روش تهیه بادمجان قالبی مجلسی

  چهارشنبه، 25 خرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه بادمجان قالبی مجلسی
بادمجان قالبی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم ساعد نیوزقرار داده ایم , با ساعد نیوز همراه باشید.

خوراک بادمجان قالبی (کیک بادمجان) یک غذای لذیذ و عالی برای طرفداران بادمجان است. در ضمن ظاهر بسیار زیبایی شبیه به یک کیک دارد و می توان آن را به شکل های هیجان انگیز مختلف تزیین کرد. به همین علت هم برای سرو در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه حرف ندارد. دستور تهیه خوراک بادمجان قالبی انعطاف پذیری نسبتاً بالایی دارد. به جای رنده کردن سیب زمینی خام می توانید سیب زمینی پخته را با پوره ساز بکوبید. به جای شوید تازه می توانید از شوید خشک یا خمیر شوید استفاده کنید. در شمن به جای تزیین با بادمجان سرخ شده می توانید با گوجه زیتونی یا گوجه حلقه شده سرخ شده و کمی فلفل آن را تزیین کنید. این خوراک خوشمزه را با نان و ماست یا ماست چکیده سرو کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم بادمجان قالبی

  • بادمجان: 4 عدد
  • هویج: 2 عدد
  • سینه مرغ: 250 گرم
  • قارچ: 1 پیمانه
  • فلفل دلمه ای: نصف پیمانه
  • پنیر پیتزا: 100 گرم
  • پیاز: 2 عدد
  • آویشن، نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان قالبی

  1. ابتدا سینه مرغ را به همراه یک عدد پیاز بپزید.در این فاصله بادمجان ها از عرض برش های نازک بزنید.در مقداری نمک خوابانده و پس از نیم ساعت آن ها را سرخ کنید.
  2. بادمجان های سرخ شده را در قالب گردی بچینید به شکلی که از لبه ی قالب آویزان باشد.
  3. هویج را نیز برش نازک زده، سرخ کنید و همانند تصویر آن را در قالب بچینید.پیاز را نگینی خرد کرده، کمی تفت دهید.
  4. سپس آویشن، نمک، فلفل و زرد چوبه را اضافه کنید.قارچ و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید.
  5. سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کرده و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.مواد را از روی حرارت برداشته و بعد از سرد شدن پنیر پیتزا را اضافه کنید.
  6. مواد آماده شده را داخل قالب ریخته و با لبه های بادمجان و هویج که از قالب آویزان بود روی آن را بپوشانید.فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید.
  7. قالب را به مدت 18 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

بادمجان قالبی

مواد لازم برای تهیه بادمجان قالبی روش دوم

  • بادمجان ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ غذا خوری
  • زعفران نوک ق چای خوری
  • گوجه ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان قالبی روش دوم

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت طولی برش بزنید. سپس بادمجان ها را داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید داخل این مخلوط قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجان ها را آبکش کنید و بگذارید تا روی دستمال نخی آب اضافه آن کشیده شود.در ادامه بادمجان ها را باید سرخ کنید. برای سرخ کردن بادمجان ها داخل تابه روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید و روی دستمال روغنی قرار دهید. پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه بادمجان به همراه کمی زردچوبه سرخ کنید تا طلایی شود.

گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و خوب سرخ شود. در ادامه زعفران و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. مواد میانی تهیه شده را از روی حرارت بردارید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و بهتر است کمی سرخ کنید تا طلایی شود.

یک قالب را انتخاب کنید و بادمجان ها را داخل قرار بچینید به طور که نصف داخل قالب باشد و نصف آن از قالب بیرون باشد سپس سیب زمینی ها را کف ظرف چیده و بعد از مواد گوشتی و بعد مجدد لایه هارا تکرار کنید و در انتها می توانید روی لایه آخر گوجه ها را خرد کنید و بریزید و بادمجان های بیرون زده روی قالب قرار دهید و روی قالب فویل کشیده و برای ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و در انتها گریل را روشن کنید تا سطح غذا طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بادمجان قالبی شیک

  1. برای سرو این غذا به راحتی روی یک دیس برگردانید.
  2. بادمجان ها را زیاد سرخ نکنید در حدی که نرم شود.
  3. می توانید از گوشت خورشتی استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان