روش رنگ کردن مو با آبلیمو

  شنبه، 09 فروردین 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش رنگ کردن مو با آبلیمو
رنگ کردن مو با آبلیمو و دارچین یکی از بهترین روش های طبیعی برای تغییر رنگ موها می باشد که فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی مو دارد.

اکثر خانم ها به رنگ کرد نموهایشان علاقه مندند و برای رنگ کردن موهای خود از رنگ های شیمیایی موجود در بازار استفاده می کنند بدون اینکه بدانند این رنگ آسیب جدی به موهایشان وارد می کنند.

چگونه موهای خود را با آبلیمو رنگ کنیم؟

یکی از پر تاثیرترین روش های طبیعی برای رنگ کردن مو استفاده از آبلیمو می باشد . شاید شما بعد از اولین استفاده از آبلیمو تغییر زیادی را رگ موهایتان مشاهده نکنید به تدریج موهایتان به رنگ زیبایی در می آید . ممکن است رنگ کردن مو با آب لیمو شگفت زده تان سازد زیرا نمی دانید که چه رنگی در انتظار شمامی باشد.سعی کنید بیشتر از دو یا سه بار در هفته موهای خود را رنگ نکنید.

مرحله اول

برای آماده سازی رنگ به چند عدد لیمو نیاز است ،تعداد لیموها به اندازه موهای شما بستگی دارد . با دست لیموها را بدون اینکه برش بزنید فشار دهید. اگر قد موهایتان متوسط است یک لیمو برای کل مو کافی است اما اگر موهای خیلی بلندی دارید بهتر است از دو لیمو استفاده کنید.

مرحله دوم

لیموها را به چهار قسمت بریده و به یک فنجان آب جوشیده شده بیافزایید . توجه داشته باشید که میزان آب میوه و آب مساوی باشند. این روش سبب وز شدن موهای شما می شود که برای جلوگیری از وز شدن مو می توانید به همان میزان آب و آب لیمو در مخلوط خود کمی آب پرتقال یا کمی کاندیشنر به جای پرتقال برای نرمی بیشتر موها اضافه کنید.

مرحله سوم

این محلول را که آماده نمودید در یک اسپری بریزید و به کل موهایتان بپاشید و اگر دوست دارید قسمت هایی از موهایتان رنگ بگیرد تنها به آن قسمت این محلول را بزنید. برای نتیجه بهترقبل از زدن لیمو روی مو موهایتان را نشویید. خشک بودن مو تاثیرگذاری لیمو را بیشتر می کند.

مرحله آخر

بعد از رنگ مو با لیمو به پوست خود ضد آفتاب بزنید زیرا باید حدود یک ساعت در جلوی نور افتاب بنشینید.بعد از یک ساعت دوباره روی موهایتان آب لیمو بزنید و نیم ساعت دیگر در آفتاب بنشینید. این کار را چهار یا پنج بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

شستشوی موها

بعد از تمام شدن کار موهایتان را با آب بشویید و روی آن ها کاندیشنر بزنید زیرا آب لیمو سبب پایین آمدن میزان PH مو شده و آنها را خشک و بد حالت می کند. برای نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ موهایتان می توانید از مواد دیگری هم در این مخلوط استفاده کنید.

نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ مو با ترکیب مواد دیگر:

دارچین

اگر می خواهید موهایتان قهوه ای یا طلایی شود بهتر ست به آبلیمو دارچین بیفزایید.

عسل

برای اینکه موهای شما پس از رنگ کردن شکننده نشود بهتر است به محلول خود عسل بیفزایید.

روش دیگر

برای آماده سازی رنگ، به مقدار زیادی لیمو نیاز دارید. تا جایی که می توانید لیمو تهیه کنید تا تمام موهای شما را به خوبی بپوشاند. اگر تنها قصد هایلایت کردن موهای خود را دارید، تنها برای بخشی از آن لیمو تهیه کنید. لیموها را چهار قاچ کنید. یک لیوان آب جوش به آب لیمو اضافه کنید. میزان آب و لیمو باید به یک اندازه باشد. اگر این ترکیب، موهای شما را به سرعت خشک می کند کمی آب پرتقال (به دلیل خاصیت اسیدی) و یا نرم کننده به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک بطری بریزید و آن را بر روی تمام سر اسپری کنید، سپس با یک برس دندانه دار، موهای خود را شانه کنید. اگر قصد دارید موهایتان را هایلایت کنید، تنها دسته هایی از مو را جدا کرده، به این مخلوط آغشته کنید.

در انتها برای اینکه تغییر رنگ موی خود را مشاهده کنید، باید حداقل یک ساعت یا بیشتر در زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرید. پشت به خورشید بنشینید تا تنها موهای شما در معرض نور خورشید باشد. بهتر است به میزان زیادی ضد آفتاب استفاده کنید. پس از قرار گرفتن یک ساعت در زیر نور خورشید، آب لیمو را مجددا روی موهای خود اسپری کنید و نیم ساعت دیگر زیر نور آفتاب قرار گیرید.

افزودنی های طبیعی

وقتی موهای شما رنگ گرفت، آنها را بشویید و کمی نرم کننده روی آنها بزنید. این کار ضروری است، چرا که آب لیمو، به شدت PH موهای شما را کاهش می دهد که موجب خشک شدن موها می شود. افزودنی های زیادی وجود دارند که می توانید با آن موهای خود را روشن تر، صاف تر و نرم تر کنید.

کاسیا

این ماده بسیار شبیه به دارچین است، اما طعم آن متفاوت و رنگ آن طلایی است. این ماده را پودر کنید و با آب لیمو مخلوط کنید تا موهای شما طلایی رنگ شود.

چای بابونه

پیش از افزودن لیمو، کمی چای را در آب داغ ریخته روی سر خود بمالید. این کار به موهای شما درخشندگی یک رنگ طلایی را می دهد.

دارچین

دارچین بر روی موهای مشکی بهتر عمل می کند و ترکیب آن با لیمو موجب قهوه ای و طلایی شدن رنگ موها می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان