راه‌کارهایی برای جلوگیری از سیاه شدن پوست توسط طلا

  شنبه، 04 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
راه‌کارهایی برای جلوگیری از سیاه شدن پوست توسط طلا
خوشبختانه راهکار ساده‌ای برای پیشگیری از سبز شدن پوست وجود دارد. فقط کافیست با لاک برق ناحن روی سطح طلا یا زیورآلاتی که حاوی مس است را بپوشانید؛ لاک بین پوست و طلا یک لایه نازک و شفاف ایجاد می‌کند و از بروز هرگونه واکنشی پیشگیری می‌کند.

بد نیست بدانید، تغییر رنگ پوست ناشی از طلا گاهی به کمبود آهن یا کم خونی افراد مربوط است. به این صورت که کمبود آهن باعث اسیدی شدن خون می شود. هر چقدر PH خون اسیدی تر باشد، به دلیل وجود مس یا نیکل در آلیاژ طلا، واکنش بین پوست و طلا رخ می دهد و موجب سبز یا سیاه شدن پوست می شود.برخی از عوامل بیرونی هم سبب سیاه شدن رنگ پوست با طلا می شوند. از جمله می توان به آنتی بیوتیک ها، باقی مانده مواد صابونی، عطرها، انواع ادکلن ها و مواد شوینده اشاره کرد. این مواد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و شیمیایی می شوند و در نهایت شما شاهد سیاه شدن پوست خود با طلا خواهید بود.خوشبختانه راهکار ساده ای برای پیشگیری از سبز شدن پوست وجود دارد. فقط کافیست با لاک برق ناحن روی سطح طلا یا زیورآلاتی که حاوی مس است را بپوشانید؛ لاک بین پوست و طلا یک لایه نازک و شفاف ایجاد می کند و از بروز هرگونه واکنشی پیشگیری می کند.

راه کارهایی برای جلوگیری از سیاه شدن پوست و طلا

راه کارهای ساده و آسان زیر را به کار گیرید تا در همه حال از استفاده از طلاجات و جواهرات خود لذت ببرید بدون آنکه دلشوره سیاه شدن پوست و خود زیورآلات را داشته باشید.

آخرین چیزی که می پوشید و اولین چیزی که درمی آورید

هنگامی که می خواهید به جایی بروید سعی کنید آخرین چیزی که می پوشید زیورآلاتتان باشد چرا که در غیر این صورت زیورآلات با کرم ها و عطر یا ادکلنی که می زنید بیشتر برخورد می کند و امکان سیاه شدن پوستتان بیشتر می شود. وقتی هم که به خانه بازمی گردید سعی کنید اولین چیزی که در می آورید باز هم طلا و جواهراتتان باشد تا کمتر در معرض تعریق قرار بگیرید.

در هنگام فعالیت های روزانه حواستان به زیورآلات خود باشد

در هنگام انجام کارهای روزانه خود مراقب طلاهای خود باشید مثلاً توصیه می کنیم هنگام شستن ظروف یا طلاهای خود را دربیاورید یا اینکه از دستکش استفاده کنید. همچنین به محض خیس شدن زیورآلات، آن ها و پوست خود را خوب را خشک کنید و بعد دوباره از زیورآلات خود استفاده کنید.

لاک برق ناخن را فراموش نکنید

اگر طلاجات یا حتی بدلیجات شما پوستتان را سیاه می کند، هر از چند گاهی می توانید روی آن را برق ناخن بزنید، با این کار، شما لایه ای محافظ روی زیورآلات خود ایجاد می کنید که از برخورد و واکنش آن با رطوبت و عرق بدن جلوگیری می کند که مانع سیاه شدن پوست می شود البته ممکن است لاک ناخن بعد از مدت کوتاهی از بین برود پس اگر از این روش استفاده می کنید بهتر است هر از چند گاهی، مجدداً از آن روی زیورآلات خود بزنید.

آبکاری و شست و شو طلا و جواهرات یک راه موثر است

آبکاری و شست و شو طلاجات و جواهرات راهی مناسب برای برای جلوگیری از سیاه شدن پوستتان است، چه بسا بسیاری افراد حتی با یک بار انجام این کار دیگر از شر سیاهی پوست خلاص شده اند، برای آبکاری کردن و شست و شوی طلاجات خود، فقط کافیست به طلافروشی نزدیکی بروید و از طلافروش بخواهید طلای شما را آبکاری کند یا در صورت نیاز شست و شو دهند. ( گاهی اوقات فقط شست و شوی جواهرات آن هم به دست طلا فروشان که ابزارهای مورد نیاز این کار را دارند موثر است و دیگر نیازی به آبکاری کردن نیست. ) همچنین توصیه می کنیم اگر قطعه طلایی که به تازگی خریدید پوست دست شما را سیاه کرد بهتر است به همان طلافروشی که از آن خرید کردید بروید، چراکه در این صورت طلا فروش اگر خوش انصاف باشد موظف است به صورت رایگان طلای شما را شست و شو یا آبکاری کند.

برطرف کردن سیاهی روی پوست به چه صورت است؟

راه های متفاوتی برای از بین بردن رَد سیاهی که به وسیله ی طلا روی پوست شما افتاده است، وجود دارد، گاهی اوقات شست و شو با آب خالی هم می تواند رَد سیاه را از بین ببرد و آن را پاک کند اما اگر نرفت و جای آن همچنان روی پوستتان باقی مانده بود، می توانید از شوینده های مناسب مخصوص دست و بدن نیز استفاده کنید. نکته ی جالب اینجاست که با انواع آرایش پاکن ها و شیرپاکن ها نیز می شود به خوبی رَد سیاهی ناشی از استفاده ی زیورآلات را پاک کرد و از بین برد.

خرید زیورآلات نقره، انتخابی مناسب برای استایل ظاهری شما

در دنیای مد، انتخاب های ما می توانند نشان دهنده ی شخصیت درونی ما، سلیقه و خط فکری ما باشند. شاید به همین سبب است که بسیاری از طراحان و متخصصان دنیای مد تاکید بسیار زیادی بر روی انتخاب های صحیح و هوشمندانه در زمینه ی زیورآلات دارند، چرا که اهمیت آن ها در ظاهر ما غیر قابل انکار است. در چنین شرایطی، انتخاب زیورآلات نقره، به ویژه آن دسته از زیورآلاتی که با کمک سنگ های قیمتی و کریستال های قیمتی تزئین شده اند، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر ما داشته باشد.زیورآلات نقره، با هر رنگ پوستی به خوبی مطابقت دارند، ساده هستند و درخشش آن ها می تواند جذابیت فوق العاده ای را به ظاهر شما ببخشد.انتخاب هایی مانند خرید گردنبند نقره می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که دارای پوستی تیره رنگ هستند. استفاده از زیورآلات نقره در کنار سنگ های قیمتی، مانند الماس، وهمچنین کریستال های گران قیمت، مانند آنچه در کلکسیون جدید برند سواروسکی می توان دید، از جمله ترکیب های جذابی است که این روز ها در میان افراد مشهورو بازیگران سرشناس بسیار پرطرفدار است.زیورآلات نقره، از سویی دیگر، از جمله زیورآلاتی هستند که به راحتی با هر لباسی می توانند خود را منطبق کنند و ظاهری جذاب و شیک را برای شما به ارمغان آورند. این امر خرید زیورآلات نقره را به یک سرمایه گذاری مطمئن برای داشتن ظاهری شیک و جذاب تبدیل می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (624 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در خواستگاری دختر حداد عادل: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه ندارم دخترتان حاضر به ازدواج با پسرم است؟
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
بازگشت دوباره کامبیز دیرباز اینبار با "شغال"! / جدیدترین سریال این بازیگر
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس