راهنمای ثبت نام و استفاده از سامانه سس دانشگاه شیراز+ آموزش تصویری

  شنبه، 06 آبان 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
راهنمای ثبت نام و استفاده از سامانه سس دانشگاه شیراز+ آموزش تصویری
سامانه سس دانشگاه شیراز یکی از زیر مجموعه های سایت دانشگاه شیراز بوده که به عنوان اتوماسیون آموزشی - پژوهشی شناخته می شود. کاربر جهت ورود به sess.shirazu.ac.ir نیاز به ورود نام کاربری و گذرواژه دارد. فرد در صورت فراموشی گذرواژه امکان بازیابی رمز عبور با استفاده از نام کاربری، شماره تلفن همراه، ایمیل را خواهد داشت.

دانشجویان دانشگاه شیراز جهت انجام امور دانشجویی از جمله پیگیری اصالت مدارک، نیاز به این داشته تا به سامانه سس دانشگاه شیراز مراجعه نمایند که برخی از افراد با ورود به این سامانه آشنایی ندارند. یکی از مشکلات دانشجویان جهت ورود به این سامانه فراموشی رمز عبور بوده و برای بازیابی آن نیاز به راهنمایی در این باره دارند.

سامانه سس دانشگاه شیراز در راستای ارائه خدمات الکترونیک در بستر اینترنت ارائه شده و در اختیار افراد قرار دارد. دانشجویان در این سامانه امکان پیگیری اصالت مدارک را داشته و می توانند از امکانات دیگر این سایت از جمله ارائه پیشنهادات و انتقادات به صورت ناشناس، اخبار دانشگاه، تقویم آموزشی و موارد دیگر استفاده کنند.

برای ورود به سامانه سس دانشگاه شیراز کلیک کنید.

برای ورود به سامانه sess.shirazu.ac.ir کلیک کنید.

سامانه سس دانشگاه شیراز یک سایت اینترنتی به نشانی sess.shirazu.ac.ir بوده و افراد جهت استفاده از امکانات این سایت نیاز به اینترنت دارند. در این مقاله به معرفی سامانه سس دانشگاه شیراز و راهنمای ورود به سایت سس دانشگاه شیراز پرداخته خواهد شد. در ادامه مقاله نیز در ارتباط با امکانات سایت سس دانشگاه شیراز و فراموشی رمز عبور سایت سس دانشگاه شیراز توضیح داده می شود.

معرفی سامانه سس دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه های دولتی درون شهر شیراز بوده که جزو سه دانشگاه برتر پروهش محور کشور می باشد. این دانشگاه یکی از 5 دانشگاه مادر در رشته مهندسی به شمار رفته که مهندسان ممتاز بسیاری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه شیراز در راستای سهولت امور دانشجویی و ارائه خدمات الکترونیک اقدام به ارائه سامانه سس دانشگاه شیراز کرده تا اغلب فعالیت های دانشجو از جمله پیگیری اصالت مدارک از طریق این سایت انجام گیرد.

در معرفی سامانه سس دانشگاه شیراز می توان گفت که سامانه سس دانشگاه شیراز یکی از سامانه های زیر مجموعه سایت دانشگاه شیراز بوده که به عنوان سامانه آموزشی - پژوهشی شناخته می شود. این سامانه در راستای پیگیری اصالت مدارک دانشجویان ارائه شده و شامل بخش های دیگری نظیر بخش ارسال پیام های ناشناس، راهنمای انتخاب کلمه عبور و موارد دیگر می شود.

سایت سس دانشگاه شیراز در بخش آموزش ورود داری فهرست مرتبط با فعالیت های این سایت بوده که شامل موارد آموزشی، مالی، دانشجویی، کنترل سیستم و موارد دیگر می باشد. سامانه سس دانشگاه شیراز اتوماسیون آموزشی، پژوهش و دانشجویی دانشگاه شیراز می باشد که افراد با ورود به sess.shirazu.ac.ir به آن دسترسی خواهند داشت. نحوه ورود به سامانه یکی از موارد مورد نیاز جهت اطلاع دانشجویان بوده که در ادامه به آن پرداخته می شود.

راهنمای ورود به سایت سس دانشگاه شیراز

همان طور که گفته شد سامانه سس دانشگاه شیراز هماننند سامانه پرداخت آنلاین و پورتال دانشجویی صندوق رفاه یکی از سامانه های مرتبط با سایت دانشگاه شیراز بوده که به ارائه برخی از خدمات دانشجویی از جمله پیگیری اصالت مدارک می پردازد. این سامانه به صورت اینترنتی در اختیار کاربران قرار داشته که می توانند با ورود به sess.shirazu.ac.ir به آن وارد شوند.

سامانه سس دانشگاه شیراز در بستر اینترنت فعال بوده و از بخش های مختلفی تشکیل شده تا دانشجویان جهت برخورداری از برخی خدمات دانشجویی نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه نداشته باشند. کاربر جهت دریافت خدمات این سایت، نیاز ورود به آن داشته و بایستی فرآیند ورود را طی نماید.

فرد جهت ورود به این سامانه بایستی به راهنمای ورود به سایت سس دانشگاه شیراز توجه نموده و مراحل را به طور مرتب طی کند. جهت انجام این کار ابتدا آدرس سامانه سس دانشگاه شیراز به نشانی sess.shirazu.ac.ir در مرورگر اینترنتی خود وارد نموده و سپس به صفحه اول آن وارد می شود. در ادامه بایستی مطابق تصویر زیر در بخش ورود به سیستم شناسه کاربری و رمز عبور را وارد کرده و بر روی دکمه ورود کلیک نماید.

راهنمای ورود به سایت سس دانشگاه شیراز

شناسه کاربری و رمز عبور توسط کارشناس تعیین شده و در اختیار افراد قرار می گیرد. استادهای دانشگاه، دانشجویان و افراد دیگر امکان ورود از این بخش را خواهند داشت. بایستی به این نکته توجه نمود که در صورت وارد شدن اشتباه اطلاعات ورود به میزان سه مرتبه، سیستم اطلاعات وارد شده را بررسی نمی کند و کاربر بایستی از مرورگر خارج شده و مجدد مراحل ورود را طی نماید. مخاطب بدین صورت مراحل ورود به sess.shirazu.ac.ir را طی نموده و موفق به انجام این کار می شود.

امکانات سایت سس دانشگاه شیراز

سامانه سس دانشگاه شیراز در راستای ارائه خدمات الکترونیک از جمله پیگیری اصالت مدارک، انتخاب واحد و امور دانشجویی ارائه شده که در آن کاربران امکان برخورداری از بسیاری از خدمات دیگر را نیز خواهند داشت. سایت سس دانشگاه شیراز به مانند سایت گلستان به ارائه خدمات گسترده ای پرداخته که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتخاب واحد از سایت سس

فرد در سامانه سس دانشگاه شیراز قابلیت این را داشته تا با ورود به این سایت به انتخاب واحد بپردازد. جهت انجام این کار فرد ابتدا به آدرس سامانه وارد شده و مراحل ورود را طی می کند. سپس به صفحه بعد منتقل شده و در این صفحه فهرست مرتبط با خدمت را در بخش های جداگانه مشاهده می کند.

انتخاب واحد از سایت سس

بر روی گزینه آموزشی کلیک نموده و نوار مرتبط عملیات زیر مجموعه این بخش را نشان خواهد داد. در این بخش گزینه امور آموزشی- ثبت نام- انتخاب واحد را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک می کند. انتخاب واحد دانشجویان در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول تنها دروس انتخاب شده در مرحله مقدماتی قابل مشاهده بوده و در مرحله دوم مواردی که دانشجو مجاز به ثبت نام در آن ها بوده تنظیم شده است.

شهریه دانشجو سامانه سس

از دیگر موارد قابل انجام در سامانه سس دانشگاه شیراز مشاهده شهریه قابل پرداخت بوده که فرد جهت انجام این کار روند ورود به سایت را طی نموده و سپس بایستی در بخش آموزشی قسمت امور مالی گزینه شهریه دانشجو را انتخاب نماید.

شهریه دانشجو سامانه سس

در این بخش مواردی مانند شهریه کارشناسی شبانه ثابت، متغیر، تخفیف ها، رسیدهای بانکی و مبلغ بدهکاری و غیره قابل مشاهده می باشد. در ابتدای هر صفحه شهریه نیم سال به صورت جداگانه و به تفکیک شهریه ثابت، متغیر، مجموع شهریه و میزان تخفیفی که به دانشجو داده شده، قابل مشاهده خواهد بود. همچنین تمامی رسیدهای بانکی توسط کارشناس بارگذاری شده و در این بخش قرار دارد.

ثبت نام سایت سس

  • از دیگر موارد قابل انجحام در این سایت موارد مرتبط با ثبت نام بوده که در بخش آموزشی قرار دارد. فرد در ادامه روند ورود این قابلیت را داشته تا با انتخاب بخش آموزشی موارد مرتبط با این قسمت را مشاهده کرده و سپس با ورود به امور آموزشی به بخش ثبت نام رقته و به انجام موارد مرتبط با این بخش بپردازد.

ثبت نام سایت سس

از جمله این موارد ثبت نام مقدماتی بوده که در این بخش لیستی از دروس که هنوز توسط دانشجو اخذ نشده و نیاز به پیش نیاز نداشته، قابل مشاهده است. همچنین دانشجو با کلیک بر روی گزینه انتخاب درس امکان افزودن دروسی را داشته که در لیست موجود نیست.

خوابگاه سایت سس

خدمات مرتبط با خوابگاه از جمله امکانات سامانه سس دانشگاه شیراز بوده که در اختیار دانشجویان قرار دارد. افراد جهت دسترسی به خدمات مرتبط با خوابگاه پس از ورود به sess.shirazu.ac.ir به بخش دانشجویی رفته و سپس به قسمت دانشجو می رود. در ادامه بر روی امور دانشجویی کلیک کرده و به انتخاب گزینه خوابگاه می پردازد.

خوابگاه سایت سس

در این بخش لیست خوابگاه هایی که دانشجو تاکنون رزرو نموده و رسیدهای پرداختی مرتبط قابل مشاهده می باشد. علاوه بر بخش خوابگاه، امکان انتخاب از بین گزینه های جستجوی خوابگاه ها، خوابگاه ورودی های جدید، لیست خوابگاه ها و غیره را خواهد داشت.

خدمات مالی سایت سس

خدمات مالی یکی از بخش های گسترده سامانه سس دانشگاه شیراز بوده که کاربر جهت بهره مندی از خدمات این بخش بایستی مراحل ورود به sess.shirazu.ac.ir را طی نماید. پس از ورود به سایت سس، وارد بخش ملی شده و گزینه های امور حسابداری، بستن شهریه نیم سال، پرداخت های اینترنتی، جدول شهریه، جدول شهریه جدید و موارد دیگر را مشاهده خواهد کرد. با انتخاب هر یک از یک از یان موارد امکان انجام امور مرتبط را دارد.

کنترل سیستم سایت سس

یکی دیگر از بخش های سامانه سس دانشگاه شیراز کنترل سیستم بوده که شامل زیرمجموعه ای گسترده از خدمات می باشد. از جمله زیر مجموعه های کنترل سیستم می توان به افزودن بخش جدید و افزودن دانشگاه جدید اشاره کرد. افزودن واحد های ستادی، انتخاب گزینه های یک مجموعه و غیره از بخش های این بخش بوده که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

کاربران سایت سس

یکی از بخش های سایت سس دانشگاه شیراز بخش کاربران بوده که بصورت مجزا تعریف شده است. در این بخش کاربر امکان دسترسی به خدماتی مانند ارجاعات، ارجاعات مشاهده شده، اطلاعات پایه و بسیاری از موارد دیگر را داشته و می تواند به انجام امور مرتبط با خود بپردازد.

بخش پژوهشی سس

اغلب اعضای هیئت علمی از بخش پژوهشی استفاده کرده که این بخش شامل CV ارجاعات فارسی، ارجاعات فرم های پژوهشی، اطلاعات پژوهشی و افزودن دوره جدید می شود. همچنین پارامترهای واحدها، پوشه های جدید، تکمیل فرم ارسال اطلاعات و غیره مرتبط با این قسمت بوده و موارد دیگری نیز در اختیار کاربران این بخش قرار دارد.

بخش استاد سس

یکی از بخش های تعریف شده برای اساتید بخش استاد بوده که جزو امکانات سایت سس دانشگاه شیراز به شماره می رود. این بخش شامل مواردی از جمله ارسال پیام به دانشجویان کلاس، امور کلاسی استاد، بازسازی احکام مربوط به خود، برنامه هفتگی، تکمیل فرم ارتقا و موارد دیگر خواهد شد.

بخش دانشجو سس

آخرین دسته بندی امکانات سامانه سس دانشگاه شیراز با نام دانشجو تعریف شده که در این بخش امکاناتی از قبیل تکالیف و امتحانات دستیار استاد، جدول شهریه دانشجو، دروس جبرانی و صفحه اصلی دانشجو قابل مشاهده می باشد. کاربر جهت بهره مندی از خدمات مرتبط با این بخش و بخش های دیگر نیاز به این داشته تا مراحل ورود به sess.shirazu.ac.ir را طی کند.

فراموشی رمز عبور سایت سس دانشگاه شیراز

سامانه سس دانشگاه شیراز از امکانات متنوعی برخوردار بوده و به مانند سایت گلستان کاربران در آن به انجام امور دانشجویی می پردازند. فرد جهت برخورداری از خدمات سامانه سس دانشگاه شیراز نیاز به این داشته تا فرآیند ورود به sess.shirazu.ac.ir را طی نماید. در مراحل ورود یکی از ایتم های مورد نیاز ورود رمز کاربری بوده که در برخی موارد کاربر به آن دسترسی ندارد.

در صورت فراموشی رمز عبور سایت سس دانشگاه شیراز، فرد نیاز به آن داشته و بایستی مراحل بازیابی گذرواژه را طی نماید. در همین راستا فرد ابتدا به آدرس سایت سس دانشگاه شیراز به نشانی ذکر شده وارد می شود. در ادامه بر روی لینک کلمه رمز عبور خود را فراموش کرده ام!! کلیک می کند.

فراموشی رمز عبور سایت سس دانشگاه شیراز

مخاطب سپس به صفحه بعد منتقل شده و در این مرحله بایستی مطابق تصویر زیر نام کاربری، ایمیل، شماره تلفن همراه خود در دسترس و عبارت امنیتی را وارد نموده و سپس بر روی گزینه ارسال کد تایید کلیک کند.

فراموشی رمز عبور سایت سس دانشگاه شیراز

در مرحله بعد فرد کد تایید را از طریق پیامک و ایمیل دریافت نموده و بایستی آن را در کادر مرتبط وارد نماید. در ادامه نیز اجازه تغییر رمز عبور به فرد داده شده و می تواند به رمز عبور جدید را تعیین کرده و از آن استفاده کند. روند تغییر رمز عبور به صورت اینترنتی بوده وکاربر بایستی دستگاه مورد استفاده خود را به اینترنت متصل نماید.

پیگیری اصالت مدرک سس دانشگاه شیراز

  • سامانه سس دانشگاه شیراز اتوماسیون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی بوده و یکی از سامانه های زیر مجموعه سایت دانشگاه شیراز می باشد. از جمله امکانات اصلی این سامانه همانند سامانه استعلام مدرک تحصیلی مرتبط با مدرک به ویژه پیگیری اصالت مدرک بوده که در اختیار افراد کاربر قرار دارد. فرد جهت پیگیری اصالت مدارک خود به این سامانه منتقل شده و به انجام مراحل مرتبط با این خدمت می پردازد.

  • پیگیری اصالت مدرک سس دانشگاه شیراز بدین نحوه بوده که فرد ابتدا به آدرس سامانه سس دانشگاه شیراز به نشانی sess.shirazu.ac.ir وارد شده و در صفحه اول سایت، پایین صفحه سمت راست گزینه پیگیری اصالت مدرک را مطابق تصویر زیر مشاهده خواهد کرد. بر روی لینک برای پیگیری اصالت مدرک اینجا را کلیک نمایید ضربه زده تا به صفحه بعد منتقل گردد.

پیگیری اصالت مدرک سس دانشگاه شیراز

  • در مرحله بعد دانشجو با ورود شماره سند مرتبط با مدرک خود بر روی گزینه پیگیری مطابق تصویر درج شده در زیر کلیک نموده تا مراحل پیگیری اصالت مدرک را طی کند.

پیگیری اصالت مدرک سس دانشگاه شیراز

بدین صورت فرد به پیگیری اصالت مدرک خود پرداخته و این کار را انجام می دهد. فرآیند پیگیری اصالت مدرک نیاز به اینترنت داشته و به صورت آفلاین امکان پذیر نمی باشد. با توجه به مطالب گفته شده ورود به sess.shirazu.ac.ir و همچنین دسترسی به امکانات این سامانه نیاز به اینترنت داشته و فرد بایستی به صورت آنلاین به انجام امور در سامانه سس بپردازد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان