روش تهیه کیک سیب و موز لذیذ

  یکشنبه، 04 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کیک سیب و موز لذیذ
کیک سیب و موز میان وعده پر کالری و بسیار خوشمزه است که طرز تهیه آن را در این مطلب از آشپزخانه ساعد نیوز آموزش خواهیم داد.

کیک موز و سیب یکی از انواع کیک ها می باشد که فوق العاده خوشمزه است زیرا ترکیب این دو میوه به همراه دارچین بسیار لذت بخش است و می توانید برای دورهمی و عصرانه آن را تهیه کنید شما می توانید از سیب زرد یا قرمز برای تهیه این کیک استفاده کنید و اگر شکر قهوه ای در دسترس دارید می توانید اضافه کنید. شکر قهوه ای باعث تیره تر شدن کیک می شود اما بافت این کیک بسیار نرم و لطیف است و می توانید در انواع قالب ها آن را تهیه کنید و مانند همه کیک ها در فر و یا بدون فر نیز تهیه می شود که می توانید داخل قابلمه ریخته و یا در مایکروفر یا سولاردم تهیه کنید. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه کیک سیب موز ساده و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای کیک سیب موز

  • آرد یک و یک دوم پیمانه
  • شکر یک دوم پیمانه
  • شیر یک دوم پیمانه
  • روغن مایع یک دوم پیمانه
  • موز درشت یک عدد
  • سیب درشت یک عدد
  • تخم مرغ درشت سه عدد
  • بیکینگ پودر یک دوم قاشق غذا خوری
  • دارچین یک دوم قاشق غذا خوری
  • وانیل‏ یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک سیب موز

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود آرد و بکینگ پودر را الک کنید تخم مرغها را از یخچال خارج کنید. سیب را با پوست یا بدون پوست بصورت نگینی خرد کنید و نیمی از دارچین را روی آنها بپاشید و کنار بگذارید موز را رنده کنید و روی آن را بپوشانید تا سیاه نشود. تخم مرغ را همراه با شکر وانیل و مابقی دارچین بزنید تا کاملا حجیم و سفید و غلیظ شود.حداقل ۵دقیقه. در ادامه شیر و روغن را اضافه کنید و با دور کند همزن در حد ترکیب شدن بزنید

موز را افزوده و مجددا بزنید تا ترکیب یک دست شود(۳۰ثانیه کافیست). مخلوط آرد را طی دو مرحله اضافه و با لیسک به آرامی ترکیب کنید. نیمی از مخلوط را درون قالب ریخته و سیب ها را روی آن بچینید مابقی مواد را بریزید و سطح را صاف کنید. قالب را برای مدت تقریبی ۵۰ دقیقه درون فر گرم شده قرار دهید. بعد از سپری شدن این مدت کیک را تست کنید و بعد از پخت کامل از فر خارج کنید و پس از خنک شدن با پودر قند یا هرچیز دیگری که دوست دارید پوشش دهید.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب موز روش دوم

  • موز ۲ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • سیب زرد ۱ عدد
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • شکر سفید ۱ پیمانه
  • شکر قهوه ای ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه سرخالی
  • جوش شیرین ۱ ق چای خوری
  • شکلات چیپسی ۱/۴ پیمانه
  • وانیل پودری نوک ق چای خوری
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • پودر قند ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک سیب موز روش دوم

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، در ادامه همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند سپس سیب را پوست گرفته و به شکل مکعبی خرد کنید و با دارچین و پودر قند گفته شده مخلوط کنید و کنار بگذارید. موزها را پوست کنده و له کنید و یا می توانید رنده بزنید.

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل بزنید تا از لختگی خارج شود سپس شکرها را در چند مرحله اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها کشدار و پفکی شوند سپس در ادامه روغن مایع را به همراه موز له شده اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.

سپس در ادامه آرد را از قبل با جوش شیرین اضافه کنید و دو بار الک کنید تا سبک شود سپس بتدریج به مواد اضافه کنید و در انتها با همزن به مدت ۳۰ ثانیه بزنید تا گلوله های آرد باز شود و بعد سیب خرد شده را به همراه شکلات چیپسی اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

حالا قالب مورد نظر را آماده کنید از قبل قالب را با قلمو چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و مایع کیک را داخل قالب ریخته و قالب را دو بار به سطح کوبیده تا هوای اضافه آن خارج شود سپس قالب را در پنجره وسط فر به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

 کیک سیب موز

مواد لازم برای پخت کیک سیب و موز روش سوم

  • آرد ۲پیمانه
  • شکر ۱پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • موز ۲عدد
  • سیب متوسط ۱عدد
  • کره ۱۲۵ گرم
  • گردوی خرد شده ۱/۲پیمانه
  • زعفران دم کرده به مقدار دلخواه
  • شیر ۱/۲پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک سیب و موز روش سوم

  1. ابتداکره و شکر را با همزن میزنیم سپس تخم مرغ ها را دانه دانه و هر کدام را به مدت یک دقیقه میزنیم ،وانیل را هم اضافه میکنیم.سپس شیر را اضافه می کنیم .
  2. آرد و بیکینگ پودر الک شده را به آرامی وکم کم اضافه میکنیم .
  3. موز را با چنگال له کرده وسیب را هم ریز رنده میکنیم با هم ترکیب کرده واضافه میکنیم و گردوی خرد شده را افزوده و مخلوط می کنیم.در آخر زعفران را هم اضافه می کنیم تا عطرش از بین نرود.
  4. قالب را چرب کرده و مواد را داخل آن ریخته وبه دلخواه برای تزیین هم مقداری روی آن گردوی خرد شده میریزیم ودر فر از قبل گرم شده ۱۸۰درجه به مدت زمان تقریبی ۴۰ دقیقه میگذاریم. نوش جان. امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (40 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (20 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (14 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (17 نظر) اجرای زنده عشقانه و بدون دستگاه امیر مقاره در ماشین/ واقعا چه قدرت صدای محشر و معرکه‌ای👌+ویدیو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
سرنوشت جالب اعجوبه کنکور سال 88 / در ایران ماند؟
پلیسِ شلیک کننده به آرزو بدری کجاست؟
(ویدیو) تولد 2 سالگی پسر شهربانو منصوریان، آرشام، با تم جذاب پسرانه در وسط یک استخر خیلی بزرگ و در کنار پدر و مادر قهرمانش/ دیدین خرس ملوان روی کیک تولدش چه بانمکه؟
(ویدئو) واکنش خیره‌کننده‌ی میمون‌های باغ وحش به شعبده بازی مرد جوان/ دیدین اون مرد چجوری ادای میمون رو درآورد؟😂 از خود میمونم میمون‌تر بود که🤣
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
نوه مصدق: پدربزرگم ترجیح می‌داد ایران فقیر ولی مستقل از امریکا و انگلیس باشد
تصاویر دیده نشده از کودکی بازیگر مردمی و با اخلاق جوکر2!/ الیکا عبدالرزاقی چه کوچولو بوده!😍
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
(عکس) عاشقانه ها و رمانتیک بازی همسر مهدی سلوکی ، بازیگر سریال طوبی/ فقط ببین چه خلاقیت و سلیقه ای به خرج داده خانوم👌
درخواست طلاق بر سر عمل دماغ / می‌خواستی زن نگیری!!!
منتخب روز   
صورت زخمی و خونی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیمارستان +عکس/ تروری که ناموفق ماند خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!