رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید

  یکشنبه، 28 مرداد 1403 ID  کد خبر 403849
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
ساعدنیوز: گزارشی از حاشیه‌های دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم بوشهر و اتفاقات جالب و در این مراسم را می خوانید با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ی‌کارت‌ها دیپورت ‌شدند. انگار بدون هماهنگی از بوشهر راه افتاده و پیش خودشان گفته‌ بودند که: «حتما آخرش فرجی می‌شود و همراه بقیه راه‌مان می‌دهند.» و حالا پشت میله‌هایِ آهنی گیت دوم بازرسی زیر آفتاب و سایه حرف حرف می‌کردند.
-‌48 ساعته تو راهیم. خدا رو خوش میاد.
- دی‌شب روی کارتن خوابیدیم. اینه جوابمون.
-‌آقا یه کی به ما کارت بده!
-‌اومدم آقا را ببینوم. این حرف‌ها حالیم نیست.
مردی به دوستش می‌گفت: «چه کاریه؟ حالا که حسینیه پر شده، برو تو اتوبوس زیر کولر بخواب. ما بر‌ات تعریف می‌کنیم.»

بی‌کارت‌ها، کلافه‌ شده بودند و به هرکس ظنِ مقام و مسوولیت می‌بردند، دوره‌اش می‌کردند. مردی یقه کسی را گرفته بود که: «ما اومدیم آقا رو ببینیم. و احتمالا حالا حسینیه پرشده. ما کارمندها باید ردیف جلو بنشینیم». مرد خود را بازیافت، یقه‌اش را بیرون کشید و گفت: «کارمند چیه؟ همه مثل هم هستند. جلو و عقب نشستن هم نداره.»

اورژانس و دیگر نهادهایی که همراه با کاروان مردم بوشهر آمده بودند، ماشین‌هایشان را در انتهای خیابان فلسطین پارک کرده‌بودند. و نبش خیابان، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران دیگر ماشین‌ها را هدایت می‌کرد. در حاشیه خیابان جمهوری هم تا جایی که چشم کار می‌کرد، ماشین‌های‌ مسافران بود. گیت اول بازرسی بیت رهبری از ساعت 7:30 جای سوزن انداختن و پیداکردن نبود. از رنگ پوست‌شان می‌شد فهمید جنوبی‌اند. صفی تشکیل نشده بود و همه با هل دادن می‌خواستند وارد شوند. مسوول گیت فریاد می‌زد: «آقا هل نده... کارت‌تون دست‌تون باشه، بدون کارت راه نمیدم‌ها!».

کسی گوشش بده‌کار نبود. می‌خواستند زودتر داخل شوند. از انتهای صف مردی می‌گفت آقایان صلوات بفرستید. می‌فرستادند و انگار یاعلی گفته باشند، نگهبانان را دوباره هل می‌دادند.

داخل صف از همه قشری بود. روحانی، دانش‌آموز و ایلیاتی‌هایی که با تیپ رئیس‌علی دلواری آمده بودند. یکی‌شان را تیم حفاظت از صف خارج کرد تا قطار فشنگ‌های دور کمرش را امتحان کند. از سر و روی خیلی‌شان خستگی می‌بارید. پنجشنبه از بوشهر راه افتاده‌ بودند و حالا بعد از دو روز، رسیده بودند و بعد از دیدار باید دوباره دو روز در راه می‌بودند. برایم سوال مهمی بود و بی‌جواب که چه چیزی این‌ها را این همه راه کشیده به این‌جا.

از گیت دوم به این راحتی‌ها نمی‌شد عبور کرد. خبرنگارها از دری دیگر وارد می‌شدند. صف کفش‌داری هم برای خودش صفی بود. تا ورود به سالن چندبار بازرسی صورت گرفت. حسینیه تغییر ویژه‌ای نکرده بود و با همان روفرشی‌های قدیمی آبی رنگ مفروش بود و لبریز شده بود و مردم شروع کرده بودند به شعار دادن. شعار ویژه‌شان «علمدار ولایت، بوشهری‌ها فدایت» را چندین بار تکرار کردند. بقیه شعارها همان‌ها بود که معمولا مردم دیگر استان‌ها می‌گفتند. صلوات‌شان هم مدل خودشان بود، صلواتی کشیده و طولانی.

مجری مراسم گروه تواشیحی را دعوت کرد که از روستای چارک بوشهر آمده بودند‌. روستایی که تمام اهالی آنجا سادات هستند. به وسط تواشیح که رسیدند، از قسمت زنانه صدای بلندی آمد و بعد از ثانیه‌ای صدای گرومپی سالن را پر کرد و خاکی از روبه‌روی قسمت خواهران بلند شد. فیلمبرداری که برای فیلم گرفتن مراسم دوربین خودش را بالای داربست تنظیم می‌کرد، از روی آن افتاده بود. رو به جلو مایل شده و یکباره کله معلق شده بود. داربست هم بالا رفته و در جای خود چندبارکوبیده شده بود. تا صدای مهیب داربست ‌آمد، همه حاضران از جای خود بلند شدند. محافظین به زور مردم را نشاندند. و فیلمبردار که موهایش سفید بود را لنگ لنگان از درب سالن پشتی خارج ‌کردند. عکاسی که تازه وارد سالن شده بود، موقع بالا رفتن از داربست سمت دیگر سالن، دست و دلش می‌لرزید. مردم هم به چشم «انّا لله» نگاهش می‌کردند. جالب اینکه گروه تواشیح، خواندنش را در هنگام حادثه قطع نکرد. فقط تن صدایشان کمی بالا و پایین رفت.

شعارها دوباره شروع شد. ردیف‌های عقب‌تر، محکم‌تر شعار می‌دادند.
رهبرکه وارد ‌شد، سالن به هم ‌ریخت. پشت سری‌ها از شوق، مانع آهنی ردیف اول را رد ‌کردند. محافظان به زور نگه‌شان داشتند. ولی عاقبت تعدادی به جلو ‌رسیدند. روحانی سیدی که از همه بیشتر تقلا کرده بود، بعد از این که محافظین راه به جایی نبردند، خودش را به صف اول رساند و تا آخر مراسم چهره بشاشش تغییر نکرد. بعضی به‌اش دست مریزاد گفتند. جوانی به سبک استادیوم پارچه‌نوشته‌ای در دستش گرفته بود که ما به عشق رهبرمان آیت‌الله خامنه‌ای آمده‌ایم و عشق را قرمز کرده بود و زیرش نام محله‌شان را آورده بود.

امام جمعه‌ی بوشهر قبل از رهبر گزارش مفصلی از شهرشان ‌داد. از 2075 شهید به علاوه رئیس علی دلواری که رهبر او را سرداری شجاع و مومن خطاب کرد که در مقابل انگلیس‌ها حماسه آفریده بود. بعد از امام جمعه مردم دوباره شعار ‌دادند. و در شعار «حسین حسین شعار ماست/ شهادت افتخار ماست» سینه ‌زدند و گریه کردند. رهبر هم چشمانش خیس شده بود.

بعد از اینکه جمعیت کمی آرام شد، رهبر سخنرانی‌شان را شروع کردند و در آغاز روز ولادت امیرالمونین(ع) را تبریک ‌گفتند و بعد از مردم بوشهر تشکر ‌کردند که: «راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید.» چشم‌های مردم برق ‌زد؛ انگار که این حرف مرهم خستگی راه‌‌شان باشد.

رهبر از رشادت‌های رئیس علی دلواری گفتند و این که حالا هزاران چون او داریم. در پایان صحبت‌ها هم دوباره از بوشهری‌ها تشکر کردند؛ در آخر نیز خطاب به مردم گفتند: «سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید.» سخنرانی خیلی طولانی نبود.

رهبر چفیه‌شان را درآوردند و به یکی از محافظ‌ها اشاره کردند که به کی بدهد و از در خارج ‌شدند. زمانی که می‌خواستند بروند، سالن دوباره غیرقابل کنترل ‌شد. نظم جمعیت به هم ریخت و به سمت جایگاه موج می‌زد. آن دو سه نفری را که بی‌کارت مانده بودند، دیدم که دارند شعار می‌دهند. جوانی هم دستِ گچ گرفته‌اش را که رویش نوشته بود «لبیک یا خامنه‌ای»، بالا آورده بود و به دری که رهبر از آن بیرون رفته بود، نگاه می‌کرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (66 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (31 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (31 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر) نگاهی به دیزاین شیک و باکلاس میز عزای پسر جوان نسرین مقانلو، بازیگر سریال مختارنامه/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (15 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (14 نظر) اجرای زنده عشقانه و بدون دستگاه امیر مقاره در ماشین/ واقعا چه قدرت صدای محشر و معرکه‌ای👌+ویدیو (13 نظر) سوغاتی محمد هادی ساروی برای مادرش از پاریس / اشک شوق مادرانه زنی که هم پدر بود و هم مادر + ویدیو (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی شانا دختر شبنم قلی خانی برای تولد 8 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
چه کسانی پیشنهاد وزارت به رائفی پور دادند؟
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
دانلود آهنگ جدید «پر پرواز» مصطفی راغب +فیلم/ تو پر پروازم باش بیا و مالک قلبم باش ...
(عکس) شباهت بیش از حد الیکا عبدالرزاقی، ستاره اینروزهای برنامه "جوکر 2"، به مادرش/ امین زندگانی، بازیگر سریال "طوبی"، چه مادرخانم جوان و خوش خنده‌ای داره!
پدر با دیدن دختر 15 ساله‌اش با یک پسر در اتاق خواب سکته کرد و مرد!
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
(ویدیو) روزی که اشک تختی درامد!/ خاطره ای دردناک از المپیک رفتن جهان پهلوان تختی که شما نمیدانستید!!
منتخب روز   
همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی