روش تهیه اسنک اسپایسی هندی

  سه شنبه، 19 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه اسنک اسپایسی هندی
با آموزش آشپزی آسان و آموزش غذای هندی عالی ما همراه باشید امروز میخواهیم زیباترین و لذیذ ترین دسر هندی را به شما آموزش دهیم .

دستور آشپزی امروز آموزش تهیه اسنک اسپایسی هندی (نمک پاره) می باشد اسنک یک غذای سنتی هندی می باشد که مردم هند آن را بیش تر در جشن ها و فستیوال های خود آن را تهیه می کنند اما شما می توانید از آن به عنوان یک میان وعده و به صورت یک تنقلات استفاده کنید یکی از ویژگی های غذاهای هندی پر ادویه بودن و تند بودن آن ها می باشد اما برای ذائقه ی ما ایرانیان تحمل این همه تندی غذا کمی مشکل می باشد بنابراین اگر دوست داشته باشید می توانید به دلخواه از میزان فلفل و نمک این غذا کم کنید یکی از ویژگی های این اسنک هندی بسیار خوشمزه ترکیب طعم سیر و پیاز و نسبت شوری و تندی آن است که باعث شده که طعم این اسنک کمی متفاوت باشد.

مواد لازم برای تهیه اسنک اسپایسی هندی

  • آرد سبوس دار گندم ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • زیره درسته ۱/۲ قاشق سوپ خوری
  • دانه رازیانه خرد شده ۱/۲ قاشق چای خوری
  • تخم گشنیز خرد شده ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه خرد شده ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
  • پودر پیاز ۱/۲ قاشق چای خوری
  • روغن زیتون یا کره ذوب شده ۳ قاشق سوپ خوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک اسپایسی هندی ( نمک پاره)

  1. ابتدا هر دو نوع آرد را با هم مخلوط کرده و الک کنید.سپس آرد ,ادویه ها , نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف گود دوباره الک کنید.
  2. روغن زیتون یا کره ذوب شده را به آرد اضافه کنید و خوب بخورد آرد بدهید.سپس شیر را کم کم به ان اضافه کنید و مخلوط کنید و کمی با انگشتان ورز دهید تا خمیر نه چندان نرمی بدست بیاید.
  3. با این مقدار شیر خمیری اماده می شود که بدست نمیچسبد اما خمیر خیلی نرمی هم نیست. خیلی آرد مصرف نکنید چون خمیرتان سفت می شه و اسنکتان نیز کمی از حالت تردی و نرمی در می یاد.
  4. اکنون خمیر را مانند گلوله های اندازه نارنگی کنید.
  5. بر روی سطحی که کمی ارد پاشی شده دونه دونه با وردنه باز کنید و انرا به صورت لوزی یا مربع یا به صورت مثلثی برش دهید.
  6. در یک ظرف مقدار فراوان روغن را داغ داغ کنید و اسنکهای نمک پاره خود را در انها سرخ کنید تا طلایی شوند.
  7. بعد از سرخ کردن انها را روی حوله کاغذی یا صافی قرار دهید تا روغن آن پس دهد.
  8. انها را با سس سالسا یا سس گوجه فرنگی تند و همراه با پنیر خامه ای یا ادویه دار سرو کنید.
  9. این اسنک را میتوانید با فلفل بیشتر و یا کمتر درست کنید.

سوالات متداول در خصوص تهیه اسنک اسپایسی هندی

  • اسنک اسپایسی هندی من خیلی سفت شده است چکار کنم؟

دلیل این کار افزودن بیش از حد آرد به خمیر می باشد، خیر شما باید در حدی سفت شود که به دست نچسبد.

  • وسط اسنک اسپایسی هندی من خمیر شده چکار کنم؟

برای جلوگیری از این کار بایدموقع سرخ شدن اسنک ها کاملا در روغن شناور بوده و روغن شما قبل از انداختن اسنک ها کاملا داغ شده باشد.

  • اسنک اسپایسی هندی من موقع سرخ شدن اصلا پف نمی کند چکار کنم؟

دلیل این کار استفاده از بکینگ پودر نامرغوب و بی کیفیت می باشد.

  • اسنک اسپایسی هندی من خیلی عالی شده فقط یکم طعمش به تلخی میزنه علتش چیه؟

دلیل این کار استفاده بیش از حد بکینگ پودر است، لطفا طبق دستور پخت عمل کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (253 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (198 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (157 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (140 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (45 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...