روش های درمان مشکلات جنسی مردان

  پنجشنبه، 17 بهمن 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های درمان مشکلات جنسی مردان
داروهای تادالافیل، سیلدنافیل، واردنافیل و استاکسین جریان خون را در آلت تناسلی افزایش می‌دهند و به این طریق به بهبود اختلال نعوظ کمک می‌کنند. داروی پرومسنت و اسپری های موضعی در درمان انزال زودرس موثر هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی ، مشکلات جنسی مردان از مقولاتی است که روانشناسان و پژوهشگران اهمیت زیاد برای آن قائل شده اند. امروزه اختلالات جنسی آنقدر شیوع پیدا کرده اند که تاثیرات جدی بر روابط زوجین گذاشته است. اما ممکن است زوجین به دلایل مختلف از بیان کردن آن و مراجعه به پزشک پرهیز کنند. شایع ترین مشکلات جنسی مردان شامل اختلالات نعوظ، اختلالات انزال، اختلال ارگاسم و بی میلی جنسی در مردان می شود. خوشبختانه اکثر مشکلات جنسی قابل درمان هستند و با تشخیص علت اولیه آن از راه های درمانی مختلف استفاده می شود. در ادامه مقاله به بررسی کامل مشکلات جنسی مردان می پردازیم.

مشکلات جنسی مردان قابل درمان هستند

مشکلات جنسی مردان از شایع ترین کژکاری های جنسی هستند که بسیاری از زوجین درگیر آن می شوند و باعث می شوند که فرد در طول رابطه به اوج لذت جنسی نرسد. مشکلات جنسی به ندرت سلامت بدن را به خطر می اندازند ولی عوارض جانبی سنگینی مثل افسردگی و اضطراب با خود به همراه دارند. اکثر مشکلات جنسی با روشهای اصولی به راحتی قابل درمان هستند.

مشکلات جنسی مردان | دلایل اصلی

مشکلات جنسی به دو دلیل عمده فیزیکی و روانی به وجود می آیند که به ترتیب زیر می آیند:

دلایل فیزیکی

دیابت

بیماری های قلبی و عروقی

مشکلات عصبی

اختلالات هورمونی

نارسایی کلیوی و کبدی

اعتیاد به الکل و مواد مخدر

مصرف برخی داروها ماند ضد افسردگی و ضد فشار خون

مشکلات جنسی مردان | دلایل روانی

اضطراب

خستگی

استرس

احساس گناه

نگرانی در مورد عملکرد جنسی

مشکلات زناشویی و خانوادگی

آسیب های جنسی گذشته

مشکلات جنسی مردان | موارد رایج

اختلالات جنسی در مردان انواع متعددی دارد که دسته بندی عمده آن ها به شرح زیر می باشد:

اختلالات انزال

انزال زودرس: در این حالت قبل از دخول و یا بلافاصله پس از دخول، انزال صورت می گیرد. این حالت شایع ترین اختلال در عملکرد جنسی مردان است.

انزال تاخیری یا مهار شده: در این حالت انزال بسیار آهسته صورت می گیرد.

انزال پس رونده: در این حالت مایع منی در اوج لذت جنسی به جای خروج از آلت تناسلی به سمت مثانه بر می گردد. این اختلال بیش تر به علت مشکلات مثانه و یا جراحی پروستات و مثانه اتفاق می افتد.

اختلال نعوظ

این اختلال با نام ناتوانی جنسی نیز نامیده می شود. در این حالت فرد به نعوظ کافی و مناسب برای عملکرد جنسی مناسب نمی رسد. اصلی ترین دلیل این اختلال، فشار روانی و آسیب در ناحیه تناسلی است. هم چنین برخی از دارو ها نیز در بروز اختلال نعوظ نقش دارند.

نعوظ دائم و طولانی مدت: این حالت ربطی به میل جنسی ندارد و یک اختلال بسیار نادر است. این مشکل خطرناک است و در صورت بروز سریعا باید به پزشک مراجعه شود.

اختلال در ارگاسم

در این حالت فرد در طول رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسد و یا مدت زمان بسیار زیادی برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارد. در برخی مواقع فرد تنها از طریق خود ارضایی یا رابطه جنسی دهانی به ارگاسم می رسد. آبکی شدن اسپرم، ژله ای شدن اسپرم و یا نیامدن آب منی به طور کلی از دیگر مشکلات مربوط به ارگاسم می باشد.

میل جنسی مهار شده (بی میلی جنسی)

در این حالت فرد به رابطه جنسی تمایل کمی نشان می دهد و یا میل جنسی خود را به طور کامل از دست می دهد. این حالت به دلیل عوامل روانی مثل استرس و مشکلات زناشویی و عوامل فیزیکی مثل کاهش هورمون تستوسترون ایجاد می شود.

مشکلات جنسی مردان | انواع درمان

اکثر مشکلات جنسی قابل درمان هستند. پزشکان پس از تشخیص علت اولیه، راه های درمانی را متناسب با علت آن به کار می گیرند. راه های درمانی به شرح زیر می باشند:

دارو درمانی

داروهای تادالافیل، سیلدنافیل، واردنافیل و استاکسین جریان خون را در آلت تناسلی افزایش می دهند و به این طریق به بهبود اختلال نعوظ کمک می کنند. داروی پرومسنت و اسپری های موضعی در درمان انزال زودرس موثر هستند. مصرف این داروها سریعا ناتوانی جنسی را از بین نمی برد و فرد به هیجان و انگیزش جنسی نیاز دارد. لازم به دکر است که این داروها عوارضی همچون سردرد، برافروختگی، سوءهاضمه و کیپ شدن بینی به همراه دارد.

هورمون

در صورتی که علت اختلالات جنسی مشکلات هورمونی باشد از درمان جایگزینی تستوسترون استفاده می شود. کسانی که از هورمون جایگزین استفاده می کنند، پس از 5 تا 15 دقیقه به حالت نعوظ می رسند. البته این زمان تحت تاثیر میزان دوز دریافتی هورمون متفاوت است.

وکیوم

وکیوم یک پمپ است که به صورت دستی یا باطری کار می کند. فرد باید لوله را روی آلت خود قرار دهد و هوای لوله را به سمت بیرون خارج کند. به این وسیله خون در آلت تناسلی جریان می یابد و قرد به حالت نعوظ می رسد. این وسیله باعث می شود که فرد به مدت 30 دقیقه حالت نعوظ داشته باشد. برخی مردان ممکن است پس از استفاده از وکیوم دچار درد و کبودی شوند ولی به طور کلی اکثر افرادی که از این روش استفاده می کنند، دیگر دچار ناتوانی جنسی نمی شوند.

جراحی

در صورتی که علت مشکل جسمی باشد و هیچ یک از روش های درمانی موثر واقع نشوند از روش جراحی استفاده می شود. در روش جراحی، ایمپلنت نیمه سخت یا قابل تورم داخل آلت تناسلی قرار داده می شود.

روان درمانی

روان درمانی به فرد کمک می کند تا ترس، احساس گناه و استرس خود را در حین رابطه جنسی کنترل کند. ایجاد شرایط گفت و گو بین زوجین در مورد مشکلات کمک می کند تا فشار روانی ناشی از مشکلات زناشویی کاهش پیدا کند. ممکن است ناتوانی جنسی به دلایل محیطی مثل نداشتن محیط امن و خصوصی برای رابطه ایجاد شده باشد که با بحث و ریشه یابی این دلایل قابل حل و درمان خواهند بود. مشاوره جنسی می تواند به شما کمک کند تا مشکلی را ناگفته باقی نگذارید و به راه حل قطعی برسید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (484 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (21 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان