روش تهیه کیک خیس لذیذ با ماست

  شنبه، 11 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کیک خیس لذیذ با ماست
طرز تهیه کیک شکلاتی آسان است. برای تزیین کیک شکلاتی با ماست می‌توانید بعد از پخت کیک، از کیک اسفنجی، ماست و میوه‌های فصل استفاده کنید.

کیک کاکائویی جزو خوشمزه ترین و محبوب ترین کیک هایی است که امروزه بیشتر خانم های ایرانی، آن را برای یک صبحانه کامل و یا یک عصرانه خاص در کنار چایی سرو می کنند. کیک کاکاکوئی واقعا طعم لذیذ و دوست داشتنی دارد و همانند کیک قهوه بهترین پیشنهاد برای کسانی است که عاشق شکلات هستند.

به هر حال اگر تا به امروز کیک کاکائویی درست نکرده اید و با طرز تهیه و درست کردن کیک کاکائویی آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی ، مواد لازم و طرز تهیه کیک کاکائویی با فر و بدون فر را آماده کرده ایم که شما با این آموزش شیرینی می توانید کیک کاکائویی خوشمزه و ترد و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس با ماست

  • شکلات تخته ای 90 گرم
  • شکر سه چهارم فنجان (150 گرم)
  • ماست یک و یک سوم (320 گرم)
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری (5 گرم)
  • نمک نصف قاشق چای خوری (3 گرم)
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری (2 گرم)
  • آرد همه منظوره یک فنجان (125 گرم)
  • پودر کاکائو یک سوم فنجان (40 گرم)
  • پودر قهوه یک قاشق چای خوری (2 گرم)
  • مینی چیپس یا تکه های شکلات نیمه شیرین دو قاشق غذاخوری (20 گرم)

طرز تهیه کیک خیس با ماست

اولین اقدام برای شروع تهیه کیک ماست شکلاتی، روشن کردن فر و تنظیم دما روی 180 درجه سانتی گراد است. تا شما مراحل آماده سازی کیک را انجام می دهید، فر هم داغ و آماده پخت کیک می شود.

برای شروع آماده سازی کیک ماست، یک قالب مربع 20 سانتی متری را چرب کنید و آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. شکلات نیمه شیرین را به روش بن ماری ذوب کنید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

در این مرحله، شکر، عصاره وانیل و قهوه فوری را به شکلات اضافه کنید. سپس، ماست سون کم چرب را اضافه کنید و مواد را به آرامی به کمک همزن دستی مخلوط کنید. آرد را داخل یک ظرف جداگانه الک کنید و همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر به موادتان اضافه کنید. مواد باید کاملا با هم مخلوط شوند تا بافت نرم و یکدست خمیر کیک ایجاد شود.

در ادامه مراحل تهیه کیک خیس با ماست، تکه های شکلات را خرد کنید. خمیر را داخل قالبی که از قبل چرب کرده اید، بریزید. روی خمیر مقداری چیپس شکلات یا تکه هایی از شکلاتی که خرد کرده اید را بریزید.

قالب را به مدت 25 تا 30 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از این مدت برای این که از پخت کیک مطمئن شوید، یک چنگال داخل کیک کنید. اگر خمیر کیک به چنگال چسبید، یعنی به زمان پخت بیشتری نیاز دارد. اگر اینطور است حدود پنج دقیقه دیگر زمان بدهید و مجدد با چنگال امتحان کنید.

مواد لازم برای کیک کاکائویی خیس با ماست روش دوم

  • آرد یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ دوعدد
  • بکینگ پودر یک ق چ
  • وانیل 1 ق چ
  • روغن مایع نصف لیوان
  • پودر کاکائو 3 ق غ
  • شکر یک لیوان
  • ماست نصف لیوان

طرز تهیه کیک کاکائویی خیس با ماست روش دوم

برایه درست کردن کیک خیس شما باید همه مواد را در ابتدا به مدت یک ساعت از یخچال بیرون بیاورید تا کاملاً به دمای محیط برسد. حالا دو عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و سپس یک لیوان شکر را درون کاسه بریزید و وانیل را نیز اضافه کنید. یک همزن تهیه کنید و مواد را با همزن هم بزنید تا کاملاً مواد کشدار بشود. آنقدر مواد را هم بزنید که حالت کرمی شکل به وجود بیاید.

در این مرحله باید یک لیوان تهیه کنید و سپس تا نصف لیوان روغن مایع بریزید و سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو را درون لیوان بریزید و مواد را با هم هم بزنید، آنقدری که روغن و پودر کاکائو باهم به خوبی ترکیب شود. سپس آن را به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید و مواد را دوباره باهم هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. سپس ماست را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. در این مرحله شما باید آرد را به همراه بکینگ پودر مخلوط کنید و سپس آن را دو الی سه بار الک کنید تا کاملاً سبک شود. حالا آرد را به مواد کم کم اضافه کنید. با یک قاشق چوبی به آرامی هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

یک قالب تهیه کنید. آن را به روغن آغشته کنید. سپس مایه کیک را درون آن بریزید حالا قالب را در فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کردیم تا گرم شود بگذارید. بعد از گذشت بیست و پنج دقیقه کیک خیس ما آماده است. کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.سپس می توانید آن را با هر موادی که دوست داشته تزیین کنید. امیدوارم از تهیه کیک خیس لذت برده باشید. حتما پیشنهاد می کنم این کیک فوق العاده خوشمزه را امتحان کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (89 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (49 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (39 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (36 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!