راه های پیدا کردن شوهر خوب

  سه شنبه، 10 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
راه های پیدا کردن شوهر خوب
سعی کنید توقعاتتان را برای پیدا کردن شوهر خوب پایین بیاورید نه به این معنی که به دنبال کسی باشید که او را دوست ندارید یا ویژگی‌های او را نمی‌پسندید. اما نباید انتظار هم داشته باشید که مردی پیدا شود و بتواند تمام خواسته‌های شما را برآورده کند و خودش را تمام و کمال وقف شما کند چون شاید هرگز همچنین مردی وجود نداشته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،هنگامی که صحبت ویژگی های یک شوهر خوب و به عبارت بهتر یک شوهر ایده آل در میان باشد، دو زن نمی توانند با هم اتفاق نظر داشته باشند. در حقیقت، حتی اگر از یک زن دو بار در عرض دو هفته این سوال را بپرسید، ممکن است به شما دو فهرست کاملا متفاوت را از ویژگی های شوهر خوب و ایده آل ارائه بدهد. البته ذکر این قصه هم خوب است که یک بار مردی از خدا ویژگی های یک شوهر ایده آل را پرسید. داستان به آن جایی می رسد که خدا هنوز هم در تلاش است که بفهمد چه طور باید به این سوال پاسخ بدهد!!!

با این حال، همیشه یک مفهوم کلی وجود دارد که می توانیم مطابق با آن پیش برویم. بیشتر زنان چند ویژگی در مورد یک شوهر خوب و ایده آل در ذهن دارند. به عنوان مثال، تعداد بسیار کمی از زنان هستند که بخواهند شوهرشان به لحاظ مالی در وضعیت خوبی نباشد. و تقریبا همه ی زنان دوست دارند مردشان رمانتیک و احساساتی باشد. بنابراین، داشتن فهرستی از ویژگی های یک شوهر خوب و ایده آل بر اساس علائق و عدم علائق زنان امکان پذیر است.

ویژگی های شوهر خوب

۱- به تنهایی و خلوت احترام بگذارد

اگرچه هم زن و هم شوهر به زمان هایی برای تنهایی و خلوت کردن با خود نیاز دارند اما گاها یکی از طرفین رابطه این امر را درک نمی کند و فردی را که خواهان تنهایی است خودخواه و بی محبت قلمداد می کند بنابراین برای اینکه یک شوهر خوب باشید باید این زمان ها را در اختیار همسرتان قرار دهید.

۲- سلطه گر و اهل کنترل نباشند

یکی از ویژگی های شوهر خوب از نظر زنان این است که با تسلط یافتن و سلطه گری بوسیله روش های مختلف آنان را آزار ندهد برای مثال برای ارتباطات با خانواده یا دوستان آنها را آزاد بگذارد، محبت خود را شرطی نکند و به طور کلی شوهر خوب از نظر آنان باید از کنترل کردن و رفتار های ناسالمی که باعث اذیت همسرشان می شود به دور باشد.

۳- عقاید و باورها را محترم بداند

بحث کردن در مورد مسائل مختلف عقیدتی، سیاسی و غیره بین زن و شوهر باعث پیدا کردن دید متفاوت می شود اما در این میان شوهر خوب از نظر یک زن فردی است که بتواند به دیدگاه او احترام بگذارد و او را به خاطر مسائلی که برایش مهم است تحقیر نکند و یا اینکه سعی نکند دیدگاه او را تغییر دهد یا آن را به کم اهمیت بودن محکوم کند.

۴- قدر دان زحمات باشد

اکثر مردان بخصوص آنهایی که همسر خانه دار دارند فکر می کنند که چون آنها بیرون مشغول کار بوده اند همسرشان باید بعد از رسیدن به خانه به آنها رسیدگی کند و یا توجه زیادی به آنان داشته باشد در حالیکه خودشان شاید اصلا متوجه نیستند که رسیدن به امور خانه و تربیت فرزندان نیز تلاش و انرژی زیادی می خواهد پس از دیدگاه یک زن زمانی شوهر خوب هستند که قدردان این زحمات باشند.

۵- عشق خود را ابراز کند

یکی از بهترین ویژگی های شوهر خوب از نگاه زنان این است که بتواند محبت خود را به او نشان دهد و فرقی نمی کند که در اوایل ازدواج باشید یا چندین سال از ازدواجتان گذشته باشد. البته نه به این معنا که هر روز و هر لحظه ابراز عشق کند اما این امر نباید فراموش نیز بشود بلکه هر از گاهی در جمع یا در خلوت عشق و محبت خود را از طریق کلامی یا غیر کلامی مانند جملات عاشقانه و هدیه به او تقدیم کند و به همسرش اطمینان دهد که همیشه در قلب او جای دارد.

۶- پشتیبان خوبی باشد

یک شوهر خوب در هر زمینه ای چه در مسائل مربوط به خانه و چه در مواردی که به بیرون مربوط می شود؛ می تواند پشتیبان خوبی برای همسرش باشد و او را در راستای رسیدن به کار، اهداف و علاقه مندی هایش محدود نکند و در کنار این نیز را ه های رسیدن به اهدافش را برای او هموار کند و در کل به هر شیوه ای که می تواند با اعلام حمایت خود همسرش را همراهی کند.

۷- به وعده های خود وفادار باشد

اگر مردی را در کنار خود دارید و می خواهید خوب بودن او را محک بزنید؛ پس بررسی کنید و ببینید آیا او در احساس مسئولیت کردن، وفاداری، پشتیبانی از شما در هر شرایطی اعم از شادی و غم و عشق ورزیدن به شما ثابت قدم و وفادار است و به وعده ایی که به شما داده بود پایند است. اگر واقعا اینگونه باشد و شما از این موضوع دلخور نباشید پس او نمونه یک شوهر خوب است.

۸- برای شما وقت بگذارد

اگرچه شاید خیلی از آقایان پس از مدتی از زندگی مشترک به بهانه های مختلف مانند کار و .. وقت زیادی برای همسر یا خانواده خود نمی گذارند اما زنان در هر حالتی این انتظار را از همسر خود دارند و وقتی او را خوب می دانند که بتواند حداقل زمان هایی را به آنها اختصاص دهد و با آنها به تفریح، خرید و ..برود و وقت خود را در کنار آنان بگذراند.

۹- خانواده شما را دوست بدارد

زمانی شوهر خوبی را در کنار خود دارید که او به اولویت ها و کسانی که در قلب شما جای دارند احترام بگذارد. یعنی چون شما به عزیزان و خانواده خود اهمیت زیادی می دهید پس برای ثابت شدن اینکه او خوب است یا نه باید بی تفاوت از کنار این مسئله رد نشود یعنی پدر و مادر شما را مثل پدرو مادر خود فرض کند و به آنها احترام بگذارد و با خواهر و برادر و سایر بستگان شما صمیمی باشد و آنها را دوست داشته باشد.

راه های پیدا کردن شوهر

برای اکثر دختران جوانی که در سن ازدواج قرار دارند پیدا کردن شوهر خوب به عنوان یک دغدغه اصلی در زندگی محسوب می شود و به راحتی مقدرو نمی شود بنابراین در این بخش چندین راه مهم را برای پیدا کردن شوهر خوب به شما معرفی می کنیم.

۱- سخت گیر نباشید

سعی کنید توقعاتتان را برای پیدا کردن شوهر خوب پایین بیاورید نه به این معنی که به دنبال کسی باشید که او را دوست ندارید یا ویژگی های او را نمی پسندید. اما نباید انتظار هم داشته باشید که مردی پیدا شود و بتواند تمام خواسته های شما را برآورده کند و خودش را تمام و کمال وقف شما کند چون شاید هرگز همچنین مردی وجود نداشته باشد.

۲- به افراد نزدیک خود بگویید

اگر قصد ازدواج دارید و دنبال یک شوهر خوب هستید می توانید با افراد نزدیک خود مانند دوستان و خانواده خود در میان بگذارید چون آنها شما را می شناسند و با خواسته ها و اولویت های شما آشنا هستند و در ضمن نسبت به شما دلسوز اند پس می توانند در این راه به شما کمک کنند.

۳- به ظاهر خود برسید

یکی از راه ها برای پیدا کردن شوهر توجه کردن به ظاهر و اهمیت دادن به این مسئله است بنابراین همیشه به ظاهر خود یعنی پوشش و بهداشت خود دقت کنید و این امر را خصوصا وقتی که درمجالس و مجتمع هایی مانند عروسی ها بیشتر در نظر بگیرید البته نه به این معنا که پوشش های تنگ و آرایش زننده داشته باشید بلکه متناسب با شخصیت خود و عرف جامعه به ظاهر خودتان رسیدگی کنید.

۴- در اجتماعات شرکت کنید

اگر قرار باشد مدام در محیط های بسته مانند خانه بنشینید و به کارهای خانه خود را مشغول کنید فرصت آشنا شدن با افراد زیاد و افراد هم سطح و هم فکر خود را از دست خواهید داد بنابراین در جمع های مختلف که به آنها علاقه دارید شرکت کنید. برای مثال در کلاس های کوهنوردی و محیط هایی که مربوط به رشته و تخصص خودتان است شرکت فعال داشته باشید.

۵- به خداوند توکل کنید

قبل از هر چیزی شما باید وظایف و مسئولیت های خود را به درستی به جا بیاورید یعنی اینکه دیگران و اطرافیان باید ببینند که شما دختری هستید که برای ازدواج و زندگی کردن با یک مرد آمادگی لازم را دارید یعنی از هر نظری به بلوغ کافی رسیده اید و سزاوار هستید و این مسائل باید در رفتار و اخلاق شما نمایان باشد بعد از اینکه مسئولیت شما به درستی انجام شد به خدا توکل کنید و از او بخواهید که شوهر خوب و نزدیک و مشابه با خواسته خود را سر راهتان قرار دهد.

۶- مهارت خود را افزایش دهید

اگر می خواهید شوهر مناسبی پیدا کنید سعی کنید ابتدا نسبت به امر ازدواج و مسائل و مهارت هایی که در این زمینه لازم است آگاهی پیدا کنید مثلا روابط عاطفی خود را گسترش دهید و با ذهنیتی آماده نسبت به این امر اقدام کنید چون اگر حتی فرد مناسبی را هم پیدا کنید و بدون مهارت های لازم با او زندگی را شروع کنید بعد ها دچار احساس نارضایتی می شوید.

۷- عجله نکنید

شاید شما نیز دختری باشید که دوست دارید از تنهایی بیرون بیایید و شریک مناسب خود را پیدا کنید اما باید مطمئن شوید که طرف مقابلتان فرد مناسبی است و چون سن ازدواج در جامعه نیز بالا رفته است پس نگران نباشید و بدانید که مشکل بزرگی نیست و با دقت و در نهایت آرامش انتخاب کنید تا دچار اشتباه نشوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (616 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در خواستگاری دختر حداد عادل: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه ندارم دخترتان حاضر به ازدواج با پسرم است؟
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
بازگشت دوباره کامبیز دیرباز اینبار با "شغال"! / جدیدترین سریال این بازیگر
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس