راز و رمزهای خوشمزه شدن کباب کوبیده حرفه ای

  سه شنبه، 29 خرداد 1403   زمان مطالعه 2 دقیقه
راز و رمزهای خوشمزه شدن کباب کوبیده حرفه ای
اگه هوس کباب کوبیده کردی و میخوای درست کنی،. با ساعد نیوز همراه باشید تا راز و رمزهای پخت کباب کوبیده خوشمزه رو بهتون بگیم.

میخواین کباب کوبیده خوشمزه درست کنید؟ فوت و فن های پخت یک کباب کوبیده حرفه ای رو اینجا خواهید خواند با رعایت نکات دکر شده مطمئنا یه کباب کوبیده خوشمزه درست می کنید که همه انگشتهاشونو میخورن.

راز کباب کوبیده خوشمزه


اگه هوس کباب کوبیده کردی و میخوای درست کنی، این نکات رو باید بلد باشی.

استراحت کافی


پس از چرخ کردن گوشت و ورز دادن آن به همراه ادویه‌ها، حداقل 4 تا 5 ساعت به کباب زمان استراحت در یخچال بدهید. این کار باعث می‌شود تا گوشت طعم ادویه‌ها را به خود گرفته و به اصطلاح "بیات" شود. کبابی که استراحت نکرده، سفت و بی‌مزه خواهد شد.

پخت یکنواخت


سیخ‌های کوبیده را در فاصله مناسب از زغال قرار دهید تا پخت به طور یکنواخت انجام شود. نزدیک بودن بیش از حد به زغال، باعث سوختن کباب و دور بودن از زغال، باعث خام ماندن و بی‌طعم شدن آن می‌شود.

مرتب سیخ‌ها را بچرخانید تا تمام قسمت‌های کباب به طور یکسان پخته شود.

چرا کباب کوبیده سفت می‌شود؟ پاسخ این سوال استفاده از گوشت گوساله به تنهایی است. در این صورت کباب سفت شده و کیفیت آن پایین می‌آید.

استفاده از گوشت مناسب


برای تهیه کباب کوبیده خوشمزه، از گوشت با چربی متناسب استفاده کنید. گوشت بدون چربی، کباب را خشک و سفت می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نکات برای روش پخت یک کباب کوبیده خانگی حرفه‌ای لذیذ و خوش‌طعم استفاده از مخلوط چرخ‌کرده گوشت گوسفند و گوساله است. یک فن مهم آشپزی برای کباب کوبیده این است که گوشت کباب کوبیده نه خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک، در نتیجه مخلوط گوسفند و گوساله بهترین انتخاب است.

یکی از اصلی‌ترین نکات برای درست کردن کباب کوبیده نرم و آبدار رعایت ترکیب گوشت است. به این صورت دو سوم گوشت گوسفند و یک سوم گوشت گوساله را با یکدیگر ترکیب کنید.

گوشت

پیاز زرد


استفاده از پیاز سفید در کباب کوبیده، طعم آن را شیرین می‌کند.

برای طعم بهتر، از پیاز زرد استفاده کنید و پس از رنده کردن، آب آن را به طور کامل بگیرید. آب پیاز مزه کباب را خراب می‌کند.

  • حتماً آب پیاز را بگیرید و آن را برای مصارف دیگر به کار ببرید.

  • ذکر این نکته ضروری است که برای رنده کردن پیاز نباید از میکسر استفاده کنید. له کردن کامل پیاز جدا کردن آب از آن را غیر ممکن می‌کند و کوبیده خراب می‌شود.

استفاده از آب پیاز در مایه کباب کوبیده طعم آن را شیرین می کند که چندان باب میل نیست.

پیاز

ادویه، راز طعم


ادویه‌ها نقش مهمی در طعم کباب کوبیده دارند.

  • ادویه کباب کوبیده تنها نمک و فلفل است. استفاده کردن از زردچوبه طعم بدی به کوبیده می‌دهد و موجب تغییر رنگ آن می‌شود.

  • از فلفل سیاه برای طعم‌دار کردن کوبیده استفاده نکنید، چراکه فلفل سیاه رنگ کوبیده را تیره می‌کند.

  • برای آن که کوبیده سفت نشود نمک را در آخرین مرحله به گوشت اضافه کنید.

  • هنگام ورز دادن کباب کوبیده از مقدار کمی زعفران غلیظ استفاده کنید.

استفاده از مرغ چرخ‌کرده


استفاده مقدار کمی مرغ چرخ‌کرده به‌عنوان راز کباب کوبیده خوشمزه به شمار می‌رود، در این حالت کباب نرم می‌شود و از سیخ نمی‌ریزد. همچنین مرغ باعث افزایش چسبندگی مواد کوبیده می‌شود.

مرغ


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (278 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (44 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (31 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات