روش هایلایت کردن انواع پوست های مختلف چگونه است؟

  سه شنبه، 27 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش هایلایت کردن انواع پوست های مختلف چگونه است؟
هایلایتر یک وسیله آرایشی است که همان طور که از نامش پیدا است، با هایلایت کردن بخش‌هایی از صورت در آرایش، به زیبایی بیشتر میکاپ و درخشنده و براق شدن آن کمک می‌کند. در واقع، هایلایتر از لوازم آرایشی است که مکملی برای جذاب‌تر کردن میکاپ صورت به شمار می‌رود و استفاده درست از آن، آرایش صورت را بی‌عیب و نقص نشان می‌دهد.

هایلایتر یک وسیله آرایشی است که همان طور که از نامش پیدا است، با هایلایت کردن بخش هایی از صورت در آرایش، به زیبایی بیشتر میکاپ و درخشنده و براق شدن آن کمک می کند. در واقع، هایلایتر از لوازم آرایشی است که مکملی برای جذاب تر کردن میکاپ صورت به شمار می رود و استفاده درست از آن، آرایش صورت را بی عیب و نقص نشان می دهد.اگر می خواهی بدانی هایلایتر چیست و در کدام بخش های صورت باید از آن استفاده کرد، به تو پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانی. استفاده از هایلایتر، اسرار و فوت و فن هایی دارد که البته انجام آن ها هم ساده است و هم نیاز به دقت دارد.

هایلایت کردن پوست مختلط

اگر پوست مختلط داشته باشید به احتمال زیاد چانه و گونه های شما کاملاً خشک است در حالی که بینی و پیشانیتان به دلیل چربی زیاد، براق به نظر می رسد. به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از یک پرایمر روی نواحی خشک مانند گونه ها، بافت نرمی ایجاد کنید سپس با استفاده از یک هایلایتر مایع گونه ها و چانه را درخشان و برجسته کنید. برای تعدیل کردن چربی در نواحی چانه و پیشانی از یک مات کننده یا فیکساتور آرایشی کمک بگیرید.

هایلایت کردن پوست چرب

استفاده از هایلایتر ها برای افرادی با پوست های چرب، شاید کمی سخت تر از دیگران باشد، مخصوصا هنگامی که ناحیه T. یعنی بینی و پیشانی این افراد به طور طبیعی براق باشد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید چند مرحله مقدماتی را برای استفاده از هایلایتر ها پشت سر بگذارید. ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب شستشو داده و مطمئن شوید همه چربی های غیرضروری از بین رفته اند. سپس با یک مرطوب کننده غیرروغنی پوستتان را مرطوب کنید. این نوع مرطوب کننده ها بدون داشتن مواد روغنی باعث هیدارته و نرم شدن پوست می شوند. مرحله بعد استفاده از یک پرایمر مناسب است. پرایمر های بدون روغن و مات یا پرایمر های مایع، بهترین گزینه ها برای افراد با پوست چرب هستند. با استفاده از پرایمر می توانید بافت یکدستی ایجاد کرده و روزنه های پوست را بپوشانید. همچنین کرم پودر های مناسب برای پوست های چرب بهتر است از انواع کرم پودر های جامد و با درصد چربی پایین باشند. بهترین انواع هایلایتر مخصوص پوست های چرب، انواع پودری آن هستند، زیرا باعث جذب چربی اضافه پوست می شوند. از این گذشته، ماندگاری آن ها نیز روی این نوع پوست بالاتر از سایر انواع آن است. هایلایتر های «آناستازیا بورلی هیلز» از بهترین انواع هایلایتر هایی هستند که با داشتن بافت و رنگ های زیبا، برای پوست های چرب بهترین نتایج را به همراه دارند.

هایلایت کردن پوست خشک

یکی از عمده ترین مشکلات افراد با پوست خشک، مات و کدر به نظر رسیدن پوست آنهاست؛ بنابراین بهترین راه حل برای اصلاح این مشکل در هنگام میک آپ استفاده از هایلایتر است و به این افراد توصیه می شود هایلایتر ها را حتی در آرایش روزمره خود هم از یاد نبرند. اگر پوستتان خشک است با راهکار های ساده، یک نور خیره کننده به پوستتان اضافه کنید.ابتدا با استفاده از براق کننده ها، پوستتان را کمی مرطوب کنید. از جمله بهترین براق کننده هایی که باعث می شوند بافت پوست، نرم و یکدست به نظر برسد، روغن هایی مثل Skin Perfect یا پرایمر های Smashbox هستند. سپس با استفاده از یک کرم پودر مایع (کرم پودر های مایع برای پوست های خشک عملکرد بهتری خواهند داشت) کل پوست را بپوشانید. اگر پوست شما سفید یا گندمی است، ترجیحاً از کرم پودر های با تنالیته صورتی استفاده کنید. پس از اتمام آرایش با استفاده از هایلایتر های طلایی، رزگلد یا روغن های معطر، آرایش صورت را درخشان تر کنید. مهم ترین نکته برای افراد با پوست خشک استفاده از روغن ها یا پرایمر های مرطوب کننده به عنوان زیرساز آرایش است. همچنین استفاده از هایلایتر های مایع نتایج مطلوب تری به همراه خواهد داشت.

طرز استفاده از هایلایتر مایع

از هایلایتر مایع برای پوست های خشک استفاده می شود برای آماده سازی پوست خشک برای آرایش عروس قبل از شروع به استفاده از کرم پودر با یک هایلایتر مایع پوست را مرطوب سازی می کنند از آنجایی که رنگ هایلایتر مایع تنوع زیادی دارد پیشنهاد آرایشگران حرفه ای انتخاب رنگ زرد متمایل به سبز است زیرا با بسیاری از چهره ها هماهنگی لازم را دارد.برای شروع چند قطره از هایلایتر را روی نوک بینی، استخوان گونه و اطراف لب ریخته و با انگشت یا پدهای آرایشی هایلایتر را محو می کنیم اکلیل ظبیعی که در داخل هایلایتر مایع قرار دارد بعد از استفاده درخشندگی طبیعی به پوست شما می دهد.در حال حاضر در بازار رقابتی انواع هایلایترهای تقلبی و اصل موجوده که بازه قیمت هایلایتر براق از ارزان ترین تا گران ترین با توجه به برندهای مختلفی که وجود دارد متفاوت است. برای خرید یک هایلایتر خوب می توانید از سالن های زیبایی و آرایشگرانی که در زمینه گریم صورت تخصص دارند مشورت بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (442 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (10 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد