پزشک از او در مورد علائم و سابقه پزشکی وی می پرسد تا علت را تعیین کند. همچنین ممکن است برخی از آزمایش های تشخیصی را انجام دهند. اگر آنها به عفونت باکتریایی مشکوک باشند ، ممکن است آنتی بیوتیک ها را توصیه کنند. نظارت بر عفونت در دوران بارداری مهم است ، زیرا می تواند رشد کودک را تحت تأثیر قرار دهد.

افراد ممکن است بتوانند خطر ابتلا به احساس سرما را در دوران بارداری را با استفاده از موارد زیر کاهش دهند:

  • دوری از افراد بیمار و شستن مرتب دست ها برای جلوگیری از عفونت
  • اگر علائم عفونت ، از جمله درد زیاد، زخم جدی که قابل بهبود نیست یا تب وجود داشته باشد، باید به پزشک مراجعه نمایید
  • پوشیدن لباس مناسب هر فصل برای مقابله با تغییرات ناگهانی دما
  • خوابیدن در یک اتاق خنک برای جلوگیری از تعریق شبانه و داشتن مقدار زیادی پتو برای جلوگیری از لرز
  • گرفتن آزمایش خون برای اندازه گیری عملکرد تیروئید در اوایل بارداری

یکی از دلایل احتمالی تب ، آنفولانزا است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توجه دارند که واکسیناسیون آنفلوانزا برای افراد باردار بی خطر است. بنابراین ، ممکن است یک فرد باردار بخواهد در ابتدای فصل آنفولانزا واکسن آنفلوانزا را انجام دهد تا خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

پوشیدن لباس گرم توسط زن باردار

چه موقع باید به دنبال مراقبت پزشکی باشید؟

افراد باردار باید به دنبال مراقبت های پزشکی منظم باشند و تمام علائم را با پزشک یا ماما در میان بگذارند. فرد باردار در صورت احساس غیرمعمول بودن در سرما و یا داشتن مشکلات دیگر در تنظیم درجه حرارت بدن ، باید در قرار بعدی خود با مامای خود صحبت کند.اگر فرد باردار تب می کند ، مهم است که بلافاصله با ارائه دهنده خدمات بهداشتی تماس بگیرید. اگر این موضوع ساعت ها طول بکشد و علائم دیگری از عفونت مانند درد یا زخم وجود دارد ، فرد باید به اورژانس مراجعه کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (136 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW