رئیس‌‎جمهور: اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای حل مشکلات، نیاز ضروری امروز کشور است

  شنبه، 27 مرداد 1403 ID  کد خبر 403615
رئیس‌‎جمهور: اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای حل مشکلات، نیاز ضروری امروز کشور است
ساعدنیوز: ئیس جمهور گفت: اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای حل مشکلات، نیاز ضروری امروز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود افزود: به دنبال سوگندی که یاد کردم، فرصتی است تا به شرایط خطیر و دشوار موجود نسبت به زندگی مردم آگاه شویم؛ امروز فرصتی برای شنیدن صدای همه آحاد ملت و خواست آنها برای تحول و تغییر است.

وی ادامه داد: فرصت اصلاح و تغییر رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی، فرصت خلق امید و وفاق برای عبور از تنگناها و بحران های پیچیده پیش رو، فرصت اصلاح برخوردهای ناپسند قدرتمندان جهان با مردم دلاور ایران؛ فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همراهی و همکاری ملی در درون حکومت بین حکومت و جامعه و درون جامعه است.

دکتر پزشکیان افزود: دولتی که امروز به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی است همانگونه که در روزهای تحلیف گفتم، دولت وفاق ملی دولتی است که خود را دولت همه ملت ایران می داند؛ دولت وفاق ملی موظف به تأمین حقوق شهروندی همه ایرانیان و ملتزم به اولویت منافع ملی بر هر منفعت دیگری است.

رئیس جمهور گفت: التزام به قانون اساسی، اهداف سند چشم انداز، سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه محورهای همگرایی میان دولت و سایر قوا و ارکان نظام خواهد بود، آنچه امروز در روند همکاری میان دولت و مجلس به صورت رسمی آغاز می شود، آزمون عرصه این همگرایی و همکاری است.

اقدام مشترک و همدلانه همه قوا، چاره حل مشکلات موجود است

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به صراحت اعلام کردند که توفیق دولت، موفقیت نظام است. چه توفیقی بالاتر از کم کردن تهدیدها و مخاطرات برای کشور و کاستن از رنج‌ها معیشت مردم و حفاظت از امید خلق شده در میان قشرهای مختلف مردم.

رئیس جمهور افزود: چاره کار فهم مشترک این وضعیت و اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای پاسخگویی به خواسته مردم است، اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود،‌ سرخوردگی‌ها و ناامیدی‌های فزاینده شکل می‌گیرد که حاصل آن زوال امید و نابودی سرمایه‌هاست.

دکتر پزشکیان ادامه داد: کشور در شرایط خطیر و مردم در وضعیت سختی قرار دارند. بی‌عدالتی و ناترازی در بخش‌های قالب اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی، آموزشی و فرهنگی همه را در بر گرفته است.

وی افزود: مسائل جامعه مزمن شده و تدابیر و رویه‌‎های جاری قادر به حل مسائل نیستند. مردم احساس نارضایتی دارند، ما را پاسخگوی نیازهای خود نمی‌بینند و بی میلی آنان برای مشارکت در انتخابات نشانه‌ای از دلسردی‌هاست.

وی تصریح کرد: همچنان مردم ما نشان دادند که به کشورشان علاقه دارند و اگر رویه اثربخشی برای حل مشکلات به کار گرفته شود با تمام وجود در صحنه حاضر خواهند شد.

رسالت دولت چهاردهم، تأمین آموزش عادلانه و با کیفیت برای همه مردم است

رئیس جمهور افزود: رسالت دولت چهاردهم، تأمین آموزش عادلانه و با کیفیت برای همه مردم، صرف نظر از جنسیت، قومیت، مذهب و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، توسعه زیرساخت‌ها، تحصیل و تامین منابع لازم برای تحقق اهداف، تنظیم‌گری و وضع مقررات ضروری، تأمین امنیت و تقویت اقتدار ملی است.

وی تاکید کرد: برقراری و تنظیم مناسبات بین‌المللی با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت، مبارزه با دشمنان عزت، اقتدار و استقلال کشور، آبادانی سرزمین و توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد محیط اجتماعی برای رشد فضایل از دیگر رسالت‌های دولت چهاردهم است.

رئیس جمهور با بیان این که اصول و ارزش‌هایی که ما به آن معتقدیم، رسالت ما و چشم‌انداز ماست، افزود: براساس فرمایش حضرت علی (ع) مبنای درستی یک حکومت، آن چیزی است که مردم پشت آن حکومت و قدرت می‌گویند، است.

دکتر پزشکیان ادامه داد: وظیفه حاکمیت، عمل صالح، یعنی رضایت مردم است؛ این اصلی است که ما با تمام وجود به آن معتقدیم. آنچه باعث می‌شود، هوای مردم را نداشته باشیم، هوای نفس است.

وی افزود: هیچ دین و باوری، هیچ امام و پیغمبری در قبال هیچ انسانی، قدم از عدالت آن طرف‌تر نگذاشته است. فرقی نمی‌کند که مذهبی باشند یا نباشند، ترک باشند، فارس باشند، عرب باشند، عجم باشند، خارجی باشند یا داخلی. تمام دعوا بر سر عدالت است.

وی ادامه داد: تمام بحث این است که مردم باید از ما راضی باشند و این مردم امروز از ما ناراضی‌اند؛ مقصر ما هستیم، مقصر آمریکا و بیگانگان نیستند. این که ما باید مردم را راضی نگه داریم به کسی ربطی ندارد، باید با تمام وجود به مردم عشق ورزید و با آنها مهربان بود.

غیرممکن است بتوانیم با روندی که در گذشته بوده وضعیت فعلی را درست کنیم

رئیس جمهور گفت: قرآن می‌فرماید خدا بالاتر است، تو با این مردم امتحان می‌شوی، و بعد بیان می‌کند خودت را در مقابل جنگ با خدا قرار نده، نارضایتی مردم یعنی جنگ با خدا، نارضایتی مردم یعنی نارضایتی خدا.

وی افزود: این ما هستیم که رسالت و وظیفه‌مان ایجاد رضایت و آرامش در ملت و جامعه است. اگر مردم بدانند ما با باور و اعتقادمان و با تمام وجودمان در پی حل مشکلات آنها هستیم بدون توجه به اینکه چه کسی هستند، کجا و در چه منطقه‌ای هستند براساس عدالت با آنها برخورد کنیم، بدون اینکه تبعیض نژادی، جنسی، مذهبی و قومی و ناحیه‌ای برای آنها قائل شویم.

دکتر پزشکیان ادامه داد: اگر منصفانه با آنها برخورد کنیم این مردم پایبند و معتقد و محکم پشت این حکومت خواهند ایستاد ما این کار را نکردیم و این جزو با وفاق و همدلی و همراه امکان‌پذیر نیست

وی گفت: غیرممکن است بتوانیم با روندی که در گذشته بوده بتوانیم وضعیت فعلی را درست کنیم اگر قرار بود درست شود، درست می‌شد و روز به روز بدتر نمی‌شد باید دست از کارهایی که می‌شد برداریم

وی افزود: هیچ‌ وقت، وقتی عفو کردی، احساس پشیمانی و ندامت نکن، هر وقت می خواهی برخورد کنی، سعی کن قبل از اینکه برخورد سخت کنی، راه‌های ملایمت‌آمیز و برخوردهای نرم را در پیش بگیر.

رئیس جمهور ادامه داد: نگو من رئیسم، من حاکمم، نگو من امیر هستم و دستور خواهم داد و مردم باید اطاعت کنند، من بارها گفته‌ام این ادبیاتی که ما دستور می‌دهیم و دیگران باید اطاعت کنند این ادبیات 3 فاسد دارد؛ قلب را سیاه می‌کند، دین را سست می‌کند و تغییرات و دگرگونی‌ها و انقلاب‌ها را نزدیک می‌کند، شاخص اولیه کار ما رضایت مردم است.

ادامه دارد


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (143 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (79 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (66 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (40 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (39 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (38 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (38 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
رهبر معظم انقلاب: بازی کردن هنرپیشه ای مثل فردین فی نفسه نمی تواند مشکلی داشته باشد ولی...
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
(تصاویر) چیدمان ایرانی پسند خانه ی رحمان عموزاد، دارنده مدال نقره المپیک 2024، و همسر جوان و موقرش با کابینت های چوبی و مبلمان استخوانی/ واای به این میگن حیاط👌 شیک و باصفا
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
(ویدئو) حضور فرامرز خودنگاه پس از سال‌ها در مسابقه «قهرمان» شبکه سه و خاطره‌ بازی با مردان آهنین! / چقد پیر شدن
(ویدئو) جوکر تایم بی نظیر ژاله صامتی در برنامه جوکر 2 / مراسم ختم ژاله صامتی در جوکر، رسما دیوونه خونس
(تصاویر) پذیرایی منحصربفرد سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، و خواهر‌شوهر مهربونش از مهمانان مخصوصشان در جشن تولد پناه/ باریکلا! چه میز شام و دسری چیدن👌
مقایسه جنجالی پاداش 18 میلیاردی قهرمانان المپیک ایرانی و مرغ سوخاری رایگان ورزشکار خارجی / از دربانی دانشگاه آکسفورد تا تحصیل بدون کنکور در پزشکی دانشگاه تهران
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن