رژ لب دائم چیست؟

  دوشنبه، 16 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
رژ لب دائم چیست؟
رژ لب دائم یک متد آرایشی نیمه دائمی برای داشتن لب‌هایی رنگی و خوش فرم است. در این روش، متخصص رنگدانه‌های تتو لب (که رنگش را شما انتخاب کرده‌اید) را به کمک سوزن‌های کوچکی وارد پوست لب می‌کند.

برای ایجاد رژ لب دائم، رنگدانه ها در زیر اولین لایه پوست لب تزریق می شوند. جالب است بدانید که اگرچه این روش با نام تتو لب نیز شناخته می شود؛ اما متخصصان در طی سال های اخیر به ندرت از جوهر تتو استفاده می کنند. به جای جوهر تتو از رنگدانه ها استفاده می شود که علاوه بر کم ضرر بودن، نتیجه طبیعی تری را به نمایش خواهد گذاشت.

این روش یک راه حل مناسب برای کسانی است که دوست دارند لب هایشان رنگ زیبایی داشته باشد، اما نمی خواهند بعد از هر بار که خوردن غذا و نوشیدنی رژ لب خود را تمدید کنند. همچنین، تتو رژ لب برای افرادی که دچار تیرگی یا پراکندگی رنگدانه های طبیعی لب هستند نیز بسیار کارساز خواهد بود. اما از آنجایی که دیگر از جوهر تتو استفاده نمی شود، رژ لب دائمی برای همیشه ماندگار نبوده و پس از مدتی نیاز به تمدید دارد. به همین دلیل صحیح تر است که بگوییم این روش نیمه دائمی است.

در واقع، رژ لب دائم بین 3 تا 5 سال روی لب دوام می آورد و سپس رنگ آن محو می شود. اما اگر مرتباً (به طور ایده آل هر سال یک بار) تتو لب خود را ترمیم کنید، رنگ آن می تواند تا 10 سال روی لب ها باقی بماند. البته مدت زمان ترمیم نیز بستگی به شرایط فرد دارد. برای مثال، افراد دارای پوست چرب بهتر است هر 6 ماه یک بار رژ لب دائم خود را ترمیم کنند تا ماندگاری آن افزایش یابد. همچنین افرادی که به طور مرتب شنا می کنند یا ورزش هایی را انجام می دهند که موجب تعریق زیاد می شود نیز ممکن است قبل از سپری شدن 1 سال نیاز به ترمیم داشته باشند. به طور کلی، ماندگاری رژ لب دائم را سبک زندگی فرد تعیین می کند.

تاریخچه رژ لب و مواد تشکیل دهنده

رژ لب یا ماتیک مانند دیگر محصولات آرایشی، از مواد شیمایی تشکیل شده است. اگر بخواهیم در رابطه با مواد شیمیایی داخل آن حرف بزنیم سه ماده عمده تمامی رژ لب ها عبارت است از:

  • اولین ماده تشکیل دهنده که به وفور
  • یافت می شود روغن رژ می باشد که به چند بخش ( کرچک، نباتی، معدنی) یافت می شود.
  • دومین ماده تشکیل دهنده رژ که بسیار مضر است شامل سرب می باشد. این ماده بسیار خطرناک است و باعث سرطان می شود.
  • سومین ماده تشکیل دهنده رژ که باعث حالت پذیری رژ ها هم می شود موم نام دارد.
  • چهارمین ماده تشکیل دهنده آن رنگ های متنوعی که برای رژ ها استفاده می کنند
  • پنجمین ماده که بسیار دیده شده خوشبو کننده ها هستند
  • آخرین ماده که در بسیاری از ماتیک ها دیده شده زغال سنگ است

البته این را هم باید گفت که در گذشته بانوان مصری، سومری و رومی هم از رژ لب طبیعی استفاده می کردند و می توان گفت رژ لب تاریخچه جهانی دارد؛ بسیاری از این بانوان از عسل و زعفران به عنوان رنگ اصلی استفاده می کردند.

عفونت

عفونت انواع مختلفی دارد و به دلایل متفاوتی رخ می دهد. مهم ترین روش پیشگیری از بروز عفونت این است که مطمئن شوید متخصص در حال استفاده از سوزن تمیز، استریل و یک بار مصرف است و بهداشت دست های خود را نیز رعایت می کند. عامل دیگری که می تواند در جلوگیری از عفونت موثر باشد، تمیز نگه داشتن لب ها بعد از خوردن غذا و آشامیدن مایعات است. در صورتی که مراقبت های بعد از رژ لب دائم را رعایت کنید و توصیه های متخصص را عملی کنید، دچار عفونت نخواهید شد.

ماندن جای زخم

اگر لب بعد از تاتو له خوبی بهبود نیابد و دچار مشکلاتی مانند آلرژی، عفونت و تبخال شود احتمال اینکه جای زخم روی لب بماند وجود دارد.

واکنش آلرژیک

اگر سابقه هرگونه حساسیت پوستی دارید، قبل از انجام رژ لب دائم با متخصص مشورت کنید. بروز واکنش های آلرژیک پوستی به رنگدانه های تتو بسیار نادر است؛ اما هر زمان که شما یک ماده خارجی را وارد پوست کنید این امکان وجود دارد که پوست نسبت به آن حساسیت نشان دهد. این واکنش حتی ممکن است سال ها بعد به صورت بثورات پوستی ظاهر شود. سایر علائم واکنش آلرژیک شامل خارشف قرمزی و کهیر است.

آنافیلاکسی

اگرچه رخ دادن آنافیلاکسی نسبتاً نادر است؛ اما برخی افراد بعد از تاتو لب با این واکنش آلرژیک شدید رو به رو شده اند. باید بدانید که تورم لب تا چند ساعت بعد از رژ لب دائم طبیعی است؛ اما اگر این تورم را در اطراف گردن و گونه های خود نیز مشاهده کردید و دچار مشکلات تنفسی شدید، لازم است بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید. آنافیلاکسی در صورت عدم درمان می تواند زندگی فرد را تهدید کند و باعث مرگ شود.

بیماری

اگر متخصصی که نزد او رژ لب دائم انجام می دهید بهداشت ابزار، وسایل و محیط را رعایت نکند؛ احتمال اینکه به بیماری های منتقله از طریق خون مبتلا شوید بالا خواهد بود. عدم استفاده از سوزن های استریل و تمیز می تواند منجر به انتقال بیماری هایی مانند هپاتیت B، هپاتیت C و ایدز شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (674 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (205 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (154 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان