ساعدنیوز
ساعدنیوز

ساده ترین روش های خشک کردن زنجبیل تازه در خانه

  شنبه، 27 فروردین 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
ساده ترین روش های خشک کردن زنجبیل تازه در خانه
زنجبیل یکی از پرخاصیت مواد غذایی است که به صورت خشک شده یا پودر استفاده می شود. خشک یا پودر کردن زنجبیل تازه روشی دارد که در منزل به راحتی امکان‌پذیر است.

زنجبیل چیست؟

زنجبیل از گیاهان گل دار بومی جنوب شرقی آسیا و جزو سالم ترین و خوش طعم ترین ادویه های روی کره زمین است که به خانواده زنجبیلیان تعلق داشته و با ادویه جاتی همچون زردچوبه و هل هم خانواده می باشد.ادویه زنجبیل در واقع ریزوم یا ساقه زیر زمینی این گیاه است که به صورت تازه، خشک، پودر و یا به شکل آب و روغن زنجبیل استفاده شده و خواص زیادی برای سلامتی دارد که از جمله آن ها می توان به درمان حالت تهوع، کاهش وزن، تسکین درد آرتروز، کاهش قند خون، رفع سوء هاضمه و درد پریود اشاره کرد.

پوستر زنجبیل

فواید زنجبیل

زنجبیل (Ginger) یکی از پرکاربردترین مواد غذایی و قدیمی ترین داروهای گیاهی دارای طبع گرم است که از ریشه ی آن به صورت خشک شده و یا به صورت پودر و نیز به عنوان نوعی ادویه در غذاهای مختلف و برخی نوشیدنی ها استفاده می شود. بسیاری از افراد پودر زنجبیل را به صورت آماده تهیه می کنند اما برخی دیگر برای اطمینان از تازه بودن پودر زنجبیل آن را در خانه خشک و پودر می کنند. در این بخش ازساعد نیوز به فواید زنجبیل و سپس روش طریقه خشک و پودر کردن زنجبیل را آورده ایم.

درمان حالت تهوع

به نظر می رسد زنجبیل تاثیر خوبی در کاهش حالت تهوع دارد و به درمان تهوع ناشی از شیمی درمانی، تهوع و استفراغ در افرادی که تحت انواع خاصی از عمل جراحی قرار گرفته اند و حالت تهوع بارداری ناشی از بیماری صبحگاهی کمک می کند.گفته شده مصرف 1.1 تا 1.5 گرم زنجبیل می تواند تا حد زیادی علائم مربوط به تهوع را کاهش دهد اگرچه به نظر نمی رسد در کاهش دفعات استفراغ تاثیری داشته باشد.مصرف زنجبیل اغلب اوقات بی خطر است اما اگر باردار هستید قبل از خوردن مقادیر زیاد زنجبیل حتما با پزشک مشورت کنید و به خصوص در دوران نزدیک به زایمان یا اگر سقط جنین داشته اید از مصرف آن اجتناب کنید.به طور کلی مصرف 1 تا 1.5 گرم زنجبیل برای درمان هر نوع حالت تهوع مفید است.

کاهش وزن

به نظر می رسد مصرف زنجبیل تاثیر خوبی در کاهش وزن داشته، به کاهش نسبت دور کمر و ران و نسبت ران در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند کمک می کند و برای کاهش شاخص توده بدنی و سطح انسولین خون که با چاقی مرتبط می باشد مفید می باشد.این خاصیت زنجبیل احتمالا به توانایی آن در افزایش کالری سوزی یا کاهش التهاب بدن بر می گردد.

آرتروز

آرتروز از مشکلات رایج سلامتی ناشی از تخریب مفاصل است که با علائم آزار دهنده ای همچون درد و سفتی مفاصل همراه می باشد.به نظر می رسد مصرف زنجبیل برای درمان آرتروز به خصوص آرتروز زانو کمک کرده و به کاهش قابل توجه درد و ناتوانی در افراد مبتلا کمک می کند. برای اثر بخشی بهتر میتوانید مقداری زنجبیل را با مصطکی، دارچین و روغن کنجد ترکیب کرده و آن را به صورت موضعی استفاده کنید.

کاهش قند خون با زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد دیابت قدرتمند است و به نظر می رسد مصرف آن به کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. این ادویه برای کاهش HbA1c (نوعی نشانگر سطح قند خون در طولانی مدت)، کاهش نسبت آپولیپوپروتئین B به آپولیپوپروتئین A-I و مالون دی آلدئید بالا که هر دو از عوامل خطر زای ابتلا به بیماری های قلبی در افراد مبتلا به دیابت می باشد کمک می کند. ناگفته نماند مالون دی آلدئید محصول جانبی استرس اکسیداتیو در بدن می باشد.

پوستر زنجبیل

سوء هاضمه مزمن

سوء هاضمه مزمن از مشکلات شایع گوارشی است که با درد و ناراحتی مکرر در قسمت بالای معده تشخیص داده می شود و علت اصلی آن تاخیر در تخلیه معده می باشد.به نظر می رسد زنجبیل برای تسریع تخلیه معده مفید بوده و مصرف آن می تواند به درمان ناراحتی معده و سوء هاضمه کمک کند. در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۱، به افراد مبتلا به سوء هاضمه عملکردی (که سوء هاضمه بدون دلیل شناخته شده است)، کپسول زنجبیل یا دارونما و پس از یک ساعت سوپ داده شد. تخلیه معده در افرادی که زنجبیل دریافت کرده بودند، ۱۲.۳ دقیقه و در افرادی که به آن ها دارونما داده شده بود ۱۶.۱ دقیقه طول کشید.

کاهش کلسترول

بالا بودن کلسترول بد خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی که در بیماران مبتلا به دیابت رایج تر است را افزایش می دهد.یکی از بزرگ ترین خواص دارویی زنجبیل کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید خون است و اثری مشابه داروی آتورواستاتین در کاهش چربی خون دارد. زنجبیل همچنین تاثیر خوبی در افزایش کلسترول خوب بدن دارد.

پیشگیری از سرطان

در حال حاضر زنجبیل به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای انواع مختلف سرطان مورد بررسی قرار دارد. خواص ضد سرطانی زنجبیل احتمالا به گینجرول موجود در آن بر می گردد، این ماده به خصوص در زنجبیل خام به وفور یافت می شود و فرم 6-گینجرول آن بسیار قدرتمند می باشد. به نظر می رسد مصرف زنجبیل به کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان لوز المعده، سرطان کبد، سرطان سینه و سرطان تخمدان کمک می کند.

بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر

گفته شده استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن از عوامل تسریع کننده روند پیری در افراد و از عوامل اصلی ابتلا به آلزایمر و کاهش توانایی شناختی در سنین بالا می باشند. این در حالی ست که آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال موجود در زنجبیل می توانند واکنش های التهابی در مغز را مهار کرده، باعث تقویت عملکرد مغز و بهبود زمان واکنش مغزی و حافظه شوند و از کاهش عملکرد مغزی ناشی از افزایش سن به خصوص در خانم های میانسال جلوگیری کنند.

مقابله با عفونت

زنجبیل می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد، از رشد انواع مختلف باکتری ها و ویروس ها جلوگیری کند و در برابر باکتری های دهانی که باعث التهاب لثه و پریودنتیت می شوند موثر باشد. گفته شده زنجبیل تازه احتمالا در برابر ویروس انسدادی تنفسی که علت شایع عفونت های تنفسی می باشد موثر است.

سرماخوردگی

زنجبیل دارای خواص آنتی هیستامینی است و با باز کردن راه تنفسی و تحریک ترشح مخاط به درمان انواع آلرژی تنفسی کمک می کند. همچنین از دیرباز زنجبیل به عنوان درمان گیاهی سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده شده است.برای درمان گیاهی سرفه و گلودرد1 قاشق چایخوری آب زنجبیل و عسل برای رفع سرفه و گلو درد ناشی از سرماخوردگی مفید است و چای زنجبیل احتقان گلو و بینی را برطرف می کند. مخلوط شنبلیله و آب زنجبیل تازه نیز به درمان آسم کمک می کند.

معده

زنجبیل از بهترین گیاهان دارویی برای معده و گوارش است که به ترشح صفرا و تحریک هضم بهتر غذا کمک کرده و دمنوش زنجبیل ناراحتی های معده از جمله گرفتگی، سوزش سر دل، اسهال و نفخ را برطرف می کند.برای درمان نفخ معده توصیه می شود در طول روز دو یا سه بار مقداری زنجبیل (در دوزهای 250 تا 500 میلی گرم) میل کنید.برای درمان ناراحتی های معده زنجبیل تازه را خرد کرده و روی آن نمک بپاشید، سپس در طول روز به طور مرتب این قطعات را بجوید.

راهنمای خرید زنجبیل

  1. زنجبیلی بخرید که رنگ طلایی روشن، بافت محکم و پوست نازک، بدون گره و حفره خرابی داشته باشد.
  2. زنجبیلی تازه است که اگر کمی ناخن روی آن بکشید به بافت زیرین آن برسید.
  3. زنجبیل پلاسیده و دارای لکه و له شدگی نخرید.
  4. هنگام خرید زنجبیل، آن را با شکستن یک تکه کوچک از آن تست کنید. اگر بدون الیاف رشته ای بود، زنجبیل تازه است و برای خشک شدن بسیار مناسب است.
  5. زنجبیل های دارای الیاف های رشته ای زیاد برای خرد کردن و به صورت پودر در آوردن مناسب نیست.

روش خشک کردن زنجبیل تازه در خانه

اگر نمی توانید زنجبیل تازه را قبل از خراب شدن استفاده کنید، خشک کردن زنجبیل یک روش مناسب برای نگهداری و ماندگاری آن است. برای خشک کردن زنجبیل تازه در خانه، روش هایی را پیشنهاد میدهیم که همیشه بصورت تازه در دسترس داشته باشید و هم بصورت درمانی و هم به صورت خانوار استفاده نمایید.

خشک کردن زنجبیل با نور خورشید

پودر ریشه گیاه زنجبیل که در چای، دمنوش و در آشپزی برخی غذاها از آن استفاده می شود طرز تهیه ساده ای دارد. گرچه بسیاری ترجیح می دهند زنجبیل را به صورت تازه مصرف کنند، اما همیشه به زنجبیل تازه دسترسی نداریم. بنابراین می توانیم خیلی راحت پودر زنجبیل را در خانه تهیه کنیم. مرحله مهم تهیه پودر زنجبیل، خشک کردن آن است. شما می توانید با استفاده از نور خورشید و آفتاب استفاده نمایید و زنجبیل خشک داشته باشید.

  1. زنجبیل را تمیز بشویید.
  2. با استفاده از یک چاقوی تیز زنجبیل را پوست بگیرید.
  3. زنجبیل را به صورت ورقه های نازک برش بزنید طوری که ضخامت آن ها یکسان باشد تا به صورت یکنواخت و به طور همزمان خشک شوند.
  4. ورقه ها را در سینی استیل پهن کرده و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.
  5. خشک کردن زنجبیل حدود 3 الی 4 روز طول می کشد اما مدت خشک کردن آن به آب و هوا و ضخامت ورقه های زنجبیل بستگی دارد، ورقه های نازک تر زودتر خشک می شوند.

خشک کردن زنجبیل در دستگاه خشک کن یا فر

حتی اگر دستگاه میوه خشک کن هم نداشته باشید به راحتی می توانید این کار را با فر انجام دهید. برای خشک کردن زنجبیل در فر به صورت مواردی که در زیر اشاره شده است عمل کنید و با این روش های ساده زنجبیل خشک داشته باشید که علاوه برای مصارف در مانی میتوانید در انواع کیک و دسر و شیرینی جات استفاده نمایید.

  1. زنجبیل را تمیز بشویید.
  2. با استفاده از یک چاقوی تیز زنجبیل را پوست بگیرید.
  3. زنجبیل را به صورت ورقه های نازک برش بزنید طوری که ضخامت آن ها یکسان باشد تا به صورت یکنواخت و به طور همزمان خشک شوند.
  4. با کاغذ پارچمنت روی شبکه سیمی فر را بپوشانید و سپس ورقه های زنجبیل را روی آن بچینید.
  5. حرارت فر را روی 150 درجه فارنهایت تنظیم کنید.
  6. ورقه های زنجبیل را هر نیم ساعت یک بار زیر و رو کنید تا به طور یکنواخت حرارت ببینند.
  7. حدود 1.5 الی 2 ساعت صبر کنید تا زنجبیل خشک شود.
  8. اگر کمترین درجه حرارت فر شما از 150 درجه فارنهایت بیشتراست، درب فر را باز نگه داشته و برای اینکه ورقه های زنجبیل نسوزد، آنها را هر 15 تا 20 دقیقه یک بار زیر و رو کنید.
  9. می توانید زنجبیل را در دستگاه خشک کن خشک نمایید اما مدت زمان خشک کردن زنجبیل در دستگاه خشک کن به تنظیمات دستگاه بستگی دارد.
  10. بعد از خشک شدن زنجبیل در فر یا دستگاه خشک کن، آنها را خارج کرده و بعد از خنک شدن بررسی نمایید، اگر ورقه های زنجبیل کامل خشک نشده اند، برای کامل شدن فرایند خشک شدن دوباره به فر یا دستگاه خشک کن برگردانید زیرا رطوبت حتی به مقدار اندک موجب فساد محصول می شود.

خشک کردن زنجبیل با دستگاه میوه خشک کن

روش سنتی خشک کردن زنجبیل بیشتر برای افرادی مناسب است که در خانه های ویلایی زندگی می کنند. با توجه به زندگی های آپارتمان نشین امروزی، کمتر می توان از روش سنتی برای این کار استفاده کرد. اگر شما نیز در این وضعیت هستید می توانید از دستگاه خشک کن میوه برای خشک کردن زنجبیل استفاده کنید. استفاده از این دستگاه علاوه بر حفظ کیفیت بعد از خشک کردن زمان کوتاه تری را نیز از شما می گیرد. برای استفاده از این دستگاه به صورت زیر عمل کنید:

  1. مانند روش سنتی در ابتدا باید زنجبیل های مرغوبی برای این کار تهیه کنید.
  2. سپس آن ها را به خوبی شسته و خشک کنید.
  3. زنجبیل های پوست کنده و ورقه شده را با فاصله مناسب روی سینی های میوه خشک کن بچینید.
  4. اگر دستگاه شما دارای تنظیمات پیشرفته است آن را روی حالت میوه خشک کن قرار دهید و در غیر این صورت درجه آن را روی ۵۷ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
  5. در این حالت نیز خشک شدن زنجبیل ها به میزان حرارت و ضخامت آن ها بستگی دارد اما بهتر است حرارت بیشتر از ۵۷ درجه بالا نبرید زیرا ممکن است به جای خشک شدن بسوزد.
  6. معمولاً با این روش حدود ۲۴ ساعت طول می کشد تا همه اسلایس ها کاملاً خشک شوند. اما بهتر است هر ۶ الی ۸ ساعت یک بار سری به آن ها زده و در صورت نیاز آن هایی که کاملاً خشک شده اند را جمع آوری کنید.
  7. پس از خشک شدن کامل می توانید ورقه ها را جمع آوری کرده و به مدت ۵ الی ۶ ماه در ظرف های درب دار در جای تاریک و خنک نگه داری کنید.

طریقه نگهداری پودر زنجبیل

اگر میخواهید پودر زنجبیل را خودتان درست کنید پس باید ترفندهای لازم را بدانید. بعد از خشک کردن زنجبیل می توانید ورقه های خشک شده را در پلاستیک فریزر یا ظرف دردار بریزید و در کابینت نگهداری کنید.شما می توانید بعد از خشک شدن ورقه های زنجبیل با استفاده از آسیاب آنها را پودر کنید.

  • پودر زنجبیل را در یک ظرف درب دار بریزید.
  • پودر زنجبیل را برای استفاده یک ماهه در کابینت نگهداری کنید و مقدار اضافه آن را در ظرف در دار و در فریزر نگهداری کنید تا عطر و طعم آن حفظ شود.
  • می توانید ورقه های خشک شده زنجبیل را بدون پودر کردن در ظرف دربسته به مدت 5 الی 6 ماه در جای خشک نگهداری کنید.
  • از پودر و یا ورقه های خشک شده زنجبیل برای تهیه چای یا دمنوش زنجبیل و تهیه انواع مافین و کیک استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید زنجبیل تازه استفاده کنید، آن را به اندازه های دلخواه برش بزنید و داخل ظرف درب دار محکمی قرار بدهید و داخل فریزر قرار بدهید.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

خشک کردن زنجبیل

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (285 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (220 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (75 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده