روحانی: سال آینده سه نوع واکسن ایرانی خواهیم داشت

  پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ID  کد خبر 141432
روحانی: سال آینده سه نوع واکسن ایرانی خواهیم داشت
ساعد نیوز: رئیس‌جمهور گفت: دولت قبلی آمریکا تمام تلاش خود را به کار برد تا با اراده ننگینش ملت ایران را واردار به تسلیم کند، اما ملت ما پیروز شد. ملت ما کاری کردند، حاکمان جدیدی که در آمریکا بر سر کار آمدند، بگویند آن جنگ منجر به شکست شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری در آیین گرامیداشت روز شهید و بهره برداری از طرح های ملی بنیاد شهید ضمن اشاره به سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: همه چیز بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است. بنابراین امروز هم ما باید مشعل اسلام را بر دوش بگیریم.

وی افزود: امروز ما مسلمانان و ایرانیان با اخلاق و رفتار خود و درست حرکت کردن، باید جاذبه دعوت داشته باشیم. ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس برای همه جهانیان الگو شدند. هرکس به تاریخ ایران نگاه می کند، قله ایثار از هر قله دیگری بلندتری است. ایثارگران در آن روزهای بسیار سخت و تنهایی که ایران مظلوم و تنها در کنار راهبری عظیم همچون امام بزرگوار در برابر متجاوزان با جنگ افزاران متعدد بود. فرزندان، جوانان، بسیجیان، ارتشی ها، سپاهیان و جهادی ها به میدان جهاد شتافتند.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران حماسه جدیدی آفریده است. در سه سال اخیر و در جنگ اقتصادی دشمن، ملت ما با ایستادگی و مقاومت، حماسه افتخارآفرین جدیدی آفریدند. ظالم ترین و خبیث ترین حکومت، دولت قبلی آمریکا بود که تمام تلاش خود را به کار برد تا با اراده ننگین خود ملت ایران را واردار به تسلیم کند، اما ملت ما پیروز شد. ملت ما کاری کردند، حاکمان جدیدی که در آمریکا بر سر کار آمدند، بگویند آن جنگ منجر به شکست شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته مردم رنج فراوانی کشیدند و روزهای سختی را داشتند، اما به لحاظ اخلاقی و سیاسی پیروزی های بزرگی به دست آوردند. آن ها می خواستند کاری بکنند که نظام فرو بریزدآ اما امروز نظام استحکام بیشتری نسبت به قبل دارد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال روز بعثت نبی اکرم (ص) همزمان در کنار روز بزرگداشت شهداست. روز شهدا همان روزی است که امام در سال 58 فرمان تاسیس بنیاد شهید را دادند. بنیاد در این مدت خدمات زیادی انجام داده است، اما خانواده های شهدا به قدری بلندمرتبه هستند که هرچقدر خدمات دولت زیاد باشد، اندک است.

وی بیان کرد: در یک سال و نیم اول دولت، بیش از 5 هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه سال های پیش به خانواده های شهدا پرداخت شد. در مجموع تا به امروز 13 هزار میلیارد تومان معوقات پرداخت کردیم که بیش از 7 هزار میلیارد در سال 99 پرداخت شد. همچنین چند روز پیش دستور دادم که 12 هزار جوان از خانواده های شهدا و ایثارگران در دولت استخدام شوند که البته با پیگیری رئیس بنیاد شهید به 16 هزار نفر افزایش یافت.

روحانی با اشاره به همزمانی بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) با روز بزرگداشت شهدا، گفت: عده ای فکر می کردند با پایان دفاع مقدس باب شهادت بسته شده است، اما باب شهادت در عرصه های متعدد از جمله دفاع از حرم و این روزها دفاع از سلامت جامعه و مردم باز است و جهادگران عرصه سلامت کشور در یکسال گذشته عملکردی درخشان و قابل ستایش داشته اند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های انجام شده در کشور در راه مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: با وجود تحریم های همه جانبه توانستیم تمام نیازمندی های مربوط به این بیماری را در داخل کشور تأمین کنیم و دولت نیز با وجود همه تنگناها اعتبارات لازم را تأمین کرد. واکسن ها روز به روز به دست ما می رسد. در داخل نیز واکسن هایی تولید می شود. حتماً در سال آینده سه نوع واکسن برکت، رازی و پاستور خواهیم داشت. تا زمانی که واکسیناسیون عمومی آغاز بشود، چند ماه دیگر پیش روی ما است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (227 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (64 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (59 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (28 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (22 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم