رفع مشکل تایپ تمامی حروف انگلیسی به‌صورت بزرگ در نرم‌افزار مایکروسافت ورد

  چهارشنبه، 02 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
رفع مشکل تایپ تمامی حروف انگلیسی به‌صورت بزرگ در نرم‌افزار مایکروسافت ورد
نحوه رفع مشکل تایپ تمامی حروف انگلیسی به‌صورت بزرگ در نرم‌افزار مایکروسافت ورد را به صورت کامل در این مطلب شرح داده ایم همراه ما باشید.

فعال بودن کلید Caps Lock

همان طور که در ابتدای نوشته نیز اشاره شد، فعالسازی کلید Caps Lock از طریق سخت افزار صفحه کلید منجر به تایپ تمامی حروف تشکیل دهنده کلمات به صورت بزرگ می شود که راه حل آن به سادگی غیرفعالسازی کلید مذکور قابل انجام است. جهت آگاهی از فعال بودن تکمه اشاره شده کافی است تا به صفحه کلید خود نگاه کرده و در صورت روشن بودن چراغ Caps Lock، با فشردن کلید مربوطه آن را خاموش نمایید.

تصویر

گیرکردن فیزیکی کلید Shift

یکی دیگر از روش های بسیار تأثیرگذار در افزایش سرعت تایپ فشردن و نگاه داشتن کلید شیفت از طریق صفحه کلید می باشد که منجر به تایپ بزرگ حروف تا زمان عدم رها ساختن آن می شود، اما گاهی اوقات ممکن است به دلایلی نظیر کثیفی و ...، کلید مذکور به صورت فیزیکی گیر کرده و باعث بروز اختلال در تایپ کلمات انگلیسی گردد. این مشکل تنها خاص نرم افزار مایکروسافت ورد نمی باشد، بنابراین پیشنهاد می شود تا جهت بررسی موضوع ویرایشگر دیگری (به عنوان مثال نوت پد) را گشوده و سپس اقدام به تایپ برخی کلمات انگلیسی نمایید. در صورتی که حروف همچنان در حالت بزرگ تایپ می شوند، مشکل ممکن است ناشی از گیرکردن فیزیکی یکی از کلیدهای شیفت صفحه کلید باشد.

تصویر

انتخاب فونت

برخی از فونت های مختلف نظیر Baron و ...، ممکن است از شکل کوچک حروف انگلیسی برخوردار نباشند، در این صورت صرفه نظر از فشردن کلید شیفت و یا فعال بودن تکمه Caps Lock، تمامی کلمات با حروف بزرگ تایپ می شوند که پیشنهاد می شود تا جهت رفع مشکل، فونت دیگری را انتخاب نمایید.

راهکارهای ارائه شده در حالت کلی از سادگی فراوانی برخوردار بوده و بسیاری در صورت اختلال در تایپ حروف به بررسی منبع بروز مشکل از جانب آن ها می پردازند، اما گاهی اوقات ممکن است برخی از تنظیمات نرم افزار ویرایشگر مایکروسافت ورد به دلایلی نظیر فشردن ناآگاهانه کلیدهای میانبر ترکیبی فعال شده و لذا در بزرگی و کوچکی حروف تغییر ایجاد نمایند. روش های اشاره شده در ادامه نوشته تنها محدود به نرم افزار ویرایشگر مایکروسافت ورد می باشند.

تغییر تنظیمات مربوط به بزرگی و کوچکی حروف

گزینه Change Case در تغییر سریع و خودکار حروف تشکیل دهنده یک کلمه و افزایش سرعت تایپ تأثیرگذار می باشد، اما گاهی اوقات فعالسازی آن ممکن است باعث بروز مشکل در عملیات تایپ شود. برای این منظور کافی است تا ابتدا به سربرگ Home مراجعه کرده و سپس از طریق دسته بندی Font، گزینه Change Case را انتخاب نمایید؛ مشاهده می کنید که منوی کشویی موارد مربوطه به نمایش در می آید.

همان طور که مشاهده می کنید، هرکدام از موارد قابل مشاهده منجر به اعمال حالتی خاص در کلمات می شود که در صورت بزرگ تایپ شدن تمام حروف، گزینه UPPERCASE فعال می باشد. جهت رفع مشکل کافی است تا گزینه Capitalize Each Word را انتخاب نمایید.

تصویر

تغییر اثر مربوط به تایپ کلمات انگلیسی

راهکار فوق اگرچه منجر به بروز اختلال در تایپ متن می گردد، اما گستردگی آن تنها محدود به یک پاراگراف و یا کلمه ای که هم اکنون نشانگر تایپ بر روی آن قرار گرفته است می شود. در صورتی که تمامی کلمات موجود در سند با حروف بزرگ تایپ می شوند، احتمال اعمال اثرات ویژه بر روی فونت بالا می باشد.

برای این منظور ابتدا بر روی زبانه تنظیمات بیشتر دسته بندی Font در سربرگ Home کلیک نمایید تا پنجره مربوط به گزینه های مربوطه به نمایش درآید.

تصویر

حال در پنجره جدید نمایان شده کافی است تا جهت رفع مشکل گزینه All Caps را غیرفعال نمایید. اکنون تنظیمات نرم افزار به حالت قبل بازگشته و تمامی حروف از این لحظه به بعد در حالت کوچک و منوط به فعال بودن کلید Caps Lock و یا فشردن تکمه Shift تایپ می شوند، اما کلمات دارای حروف بزرگ پیش از تغییر گزینه دست نخورده باقی مانده و باید به صورت دستی تغییر پیدا نمایند (جهت افزایش سرعت پیشنهاد می شود تا از ابزار Change Case استفاده نمایید).

تصویر


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان