روش تهیه دلمه قارچ با طعم عالی

  دوشنبه، 19 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه دلمه قارچ با طعم عالی
دلمه قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

دلمه قارچ از پیش غذاهای خوشمزه در منو رستوران ها می باشد. برای تهیه قارچ شکم پر می توان از مواد مختلفی استفاده کرد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه دلمه قارچ را به شما علاقه مندان به هنر آشپزی آموزش دهیم.برای تهیه دلمه قارچ باید از قارچ های تازه و بزرگ استفاده کنید. معمولاً در پخت دلمه قارچ از گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و … استفاده می شود. قارچ شکم پر از پیش غذاهای پرطرفدار است که به راحتی تهیه می شود. در ادامه همراه ما باشید و با روش ساخت دلمه قارچ آشنا شوید.

مواد لازم برای دلمه قارچ با مرغ

  • قارچ:نیم کیلوگرم
  • سینه مرغ:یک عدد
  • پنیر موتزارلا:200 گرم
  • پیاز:یک عدد
  • فلفل دلمه ای:یک عدد
  • روغن زیتون:دو قاشق غذاخوری
  • سس گوجه فرنگی:دو قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، نمک و فلفل:به میزان لازم

دلمه قارچ با مرغ

موادلازم برای سس سفید دلمه قارچ با مرغ

  • آرد:سه قاشق غذاخوری
  • شیر:یک پیمانه
  • کره:50 گرم

طرز تهیه دلمه قارچ با مرغ

قارچ ها را خوب بشویید و پایه های آن را جدا کنید و قسمت های سیاه داخل کلاهک قارچ را بتراشید.تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن زیتون داخلش بریزید تا داغ شود. سپس پیاز را به همراه سینه مرغ ریز خرد شده داخل روغن تفت دهید تا رنگ مرغ سفید شود.بعد نمک ، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. در تابه را ببندید تا مرغ با آب خودش بخار پز شود.بعد از دو دقیقه آب انداختن مرغ ، فلفل دلمه ای را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از پخت کامل مرغ ، سس گوجه فرنگی را اضافه کنید و 2-3 دقیقه ای روی حرارت نگه دارید تا مواد رنگ بگیرند. بعد حرارت را خاموش کنید تا مواد کمی خنک تر شوند.

آرد سفید را در کره تفت دهید و به تدریج شیر را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشود و یک مایع صافی به دست بیاید.. بعد از اینکه سس سفید درست شد، آن را کنار بگذارید تا خنک شود.داخل قارچ ها را با مرغ پر کنید و کمی پنیر موتزارلا را روی قارچ ها بریزید و داخل سینی فر به صورت وارانه بچینید.سپس روی قارچ ها سس سفید بریزید و سینی را به مدت 10 دقیقه در فر 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا قارچ ها بپزند.

مواد لازم برای تهیه دلمه قارچ روش دوم

  • قارچ بزرگ ۱۰ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • جعفری خرد شده ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه دلمه قارچ روش دوم

یکی از نکات مهم تهیه دلمه قارچ این می باشد که قارچ ها را داخل لگن آب نندازید زیر تمام آب را به خودش جذب می کند و پس می دهد شما باید برای تمیز کردن قارچ از یک دستمال نمدار کمک بگیرید قارچ ها را با دستمال خوب پاک کنید و یا می توانید با کمک یک چاقو تیز پوست نازکش را جدا کنید تا قارچ سفیدی بدست بیاد. پایه قارچ را با چاقو ببرید و ریز خرد کنید زیرا قرار است داخل مواد دلمه استفاده کنیم. داخل قارچ را با آرامی با قاشق کوچک بگیرید.

پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز ها را اضافه کنید و با کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود سپس گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. فلفل دلمه ها را ریز خرد کنید به همراه پایه قارچ ها و کمی فلفل و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا مایه دلمه قارچ بدست بیاد آن را کنار بگذارید پس از آنکه خنک شد جعفری اضافه کنید و هم بزنید (وقتی حرارت خاموش است جعفری را اضافه کنید تا خواص خودش را از دست ندهد).

از مواد دلمه داخل قارچ ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید و قارچ ها را داخل سینی فر قرار دهید و داخل فری که از قبل روشن کردید بگذارید و دما را روی ۱۸۰ درجه بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا پنیر ذوب شود سپس از فر خارج کنید دلمه قارچ ما حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دلمه قارچ

  1. می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر خامه ای نیز استفاده کنید.
  2. سعی کنید از قارچ های تازه استفاده کنید.
  3. می توانید دلمه قارچ در سولاردم تهیه کنید به مدت ۷ دقیقه در دمای ۱۷۰ قرار دهید.
  4. می توانید به جای گوشت چرخ کرده از ژامبون یا مرغ نیز استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان