روش تهیه پنکیک مرغ

  سه شنبه، 23 شهریور 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پنکیک مرغ
پنکیک مرغ یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه و مجلسی است که طعم مطبوعی داردو می توانید در انواع میهمانی ها به راحتی آن را تهیه کنید پنکیک مرغ را می توان با انواع قارچ ها و سبزیجات خوشمزه نیز مخلوط کرد در این مطلب طرز تهیه پنکیک مرغ خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم .

پنکیک مرغ، پیش غذای خوشمزه و مجلسی است که می توانید به راحتی و خیلی سریع برای انواع مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی خود آماده و طبخ کنید. مواد اصلی در طبخ این غذا سینه مرغ، تخم مرغ، پیاز و خرده نان می باشد که می توانید با انواع سبزیجات و قارچ نیز مخلوط کرده و طبخ کنید. در زمان طبخ پنکیک مرغ می توانید از آرد سوخاری استفاده کنید و خرده نان و شیر را حذف کنید.

مواد لازم برای پنکیک مرغ

  • سینه مرغ 1 عدد
  • شیر 1/2 لیوان
  • تخم مرغ 1 عدد
  • خرده نان 1 لیوان
  • پیاز 1 عدد
  • ماست 2 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک مرغ

اگر خرده نانها تازه هستند آنها را از شب قبل بیرون بگذارید تا رطوبتشان را از دست بدهند و خشک شوند. خرده نان های خشک شده را با یک لیوان شیر مخلوط کنید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا شیر جذب نان ها شود سپس با دست نان ها را بفشارید تا شیر اضافی از نان خارج شود.

نان ها را داخل کاسه ای بریزید سپس سینه مرغ چرخ شده ، ماست ، پیاز رنده شده ، تخم مرغ ، نمک و فلفل اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه کتلت یکدست شود.

داخل ماهیتابه مقدار کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، با دست مرطوب از مایه کتلت تکه ای بردارید و به شکل بیضی کف دست شکل دهید و داخل ارد سفید بزنید و داخل ماهیتابه قرار دهید تا طلایی شود سپس برگردانید تا طرف دیگر ان نیز طلایی شود ، تمام کتلت ها را به همین صورت اماده و سرخ کنید.

در تهیه پنکیک مرغ به جای خرده نان میتوانید از نصف لیوان آرد سوخاری استفاده کنید و شیر را نیز حذف کنید.

مواد لازم برای پنکیک مرغ با قارچ

یک روش دیگر برای طرز تهیه پنکیک برای شام استفاده از قارچ و مرغ است. برای طرز تهیه پنکیک غذایی به مواد زیر نیاز دارید:

  • سینه مرغ: یک عدد
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • هویج: دو عدد متوسط
  • قارچ: ۱۰۰ گرم
  • سس گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، ادویه، نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • پنیر پیتزا: به مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک مرغ با قارچ

برای طرز تهیه پنکیک مرغ به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا باید پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید. بعد هویج و مرغ خرد شده را اضافه کنید. خوب آن ها را تفت دهید تا تغییر رنگ دهند. بعد قارچ را خرد کرده و داخل مواد بریزید. بعد از ۱۰ دقیقه تفت دادن، سس گوجه، زردچوبه، ادویه، فلفل و نمک را اضافه کنید. همانطور که مواد گرم است، به آن پنیر پیتزا را هم اضافه کنید و هم بزنید. حالا مواد پنکیک مرغ و قارچ آماده است. اما باید نان آن را هم درست کنید.

مواد لازم برای درست کردن نان کرپ برای پنکیک مرغ با قارچ

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • شیر : ۱ لیوان
  • آرد : یک و نیم لیوان
  • نمک : به میزان لازم
  • زعفران: به مقدار کافی
  • بکینگ پودر : یک قاشق مربا خوری

طرز درست کردن نان کرپ برای پنکیک مرغ با قارچ

ابتدا تخم مرغ ها را هم بزنید و زعفران دمکرده و نمک و شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. وقتی یکدست شد به تدریج آرد و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا صاف و رقیق شود. حالا در یک ماهی تابه روغن داغ کنید و با یک ملاقه از مواد کف ماهی تابه بریزید. مواد باید به شکل نازک پهن باشد (شبیه به نان گرد).برای اینکه کرپ پنکیک مرغ کامل مغز پخت شود، شعله را کم کرده و مدام آن ماهی تابه را تکان دهید. بعد آن را برعکس کنید تا دو طرف نان سرخ شود. در آخر نان کرپ را از روغن خارج کنید.حالا از مواد بردارید و داخل نان کرپ بریزید. آن را رول کرده و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. در همین جا طرز تهیه پنکیک در فر تمام می شود. غذای شما آماده خوردن است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان