روش تهیه کیک آلمانی کرم دار

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کیک آلمانی کرم دار
امروز می خواهم طرز تهیه یک کیک بسیار خوشمزه را آموزش دهیم که یک گزینه مناسب برای مهمانی ها محسوب می شود . کیک کرمدار آلمانی که بافت بسیار نرمی دارد و می توان به راحتی آن را در منزل تهیه کرد .سایت ساعد نیوز طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی را آموزش می دهد .

کیک آلمانی کرم دار جزو آن دسته از کیک هایی است که به دلیل خوشمزه تر بودن جهانی شده است و هم اکنون این کیک را در بسیاری از کشورها از جمله ایران درست می کنند.طرز تهیه آن بسیار ساده است. ما به یک عدد کیک ساده نیاز داریم. پس از پختن کیک، آن را از وسط برش می زنیم و بین دو لایه را با کرم مخصوص کیک آلمانی پر می کنیم. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه کیک آلمانی کرم دار با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیک کرمدار آلمانی

  • آرد 2 پیمانه
  • بکینگ پودر 2 قاشق چای
  • تخم مرغ 3 عدد
  • وانیل 1/2 قاشق چای
  • شکر 1 پیمانه
  • شیر 1/2 پیمانه
  • ماست خامه ای 1/2 پیمانه
  • روغن مایع 1/2 پیمانه
  • خامه فرم گرفته 200 گرم

طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی

در مرحله اول طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی ، ابتدا مواد را از یخچال بیرون می آوریم تا هم دمای محیط شود. سپس فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۶۰ درجه فارنهایت قرار می دهیم تا گرم شود. سپس تمامی وسایل مورد نیاز را در دسترس قرار می دهیم تا در وقت صرفه جویی شود. وسایل لازم شامل همزن، قالب ۲۳ سانت یا یک قالب انتخابی، کاغذ روغنی و لیستک است. حالا قبل از شروع تمامی مواد را با میزان های گفته شده در ظرف آماده می کنیم. مواد خشک از جمله آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم تا زمانی که با مایه مخلوط شود. این میزان مواد برای ۸ نفر کافی است. همچنین زمان لازم برای آماده سازی حدود ۳۰ دقیقه و برای پخت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است.

در مرحله دوم طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی ، ابتدا در یک ظرف تمیز تخم مرغ ها و وانیل را اضافه می کنیم و با همزن خوب هم می زنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. حال در حین هم زدن، شکر را هم اضافه می کنیم و باز خوب هم می زنیم تا مایه کرم رنگ و حجیم تهیه شود. حالا هر کدام از دیگر مواد از جمله ماست اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. همچنین روغن مایع را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. سپس در آخر شیر را اضافه می کنیم و مثل بقیه فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا مایه کیک تقریبا آماده شده است و فقط کافی است مواد خشک را اضافه کنیم. مواد خشک را طی ۳مرحله اضافه می کنیم و با بقیه مایه کیک فویلد می کنیم و دورانی هم می زنیم. پس از اینکه کامل یکدست شد، با همزن فقط در حد چند ثانیه هم می زنیم. حالا مواد آماده شده است و در قالب می گذاریم و سپس در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم. بهتر است قالب را در طبقه وسط کیک قرار دهیم تا یکدست پخت شود. حالا اجازه می دهیم ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر بماند تا کاملا پخت شود. حتما پس از ۳۵ دقیقه چک شود که آیا پخت شده است یا خیر؟ کافی است یک سیخ چوبی را به داخل کیک فرو کنیم و اگر تمیز بیرون آمد یعنی پخت شده است در غیر این صورت اجازه می دهیم بیشتر بماند.

در مرحله سوم طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی ، تا زمانی که کیک در فر پخت می شود زمان داریم تا کرم مابین کیک را آماده کنیم. برای کرم مابین کیک کافی است شیر و شکر را در ظرفی ریخته و با همزن دستی یکدست می کنیم. سپس آرد را اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مایع غلیظ و پخته شود. برای یکدست و سفت شدن مایع بهتر است مدام هم بزنیم تا گلوله گلوله نشود. حالا کره و وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم و از روی حرارت بر می داریم کنار می گذاریم تا از حرارت بیوفتد. حالا آن را در یخچال قرار می دهیم تا خوب بسته شود. حالا خامه را که فرم داده ایم، با مایه مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط شود. حالا کیک را که از حرارت افتاده است، برش می زنیم و بین آن را با این کرم وانیلی پوشش می دهیم و با پلت یکدست می کنیم. سپس لایه دیگر کیک را روی آن قرار می دهیم. می توانیم دور تا دور آن را تیز خامه کشی کنیم. قبل از سرو حدود یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا کرم کارامل خود را بگیرند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان