تخلیه ژل و نکات مهم در مورد آن

  پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
تخلیه ژل و نکات مهم در مورد آن
همه ما اعم از خانم یا آقا به دنبال زیبایی و داشتن چهره جوان و شاداب هستیم. یکی از راه‌های درمانی که علاوه بر تنوع بالایی که دارد با هر نوع پوستی سازگار خواهد بود، تزریق ژل است. در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با تزریق ژل به نواحی مختلف صورت و نحوه تخلیه آن با وجود مزایا و معایبی که دارد بیشتر آشنا شوید.

با افزایش سن و به مرور زمان چین و چروک پوست صورت، افتادگی پلک و… جایگزین شادابی و جوانی چهره فرد خواهد شد. یکی از اعضای صورت که در برخورد اولیه بسیار مورد توجه فرد مقابل قرار می گیرد، بعد از چشم ها لب ها است. خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه به قدری پیشرفت کرده است که برای هر عارضه ای حداقل یک راه درمان وجود دارد. افتادگی و بدفرمی لب ها هم راه درمان خاص خود را دارند. یکی از راه های درمانی که علاوه بر تنوع بالایی که دارد با هر نوع پوستی سازگار خواهد بود، تزریق ژل است. تزریق ژل می تواند با توجه به معایب و عوارضی که برای بدن و صورت دارد، مزایای بسیاری هم داشته باشد. البته تمام این موضوعات به نوع تزریق، تبحر پزشک و کلینیک مورد نظر برمی گردد. پس اگر به دنبال یک نتیجه خوب و طبیعی هستید در رابطه با کلینیک مورد نظرتان تحقیق کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با تزریق ژل به نواحی مختلف صورت و نحوه تخلیه آن با وجود مزایا و معایبی که دارد بیشتر آشنا شوید.

تزریق ژل

در چه مواقعی باید ژل را تخلیه کرد؟

در بسیاری از مواقع که افراد اقدام به تزریق ژل می کنند، از عوارض و نتیجه نهایی آن آگاه نیستند. علاوه بر این موضوع دلایل بسیاری وجود دارد که منجر به تخلیه ژل می شوند، ازجمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورت پشیمانی یا عدم رضایت

بعد از تزریق لب ممکن است از عمل انجام شده راضی نباشید. بعد از گذشته چند روز و کاهش التهابات، فرم اصلی لب خود را نمایان می کند. بسیاری از افراد با وجود هزینه ای که پرداخت کرده اند از نتیجه کار راضی نیستند و تصمیم به تخلیه ژل می گیرند.

بروز حساسیت

بسیاری از افراد ممکن است به مواد تزریق شده و ابزار کار آلرژی داشته باشند. این حساسیت در صورتی که شدت پیدا کند و بعد از گذشت چند روز درمان نشود منجر به تخلیه ژل خواهد شد.

عدم تقارن

اگر قصد دارید که در هر دو لب بالا و پایین تزریق ژل انجام دهید، باید به یک اندازه و کاملا قرینه این کار انجام شود. انجام این کار به مهارت پزشک شما هم بستگی دارد، اگر پزشک تجربی باشد احتمال خطا بسیار زیاد خواهد بود. البته این عامل نمی تواند به یک عامل مخرب و غیر قابل درمان تبدیل شود. بلکه اگر تزریق ژل به صورت نامتقارن باشد می توان با استفاده از تزریق اصلاحی و با پرداخت هزینه جداگانه آن را درمان کرد. از این رو بهتر است به منظور جلوگیری از تخلیه ژل لب از مراجعه به کلینیک های غیر معتبر خودداری کنید.

ایجاد کیست، توده و فرورفتگی

در بسیاری از موارد احتمال ایجاد توده و کیست در برخی از نقاط لب وجود دارد. این عارضه ممکن است تا چند هفته پس از تزریق باقی بماند. اما اگر ماندگاری آن بیش از یک هفته طول کشید باید برای بررسی و درمان بیشتر به پزشک مراجعه کنید. در بسیاری از مواقع پزشک تصمیم می گیرد تا تخلیه ژل را انجام دهد.

تزریق بیش از حد

لب ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره فرد دارند. از این رو تزریق بیش از اندازه ژل به لب ها می تواند زیبایی و جلوه آن ها را از بین ببرد. لب ها بیش از هر عضو دیگری در معرض دید قرار دارند، تزریق به آن ها هم باید به اندازه و مشخص شده باشد تا جلوه طبیعی و فرم زیبای خود را از دست ندهد. این عامل معمولا یکی از رایج ترین دلایلی است که افراد را به سمت تخلیه ژل می برد.

ایجاد عفونت

در صورتی که تزریق ژل را در یک کلینیک حرفه ای و با پزشک متخصص و معتبر انجام دهید، میزان عفونت به شدت در آن کاهش پیدا می کند. البته علاوه بر این موضوع به نوع فیلر تزریق شده و وسایل و ابزار کار هم بستگی دارد.

اثر تیندال

فیلری که به لب تزریق می شود یک ژل شفاف است، در صورتی که نور به آن برخورد کند در انعکاس به صورت آبی رنگ دیده خواهد شد. این عارضه اثر تیندال نامیده می شود و به ندرت در مراجعین دیده شده است.

تزریق ژل

اقداماتی که باید قبل از تخلیه ژل انجام دهید

قبل از تخلیه ژل لب لازم است که به نکات مهمی توجه داشته باشید، توجه به این نکات می تواند در نتیجه نهایی کار تاثیر بگذارد.

  • پنج روز قبل از تخلیه ژل باید از مصرف داروهای غیرضروری چون آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین ها، امگا و.. خودداری کنید.
  • حتما با صورت بدون آرایش و شسته شده در کلینیک حاضر شوید.
  • در صورت عفونت و آکنه در محل تزریق، از تزریق ژل خودداری کنید.
  • حتما تست عدم آلرژی به فیلر را انجام دهید.

مراقبت هایی که بعد از تخلیه ژل باید انجام دهید

این عمل زیبایی همانند دیگر عمل ها دوره نقاهت ندارد. فرد به راحتی می تواند بعد از تزریق ژل به زندگی روزمره خود برگردد. بعد از تزریق فیلر به لب یا سایر نقاط صورت می توانید با توجه به نکات مراقبتی، ماندگاری و دوام آن را افزایش دهید. ازجمله نکات مراقبتی عبارتنداز:

  • برای درمان التهابات و قرمزی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا دو روز بعد از تزریق از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  • تا دو هفته بعد از تزریق ژل از سولاریوم، حمام آفتاب، نوشیدنی های الکلی و ورزش های شدید خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از آن از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • در صورت شدت یافتن عوارض سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مزایا و عوارض تخلیه ژل چیست؟

همانطور که تزریق ژل لب می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد، قطعا تخلیه آن هم می تواند با عوارض و مزایا بسیاری همراه باشد.

مزایای تخلیه ژل

تخلیه ژل می تواند حالت و فرم لب را به شکل قبل خود بازگرداند. البته این کار ممکن است کمی سخت باشد اما در صورتی که از تزریق فیلر خود راضی نباشید، بهترین گزینه برای درمان خواهد بود.

عوارض تخلیه ژل

تخلیه ژل لب می تواند با عوارض بسیاری برای فرد به همراه باشد. در زمان تخلیه ژل لب التهاب، کبودی، قرمزی، تورم، درد و.. از عوارض ناشی از تخلیه است.

تخلیه ژل

انواع روش های تخلیه ژل

تخلیه ژل به روش های مختلفی انجام می شود که استفاده از هر یک از این روش ها بنا بر به تشخیص پزشک است. این روش ها عبارتند از:

تخلیه ژل با سوزن

از این روش برای تخلیه ژل هایی استفاده می شوند که غلظت بسیار کمی دارند. این ژل ها به راحتی و با استفاده از سوزن از لب ها خارج می شوند. در برخی مواقع روی لب ها بعد از تزریق، کیست هایی ایجاد می شود که با استفاده از سوزن می توان مایع داخل آن ها را خارج کرد.

تخلیه ژل با سونوگرافی

اگر کیست و ضایعات ایجاد شده توده مانند و سفت باشند می توان با استفاده از یک برش آن را تخلیه کرد. معمولا در این مورد پزشک سعی می کند تا با استفاده از سونوگرافی متوجه شود که بهتر است این مایعات از راه دهان خارج شوند یا از راه پوست؟ این سونوگرافی برای توده هایی که در عمق قرار گرفته اند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تخلیه ژل با آنزیم

آنزیم هیالورونیک با بدن سازگاری بسیار بالایی دارد، از این رو برای تخلیه ژل از این آنزیم استفاده فراوانی می کنند. تزریق آن نمی تواند عوارض دائمی و خطرناکی برای فرد به همراه داشته باشد، تنها عوارض آن می توان به قرمزی، تورم، التهاب و.. اشاره کرد. این عوارض کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت چند ساعت از بین می روند.

تخلیه ژل با جراحی

اگر در تزریق از ژل های بادوام و سلیکیونی استفاده کرده باشید، تخلیه آن ها به مراتب کار سخت تری خواهد بود. به طوری که برای تخلیه ژل باید از روش جراحی استفاده کنید. پزشک برای برش دادن از بی حسی استفاده می کند تا درد ناشی از جراحی را بهبود یابد. بخیه های ناشی از این جراحی به مرور زمان از بین می روند.

آیا با یکبار تخلیه ژل تزریقی کاملا از بین میرود؟

از بین رفتن ژل تزریق شده بعد از تخلیه کاملا به جنس و نوع آن بستگی دارد. گاهی اوقات برخی از نواحی لب که ژل به آن تزریق شده است قابل تخلیه نمی باشد. مجددا بعد از گذشت سه ماه از تخلیه ژل پزشک اقدام به تخلیه باقی مانده آن خواهد کرد.

آیا بعد از تخلیه میتوان دوباره ژل تزریق کرد؟

در بسیاری از مواقع بعد از تخلیه ژل التهابات و پستی بلندی های بسیاری روی لب ها ایجاد می شود که بعد از گذشت چند روز برطرف خواهند شد. اما اگر این عوارض ماندگار شوند به هیچ عنوان نمی توان مجددا تزریق ژل را انجام داد و تنها با استفاده از روش های اصلاحی باید آن را اصلاح و خوش فرم کرد.

تزریق ژل

هزینه تخلیه ژل صورت چقدر است؟

تخلیه ژل لب، گونه ها، چانه و.. به عوامل بسیاری بستگی دارد و نمی توان قیمت مشخصی را برای آن عنوان کرد. تخلیه ژل برای هر فردی با توجه به نوع تزریق، نوع مواد، شکل و فرم صورت و… هزینه متفاوتی خواهد داشت. هرکدام از این ژل های تزریق شده مقدار و اندازه متفاوتی دارند از این رو قیمت مشخص و مشابه ندارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (610 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان