روش با دوام کردن آرایش روی صورت های چرب

  یکشنبه، 15 خرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش با دوام کردن آرایش روی صورت های چرب
پوست چرب، مانع شود که آرایشتان در تمام روز تر و تازه بماند. ما امروز نکاتی حرفه‌ای در مورد آنکه چگونه آرایشتان را در طول روز بادوام کنید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

خانم هایی که پوست چرب دارند دغدغه ی دوام آرایش روی صورتشان هم دارند. برای همین زحمت زیادی میکشنند تا مدت زمان آرایش و مرتب بودن آرایش روی صورتشان را بالا ببرند. و دلیل کم دوام بودن آرایش اینطور افراد این است که بعضی از لوازم آرایشی، با چربی اضافه بخوبی واکنش نمی دهند. اما اجازه ندهید که پوست چرب، مانع شود که آرایشتان در تمام روز تر و تازه بماند. ما امروز نکاتی حرفه ای در مورد آنکه چگونه آرایشتان را در طول روز بادوام کنید، در اختیارتان قرار می دهیم.

آماده کردن پوست

هیچ مقدار آرایشی نمی تواند پوست بد را پنهان کند. بنابراین آماده کردن پوست، مهم ترین گام برای دست نخورده نگه داشتن آرایش در تمام روز است. اول از یک پاک کننده که مخصوص پوست های چرب ساخته شده استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست برای پوست های چرب، تولید سبوم را تنظیم خواهند کرد و منافذ مسدود شده را پاکسازی می کنند. بعد از تمیز کردن، برای جدا کردن سلول های مرده ی پوست از یک اسکراب صورت خوب استفاده کنید. به این ترتیب، شما یک بوم تمیز و صاف برای کار در اختیار دارید. بعد از لایه برداری، از یک مرطوب کننده ی بدون چربی استفاده کنید. حالا صورت شما برای آرایش آماده است. همیشه آرایشتان را در یک محیط خنک که بخوبی تهویه می شود انجام دهید، تا صورتتان در هنگام انجام آرایش، چرب نشود.

آماده کردن پوست

پایه آرایشتان را با دوام کنید

برای بادوام کردن فونداسیون، به یک پرایمر مات نیاز دارید. هر نوع پرایمری، بهترین دوست برای خانم هایی با پوست چرب است. پرایمر، چیزی در اختیار فونداسیون قرار می دهد تا به آن بچسبد. اما در استفاده از پرایمر زیاده روی نکنید. در جاهایی که زیاد چرب می شوند، از مقدار کمی پرایمر استفاده کنید. این جاها معمولا ناحیه T شکل صورت (ناحیه پیشانی و بالای بینی)، یا قسمت های داخلی صورت است. قبل از زدن فونداسیون، اجازه دهید که پرایمر بخوبی جذب شود. برای فونداسیون، شما به یک فرمول بادوام و بدون چربی نیاز دارید. این فونداسیون ها معمولا ضد آب نیز هستند. مقدار مناسبی از فونداسیون را بصورت نقطه نقطه روی قسمت های داخلی صورت بزنید. با استفاده از انگشتان یا قلم موی آرایشی، فونداسیون را به سمت بیرون با پوستتان ترکیب کنید. فونداسیون را روی جاهایی بمالید که به آن نیاز دارید. شما نباید فونداسیون بیش از حد به صورتتان بزنید. برای رژ گونه و هایلایترها، فرمول کرم پودری را انتخاب کنید. این نوع از محصولات، زمان بیشتری را برای بکار بردنشان در اختیار شما قرار می دهند. در نتیجه این محصول، براحتی روی پوستتان می نشیند.

بادوام کردن آرایش چشم

بعضی از خانم ها، پلک های بسیار چربی دارند، بنابراین آرایش چشم آنها معمولا لیز شده و براحتی پاک می شود. برای آماده کردن چشم ها نیز از یک پرایمر چشم استفاده کنید. یک لایه نازک از آن را روی پلک ها و زیر چشم ها بمالید. این محصول، رنگدانه ها را در جایشان ثابت نگه می دارد، در نتیجه رنگدانه به سایر قسمتهای صورت نمی رود. برای ثابت نگه داشتن آرایش چشم در تمام طول روز، از سایه های چشم بادوام و ریمل ضد آب استفاده کنید.

ضد چربی کردن ابروها

چندین سال قبل، پیدا کردن یک محصول ابروی خوب کار دشواری بود، اما این روزها افرادی که اهل آرایش هستند، انتخاب های بسیار زیادی دارند. برای ثابت نگه داشتن آرایش ابروها، از یک پماد ابرو یا یک مداد چشم سخت استفاده کنید. این محصولات برای پوست های چرب، ایده آل هستند. برای تکمیل آرایش ابرویتان، با برس آرایشی روی آن، یک ژل ابروی شفاف بزنید. این ژل، رنگدانه ها را ثابت نگه می دارد، بنابراین آنها کم رنگ یا محو یا ذوب نمی شوند.

استفاده از اسپری تثبیت کننده

از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. هنگامیکه آرایش تمام صورتتان را کامل کردید، روی صورتتان اسپری تثبیت کننده ی آرایش بزنید. این اسپری، آرایش شما را در تمام طول روز روی صورتتان مهر و موم می کند.

استفاده از اسپری تثبیت کننده

پودر خشک کن و ورق های جذب کننده ی چربی

برای اینکه از چرب شدن صورتتان جلوگیری کنید، در هنگام بیرون رفتن از خانه، یک پودر خشک کن یا ورق های جذب کننده چربی، همراه داشته باشید. این محصولات، بدون آنکه آرایشتان را خراب کنند، چربی صورتتان را جذب خواهند کرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (76 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (57 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (56 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (53 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یه آخوندی تو کشتی هر چی از کنار دستیش سوال کرد جواب نداد گفت من از عمامه و نژاد آخوند بدم میاد اونم عمامشو پرت کرد تو دریا و گفت بخاطر این پنبه... +ویدئو😂👌 (43 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (40 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (35 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (30 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش +عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (24 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (23 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (23 نظر) نگاهی به خونه زندگی زیبا و دلباز پدر ناهید کیانی، قهرمان تکواندوی ایران در المپیک/ سلیقه مامانش حرف نداره+عکس (20 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
راز مهم برای جوش نزدن پوست صورت‌تان؛ با رعایت این نکات ساده پوستی شفاف و صاف داشته باشید
پدر فوتبالیست معروف در روز روشن در خیابان کاردآجین شد +جزئیات/ زلزله در رسانه های ورزشی
فال روزانه امروز جمعه 26 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 26 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 26 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 26 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر جمعه 26 مرداد 1403 + فیلم
تصادف مرگبار تریلر با 11 خودرو در خیابان استخر تهران +ویدئو
رونمایی از دختر فوتبالیست مشهوری که در رشته پزشکی تحصیل می کند +تصاویر و جزئیات/ ورزشکاری که با کنکور به آرزویش رسید!
چند توصیه طلایی برای مسافران پیاده‌روی اربعین: از حنا بستن قبل از سفر تا ماساژ زبان با لیمو
جواب دندان شکن و هوشمندانه مقام معظم رهبری به گستاخی یک افسر جوان: سال‌ها بود که چانه خودم را ندیده بودم و حالا الحمدلله می‌بینم!
بهترین ایده ها برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه ها
روستای تاریخی حیرت انگیز و سرخ در کاشان؛ ابیانه، بهشت گمشده در استان اصفهان و مقصدی پر از آرامش برای گردشگران+عکس
فوت و فن خانه‌داری؛ 10 ترفند موثر و طلایی برای کاهش گرد و غبار موجود در خانه
رئیس جمهور اختیارات لازم برای رفع فیلترینگ را دارد/فیلترینگ دیگر قابل تداوم نیست
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟