راهکار برای تفکیک اتاق نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه

  یکشنبه، 02 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
راهکار برای تفکیک اتاق نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه
آیا برای جداکردن فضاهای خانه حتما به دیوار نیازی هست؟ در اینجا می خواهیم در مورد ساختن حدودی نامحسوس و انعطاف پذیر برای حد فاصل فضاهای نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه با شما صحبت کنیم.

۴راهکار برای تفکیک اتاق نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه

آیا برای جداکردن فضاهای خانه حتما به دیوار نیازی هست؟ در اینجا می خواهیم در مورد ساختن حدودی نامحسوس و انعطاف پذیر برای حد فاصل فضاهای نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه با شما صحبت کنیم. در برخی از خانه ها به دلیل نقشه ی معماری شان، ممکن است چیدمان فضایی مطلوبی حاصل نشود و همواره یکی از دغدغه ها، جداسازی فضاهای خانه بدون قرار دادن مانعی سنگین و بزرگ باشد.

  • تفکیک حدودی فضاهای اصلی خانه
  • برای جدا کردن بخش های خانه، فضا را دو قسمت کنید
  • جدا کردن فضای خانه با استفاده از فرش
  • برای جدا کردن فضاها در خانه یک گوشه ترتیب دهید
  • فضاهای خانه را به گونه ای شکیل و زیبا مجزا کنید
  • در جدا کردن فضای خانه یک مکان کوچک در نظر بگیرید
  • برای مجزا کردن خانه فضای پشت مبل را زیبا تر کنید
  • برای مجزا کردن فضای خانه از پرده استفاده کنید

مزیت های جداسازی بخش های مختلف خانه:

یکی از بزرگترین مزیت های داشتن خانه ای ایده آل این است که فضای زیادی را برای بخش بندی و تفکیک بخش های مختلف مهیا می کند، حتی این اقدام برای فضاهای کوچکتر نیز قابل اجرا است. بزرگترین مزایای ایجاد بخش های مختلف در خانه عبارت است از:

– برخورداری هر اتاق از بخش بندی صمیمیت بیشتر

– جدا شدن فعالیت های مختلف در هر اتاق بدون تداخل با یکدیگر

– آشپزی کردن بدون پراکنده شدن بوی غذا

– تفکیک و مشخص کردن حدود فضای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه همراه با حوزه بندی متناسب به منظور چیدمان المان ها و معین سازی دکوراسیون داخلی

در ادامه به شرح ایده های اصلی و کاربردی جدا کردن فضای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه در خانه خواهیم پرداخت. برای تفکیک فضاهای مختلف شما می توانید از دربها، پنجره ها، دیوارها، مبلمان و بسیاری راهکار های دیگر استفاده کنید و در نهایت مناطق مد نظر خود را به صورت کامل یا تنها قسمتی را محصور کنید.

تصویر

استفاده از درب های کشویی

محبوبیت به کار بردن درب های کشویی در فضای داخلی خانه ها برای علاقمندان روز به روز در حال افزایش است. شما میتوانید به منظور جدا سازی فضای نشیمن، فضای غذاخوری و آشپزخانه از این درب ها کمک بگیرید و در صورت تمایل به نصب دربهای کشویی به تقسیم این سه فضا بپردازید یا حتی می توانید با نصب یک درب کشویی سبب مرتبط شدن آشپزخانه و اتاق ناهار خوری خود به یکدیگر شده تا درنهایت آنها را از اتاق نشیمن تفکیک کنید.

استفاده از پارتیشن شیشه ای

یکی دیگر از ایده های زیبا و جذاب محصور کردن فضای داخلی خانه بهره گیری از پارتیشن شیشه ای است. شما می توانید به کار بردن پارتیشن شیشه ای فضای آشپزخانه خود را محصور و تفکیک کنید.

همچنین جالب توجه است که استفاده از پارتیشن های شیشه ای، راهکاری فوق العاده به منظور جدا سازی اتاق ها می باشد؛ چرا که پارتیشن های شیشه ای قادرند ضمن تفکیک، سبکی بصری را نیز در فضای اتاق حفظ کنند.

استفاده از کانتر صبحانه

اضافه کردن جزیره، کانتر و میزهای صبحانه بخشی از عالی ترین ایده های تقسیم بخش هایی از آشپزخانه و اتاق غذاخوری یا حتی از نشیمن می باشد. این راهکار ضمن نکات اشاره شده قادر تفکیک فضا، خدمت رسانی و سرویس دهی به منظور صرف غذا می باشند.

تقسیم مناطق کوچکتر با استفاده از مبلمان

در خانه هایی با متراژ کوچکتر، تقسیم و تفکیک فضا برای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه امری بس دشوار است؛ چرا که معمار فضای محدودتری را برای تفکیک در اختیار داشته و تنها راهکار را استفاده از پانل های تقسیم کننده در تمام منزل خود می بیند.

پانل و پارتیشن ها در طرح های مختلف همراه با مواد اولیه متنوعی در کارگاه های مخصوص تولید شده و به بازار عرضه می شود. این پانل ها در انواع ثابت و متحرک با قابلیت تغییر مکان تولید می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (170 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (23 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود
رونمایی از خونه زندگی شاه نشین و مجلل عادل فردوسی پور با 15 میلیارد قیمت/ خونه نگو کاخ بگو😍