روش‌های مختلف لیفت چشم با نخ چیست؟

  دوشنبه، 02 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش‌های مختلف لیفت چشم با نخ چیست؟
نخ نووآ و سیلوئت اینستالیفت دو نخی هستند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارند و به منظور لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه از روش‌های یکسانی برای قرار دادن این دو نخ در صورت استفاده می‌شود تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند که شما باید باشد.

لیفت با نخ یکی از درمان های زیبایی ظریفی است که در آن پوست افتاده صورت به آرامی کشیده می شود تا پوستی صاف تر و جوان تر به دست آید و با اثر نیروی جاذبه و بالا رفتن سن مقابله شود.

تاثیرات لیفت صورت با نخ جایگزینی با تهاجم کمتر برای جراحی لیفت صورت است که صورت را بدون تحمیل عوارض جانبی مربوط به جراحی جوان و شاداب می کند. دوران بهبود لیفت بدون جراحی صورت بسیار کوتاه است و این عمل روند زندگی بیمار را مختل نمی کند.

متخصص زیبایی در عمل لیفت با نخ، نخ را در بافت زیرین پوست فیکس میکند بدون اینکه برشی در سطح پوست ایجاد کند تا ناحیه های شل و افتاده صورت را بالا ببرد و نگه دارد. البته نتایج لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ مانند جراحی کامل لیفت صورت نیست، با این حال روش مناسبی برای جوانسازی صورت است که نتایجی ظریف تر را به دست می دهد.

کشیدن پوست به همراه قرار دادن نخ در پوست، یک روش بدون نیاز به جراحی، ایمن و غیر تهاجمی است که پوستی لطیف، طبیعی و زیبا را به ارمغان می آورد. در این روش با نخ از نخ های مخصوصی استفاده می کند که استریل بوده و قابلیت جذب در پوست را دارند.این نخ ها در زیر پوست قابل رویت نمی باشند. زمانی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرایند کلاژن سازی طبیعی پوست و سلول سازی با اثر جذب شدن نخ در بدن فعال تر می شود.در این روش از نخ های مخصوصی در جهت کشیدن پوست برای ثابت نگه داشتن موقعیت جدید پوست و بافت های صورت در یک جلسه مانند طب سوزنی استفاده می شودبه دلیل افزایش تولید پروتئین کلاژن توسط سلول های فیبروپلاست پوست باعث سفتی پوست و افزایش ضخامت بافت زیر پوستی شده و در نهایت علاوه بر زیبایی و سفت شدن پوست باعث درجاتی از لیفتینگ نیز می گردد که اگر این عملیات تکرار گردد پوست بسیار جوان و زیباتر و صافتر می شود. هفته سوم پس از کاشت نخ تولید کلاژن جدید شروع می شود و در ماه سوم تغییراتی پوستی در فرد به طور واضح مشاهده می کند و این تغییرات تا ماه هفتم افزایش یافته و در ماه هفتم به بعد تا 9 به حداکثر می رسد.این زمانی است که نخ تقریبا جذب می گردد و اثر تحریک تولید کردن کلاژن به اتمام می رسد و ماندگاری تغییرات ایجاد شده در این چند ماه گذشته حدود 1 تا 3 سال می باشد.

لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی است که در آن از نخ های بخیه ی موقت یا جذبی برای لیفت یا بالا بردن پوست استفاده می شود. بخیه های موقت در زیر پوست کار می شوند و ۲ تاثیر جوانسازی فوق العاده بر صورت شما می گذارند:

۱) لیفت و سفت کردن پوست

در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست و هیچ برش یا برداشتی روی پوست انجام نمی شود. به جای آن جراح متخصص با ایجاد تغییراتی در زیر پوست کاری می کند که پوست صورت بالا بیاید و سفت شود. در واقع به جای بریدن پوست اضافه، جراح با استفاده از نخ های بخیه، آن ها را جمع و سفت می کند تا دیگر افتادگی در سطح پوست قابل مشاهده نباشد. پس بدون دردسرهای جراحی لیفت، پوستی جوان تر و زیباتر خواهید داشت.

۲) تحریک کلاژن سازی

جالب است بدانید که نخ های کار شده در زیر پوست به جز این که پوست را سفت و خوش حالت می کنند، فرآیند پیری پوست را کند کرده و با آن مبارزه می کنند. این بخیه ها با تحریک «فرآیند ترمیمی» پوست کاری می کنند که بدن در نزدیکی مناطق درمان شده، مقادیر زیادی کلاژن بسازد. این تاثیر شگفت انگیز در رسیدن به اهداف ما نقش مهمی دارد؛ چون کلاژن ها یکی از عوامل اصلی جوانی و زیبایی پوست هستند.

کلاژن پروتئینی در عمق پوست ما است که کاربردهای بسیاری در بدن دارد. این رشته های پروتئینی برای ترمیم زخم ها استفاده می شوند و کاری می کنند که پوست ما سرزنده و قوی، حجیم و باطراوت به نظر برسد. هر چه که سن ما بالاتر می رود، بدن ما کلاژن های کمتر و کمتری تولید می کند تا در نهایت ۸۰٪ از ضخامت پوست ما تا حدود سن ۷۰ سالگی کاهش می یابد.

آشنایی با روش های مختلف لیفت با نخ

نخ نووآ و سیلوئت اینستالیفت دو نخی هستند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارند و به منظور لیفت صورت مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه از روش های یکسانی برای قرار دادن این دو نخ در صورت استفاده می شود تفاوت های مهمی با یکدیگر دارند که شما باید باشد. در بخش زیر به توضیح این دو روش می پردازیم و آنها را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

لیفت با نخ نووآ

نخ نووآ به نخای گفته می شود که زیست پذیری بسیار بالایی دارند و به نحوی طراحی شده اند که توسط بدن جذب گردند. این نخ ها حدود ۴ تا ۶ ماه در جای خود باقی می ماند و پس از آن بدن به تدریج شروع به جذب کردن آنها خواهد کرد. هنگامی که شما از این نوع نخ برای لیفت صورت خود استفاده می کنید به مدت یک یا دو سال شاهد نتایج حاصل از آن خواهید بود. ماندگاری نتایج حاصل از درمان باعث بهبود ظاهر پوست خواهد شد که این مسئله به افزایش تولید کلاژن توسط بدن ارتباط دارد. این نخ ها در اشکال مختلفی ارائه می شوند که عبارتند از: نخ باربِد که برای جمع کردن پوست ایده آل هستند و باعث لیفت قابل توجه پوست می شوند، نخ ساده و نخ منحنی. نخ ساده لیفت کمتر صورت خواهد شد اما به طرز قابل توجهی سطح تولید کلاژن را افزایش می دهد. معمولاً بیماران ترجیح می دهند از این نوع نخ در نقاط حساس صورت خود از قبیل اطراف دهان و در اطراف ابروی خود استفاده کنند تا مشکلات مرتبط با بالا رفتن سن در این نواحی را بپوشانند. از سوی دیگر نخ باربد در نواحی نزدیک خط رویش موها قرار داده می شوند تا پوست را به سمت بالا بکشند و باعث لیفت پیشانی، شقیقه و گونه شوند. لیفت صورت با این نوع نخ به سرعت انجام می شود و بیمار دچار هیچ مشکلی نخواهد شد. پزشک در ابتدا به بی حس کردن ناحیه مورد نظر می پردازد سپس به کمک تجهیزات مخصوص نخ بخیه را در آن نواحی قرار می دهد. انجام این روش معمولاً حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد و پس از آن بیمار می تواند به محل کار خود برگردد.

لیفت با نخ سیلوئت

لیفت با نخ سیلوئت همانند لیفت با نخ نووآ قابلیت زیست پذیری بالایی دارد و به لیفت صورت کمک می نماید. این نوع نفخ بیشتر بر لیفت پوست تمرکز می کند و کمتر فرآیند تولید کلاژن توسط بدن را تحریک می نماید. به این ترتیب می توان گفت نخواهی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند و به طور متفاوتی طراحی شده اند. استفاده از این نوع نخ می تواند به طرز قابل توجهی باعث لیفت شقیقه و گونه شود و به این ترتیب شما نتایج ماندگارتری را به دست خواهید آورد. نتایج حاصل از درمان با این نوع نخ حدود یک تا سه سال باقی می ماند و اکثر بیماران از نتیجه به دست آمده رضایت کامل دارند.

به طور متوسط لیفت صورت با نخ سیلوئت حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد که پزشک برای انجام آن از بیحسی موضعی استفاده خواهد کرد و به کمک سوزن مخصوصی که برای این هدف طراحی شده است به قرار دادن نخ بخیه زیر پوست خواهد پرداخت. معمولاً بیماران تا چند روز پس از درمان دچار مقداری تورم و درد خواهند شد که به تدریج برطرف می گردد و می توانند به منظور تسکین درد از قرص مسکن استفاده نمایند. به این ترتیب اگر شما قصد لیفت صورت با نخ سیلوئت را دارید و معمولا می توانید فوراً به انجام امور روزمره خود بپردازید یا به محل کارتان برگردید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (407 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس