روش تهیه کباب سالمون لذیذ

  دوشنبه، 22 آذر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه کباب سالمون لذیذ
امروز آموزش یک غذای دریایی را برای شما در نظر گرفیم که بسیار پرخاصیت و خوشمزه هست و طعمی عالی و بینظیر دارد. کباب ماهی سالمون در فر ویژه کریسمس غذای پر طرفدارست که مناسب شب کریسمس و جشن ها و مهمانی هاست.با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب ماهی سالمون که یکی از خوشمزه ترین ماهی ها می باشد امروز قصد داریم روش های پخت و مزه دار کردن ماهی سالمون را یاد دهیم اما ماهی سالمون که شباهت بسیار زیاد به ماهی قزل آلا از نظر شکل ظاهری دارد که در رده آزاد ماهیان قرار دارد و به تلفظ فرانسوی به آن سومن نیز گفته می شود و به طور معمول در آب های شیرین به دنیا می آیند سپس برای تخمک گذاری به اقیانوس ها رفته و مجدد به آب شیرین برمی گردد. اما ماهی سالمون به دلیل مغذی بودن آن در سراسر دنیا محبوب است و گوشت آن بسیار لذیذ است و گفته می شود مصرف آن دارای خواص زیادی است که خطر ابتلا به بیمارهای قلبی و علائم افسردگی را کاهش می دهد و یکی از بهترین منابع چرب امگا ۳ می باشد. همچنین از دیگر خواص خوب این ماهی می توان به کمک به کاهش وزن و مفید در رژیم لاغری اشاره کرد و مقادیر زیادی از انواع ویتامین B، منبع خوبی از پتاسیم که خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد و کمک به سلامت مغز و هزاران خواص دیگر که این ماهی دارا می باشد.

مواد لازم برای کباب سالمون لیمویی

  • فیله سالمون 700 گرم
  • لیمو ترش بزرگ 2 عدد
  • جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • سیر یا پودر سیر 2 حبه/ 1 قاشق چایخوری
  • سس خردل 1/2 قاشق غذاخوری
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • فلفل 1/8 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
  • سیخ چوبی 16 عدد

طرز تهیه کباب سالمون لیمویی

فیله ماهی سالمون را به شکل مربع های کوچک برش بزنید. لیمو ترش ها را نیز به صورت نازک ورقه کنید و کنار بگذارید. سیخ های چوبی را حداقل از یک ساعت قبل در آب قرار دهید (این کار مانع از آتش گرفتن سیخ ها در فر میشود). گریل را روشن کنید تا گرم شود. یا تابه گریل را روی شعله قرار دهید تا داغ شود.

در کاسه متوسطی، 2 قاشق جعفری خرد شده، 2 حبه سیر رنده شده یا 1 قاشق پودر سیر، نصف قاشق غذاخوری خردل، نصف قاشق چایخوری نمک، کمی فلفل، 2 قاشق روغن زیتون و 2 قاشق آبلیمو را بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

تکه های ماهی سالمون و ورقه های لیمو ترش را سیخ کنید. یکی در میان ماهی و ورقه لیموترش نصف شده بگذارید و هر بار از دو سیخ استفاده کنید تا سیخ های شما استحکام بهتری داشته باشند. دو طرف سیخ های کباب سالمون سس تهیه شده در بخش قبلی را بمالید.کف گریل را با روغن چرب کنید و سیخ های ماهی را روی آن بچینید. هر طرف را حدود 3-4 دقیقه کباب کنید تا ماهی به خوبی پخته شود.

مواد لازم برای ماهی سالمون کبابی روش دوم

ماهی سالمون کبابی

  • گوجه فرنگی3عددخرد شده آب دار و تازه
  • سیر 1 حبه پوست کنده و تکه شده
  • فلفل هالوپینو 1 عدد تازه ،به صورت دانه و خرد شده
  • سرکه سیب 2 قاشق چای خوری
  • زیره سبز 1/2 قاشق چای خوری
  • نمک 1/2 قاشق چای خوری
  • سس تند به میزان لازم
  • سالمون 750 گرم فیله ماهی ، با پوست یا بی پوست 6 قسمت شده

طرز تهیه ماهی سالمون کبابی روش دوم

فر را از قبل روی دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید.گوجه فرنگی، پیاز، سیر، هالوپینو، سرکه، پودر فلفل قرمز، زیره، نمک و سس تند ( به هر میزانی که دوست دارید تند شود) را در ماهیتابه ای با حرارت کم مخلوط کنید و هم بزنید و تا زمانی که یکنواخت بشن.

فیله سالمون را در یک ظرف نشکن بزرگ قرار بدید و سس تهیه شده را را در بالای آن بریزید، سپس اون رو تا زمانی که سالمون تقریبا حالت ورقه ورقه پیدا کنه اما داخلش صورتی بمونه در فر از قبل گرم شده کبابی کنید، حدود 15 تا 20 دقیقه. گوشت و ماهی خیلی سرد به خوبی کباب نمیشود، ان را در یک ظرف بسته بیرون از یخچال قرار بدهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان