روش تهیه املت سبزیجات خوشمزه و فوری

  جمعه، 07 مرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه املت سبزیجات خوشمزه و فوری
املت سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

املت سبزیجات بر خلاف صبحانه هایی نظیر املت مرغ، یک صبحانه کاملا گیاهی و بهترین انتخاب برای گیاهخواران است. البته این املت مقوی و خوشمزه را می توانید به عنوان شام یا ناهار هم درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید. املت سبزیجات از ترکیب سبزیجات مختلف نظیر فلفل دلمه ای سبز، زرد یا قرمز، قارچ، نخود فرنگی، هویج، ذرت و … تشکیل می شود. در این بین فلفل دلمه ای معمولا عضو ثابت املت سبزیجات است و سایر مواد با توجه به ذائقه شما می تواند تغییر کند.

مواد لازم برای تهیه املت سبزیجات خوشمزه و فوری

  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • لوبیا سبز خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • فلفل دلمه رنگی به دلخواه
  • قارچ ۵ عدد
  • کدو سبز ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه املت سبزیجات خوشمزه و فوری

ابتدا گوجه فرنگی را پوره کنید، می توانید برای پوره کردن گوجه فرنگی از رنده یا گوشتکوب برقی استفاده کنید. لوبیا سبز را به اندازه دلخواه خرد کنید. قارچ ها را اسلایس کنید و به دلخواه کمی آبلیموترش اضافه کنید تا سیاه نشود. فلفل دلمه را نیز خرد کنید و کنار بگذارید. کدو سبز را پوست بگیرید و خرد کنید.

داخل یک تابه کمی روغن و کره بریزید و پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد همه سبزیجات خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی سبزیجات گرفته و کمی نرم شود و آب اضافه قارچ کشیده شود.

پوره را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن باز شود و آب اضافی پوره گوجه تبخیر شود و در انتها همه ادویه ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. تخم مرغ ها را به همراه کمی فلفل سیاه داخل یک کاسه بشکنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود.

مخلوط تخم مرغ را روی سبزیجات بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته شوند و در انتها کمی پنیر پیتزا ریخته و درب تابه را برای ۲ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود، سپس داخل بشقاب کشیده و با جعفری تازه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت سبزیجات خوشمزه

  1. می توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.
  2. می توانید از کدو سبز یا ذرت و نخود فرنگی نیز به دلخواه استفاده کنید.
  3. افزودن پنیر دلخواه است.
  4. می توانید یک سیر رنده شده نیز به مواد اضافه کنید.

 املت سبزیجات

مواد لازم املت سبزیجات روش دوم

  • 4 تا 5 عدد تخم مرغ (300 گ)
  • 1 پیاز کوچک (60 گ)
  • 1 هویج کوچک (60 گ)
  • نمک 2 قاشق چایی خوری (10 گ)
  • فلفل 1 قاشق چایی خوری (5 گ)
  • 1 فلفل قرمز کوچک (80 گ )
  • 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون ( 60 میلی لیتر )
  • پنیر در قطعه های کوچک (100 گ )
  • 2 تکه بوقلمون پخته شده(25 گ

طرز تهیه املت سبزیجات روش دوم

ابتدا هویج را به مکعب های کوچکی تقسیم کنید و آن ها را درر حرارت ملایمی بجوشانید. سپس فلفل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه سرخ کنید ، اگر دوست دارید میتوانید به کمی سینه مرغ نیز اضافه کنید. بعد از اینکه سبزیجات به رنگ طلایی درآمدند و هیچج نرم شد ، گاز را خاموش کنید . آن ها را بردارید و در یک گوشه قرار دهید.

در یک کاسه ، تخم مرغ ، پنیر و بوقلمون های ریز شده را اضافه کنید.آن ها را بخوبی هم زده و نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و دوباره در یک کاسه ی دیگر این کار را تکرار کنید.هنامی که سبزیجات سرد شدند ، نیمی را در یک کاسه و بقیه را در کاسه ی دیگر بریزید.روغن زیتون باقی مانده را در تابه ی بزرگی بریزید و وقتی داغ شد ، محتویات یکی از کاسه ها را اضافه کنید.وقتی که املت را بتوانیدد به راحتی با کفگیر جدا کنید ، آن را روی هم تا کنید.در آخر ، 5 دقیقه قبل از اینکه خاموش کنید ، صبر کنید .و اجازه دهید 5 دقیقه ی دیگر نیز بپزد.همین مراحل را برای نیمه ی باقیمانده از محتویات طی کنید.اکنون شما املتی برای تمام اعضای خانواده تهیه کرده اید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان