روستای فلکده، بهشتی که در انتظار شماست

  یکشنبه، 13 اسفند 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
روستای فلکده، بهشتی که در انتظار شماست
این شاید یکی از متداول ترین سوالاتی باشد که در فصل گرما در ذهنمان شکل می گیرد اینکه با همه ی گستردگی و تنوعی که در ایران وجود دارد در تابستان گرم به کجا سفر کنیم که از گرما رها شویم و چند روزی را بتوانیم در خنکای طبیعت به آرامش برسیم .جواب این سوال فلکده است.در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

روستای فلکده یکی از آبادی‌های تنکابن در میان جنگل‌های دوهزار است. اگرچه شهرت این روستا از چشمه های آب گرم سرچشمه می گیرد، آب و هوای معتدل روستا در فصول گرم سال نیز آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. در نتیجه بسیاری از بازدیدکنندگان و دوستداران طبیعت از روستای فلکده به ویژه آبگرم آن دیدن می کنند. چشمه آبگرم فلکده یکی از برجسته ترین چشمه های آبگرم استان مازندران است. جذابیت آبگرم با زیبایی طبیعی اطراف افزایش یافته است. این آبگرم جدا از زیبایی شگفت انگیزش، به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی رودخانه لیره سر و چشمه آب سرد، مرموز به نظر می رسد. همچنین با جنگل های انبوه و کوه های جنگلی هم مرز است. وجود گوگرد در بیشتر چشمه های آبگرم باعث ایجاد بوی تند و نامطبوع می شود، اما در آبگرم فلکده اینطور نیست. آب چشمه آبگرم فلکده دمای متوسطی دارد و ویژگی اصلی آن عدم وجود گوگرد است.


روستای فلکده کجاست


از تهران به سمت جاده ی زیبا و پر پیچ و خم چالوس حرکت می کنیم و دلمان را به بی کران جاده می سپاریم . گذر زندگی این روزهای ما انسانهای شهری همچون پیچ و تاب این جاده ما را با خود می برد و هر کس در نقطه ای از آن آرام می گیرد . جاده چالوس جز قدیمی ترین مسیرهای دسترسی به شمال ایران بوده و در این 85 سالی که عمر دارد میلیاردها سواره و پیاده و رهگذر را به شمال ایران رسانده که همین نشانی از اهمیت این جاده می باشد .

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جاده چالوس باغ لاله های گچسر می باشد که بی اغراق یکی از منحصربفردترین باغ گل های ایران می باشد که شما می توانید در این مجموعه ی بی نظیر با گونه های پر تنوع گلهای لاله در جهان آشنا شوید و سفر کنید به دنیای پر از زیبایی گل ها .این باغ گل در 54 کیلومتری جاده ی چالوس می باشد و بهترین فصل برای دیدن این باغ اردیبهشت می باشد.

از دیگر جاذبه های پر طرفدار جاده چالوس که در 120 کیلومتری این جاده واقع شده پیست اسکی دیزین که شاید تنها پیست بین المللی ایران می باشد و در فصل سرما هر روز صدها نفر از علاقه مندان به ورزش های زمستانی به این مجموعه می آیند و در کنار استفاده از خدمات آن می توانند در فضایی بسیار آرام اقامت داشته باشند.

روستای فلکده


مسیر دسترسی به فلکده


برای رسیدن به روستای فلکده، ابتدا باید به شهر تنکابن در استان مازندران سفر کنید. سپس از تنکابن به سمت خرم‌آباد و جاده دوهزار حرکت کنید. بعد از رسیدن به دو راهی جاده سه هزار و روستای لیره، مسیر خاکی را به سمت روستای فلکده ادامه دهید.

فلکده


جاذبه‌های فلکده


این روستا جاذبه های زیادی دارد در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

آبگرم فلکده


چشمه آبگرم فلکده، از جمله آبگرم‌های تماشایی استان مازندران به شمار می‌رود؛ طبیعت چشم‌نواز منطقه، زیبایی آبگرم را دو چندان کرده است. این آبگرم، در کنار زیبایی خیره‌کننده خود، اسرارآمیز نیز به نظر می‌رسد؛‌ چراکه در کنار رودخانه «لیره سر» و همجوار با یک چشمه آب سرد قرار دارد. پیرامون آن را نیز جنگل‌های انبوه و کوه‌های پوشیده از درخت فرا گرفته‌اند. در اکثر چشمه‌های آبگرم، وجود گوگرد سبب بوی زننده و نامطبوع می‌شود اما آبگرم فلکده این‌گونه نیست؛ آب چشمه آبگرم فلکده، دمای متوسط دارد و ویژگی اصلی آن‌ نداشتن گوگرد است؛ عدم وجود گوگرد سبب شده است تا بتوان بدون هیچ‌گونه مشکلی در آن شنا کرد و برخی برای نوشیدن نیز از آب این چشمه استفاده می‌کنند.

آب گرم

خواص درمانی آب گرم فلکده


ویژگی اصلی چشمه آبگرم فلکده، شیرین بودن آب‌های آن به شمار می‌رود؛ علاوه بر این، نبود گوگرد در آب‌های آبگرم فلکده، آن را قابل آشامیدن کرده است. بنابر آزمایش‌هایی که روی آب این چشمه صورت گرفته است، برخی منابع، پاکیزگی و قابل‌شرب بودن آن‌ را تایید کرده‌اند. از سوی دیگر، املاح معدنی گوناگونی داخل آب‌ چشمه فلکده وجود دارد.

گفته می‌شود آبگرم فلکده برای درمان کم خونی، سنگ کلیه و بیماری‌های مفصلی مفید است

برای چشمه آبگرم فلکده، خواص درمانی مختلفی گفته شده است؛ در این میان، برخی معتقدند که نوشیدن این آب در بهبود مشکلاتی چون سنگ کلیه و کم خونی و شنا کردن در آن باعث کاهش علائم بیماری‌های مفصلی و استخوانی می‌شود.

بهترین زمان بازدید از آبگرم فلکده


سفر به تنکابن در تمام چهار فصل سال، لذت‌های خاص خودش را دارد. در فصل بهار و تابستان، آب‌وهوای روستای فلکده، خنک و دلنشین است و قدم زدن در دل جنگل و صخره‌ها را لذت‌بخش می‌کند. از سوی دیگر، در این موقع از سال، جنگل در سرسبزترین وضعیت خود قرار دارد که بسیار تماشایی و خیره‌کننده است. در فصل پاییز، روستای فلکده و جنگل‌های پیرامون آن، همانند تابلویی رنگارنگ نقاشی می‌شوند. از این‌رو، پاییز نیز می‌تواند زمان بسیار خوبی برای قدم زدن در جنگل و عکاسی از مناظر رنگارنگ آن باشد. در فصل زمستان، آب‌وهوا رو به خنکی می‌رود و احتمال بارش باران و برف زیاد است؛ اما این فصل نیز با درختان پوشیده از برف، زیبایی‌های خودش را دارد و می‌تواند به گردشی جذاب تبدیل شود.از خرداد ماه تا آبان ماه، بهترین زمان ممکن برای بازدید از آبگرم فلکده است؛ البته باید توجه داشت که این فصل، اوج فصل گردشگری این منطقه به شمار می‌رود و باید انتظار شلوغی را داشت. اگر از شلوغی زیاد خوش‌تان نمی‌آید نیز می‌توانید در اوایل بهار یا پاییز، راهی آبگرم فلکده شوید تا در آسایش کامل، از طبیعت زیبای این جاذبه بهره ببرید.

آب گرم

طبیعت بکر


جنگل‌های انبوه و سرسبز، رودخانه خروشان، کوه‌های مرتفع، و دشت‌های شقایق، تنها بخشی از زیبایی‌های طبیعی روستای فلکده هستند. قدم زدن در این طبیعت بکر و تماشای مناظر چشم‌نواز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

فلکده

پارک جنگلی چالدره


  • آدرس: مازندران، 18 کیلومتری مسیر تنکابن به دو هزار

پارک جنگلی «چالدره» با محیطی سرسبز و دوست‌داشتنی، مقصدی ایدئال برای گردش در طبیعت محسوب می‌شود. طبیعت بکر چالدره با درخت‌های بلند و کلبه‌های جنگلی‌ در کنار چشم‌اندازهای منحصربه‌فردش، هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. پارک جنگلی «چالدره»، از امکانات مناسبی برخوردار است که همین، از جمله دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران به شمار می‌رود.

پارک جنگلی چالدره

ییلاق‌های دیدنی


در اطراف روستای فلکده، ییلاق‌های متعددی با چشم‌اندازهای زیبا و آب‌وهوایی خنک وجود دارد. ییلاق دوهزار، ییلاق سه هزار، و ییلاق عسل محله از جمله ییلاق‌های معروف این منطقه هستند.

ییلاق فلکده


اقامت و کمپ در روستای فلکده


از گزینه‌هایی که می‌تونه این سفر رو جذاب کنه اقامت شما در جنگل و طبیعت زیبای این منطقه هست. شما می‌تونید اقامت یک یا چند روزه در این جنگل زیبا و بکر رو داشته باشین. که هیچ وقت ازدحام و شلوغی زیادی نداره. آرامش خوبی رو در اینجا میتونید داشته باشید.

در مسیری که به سمت فلکده و آبگرم اون در حرکت هستین کلبه های جنگلی‌ای هم میبینید که گاها به علاقمندان اجاره داده میشه. اقامت در کلبه جنگلی هم گزینه جالب و تکرار نشدنیه که امتحان کردنش خالی از لطف نیست. بعد از گذر از محلی که کلبه‌ها ساخته شده شما به یک سرازیری می‌رسید که در انتهای اون درآبگرم وجود داره که مسافران میتوننند ازش استفاده کنند.

روستای فلکده


سخن آخر


روستای فلکده با طبیعتی بکر، آداب و رسوم خاص، غذاهای محلی خوشمزه، و سوغات‌های متنوع، مقصدی جذاب برای سفر و گردشگری است. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و تجربه‌ای متفاوت هستید، سفر به روستای فلکده را در برنامه خود قرار دهید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (653 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان