راهنمای ورود و استفاده از سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت sirat.csdeo.ir+ آموزش تصویری

  یکشنبه، 07 آبان 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای ورود و استفاده از سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت sirat.csdeo.ir+ آموزش تصویری
سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور اطلاع از سلامت جسمانی و آمادگی کودکان برای تحصیل، اقدام به برگزاری آزمون سنجش سلامت می نماید. در سال جاری این سازمان برای نوبت گیری، سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به آدرس sirat.csdeo.ir را معرفی کرده است و والدین می توانند با ورود به سایت، ثبت نام سنجش پیش دبستان یا کلاس اول فرزندان خود را انجام دهند.

یکی از راه های اطلاع از سلامت کودکان که هر ساله در ایران برگزار می شود سنجش سلامت است که به دلیل الزام انجام آن برای ورود به کلاس اول ابتدایی، تمامی خانواده ها قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به ثبت نام دانش آموزان در این طرح می نمایند. در سال های قبل تنها مدارس مجاز برای ورود به سایت ثبت نام سنجش پیش دبستان و یا کلاس اول بودند اما در سال جاری با توجه به تغییر سایت ثبت نامی، والدین نیز می توانند بدون نیاز به مراجعه به مدارس روند ثبت نام را انجام دهند.

برای ورود مستقیم به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت کلیک کنید.

برای ورود مستقیم به سایت sirat.csdeo.ir کلیک کنید.

سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به آدرس sirat.csdeo.ir در بهمن ماه 1401 توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور هماهنگی برای نوبت دهی و ثبت نام کودکان 4 تا 5 سال در آزمون سنجش سلامت معرفی شده است. به منظور راهنمایی والدین در ادامه این مقاله به معرفی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت برای ثبت نام سنجش پیش دبستان کودکان پرداخته شده است.

معرفی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

یکی از دغدغه های والدینی که دارای کودک 4 سال به بالا هستند، آماده کردن کودکان برای ورود به پیش دبستانی و آغاز علم آموزی در مدارس می باشد که این امر نیازمند آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی می باشد. یکی از مهم ترین مدارک برای ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی برگه تایید سنجش سلامت می باشد که والدین می بایست قبل از آغاز سال تحصیلی این تاییدیه را دریافت نمایند.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی که مجری برگزار کننده طرح سنجش سلامت می باشد، در سال های قبل ثبت نام در این طرح را از اواخر خرداد و تیر ماه آغاز می نمود. اما در این زمان برخی از کودکان به دلیل استرس و اضطراب موفق به کسب نمره قبولی نشده و می بایست 2 الی 3 ماه بعد دوباره در آزمون شرکت می نمودند و به دلیل کمبود وقت برای تمرین و یادگیری، در موقعیت استرس زایی قرار می گرفتند.

با توجه به همین امر، سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری، اقدام به راه اندازی و معرفی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به آدرس sirat.csdeo.ir نمود تا والدین دارای فرزند 4 سال به بالا بتوانند خودشان بدون نیاز به مراجعه به مدارس، اقدامات لازم برای ثبت نام در این طرح را انجام دهند. والدین میتوانند از بهمن ماه 1401 با ورود به سامانه مذکور، اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و هزینه نوبت گیری برای آزمون سنجش سلامت را پرداخت نمایند.

همچنین طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در مناطق کم برخوردار این آزمون رایگان می باشد و والدین نیازی به پرداخت درون سایتی ندارند. والدین می توانند برای اطلاع از هزینه ثبت نام سنجش سلامت به مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است مراجعه نمایند.

نحوه ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

تا سال گذشته تنها مدیران مدارس مجاز به ورود به سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت و اخذ نوبت برای دانش آموزان بودند و والدین نمی توانستند خود برای ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. اما در سال جاری به دلیل اهمیت شناسایی به موقع و زودهنگام برخی از اختلالات مانند مشکلات جسمی و ذهنی کودکان، سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدام به راه اندازی سایت ثبت نام سنجش پیش دبستان جدید تحت عنوان سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به آدرس sirat.csdeo.ir نموده است.

والدین می توانند با ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت بدون نیاز به معرفی مدیر مدرسه و یا ثبت نام دانش آموز در پیش دبستانی اقدام به نوبت گیری برای آزمون سنجش سلامت از نزدیک ترین مرکز به محل زندگی خود نمایند که در ادامه نحوه ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به صورت تصویری ارائه شده است.

  • در ابتدا بر روی لینک مستقیم ارائه شده در بالا کلیک کنید و یا آدرس سایت sirat.csdeo.ir را در نوار ابزار مرورگر خود وارد نمایید. پس از ورود به سایت یکپارچه رشد و تربیت سیرت بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

  • پس از ورود به سامانه شماره همراه خود را وارد نمایید. لازم به ذکر است که شماره همراه می بایست به نام والدین شرکت کننده باشد.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

  • در صفحه جدید در صورتی که قبلا در سایت ثبت نامی انجام داده باشید می توانید رمز خود را وارد کنید و در صورتی که اقدام به ثبت نام نداشته اید و یا کلمه عبور را فراموش نموده اید، می توانید با استفاده از گزینه "کلمه عبور را فراموش کرده ام" اقدام به ساخت کلمه عبور نمایید. لازم به ذکر است که کلمه عبور می بایست ترکیبی از عدد و حروف انگلیسی باشد.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

  • در مرحله بعد و ورود به پرتال شخصی، با کلیک بر روی گزینه افزودن فرزند و وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه فرزند خود، اقدام به نوبت گیری برای آزمون سنجش سلامت نمایید.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در سال جاری برای نخستین بار تست های غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و همچنین آسیب زبان و گفتار نیز علاوه بر آزمون های قبلی برگزار می شود و والدین می توانند با ثبت نام فرزندان خود در این آزمون از وضعیت جسمی و ذهنی آن ها مطلع شده و در صورت نیاز، برای درمان اقدام نمایند.

امکانات سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به تازگی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی معرفی شده است که والدین می توانند با ورود به این سامانه اقدام به ثبت نام سنجش پیش دبستانی نمایند. همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد سایت sirat.csdeo.ir جدید بوده و در حال حاضر تنها امکان ثبت نام برای آزمون سنجش سلامت در این سایت محیا شده است و گزینه های دیگری برای امکانات سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت ارائه نشده است و به محض اعلام و اضافه شدن امکانات و گزینه های دیگر به این سایت، مقاله بروز رسانی می شود.

لازم به ذکر است که طبق اعلام آموزش و پرورش،با توجه به عدم اجبار در ثبت نام پیش دبستانی، تمامی والدین می توانند خود اقدام به ثبت نام کودکان در آزمون سنجش نمایند و نیازی به ثبت نام در مدارس نمی باشد. البته با توجه به تحقیقات و مطالعات انجام شده دانش آموزانی که در مقطع پیش دبستانی ثبت نام می کنند، در پایه های بعدی مشکلات کمتری داشته و برای ورود به کلاس اول دبستان و یادگیری دروس راحت تر می باشند. پیشنهاد می شود برای اطلاع از مزیت های آموزش پیش دبستانی برای کودکان به مطالعه مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است، بپردازید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (13 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (13 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (9 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (6 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (4 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (3 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (3 نظر) جای خالی امیرعبداللهیان در سالن سخنگویی وزارت خارجه؛ قاب‌هایی از اولین و آخرین عکس وزیر شهید روی میز+عکس (3 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (2 نظر) تصویر جدید ارسلان قاسمی در حال موتور سواری به مناسبت تولد 29 سالگی اش / مثل همیشه خوشتیپ و جذاب (2 نظر) دیدار علی دایی با پسر کارلوس کی‌روش+عکس (2 نظر) شهید امیرعبدالهیان به روایت همسر؛ خاطرات 30 سال زندگی مشترک با آقای وزیر! (2 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (2 نظر) جشن تولد شیدا خلیق چند روز بعد عروسی اش +عکس (2 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال انبیاء روزانه سه شنبه 8 خرداد 1403 شام چی بپزم؟ 5 پیشنهاد سریع برای شام چی بپزم ابتکار خنده دار و هوشمندانه راننده ایرانی در روشن کردن ماشینش با قاشق+ویدیو/ جایزه نوبل حق توئه هموطن موهای پریشان رضا گلزار و چهره عصبانی اش/ آقای همیشه جذاب بعد از تمرینات سخت ورزشی + عکس افشاگری ستاره سادات قطبی درباره غیرایرانی بودن مادرش؛ کشوری که فکرش رو هم نمی کردین+ویدیو نگاهی به کوچکترین و ماهرترین چوپان ایرانی که هنوز 7 ساله هم نشده اما...؛ از چراندن 500 گوسفند تا چیدن پشم شان+ ویدیو راز دم کردن چای ایرانی خوش رنگ و شفاف رونمایی الهه منصوریان، بانوی قهرمان ایرانی از متن زیبا و عاشقانه روی لیوان قهوه‌اش+عکس نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس درخواست قابل تامل مالک رحمتی، استاندار شهید تبریز برای خودداری از نصب بنر تبریک به ایشان بعد از انتصاب به مقام استانداری حضور بدون تشریفات امام جمعه محبوب، آیت الله آل هاشم در بازار سرپوشیده تبریز/ روحت شاد سید شریف+عکس میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس مجری برنامه پربازدید تلویزیون این بار در مجلس و در قامت نماینده تهران+عکس نگاهی به کیک تولد کلاهی شکل و عجیب مهدی کوشکی/ تا باشه از این تولدا + عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر خوش صدا با آهنگ هر چی بین ما بود صحبت وفا بود +ویدئو فال قهوه با نشان روز سه شنبه 8 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 8 خرداد 1403+ فیلم قتل با قیچی آرایشگری/ ضربات مرگبار شاگرد آرایشگر و دوستش جان پسر جوان را گرفت یک ترفند شاهکار و عالی برای انتخاب هندوانه رسیده، خوشمزه و قرمز در روزهای گرم تابستان+عکس معماری زیباترین مدرسه دنیا در چابهار که ضد زلزله است+عکس چهره غمزده و ناراحت محسن ابراهیم زاده و داریوش ارجمند در مراسم یادبود شهید رئیسی و یارانش در تالار وحدت+عکس شوخی خنده دار حامد آهنگی و وحید شمسایی با سکانس جنجالی سید جواد هاشمی در جکوزی/ این همه شهید شدی... چرا پریدی تو آب! خلاقیت خنده دار کارگر ساختمانی در ساخت خانه 3 طبقه حماسه آفرید/ مرد حسابی تو این خونه افقی بشی پاهات از پنجره بیرون میزنه+عکس جای خالی امیرعبداللهیان در سالن سخنگویی وزارت خارجه؛ قاب‌هایی از اولین و آخرین عکس وزیر شهید روی میز+عکس این محله زیبا ذغالی‌ترین کوچه تهران است+عکس بهترین روش پاک کردن خمیر بازی از روی مبل فال روزانه امروز سه شنبه 8 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 8 خرداد 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 8 خرداد 1403 خوشحالی و ذوق زدگی سعید مهری در عروسی کیوان ساکت اف/ از این رفیقا پیدا کنین که براتون این مدلی ذوق کنن+ عکس حضور محسن افشانی بعد از مدت‌ها در تلویزیون +عکس حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم نکات مهم و حیاتی دلمه خانگی لازم برای هر کدبانویی ! بدون زودپز گوشت و حبوبات رو فوری بپز + آموزش خودرویی که امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید به جای بنز سوار شد +عکس تصاویر پریچهر قنبری از مادر و خواهر مرحومش / چقدر خانوادگی شبیه هم هستند علیرضا بیرو و حضور پدرانه اش در کنار کودکان بی سرپرست/ دل یه ملت رو شاد کردی با این کار مَرد+ فیلم انتقاد شنیدنی داریوش ارجمند، بازیگر سریال ستایش از آیت الله رئیسی/ چرا به عهدت وفا نمیکنی!+فیلم روایت مجری معروف از شباهت پدرش به رئیس جمهور شهید؛ خیلی دلم می‌سوزد، خیلی مظلوم بودید+عکس
منتخب روز   
حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده...