روش رنگ کردن مو با حنا

  پنجشنبه، 07 فروردین 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
روش رنگ کردن مو با حنا
حنا یک ماده طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد. علاوه بر این، می تواند تعادل پوست سر را حفظ کند بدون اینکه تعادل طبیعی موها به هم بخورد. پودر حنا باید در یک مکان تاریک و سرد همچون قفسه های کابینت نگهداری شود زیرا نور می تواند قدرت آن را از بین ببرد.

رنگ کردن مو با حنا

بارها در خانم هایی که پا به سن میگذارند دیده شده که موهای خود را با مواد شیمیایی رنگ میکنند و این مسئله باعث ضعیف شدن تار و ریشه ی مو میشود؛ پیشنهاد ما به این عزیزان استفاده از مواد طبیعیست. مواد طبیعی زیبایی، درخشندگی و سلامت را به موهای شما هدیه می دهند. اگر از دست موهای سفید یا خاکستری خود خسته شده اید، می توانید به راحتی آن را با مواد طبیعی بپوشانید. یکی از این مواد طبیعی حناست. در ادامه ما به شما آموزش میدهیم که چگونه موهای خود را با حنا رنگ کنید. حنا نه تنها می تواند موهای شما را رنگ کند بلکه باعث ضخیم تر، قوی تر و نرم تر شدن موهای شما خواهد شد. اگر به طور منظم از این ماده استفاده شود، ریشه مو تقویت خواهد شد. بهترین نکته ای که در مورد حنا وجود دارد این است که بر روی ریشه های مو اعمال می شود و می تواند ضخامت و استحکام را به ریشه مو بیفزاید. همین امر باعث می شود موها حجیم تر شوند.

فواید حنا برای موهای سر:

حنا یک ماده طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد. علاوه بر این، می تواند تعادل پوست سر را حفظ کند بدون اینکه تعادل طبیعی موها به هم بخورد. پودر حنا باید در یک مکان تاریک و سرد همچون قفسه های کابینت نگهداری شود زیرا نور می تواند قدرت آن را از بین ببرد. ممکن است با مقالاتی روبرو شده باشید که توصیه می کنند حنا را در یخچال نگهداری کنید اما این موضوع توصیه نمی شود. اگر پودر حنا در یخچال نگهداری شود، تاثیر خود را از دست می دهد. به طور متوسط برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری باید ترکیب حنا را در سه الی چهار هفته اعمال کرد. اگر دوست دارید موهایتان زیبایی طبیعی خود را حفظ کند به سمت حنا بروید. همانطور که می دانید استفاده از رنگ های مصنوعی، عوارض جانبی بسیاری دارد. به همین خاطر همیشه توصیه می شود تا جایی که می توانید از رنگ موهای طبیعی استفاده کنید. یکی از خصوصیات جالب حنا این است که می تواند موهای شما را تغذیه کند. این ماده همانند یک مرطوب کننده برای پوست عمل می کند. زنانی که بعد از رنگ مو با خشکی ، سوزش و خارش پوست مواجه می شوند، بهتر است برای یکبار هم که شده از حنا برای رنگ کردن موهای خود بهره ببرند. این ماده موهای شما را نرم می کند.

چگونه با حنا و قهوه رنگ موی گیاهی قهوه ای روشن و تیره درست کنیم؟

رنگ موی قهوه ای یکی از پر طرفدارترین رنگ مو ها در بین خانم ها محسوب می شود و با استفاده از رنگ موی شیمیایی یا رنگ موی طبیعی می توان رنگ موی قهوه ای تیره و روشن را به دست آورد. حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای رنگ کردن مو ها محسوب می شود، شاید فکر کنید که حنا مو ها را به رنگ قرمز در می آورد اما باید بگوییم که با استفاده از ترکیب حنا و مواد دیگر می توان رنگ موی طلایی تا قهوه ای سوخته را به دست آورد. شما استفاده از ترکیب جادویی حنا و قهوه می توانید رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن داشته باشید.

مواد لازم برای رنگ موی قهوه ای سوخته

پودر حنا – 5 قاشق غذا خوری (بسته به بلندی و کوتاهی مو میزان آن متفاوت است)

پودر قهوه – 1 قاشق غذا خوری

آب – 1 فنجان

طرز تهیه رنگ مو با حنا و قهوه

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند. حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد. حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

رنگ موی قهوه ای روشن با حنا و قهوه و بابونه

شما با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن را به دست آورید؛

مواد لازم برای رنگ موی قهوه ای روشن

  • پودر حنا – 5 قاشق غذا خوری (بسته به بلندی و کوتاهی مو میزان آن متفاوت است)
  • پودر قهوه – 1 قاشق غذا خوری
  • بابونه – 2 قاشق غذا خوری
  • آب – 2 فنجان

طرز تهیه رنگ مو با حنا، قهوه و بابونه

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید. آب را بجوشانید و بابونه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا رنگ آن در بیاید. در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و دمنوش بابونه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند. حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد. حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

حنای سیاه برای موهای خاکستری:

بهترین نوع حنا برای پوشش دادن موهای خاکستری، حنای سیاه است. این نوع حنا رنگ بسیار خوبی به موهای شما می بخشد و معمولا با حنای طبیعی ترکیب می شود تا رنگ سیاه طبیعی حاصل گردد. بسته به نوع مو و رنگ آن، نتایج حاصل از این رنگ ها متفاوت خواهد بود. سعی کنید از گیاهان مختلف به همراه حنای سیاه استفاده کنید تا به سایه رنگی مطلوب خود دست یابید. فقط به خاطر داشته باشید که حنای سیاه می تواند باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود. بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید. اعمال حنای سیاه بر روی موها تقریبا 5 الی 15 دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از اعمال کردن حنا، باید موهای خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید و یک ساعت منتظر بمانید.

چگونه حنای سیاه را بر روی موهای خود اعمال کنیم؟

بهترین روش برای اعمال حنا استفاده از برس مخصوص موست. بعد از اعمال حنا، موهای خود را بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت بماند. بعد از یک ساعت موهای خود را با آب گرم و یک شامپوی مناسب بشویید. همیشه باید پودر حنای طبیعی بخرید. از خرید حنای بسته بندی شده که دارای مواد مصنوعی است خودداری کنید. اگر با محصولاتی روبرو شدید که ترکیبی از حناها را ارائه می دهد، برچسب پشت آن را به دقت مطالعه کنید تا با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شوید. اگر بر روی بسته بندی ، حنای 100 درصد خالص نوشته بود، اعتماد نکنید.

  • موادی که برای تهیه حنای سیاه نیاز دارید:
  • سه قاشق پودر حنای طبیعی
  • نصف پیمانه آب داغ
  • یک کاسه برای ترکیب حنا
  • روزنامه قدیمی برای قرار دادن کاسه بر روی آن
  • کلاه مخصوص رنگ
  • دستکش یا برس مو
  • نرم کننده

چگونه از حنا برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری استفاده کنیم؟

مرحله اول:برگ های چای سیاه را بجوشانید:

اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید جوشاندن برگ های چای سیاه در آب است. یک ماهیتابه بردارید و آب را داخل آن بریزید. گاز را روشن کنید و برگ چای را به آن بیفزایید. اجازه دهید بجوشد و حباب بزند. آن را به آرامی حرارت دهید تا حجم آب به نصف کاهش پیدا کند.

مرحله دوم:ماسک حنا را آماده کنید.

مرحله بعدی آماده کردن ماسک حناست. پودر طبیعی حنا را بسته به موهای خود بردارید. سپس به مدت 8 ساعت در آب خیس کنید. بعد از انجام اینکار، مخلوط چای سیاه را داخل آن بریزید. کمی آب لیموی تازه به آن بیفزایید. ترکیب را خوب هم بزنید. همچنین باید کمی پودر املا به آن اضافه کنید.

مرحله سوم:ماسک را روی موهای خود اعمال کنید

حالا قسمتی از موهای خاکستری خود را بردارید. اگر همه جای مو خاکستری یا سفید است می توانید حنا را روی تمامی قسمت های آن اعمال کنید. ماسک حنا را بردارید و به کمک برس مو بر روی موهای خود اعمال کنید.

مرحله چهارم:منتظر بمانید

شما نمی توانید بعد از اعمال حنا بر روی موهای خود آن را بشویید. باید حداقل سی دقیقه منتظر بمانید. در این میان، کلاه مخصوص رنگ را بردارید و روی موهای خود بگذارید. می توانید در این مدت کتاب بخوانید، به موسیقی گوش دهید یا به کارهای خود برسید.

مرحله پنجم:موهای خود را بشویید

بعد از اینکه سی دقیقه زمان مورد نیاز سپری شد، می توانید موهای خود را بشویید. مطمئن شوید که حنا را به خوبی می شویید.شستن حنا از روی مو کمی زمانبر خواهد بود. آب سرد در این مواقع عالی خواهد بود. همچنین می توانید مقداری نرم کننده بر روی موهای خود اعمال کنید. موهای خود را به خوبی ماساژ دهید و سپس بشویید. بعد از انجام شستشو، حتما از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (619 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (72 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان