رایج ترین اشتباهات مکانیک در تعمیر خودرو

  پنجشنبه، 31 تیر 1400   زمان مطالعه 14 دقیقه
رایج ترین اشتباهات مکانیک در تعمیر خودرو
اشتباهات در نگهداری خودرو باعث هدر رفتن زمان و پول شما خواهد شد و حتی شاید جان شما را به خطر بیاندازد! به طور کلی چنین اشتباهاتی به سه دلیل رخ می دهد: بی توجهی، فراموشکاری و اطمینان بیش از حد. با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج در تعمیر و نگهداری خودرو را برای شما شرح دهیم.

برخی مکانیک ها به دلایل بسیاری مثل زیاد بودن مشتریان و یا حواس پرتی ممکن است برخی اشتباهات داشته باشند که متوجه نشوند اما با گذشت زمان ممکن است خسارات شدیدی به بار آورند.معمولا افرادی که دست به آچار باشند و با تمامی وسایل و لوازم خودرو آشنا باشند،در صورتی که برای ماشینشان مشکلی داشته باشد از هر طریقی سعی میکنند که مشکلشان را خودشان حل کنند تا هم هزینه اضافی نکنند و هم تجربه به دست بیاورند اما اگر تحت هیچ شرایطی نتوانند مشکل را حل کنند سراغ مکانیک مورد نظر خود میروند.اما بعضی افراد دیگر که دست به آچار نیستند و خیلی با وسایل و لوازم خودرو آشنا نیستند سعی میکنند تا مشکلی برای ماشینشان بوجود آمد سراغ مکانیک خودروی خود بروند زیرا ترجیح میدهند خودشان دست به کار نشوند که خدایی نکرده مشکل دیگری ایجاد نکنند.و اما بعضی مواقع وقتی سراغ مکانیک میرویم ممکن است سرش خیلی شلوغ باشد و یا حواسش جای دیگر باشد.در این شرایط ممکن است مکانیک نیز مشکلی برای خودرو بوجود بیاورد که عواقب آن بعدا نشان میدهد و مشکل ساز میشود و همچنین ممکن است بعضی از این اشتباهات برای خود مکانیک نیز خطرناک باشد.

اشتباهات مکانیک ها در تعمیرات خودرو

ما در این مقاله یک سری از اشتباهات مکانیک های عزیز و محترم را آورده ایم که قبلا باعث خساراتی برای مشتریان شده اند.مشکلاتی که معمولا برای موتور خودرو از جمله واشر سرسیلندر ایجاد شده است زیرا انجام تعمیرات موتور خودرو به مراتب سخت تر از قسمت های دیگر خودرو است.

هرز کردن و توجه نکردن به میزان استاندارد سفت کردن پیچ ها

هرز شدن پیچ ها چیزی است که همیشه میتوان از آن پرهیز کرد.هر موقه پیچی را هرز میکنید یک احساس بدی پیدا میکنید و عصبانی میشوید اما خوشبختانه با مته کاری و ابزار مناسب میتوانید این مشکلات را حل کنید.اما بهتر است سعی کنید پیچ ها را به درستی و با دست ببندید تا از کامل بسته شدن آن مطمئن شوید زیرا خطراتی مثل پرتاب شدن پیچ را در بر دارد.

استفاده از قطعات مشابه

این کاری است که در مواقع نیافتن قطعه یدکی اصلی خودرو انجام میدهیم که با این کار پس از مدتی خودرو کم کم در دوگانگی مدل های مختلف با قطعات گوناگون از هم میپاشد.

عدم رعایت اصول ایمنی در برابر مواد شیمیایی

ممکن است بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده از انواع حلال ها تا اسپری ها، برای پوست یا سیستم تنفسی زیان آور باشند. عدم رعایت دستورات ایمنی و استفاده نکردن از ماسک، دستکش و لباس مناسب، در آینده، مکانیک را از کار خود پشیمان خواهد کرد.

استفاده نکردن از ابزار مناسب

بعضی مواقع افراد وقتی میخواهند خودشان مشکل خودرو را حل کنند سراغ فیلم های آموزشی میروند و حتی در آن فیلم ها اشاره میشود که این کار را باید با آچار مخصوص انجام دهید اما افراد بدون توجه به این نکته کار خود را ادامه میدهند و مشکل ساز میشوند.

درهم ریختگی قطعات باز شده

تصور کنید یک تعمیر را به پایان رسانده اید و میبینید تعدادی از لوازم و قعطات جا مانده است و یا حتی تعدادی قطعه کم دارید.و این باعث میشود مورد توجه و خنده دیگران قرار بگیرید.بنابراین بهتر است همه چیز را به طور منظم پیش ببرید و پیچ و مهره و قطعات دیگر را در جایی مرتب قرار دهید و اگر فراموش میکنید روی آنها برچسب بزنید.

تشخیص نادرست علامت های خرابی

اگر بر اساس چیزی که در اینترنت پیدا کرده اید، یک علامت را در خودرویتان اشتباه تشخیص بدهید، اوقات چندان خوشی در انتظار شما نخواهد بود. بسیاری از ما در ادامه به سراغ سفارش قطعه می رویم و در حالی که همچنان قطعه های بیشتری تهیه می کنیم، هنوز مشکل مان برطرف نمی شود. بنابراین، حتی اگر نمی خواهید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید، هزینه ای به مراتب بیشتر از آنچه که مورد نیاز است، صرف خواهید کرد.

تلاش بیش از حد در انجام کار ها

ممکن است در فیلم های آموزشی اشاره کنند که این کار،کار افراد مبتدی نیست و شما برای اینکه نشان دهید مبتدی نیستید سعی و تلاش خود را بیشتر میکنید اما این کار ممکن است مشکل خودرو شما را بیشتر کند پس بهتر است به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

استفاده نکردن از جک های ایستاده

اگر میخواهید برای انجام کاری به زیر اتومبیل بروید نباید فقط به جک های خوابیده اطمینان کنید.پس بهتر است اگر میخواهید 2 تن وزن روی شما نیفتد از جک های ایستاده هم استفاده کنید.

شکستن پیچ های زنگ زده

متأسفانه وقتی با چنین پیچ هایی در یک خودرو مواجه می شوید، کار زیادی نمی توان در مورد آنها انجام داد. یکی از اولین راهکارها این است که آنها را مدتی در مایع روان کننده ای مانند PB Blaster بخیسانید و سپس دست به دعا شوید که بعداً بتوانید بازشان کنید. گاهی اوقات با پیچاندن آنها، سرشان جدا می شود که اصلاً چیز خوشایندی نیست.

کم تخمین زدن زمان انجام یک کار

مکانی ها برای اینکه همه مشتریان خود را راه بیاندازند و آنها را منتظر نگه ندارند سعی میکنند همه کار ها را تیکه تیکه انجام دهند.این نیز یکی از مشکلاتی است که اگر مکانیک حواس جمعی نداشته باشد ممکن است برای مشتریان مشکل ایجاد کند.

رانندگی با چراخ سوخته

تعویض چراغ سوخته در مقایسه با دیگر خرابی های خودرو علاوه بر این که راحت تر انجام می شود ، هزینه بردار نیز نمی باشد . وقتی چراغ های جلو یا نور بالای خودرو از کار می افتد محال است راننده متوجه آن نمی شود ، زیرا به محض سوختن چراغ ، بخشی اط دید مسیر را از دست خواهد داد .به تعویق انداختن تعویض چراغ سوخته از آن جا که موجب افزایش خطر تصادف خواهد شد ، می تواند هزینه های به مراتب سنگین تری را روی دست صاحب خودرو نیز بگذارد .

بی اعتنایی به علائم هشدار دهنده

چراغ های هشدار دهنده روی داشبورد حامل پیام های اخطار دهنده ای می باشد که به منظور جلب توجه راننده طراحی شده اند ، اما بسیاری از رانندگان نسبت به این علائم بی اعتنا می باشند .همچنین اگر نسبت به رفع اشکالات در همان مراحل اولیه یعنی خراج شدن داشبورد اقدام نمایید ، زیرا اگر هر چه زودتر ماشین خود را تعمیر کنید بهتر و خرج زیادی را روی دست شما نمی گذارند .

سهل انگاری در برق کاری خودرو

جریان برق خودرو آن قدر قوی نمی باشد که مشکل یا خطری را به وجود آورد . اگر وسیله نقلیه شما از نوع خودروی هیبریدی با باتری ولتاژ بالاست ، به هیچ وجه به باتری دست نزنید و آن را اصلا لمس نکنید . قدرت برق خودرو های هیبریدی بالا تر از خودرو های معمولی می باشد . به این معنی که برق گرفتگی توسط جریان برق خودرو های هیبریدی به مراتب شدید تر می باشد و می تواند بر اثر تماس ، موجب صدمات جبران نا پذیر می باشد .

استفاده نادرست از جامپ استارت

گاهی ممکن است در حین رانندگی ، باتری خالی می شود ، چنان چه در خودرو دستگاه جامپ استارت یا کابل اتصال باطری به همراه در ماشین خود حتما داشته باشید .اگر چه فرآیند استفاده از دستگاه چندان پیچیده نمی باشد ، اما بهتر است مجهز بودن به جامپ استارت به این معنی نمی باشد که باید از آن چگونه استفاده کنید .همچنین ایده آل است برای کامل کردن اقدامات ایمنی از یک عینک محافظ چشم نیز استفاده شود .

سفت نکردن فیلتر روغن

اگر موتور خودرو نتواند مقدار کافی از روغن موتو را به گردش در آورد ، خودرو شما حرکت نخواهد کرد و نیاز به یدک کش ماشین هستید . برای این که این وضعیت برای شما پیش نیاید ، لازم است برای تعویض فیلتر روغن از یک آچار سایز بزرگ استفاده کنید .شاید ابتدا فیلتر را با دست سفت کنید ، اما بدانید حتی اگر این کار را با دست انجام شود ، لازم است نیم پیچ آخر را با آچار سفت کنید . همچنین اگر این مسئله را جدی نگیرید ، باعث شل بسته شدن فیلتر می شود و روغن به تمام ماشین سابیده می شود و عملکرد موتور مختل خواهد شد و موادر خطر ناک تر ممکن است باعث آتش سوزی از زیر کاپوت شود .

شل یا سفت بستن مهره های چرخ

خیلی ها نمی دانند بعد از تعویض لاستیک چگونه باید مهره های چرخ را ببندید . و بهتر است برای تعویض لاستیک ، از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید . باید گفت که اگر مهره های را شل ببندید باعث می شود لاستیک ها لق شوند و در رانندگی باعث اذیت شدن شما شود .اگر قصد دارید خودتون مهره را ببندید ، می توانید ابتدا مهره ها را به وسیله یک آچار چرخ مناسب سفت کرده ، اما در مرحله آخر لازم است از یک آچار ترک متر استفاده کنید تا مهره ها را به خوبی بسته شود .

عوض نکردن به موقع مایعات خودرو

بنزین مهم ترین مایع مورد نیاز در خورو می باشد ، در حالی که سایر مایعات مورد نیاز خودرو به اندازه بنزین اهمیت ندارد . درست است که بدون سوخت ، خودرو حرکت نخواهد کرد ، اما مایعات دیگر خودرو نیز وظیفه سنگینی به عهده دارند که به عقیده عده ای از کارشناسان مهم تر از سوخت گران قیمتی است که خودرو از آن تغذیه خواهند شد .ایده آل این است که اگر برای تعویض مایعات خودرو به مکانیکی رفته ، و همچنین خودتان نیز در زمان تحویل خودرو یک بار دیگر سطح مایعات را کنترل می کند .

عوض نکردن لاستیک های صاف

اکثر افراد فک می کنند که تا لاستیک پنجر نشود ، لازم به تعویض کردن آن نمی باشد ، غافل از این که لاستیک های صاف نیز به تعویض نیاز دارند .اگر از خودرو دست دوم استفاده می کنید و نمی دانید صاحب قبلی خودرو چند وقت پیش لاستیک های آن را عوض کرده ، بهترین راه که شما می توانید انجام دهید این است که تمام لاستیک ها را عوض کنید و از لاستیک های نو استفاده کنید .

شلخته کاری در سرویس ترمز

سرویس ترمز به ظاهر ساده به نظر می رسد ، اما این کار ریزه کاری هایی دارد که در عین سادگی انجام صحیح آن را بسیار دشوار می کند .ایجاد اصطکاک به کار کرد صحیح تعداد زیاد قطعه متحرک بستگی دارد که عملکرد صحیح آن ها به روان سازی این قطعات وابسته است . دقت کنید روغ به دیگر قسمت های مجاور تشت نکند . انجام این کار دقت بالایی می طلبد ، زیرا اگر روغن به سطح اصطکاک لنت ها یا روتور های ترم راه پیدا کند ، عملکرد ترمز موتور دچار اختلال می شود .

استفاده از سوخت بی کیفیت

این اشتباه یکی از بزرگ ترین اشتباهات است که می تواند طول عمر خودرو شما را کم خواهد کرد . کیفیت پایین سوخت به موتور و سایر قطعات خودرو آسیب می زند و به مرور آن ها را از کار می اندازد .بهتر است با استفاده از سوخت های با کیفیت ، اگر چه هزینه بیشتری باید پرداخت کنید ، در نهایت موتور خودرو شما آسیب نمی بند و محیط زیست نیز آلوده نخواه شد .

 تعمیرات خودرو

رایج ترین اشتباهات مربوط به تعمیر خودرو

مراقبت از خودرو نیاز به زمان و هزینه دارد تا بتوانید جلوی آسیب و ضرر را بگیرید . عموماً بعضی از اشتباهات در مورد تعمیر ماشین وجود دارد که ممکن است شما را به دردسر بیندازد . در این قسمت از دانستنی های خودرو لیستی از رایج ترین اشتباهات مربوط به تعمیر خودرو را به شما معرفی خواهیم کرد تا بعد از این مرتکب آنها نشوید.

نادیده گرفتن چکاپ منظم

اینکه به یاد داشته باشید ماشین خود را به طور منظم چک کنید و ایرادات آن را شناسایی کنید ، قطعاً عاملی برای جلوگیری از هزینه های اضافه در آینده است . هر مرحله از بررسی مشکلات ماشین برای افزایش طول عمر آن اهمیت زیادی دارد . تعویض روغن حتی به صورت دستی هم اگر به طور منظم و حداقل یکبار در ماه انجام شود ، به شدت از مشکلات بعدی خودرو جلوگیری می کند و همچنین در هر بار تغییر فصل هم باید فشار دستگاه ها را بررسی کنید و یا به طور هفتگی آن ها را تنظیم کنید.

بررسی نکردن لاستیک

لاستیک ها و ترمز را بررسی کنید . با گذشت زمان لاستیک ها کم کم کم باد می شوند و باید به طور منظم آن ها را بررسی کنید تا مشکل و یا خرابی بزرگی به بار نیاورد . حداقل یک بار در ماه و قبل از هر سفری این کار را انجام دهید و در سریع ترین زمان ممکن آن ها را تعمیر کنید.

فراموش کردن هشدارها

باید به هشدار هایی که برای چکاپ ماشین به شما اعلام می شود توجه کنید زیرا ممکن است در این اوقات نقص هایی رخ داده باشد که کاملاً هم جدی بوده و امنیت شما را به خطر بیندازد . پس هیچ گاه آنها را نادیده نگیرید.

نادیده گرفتن چراغ هشدار

از آنجایی که ماشین زبان صحبت کردن ندارد ، از چراغ های هشدار و پیام ها استفاده می کند تا بخواهد وضعیت خود را به شما اعلام کند . این چراغ های هشدار برای سیستم بررسی باد لاستیک ، روغن سیستم ترمز، چراغ موتور و ... هستند که باید به ان ها توجه کنید.

استفاده از روغن نامناسب

اگر روغن موتور شما برای 5 الی 20 وات، 10 الی 30 وات، 0 الی 20 وات تنظیم شده باشد، احتمالاً بهترین انتخاب نیست . روغن های بیش از حد سنگین خطر آسیب دیدگی موتور را افزایش می دهد و مصرف بنزین را بالا می برد . روغن های بسیار سبک هم به اندازه مورد نیاز فشار لازم را تولید نمی کنند.

نادیده گرفتن مشکلات رینگ حلقه ای

معمولاً کارخانه داران زمان زیادی را صرف این می کنند که چگونه اجزای ماشین را به یکدیگر ارتباط دهند اما گاهی اوقات طوق ها یا همان رینگ های حلقه ای بیش از حد سفت می شوند و همین باعث نشتی ، شکنندگی ، بد شکل شدن اجزای ماشین و دیگر مشکلات می گردد.

نادیده گرفتن موارد امنیتی

زمانی که با ابزار و ماشین کار می کنید ، باید خیلی مراقب خودتان باشید. استفاده از عینک های امنیتی، عاملی برای جلوگیری از آسیب دیدگی چشم و پریدن اجزا داخل چشمتان می باشد . همچنین باید از گوش گیر استفاده کنید. دستکش نیز می تواند عاملی برای جلوگیری از ریختن مواد شیمیایی روی دست شما باشد.

مراجعه به تعمیرگاه های نامعتبر

طبیعی است که همه انسان ها دوست دارند پول خود را ذخیره کنند و تا حد ممکن آن را خرج نکنند اما اگر بخواهید بیش از حد به مکانیک های نامعتبر و حتی ارزان قیمت مراجعه کنید، نمی توانید کیفیت خوبی را از ماشین انتظار داشته باشید . همیشه سعی کنید با کیفیت ترین قطعات را خریداری کنید و همیشه به افراد با تجربه مراجعه کنید و از خرج کردن در این مورد نترسید .

چک نکردن ماشین بعد از تعمیر

اصلا زمانی نمی برد که بعد از تعمیر ماشین بخواهید دوباره آن را چک کنید . پس حتما این کار را انجام دهید و مطمئن شوید مشکل ماشین برطرف شده است . زبانه ها و ترمز را حتماً بررسی نمایید و روغن ماشین را به طور منظم عوض کنید.

اعتماد کردن کامل به گوگل

شاید گوگل یک ابزار جستجویی باشد که بتواند مشکل ماشین را تشخیص دهید اما در همه موارد درست عمل نمی کند . پس قطعاً یک مکانیک متبحر بهتر از گوگل می تواند مشکل ماشین شما را شناسایی کرده و آن را تعمیر کند ؛ بدون این که مشکل دیگر ایجاد کند .

خود تشخیصی

تکنسین های تعمیر خودرو معمولاً برای این که فاکتورهای مختلف تعمیر خودرو را بشناسند ، زمان زیادی سپری می کنند و آموزش می بینند . پس قطعاً شما تجربه این افراد را ندارید و نمی توانید خودتان مشکل ماشین را تشخیص دهید .

توضیح نخواستن

این که بدانید چگونه باید با مشکلات ماشین کنار بیایید، بسیار مهم است . پس بعد از تعمیر ماشین حتماً در مورد علت مشکل آن سوال کنید تا دفعه بعد شاید بتوانید با یک رفتار بهتر با خودرو ، از مشکلات مشابه جلوگیری کنید . کاملا دقیق و شفاف عمل کنید و مشکلات خودرو را شناسایی کرده و بفهمید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
هدیه خاص ابراهیم رئیسی به این دختر بچه 5 ساله تبریزی+عکس خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان