مزایا و معایب تزریق چربی به گونه و زیر چشم

  شنبه، 17 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و معایب تزریق چربی به گونه و زیر چشم
شاید شما هم اینگونه باشید که در اثر بی خوابی زیاد یا برنامه‌های غذایی غیراصولی، زیر چشمتان سیاه و کبود شود. آیا این سیاهی و تیرگی اطراف چشم را می‌توان درمان کرد؟ امروزه راه و روش‌های بسیاری وجود دارد که بتوان با کمترین عارضه موجب بهبود تیرگی اطراف چشم شد. در ادامه این مطلب با روش تزریق چربی به زیر چشم و تزریق چربی به گونه بیشتر آشنا خواهید شد.

تزریق چربی به گونه یا همان گونه گذاری در واقع بیشتر برای زیبا شدن چهره و زاویه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از تزریق چربی به گونه علاوه بر زاویه سازی برای جوانسازی صورت و از بین بردن چین و چروک استفاده می کنند. اما تزریق چربی به گونه چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی به گونه چگونه انجام میشود؟

در این روش از چربی بدن فرد برای تزریق استفاده می کنند، از این رو احتمال پس زدن چربی بسیار کم خواهد بود. این چربی با بدن سازگار است و جلوه بسیار طبیعی و زیبایی به صورت خواهد داد. بهتر است برای کاهش عوارض این عمل زیبایی، زیر نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهید. انجام این عمل زیبایی همزمان با روش های دیگری چون لیفت صورت، لیپوماتیک و… مانعی ندارد. شاید این سوال برای شما مطرح شود که چه کسانی می توانند بهترین کاندیدای انجام این عمل زیبایی باشند؟

  • کسانی که به دنبال زاویه دار کردن و برجسته سازی گونه های خود هستند.
  • کسانی که به دلیل رژیم گرفتن و کاهش وزن دچار ریزش چهره خواهند شد.
  • کسانی که چهره شان به دلیل گودی زیر چشم تغییر فرم داده است.
  • کسانی که به دلیل افزایش سن دچار چروک صورت و افتادگی صورت شده اند.
تزریق چربی به گونه

مزایای تزریق چربی به گونه

تزریق چربی گونه در کنار معایبی که دارد می تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. مزایای این روش بسیار بیشتر از معایب آن می باشد و همین موضوع منجر به محبوبیت این روش برای جوانسازی صورت شده است. از مزایای تزریق چربی به گونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل استفاده از چربی بدن، احتمال عفونت بسیار کم است. از این رو احتمال پس زدن چربی بسیار کم است.
  • این روش در مقایسه با دیگر روش های جراحی دوران نقاهت بسیار کوتاه تری دارد.
  • زمان انجام تزریق چربی به گونه بسیار کوتاه است، در مدت زمان بسیار کمی این تزریق را انجام می دهند.
  • این روش می تواند نتیجه بسیار مطلوب و طبیعی روی صورت شما داشته باشد.
  • نتایج آن ماندگار است و برای مدت زمان طولانی روی صورت باقی می ماند.

عوارض تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به زیر گونه در مقایسه با دیگر جراحی های زیبایی دارای معایب و عوارض بسیار کمتری است. هیچ عمل جراحی بدون خطر نیست از این رو نمی توان گفت که این روش عوارض خاصی ندارد. البته در شدت عوارض این جراحی، نوع کلینیک و مهارت پزشک هم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اما ازجمله عوارض این عمل جراحی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لخته شدن خون
  • آمبولی
  • جمع شدن مایع زیر پوست یا خون زیر پوست
  • آسیب به لایه های زیرین پوست
  • واکنش به مواد بی حسی
  • عدم تقارن در ناحیه تزریق
  • از بین بردن عصب پوست
  • از بین بردن بافت اصلی پوست
  • تغییر دائمی رنگ پوست
  • تورم و کبودی
تزریق چربی

تزریق چربی به زیر چشم

از روش تزریق زیر چشم بیشتر برای رهایی از نشانه های پیری، چروک روی صورت و شل شدگی پوست استفاده می کنند. البته علاوه بر این موضوع تزریق چربی به زیر چشم می تواند، سیاهی و کبودی اطراف چشم را درمان کند. برای اینکه به صورت قطعی مشخص شود که تزریق چربی به زیر چشم می تواند این معایب را درمان کند، لازم است که به پزشک مراجعه کنید. پزشک به صورت قطعی می تواند این موضوع را برایتان مشخص کند. اما این روش چگونه انجام می شود؟ در این روش پزشک سعی می کند تا چربی را که از دیگر نقاط و بافت های بدن می گیرد، به زیر چشم تزریق کند. البته این چربی را خالص سازی می کنند تا تنها مواد مفید و مناسب آن وارد پوست شوند. حدود نیمی از این چربی تزریق شده در بدن توسط بدن سوزانده می شود و تنها نیمی از آن در بدن باقی می ماند. اما ژل ها برخلاف چربی ها ماندگارتر هستند و برای مدت زمان بیشتری می توانند زیر پوست باقی بمانند.

مزایای تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم دارای مزایای بسیاری است و همین مزایا باعث شده تا این روش را به عنوان یکی از روش های جوانسازی صورت انتخاب کنند. ازجمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و ماندگاری این روش در مقایسه با ژل و فیلر بسیار بهتر و بیشتر است.
  • به دلیل استفاده از چربی طبیعی اگر به دیگر نقاط بدن رود، هیچ ضرری برای بدن نخواهد داشت.
  • جلوه طبیعی تری در صورت ایجاد می کند.
  • به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد احتمال پس زدن، عفونت، تورم، حساسیت و… بسیار کمتر خواهد بود.
  • بافت صورت بخشی از این چربی را مصرف می کند و همین موضوع می تواند منجر به شاداب شدن و تازگی پوست صورتتان شود.

عوارض تزریق چربی به زیر چشم

هیچ عمل زیبایی بدون عارضه نیست. بیشتر عمل های زیبایی علاوه بر مزایایی که دارند می توانند عوارض بسیاری هم به همراه داشته باشند. ازجمله عوارض تزریق چربی به زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم و کبودی در ناحیه تزریق
  • جمع شدن چربی در زیر پوست
  • التهاب و قرمزی

هزینه تزریق چربی به زیر چشم

هزینه تزریق چربی به زیر چشم هم مانند تزریق چربی به گونه با توجه به پارامترهای مختلف می تواند متفاوت باشد. در واقع نوع پزشک، کلینیک مورد نظر، دستگاه و تجهیزات مورد استفاده و… همه روی هزینه نهایی تزریق چربی به زیر چشم تاثیرگذار خواهند بود.

 تزریق چربی به زیر چشم

نتیجه و ماندگاری تزریق چربی به زیر چشم

میزان ماندگاری تزریق زیر چشم به عوامل بسیاری بستگی دارد. نوع تغذیه فرد، فعالیت ورزشی، مواد آرایشی و بهداشتی، لایف استایل، شرایط شغلی و جسمی و… می تواند به روی مدت زمان ماندگاری آن تاثیرگذار باشد. اما بیشتر پزشکان بر این باورند که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد چربی تزریق شده ماندگار خواهد بود، مابقی آن را باید با توجه به شرایط به صورت دوره ای ترمیم کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان