روش تهیه خورشت قیمه بوقلمون با لپه

  چهارشنبه، 04 خرداد 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه خورشت قیمه بوقلمون با لپه
خورش بوقلمون یکی از غذاهای مردم است که با مقدار زیادی سبزیجات ریشه‌دار مانند شلغم و هویج تهیه می‌شود. مهمترین مزیت این غذا به غیر طعم خوشمزه، ظاهر مجلسی آن است که می‌تواند یک عنصر اساسی در سفره مهمانی باشد. همچنین، موارد اصلی خورش بوقلمون اغلب ارزان هستند و به راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد.

خورش بوقلمون با لپه یکی از خورشت های بسیار خوشمزه است و مجلسی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می توانید به راحتی گوشت بوقلمون را جایگزین گوشت خورشتی یا مرغ کنید. این خورشت بوقلمون با لپه طعم و مزه خوبی دارد و شبیه به خورش قیمه است. گوشت بوقلمون برای افراد ورزشکار و بدن ساز گزینه خوبی می باشد زیرا غنی از پروتئین می باشد و برای افراد مبتلا به دیابت نیز مناسب است. شما می توانید رب انار را جایگزین رب گوجه فرنگی کنید. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه خورش بوقلمون با لپه و رب به روش رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قیمه بوقلمون

  • ۳۵۰ گرم گوشت مغز ران بوقلمون (خرد شده به قطعات خورشتی درشت)
  • ۱ لیوان لپه نیم پز شده
  • ۲ عدد پیاز بزرگ نگینی
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه
  • نمک و فلفل (۱ قاشق چایخوری از هر کدام)
  • ۲ قاشق چایخوری زردچوبه
  • ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • ۱ تا ۲ عدد لیمو عمانی بدون هسته
  • ۱ قاشق چایخوری هل
  • یک دوم قاشق چایخوری دارچین
  • ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
  • ۲ لیوان آب
  • ۱ استکان روغن سرخ کردنی

روش تهیه خورشت قیمه بوقلمون

پیاز خلالی را با نمک ، فلفل و زردچوبه (یک قاشق چایخوری از هر کدام) در روغن داغ ، روی حرارت متوسط ، به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید ؛ تا کاملاً ترد و طلایی شود . رب گوجه را به پیاز طلایی شده ، اضافه کنید ؛ و ۵ دقیقه به همراه پیاز تفت دهید و خامی آن را بگیرید . سپس گوشت خرد شده را به رب گوجه و پیاز اضافه کرده ، و تفت دهید ؛ تا تغییر رنگ دهد

به ترکیب گوشت ، رب گوجه و پیاز ، ۲ لیوان آب اضافه کنید ؛ و در قابلمه را بگذارید ؛ و اجازه دهید گوشت به مدت ۱ ساعت روی حرارت ملایم نیم پز شود . پس از ۱ ساعت ، لپه نیم پز ، لیمو عمانی و آب لیمو را اضافه کنید ؛ و در قابلمه را بگذارید . اجازه دهید خورشت ۱ ساعت دیگر روی حرارت ملایم بپزد ؛ تا به روغن بیفتد و لعابدار شود .
در ۵ دقیقه پایانی پخت ، پودر هل ، پود دارچین و زعفران دم کرده را اضافه کرده ؛ و خورشت را هم بزنید . پس از ۵ دقیقه شعله را خاموش کنید .

خورشت قیمه بوقلمون را همراه با پلو کته و سیب زمینی سرخ شده سرو ، و در کنار آن از سبزی خوردن تازه و ترشیجات استفاده کنید .به علت دیر پز بودن گوشت بوقلمون ، بهتر است در تهیه این خورشت از لپه نیم پز استفاده کنید ؛ تا لپه ها در حین پخت در خورشت ، له نشوند .

برای تهیه لپه نیم پز ، آن را ۱۰ دقیقه در آب بخیسانید و مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت نیم پز کنید .دقت کنید که هسته های لیمو عمانی را حتما از آن جدا کنید ، هسته لیمو عمانی باعث تلخ شدن طعم خورشت می شود .اضافه کردن پودر هل ، پودر دارچین و زعفران دم کرده در دقایق پایانی پخت خورشت باعث حفظ تازگی عطر آنها می شود .

مواد لازم برای تهیه خورش بوقلمون با لپه روش دوم

  • گوشت بوقلمون ۴۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • سیر ۱ حبه
  • زعفران به مقدار لازم
  • آلو ۵ عدد
  • لیموعمانی ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ دد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بوقلمون با لپه روش دوم

ابتدا لپه را پاک کنید و برای ۱ ساعت خیس کنید تا کمی پف کند. سپس لپه را با کمی آب و نمک بجوشانید تا نیم پز شود، زیرا زمان پخت گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت ها زودتر می باشد و بهتر است یکبار لپه را بجوشانید تا بوی بد آن گرفته شود.

در ادامه گوشت بوقلمون را به صورت مکعبی خرد کنید و یا می توانید به صورت ران درسته داخل خورش قرار دهید. پیاز بزرگ را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سیر را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید. در انتها گوشت بوقلمون را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت داده تا رنگ گوشت تغییر کند.

لپه نیم پخت شده را اضافه کنید و به همراه گوشت تفت دهید تا در حین پختن و نرود. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته و خوش رنگ شود. روی مواد ۲ لیوان آبجوش ریخته و بگذارید روی حرارت کم تا پخته و گوشت و لپه نرم شوند.

وقتی گوشت و لپه پخته شدن باید آلو خیس خورده را به همراه کمی زعفران به خورش اضافه کنید. لیموعمانی را از وسط به دو نیم کنید و هسته لیموعمانی را جدا کنید و برای ۱۰ دقیقه داخل آب گرم خیس کرده و به خورش اضافه کنید. در انتها سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید. در انتها نمک خورش بوقلمون با لپه را اندازه کنید و به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش بوقلمون با لپه، ساده و رستورانی

  1. می توانید از چوب دارچین بجای پودر استفاده کنید.
  2. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  3. به دلخواه از ران یا سینه بوقلمون در تهیه این خورشت می توانید استفاده کنید.
  4. افزودن آلو اختیاری می باشد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (556 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان