ساعدنیوز
ساعدنیوز

روش هایی برای تغییر و بهبود شرایط زندگی

  چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش هایی برای تغییر و بهبود شرایط زندگی
شاید باورتان نشود ولی واقعا اگر به چیزی زیاد فکر کنید، ناخودآگاه زندگی‌تان را به همان مساله سمت و سوق داده‌اید. این مساله نه خرافات است و نه باورهای عامیانه بلکه می‌توان آن را از لحاظ علمی نیز تاحدی ثابت نمود. قدرت فکر شما و راهی که به آن می‌دهید بسیار بیشتر از چیزیست که فکر می‌کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، بسیاری از ما از روش زندگی کردن خود آنچنان راضی نیستیم و دقیقا هم نمی‌دانیم که درد و مشکل از کجاست. بسیاری از این مشکلات طوری در ما و روزهایمان پنهان شده که یافتن آنها و تسلط رویشان بسیار سخت است.
این موارد از سخنرانی‌ها و کتب دکترهای روانشناسی معروفی چون دکتر فیل، وین دایر، استر هیکس و ماریان ویلسون و ویلیام گلسر استخراج شده و گنجینه‌ای خلاصه شده از دانسته‌های ایشان است.

روش هایی برای تغییر زندگی
۱- در جهان پیرامون شما هیچ چیز تصادفی نیست، نه اینکه با گفتن این حرف همه چیز را به حکمت ربط دهیم، نه! ولیکن از تک تک مسائل پیش روی زندگی می‌توان نکاتی را برای آموختن یاد گرفت که اکثرا در پس پرده ذهنمان جا می‌ماند. باید همیشه بفهمید که هستید و چرا اینجا هستید و چی شد که اینجوری شد.

۲-خودتان را به خاطر اشتباهاتی که در گذشته انجام داده‌اید، دائم سرزنش نکنید. آنها را نکاتی در نظر بگیرید که حالتی آموزشی دارند و میتوان با مرور آنها به توفیق دست پیدا کرد.

۳-وقت شاید را برای خودتان درخواست کنید، متاسفانه از شما می‌گریزد ولی وقتی شادی برای دیگران درخواست کنید، خودتان آنها را به هر نحوی که شده خواهید یافت.

۴-حرف‌های دیگران مبنی بر اینکه کاری غیرممکن یا غیرواقعیست را بگذارید در کوزه و آبش را میل کنید. هیچکس نمی‌تواند این ادعاها را برای شما داشته باشد و بازگو کردن تجریبات مشابه آنها، ربطی به اینکه الزاما حرف آنها درست است، ندارد.

۵- گله و شکایت موجب آشوب و بلوا می‌شود و گفتگو متضاد آن عمل می‌کند. البته که گاهی گفتگو هم جنجالی می‌شود، ولی بازهم جنجالی شدن و تبدیل گفتگو به بحث بسیار کمتر از یک شکایت و گله علنی ترکش خواهد داشت.

۶-کمی از وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کنید را دور بریزید. این کار باعث می‌شود کمتر و کمتر به مادیات دلبستگی پیدا کنید؛ می‌دانیم این دلبستگی به سختی کاملا نابود می‌شود ولی شاید بتوان درجه آن را کم کرد.

۷- شاید باورتان نشود ولی واقعا اگر به چیزی زیاد فکر کنید، ناخودآگاه زندگی‌تان را به همان مساله سمت و سوق داده‌اید. این مساله نه خرافات است و نه باورهای عامیانه بلکه می‌توان آن را از لحاظ علمی نیز تاحدی ثابت نمود. قدرت فکر شما و راهی که به آن می‌دهید بسیار بیشتر از چیزیست که فکر می‌کنید.

۸- شاید بهتر باشد بیخیال پیدا کردن مقصر باشید و در همه مشکلاتی که پیش رو دارید، یک نفر را مقصر نپندارید. زندگی شما محصول انتخابات شماست نه کارهای دیگران، شاید اعمال آنها را بتوان گفت که بی‌تاثیر نیستند ولی اینکه مقصر تام را آنها بشمارید، رفتار زشتی است که باعث درجا زدنتان می‌شود.

۹- یاد بگیرید به دیگران فرصت دهید تا خودشان به مشکلاتشان رسیدگی کنند و خودتان را حلال مشکلات کل ملت ندانید. شاید گاهی شما وادار به مداخله در کاری بشوید ولی از این فرصت دادن نیز غفلت نکنید.

۱۰- اگر رفتارهای اعتیادگونه دارید، برای مهار کردن آن قطعا به مشکل برخورده‌اید و شاید از خیلی‌ها درباره چگونگی ترک آن پرس و جو کرده باشید. رفتارهای اعتیاد گونه از موارد کم‌خطر گرفته تا پرخطر دردسرها و مشقت‌های خود را دارد ولی مقابله کردن با آنها را با راه و روش صحیح بیاموزید و اول از همه هم باید خودتان بخواهید تا آن را ترک کنید، این خواستن بزرگترین گام شماست.
۱۱-بین محق بودن و مهربان بودن، بهتر است مهربانی را انتخاب کنید و نیاز به حق جانب بودن را رها کنید.

۱۲-به جای شاید و احتمالا و ممکن است و این قبیل کلمات، یا پسوند قوی‌تری همچون قطعا و حتما بیاورید و یا اگر اینقدر هم نمی‌توانید مثبت اندیشی کنید (که کاش بتوانید) لااقل آنها را حذف کنید و هیچ پسوندی قبل از عبارات احتمالی خود نیاورید. این خودباوری‌ها واقعا کار می‌کند و جواب می‌دهد.

۱۳- اهداف شغلی خودتان را هم اندکی تغییر دهید، بیایید به کار و بارتان به چشم یک رسالت نگاه کنید و از استعدادهایتان در این رسالت و رسانیدن آن به هدفش استفاده کنید، برفرض که این استعدادها از نظر دیگران آنچنان هم کارساز نبود ولی شما تلاشتان را بکنید.

۱۴- همه اطرافیان شما به طور قطع ویژگی خوب دارند و بد و نمی‌توان ادعا کرد که یک شخص صد در صد به شما خوبی کرده است. در این حالت به جای توجه به اشتباهات و کارهای غلط او، روی وزنه مثبت ماجرا بیندیشید و تمرکزتان را در اعمال و رفتار محبت آمیز آن افراد بگذارید. وزنه ترازوی هر کس را به این سمت که متمایل کنید، آن حس بد درون وجودتان کم کم رو به کاهش می‌رود.

۱۵-فانتزی سازی و تخیل برخلاف تصور برخی افراد، اصلا عمل ناپسندی نیست و شاید بد نباشد برای زندگی خودتان و آینده‌اش، چنین تصویرسازی‌هایی انجام دهید. اجازه هم ندهید کسی این تصاویر را خدشه دارد کند، چرا که روی آینده شما تاثیر خواهد گذاشت. البته گاهی این آینده بینی و رویا بینی، در مسیر غلطی است، ولی تشخیص این نکته را معمولا تا خودتان با آن مواجه نشوید، برایتان قابل لمس نخواهد بود. این مورد آخر نکته چندان خوبی نیست ولی شاید بتواند به نکته شماره دوم ختم شود و تبدیل به یک درس آموزشی برایتان شود.

۱۶-گفتگوهای درونی در همه ما انسان‌ها وجود دارد و با خودمان یا زمین و زمان گاهی به صحبت می‌نشینیم. برخی حتی با صدای بلند این کار را می‌کنند و تاثیرش را در آرامششان بیشتر می‌بینند. فارغ از اینکه کلا این گفتگوهای درونی مفید است یا خیر، لااقل محتویات آن را کنترل کنید. معمولا این گفتگوها در شرایط ناگوار رخ می‌دهد و کمتر آدمیست که بعد از موفقیت بنشیند و با روزگار درد و دل کند، از همین رو باید وحشت و غم (دو عنصر اصلی و سنگ چخماق آتش گفتگوی درونی) را در این محورهای گفتمان، حذف کنید.

۱۷-چه کسی گفته رابطه شکست خورده شما را شکست خورده می‌کند؟ شرمش باد! اصولا رابطه شکست خورده‌ای به آن معنایی که فکر می‌کنید وجود ندارد، انسان‌ها به زندگی یکدیگر وارد و خارج می‌شوند و ممکن است این خروج با غم و اندوه همراه باشد اما برچسب شکست به آن، درام کردن زندگی است.

۱۸-زندگی دو مدل هدف دارد، هدف‌های سطحی و عمقی. رسیدن به هر دوی این اهداف هم واجب و مهم است ولی متاسفانه معمولا هدف‌های سطحی جلوی چشم و افکارمان قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که آن موارد اصلی و عمقی به فراموشی سپرده شوند یا به دیرکرد بخورند.

۱۹- حقیقتا لازم نیست در همه کارهایی که انجام می‌دهید، بهترین آن باشید. اگر اینطور باشد که هیچ جایی برای پیشرفت برای خودتان باقی نگذاشتید و عملا دستی دستی باعث درجا زدنروی یک پله زندگی شده‌اید.

۲۰- باورها سد راه شما می‌شوند و معرفت‌ها به شما توانایی می‌بخشد. به قول باور صرفا یک نظریه ذهنی است و بسیاری از آنها هم ناخوداگاه در ذهن ساخته می‌شود تا اکتسابی باشد. باورها می‌توانند با شک و تردید همراه باشند و بعدها به هم بریزد اما معرفت در بطن و زیر پوست شماست (اگر بگذارید باشد) و شک کردن به آن از مهالات است.

۲۱- اینکه فکر کنید با کاری که انجام می‌دهید شناخته می‌شوید هم مانند مورد ۱۹ اعرابی از معنا ندارد. اگر منطقی به مساله نگاه کنید، پس وقتی کاری انجام نمی‌دهید، رسما وجود ندارید.

۲۲- مقایسه کردن با دیگران برای اندازه گیری عملکردتان یکی از دردآورترین اقدامات شما در طول زندگانی است. این یک تمرین بیخوده برای شماست و معمولا زیر سوال بردن خودتان را در پی خواهد داشت.

۲۳- به جای جذب کردن سعی کنید جذب شوید. شنونده خوب بودن پیش نیاز اصلی همین مورد است. در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی هم درست شنیدن جزو عادات مردمان مهم به شمار آمده است.

۲۴- هر از گاهی چند قدم به عقب بردارید و ورود و خرج اندیشه‌ها را به ذهن خود مشاهده کنید. به این ترتیب توانایی خود را برای این که شاهد افکارتا باشید افزایش می‌دهید.

۲۵ – تعصب داشتن و اندیشه‌های پیرامون آن ذهن را تبدیل به یک فضای خالی و یا به بیانی بهتر، صرفا پر شده با یک عنصر می‌کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (245 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (220 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (70 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (54 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (51 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (45 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر) پاسخهای خنده دار دانش آموز ایرانی به سوالات درس تاریخ مرزهای وقایع تاریخی رو جابجا کرد+عکس/ معلمشون بعد دیدن این جوابها سر به کوه و بیابون گذاشته🤣 (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (29 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) خلاقیت زیبا و جالب عروس و داماد برای برگزاری جشن عروسی روی آب حماسه ساز شد!/شبیه کارت پستاله! (عکس) پوشش خاص و بسیار زیبای دو دختر روسی در سال 1888/ از دختران روس انتظار پوشیدن همچین لباس هایی رو داشتین؟ جنگل‌گردی همسر شاهرخ استخری(سپیده بزمی‌پور) مثل همیشه با تیپ شیک و متفاوتش *0* موزیک ویدئوی تماشایی هواداران تراکتور با تِم حرکات موزون لزگی آذربایجانی در آستانه بازی حساس با استقلال منتشر شد گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان خلاقیت جالب و ستودنی وریا غفوری و شرکای کافه وریا در طراحی آرم شبکه 3😅+عکس استوری جذاب یحیی گل محمدی به مناسبت روز معلم (فیلم) تست فوق العاده بازیگریِ پیمان معادی با دیالوگ نرو سمیه از نوید محمدزاده/چطور بود اجراش؟! (عکس) باربیکیو و مهمونی بازی لاکچری و شاهانه سپیده بزمی پور همسر شاهرخ استخری در هوای آفتابی و عالی!/چه باسلیقه س خانوم! یادی کنیم از این مشاجره جنجالی امیر قلعه نویی با یک خبرنگار در کنفرانس خبری/ مهران مدیری عجب هنرمندانه از رو دستش این اپیزود خفن طنز رو ساخته صحبتهای شیرین و زیبا و شنیده نشده از مرحوم مسعود اسکویی درباره مرحوم میناوند با صدای دلنشین و ماندگارش/ نامش زنده و یادش همیشه جاویدان...+ ویدئو (عکس)خلاقیت و نبوغ جالب یک دانش‌آموز تنبل در امتحان ریاضی!/هیتلر هم مغز اینو ندشت! (ویدئو)علت حذف پارسا پیرزوفر از سریال تلویزیونی چه بود؟؟/زیبایی بیش از اندازه مولانا دردسر ساز شد!! (ویدئو)این زن 4 روز بین 2 دیوار گیر کرده بود / فیلم لحظه نجات را ببینید شوکه می شوید (عکس)رونمایی جالب هوتن شکیبا از مادرش!/پست احساسی هوتن شکیبا برای تبریک روز معلم به مادرش پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس (تصاویر) موتور جذاب و پرقدرت علی انصاریان در سریال سرزده با یک تیپ پلیسی خفن و ترسناک/ عجب سیس داش مشتی ای داره ادای مادرشوهر درآوردن فریبا نادری در دورهمی +ویدئو باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز رونمایی از جشن تولد 5 سالگی دخترِ ناز و بانمک محسن کیایی با تمِ قو+عکس/ چه دیزاینی، چه لباس خوشگلی😍 جمله جنجالی علی دایی به پسر بچه ای که دست او را بوسید/ شهریار فوتبال ایران بزرگترین معلم اخلاق و مردانگی در ورزش کشور +فیلم رونمایی لیونل مسی از شغل نون و آب دار جدیدش+عکس تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی (فیلم) سؤال بی ادبانه یک خبرنگارنما از پژمان جمشیدی در جشنواره فجر/ واقعاً دلش رو شکوند/ آزیتا حاجیان مادر مهراوه شریفی نیا عجب دفاع جانانه ای از ستاره پرسپولیس کرد هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته رهبر معظم انقلاب آخر نیمکت می نشستند و آقای مطهری پای تخته صحبت می کردند /دیدگاه شهید مطهری درباره رهبری چه بود؟ حرکات ریتمیک و هنرمندانه حامد آهنگی با هنرمند تبریزی+ویدیو/ خود حامد آهنگی از خنده منفجر شد😂 انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات رهبر انقلاب: ناامیدکردن جوانان از روی لجاجت با نظام، لطمه زدن به آینده کشور است سنگ تمام دوستان و هواداران عادل فردوسی پور در برگزاری جشنهای تولد مفصل و رنگارنگ+ عکس/ از کیک شکلاتی محمدحسین میثاقی تا کیک هایی لاکچری با تم برنامه نود جشن دندونی ساده و بدون تجملات سام، نوه اکبر عبدی در خانه شان+عکس/ چه خونه زندگی لوکسی، چه دیوارکوبهایی😍 نگاهی به کیک تولد 41 سالگی المیرا شریفی مقدم با طرح پروانه/ مبارکا باشه +عکس اولین عکس از اولین روز پدر شدن مهران غفوریان/ چه ذوقی داره آقای بازیگر +عکس سلفی خاص فرشته حسینی با کیوان سریال مرداب در پشت صحنه جنگل آسفالت/ چقدر جفتشون خوب درخشیدن+عکس نگاهی به بشقاب صبحانه شیک و اروپایی خواهر ساره بیات/ چه کافه لوکس و دلبازی+عکس اولین عکس گرفته شده از مازیار لرستانی بعد از تولد/ چه نوزاد گوگولی و نازی! ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 تغییر استایل احسان علیخانی در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس
تیتر امروز   
گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته رهبر معظم انقلاب آخر نیمکت می نشستند و آقای مطهری پای تخته صحبت می کردند /دیدگاه شهید مطهری درباره رهبری چه بود؟ انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات رهبر انقلاب: ناامیدکردن جوانان از روی لجاجت با نظام، لطمه زدن به آینده کشور است ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...