روش تهیه‌ دونات مرغ با سیب زمینی

  پنجشنبه، 26 خرداد 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه‌ دونات مرغ با سیب زمینی
دونات مرغ و سیب زمینی یک فینگر فود فوق العاده خوشمزه و جذاب است که بچه ها هم خیلی دوستش دارند. دونات مرغ و سیب زمینی هم ظاهر شیکی دارد هم جدید و طعمی به یادماندنی. در ادامه با دستور پخت دونات مرغ و سیب زمینی مرحله به مرحله آشنا خواهید شد.

دونات مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را می توانیم با مواد متنوعی درست کنیم، در این دستور از مواد غذایی مثل فلفل دلمه ای در کنار مرغ استفاده می کنیم که به سلیقه خود می توانیم مواد دیگری مانند قارچ، گوجه فرنگی و … نیز اضافه کنیم. این غذای خوشمزه طعم بسیار خوبی دارد و می توانیم علاوه بر اینکه آنرا به عنوان یک وعده ساده برای شام یا ناهار استفاده کنیم، می توانیم از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی و شیک نیز برای مجالس و مهمانی های خود استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

دونات مرغ با سیب زمینی

طرز تهیه دونات مرغ با سیب زمینی بسیار ساده

  • سینه و ران مرغ ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • پودر سوخاری ۴ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱/۲ پیمانه
  • آرد سوخاری ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیبر، ادویه مرغ به مقدار لازم

طرز تهیه دونات مرغ با سیب زمینی

ابتدا سینه و ران مرغ را باید بدون استخوان کنید. شما می توانید از فیله فقط استفاده کنید و یا از مخلوط سینه و ران استفاده کنید تا دونات خشک نشود. پیاز و سیر را پوست بگیرید. سیب زمینی را بشورید و آبپز کنید و در انتها پوست سیب زمینی را بگیرید و بگذارید تا کامل خنک شود.

برای تهیه این غذا بهتر است با غذاساز یا ۱۲۳ یا چرخ گوشت تا مواد به خوبی مسنجم شود. پیاز و سیر و مرغ و ادویه ها و پودر سوخاری و سیب زمینی خوب میکس تا مخلوط یکدست و منجسمی بدست بیاید. می توانید همه مواد را رنده ریز بزنید و مرغ را با چاقو ساطوری ریز کنید و با دست خوب ورز دهید تا مواد منسجم شود.

بعد از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند باید مواد را داخل یک قیف یکبار مصرف بریزید و نوک قیف را قیچی کنید. داخل یک بشقاب به دلخواه کاغذ روغنی قرار دهید و با مواد مرغی به شکل دونات روی سینی شکل بزنید و در انتها با دست خیس آن را فیکس کنید. سپس سینی را برای ۱ ساعت در فریرز قرار دهید تا سفت و مسنجم شود.

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه ریخته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود. داخل یک کاسه آرد سفید و یک کاسه آرد یا همان پودر سوخاری بریزید. داخب یک تابه روغن ریخته و صبر کنید تا گرم شود. دونات مرغ را ابتدا داخل آرد سفید و بعد تخم مرغ و در انتها پودر سوخای بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود. سپس داخل سینی قرار دهید و با سس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دونات مرغ با سیب زمینی

  1. بهتر است حرارت متوسط باشد تا دونات ها مغز پخت شوند.
  2. بهتر است یک قاشق استیل داخل روغن قرار تا مانع کف کردن شود.
  3. به دلخواه می توانید قارچ ریز شده یا پنیر به مواد اضافه کنید.

مواد لازم برای دونات مرغ با سیب زمینی روش دوم

مواد مورد نیاز برای تهیه دونات مرغ عبارت است از:

  • سینه مرغ/ ۱ عدد
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • نان تست/ ۸ ورق
  • پیازچه، تره و جعفری خرد شده/ ۱ پیمانه
  • سیر/ ۳ الی ۴ حبه
  • آویشن و ادویه کاری/ به میزان دلخواه
  • سیب زمینی پخته شده/ ۱ عدد
  • شیر/ ۱ پیمانه
  • روغن/ به مقدار نیاز
  • آرد سوخاری/ به میزان کافی
  • فلفل و نمک/ به میزان لازم

طرز تهیه دونات مرغ با سیب زمینی روش دوم

در ابتدا، شیر را درون کاسه ای نسبتا بزرگی بریزید و بعد نان های تست را درون آن بخیسانید و صبر کنید، تا شیر جذب نان ها شده و مقدار کمی نرم گردد(نباید نان ها خمیر شوند). سپس با استفاده از فشار دست، شیر اضافی را بگیرید.حال باید پس از جدا کردن استخوان های سینه مرغ، آن را چرخ کنید. همچنین سیب زمینی آب پز شده را نیز چرخ نمایید و حبه های سیر را رنده کنید.

در مرحله بعد باید، سیب زمینی و مرغ چرخ شده و سیر رنده شده را به کاسه حاوی نان تست اضافه نمایید و مواد را کمی مخلوط کنید.در ادامه، سبزیجات خرد شده، تخم مرغ ها، ادویه کاری، نمک، آویشن و فلفل را نیز به مواد بیافزاید و آن ها را به خوبی با هم مخلوط نمایید.به مقدار یک گردو از مخلوط آماده شده را بردارید و آن را در ظرف حاوی آرد سوخاری بغلتانید و بعد وسط آن را سوراخ کنید، سپس کل مواد را به همین شکل آماده کنید.در مرحله آخر، داخل تابه مقداری روغن برزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و دونات های آماده شده را داخل آن سرخ نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان