ساده ترین روش های مرتب کردن تخت خواب بصورت روزانه

  پنجشنبه، 05 خرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
ساده ترین روش های مرتب کردن تخت خواب بصورت روزانه
زمانی که از خواب بیدار می شوید اولین کار مرتب کردن منزل را از اتاق و تخت خوابتان آغاز کنید. تمیز و مرتب بودن اتاق خواب می تواند حس خوب و پر انرژی در فرد ایجاد کند.همراه ساعد نیوز باشید.

طبق تحقیقات انجام شده، کسانی که دارای اتاق خواب مرتب هستند، هر شب خواب بهتری دارند. زیرا نظم و تمیزی و مرتب بودن می تواند به افزایش آرامش فکری و روحی شما کمک کند. فراموش نکنید افرادی که تخت خواب خود را مرتب می کنند، معمولا افرادی هستند که زندگی آن ها دارای نظم و انضباط است و فعال هستند. که این کارشان نشان دهنده چیزی فراتر از صاف کردن ملحفه ها است. این افراد منظم دوست دارند، وقتی به خانه باز می گردند، با اتاقی تمیز و مرتب مواجه شوند. در نتیجه شما هم مرتب کردن تخت خواب را به عادت های خوب هر روزه خود اضافه کنید. برای مرتب نمودن تخت خواب خود، هر روز بعد از بیدار شدن از خواب این کارها را انجام دهید.

چگونه تخت خواب خود را مرتب کنیم؟

بر اساس تحقیقات کسانی که اتاق خواب مرتبی دارند و همیشه تخت خوابشان تمیز و مرتب است، هر شب خواب بهتری را نسبت به افرادی که تخت شان را مرتب نمی کنند، تجربه خواهند کرد زیرا نظم و تمیزی و مرتب بودن می تواند به افزایش آرامش فکری و روحی ما کمک کند. همچنین افرادی که تخت خواب را مرتب می کنند معمولا افرادی هستند که زندگی آنها نظم و انضباط دارد و فعال هستند که این کارشان نشان دهنده چیزی فراتر از صاف کردن ملحفه ها است. این افراد منظم دوست دارند، وقتی به خانه باز می گردند، با اتاقی تمیز و مرتب مواجه شوند پس شما هم مرتب کردن تخت خواب را به عادت های خوب هر روزه خود بیافزایید. برای مرتب نمودن تخت خوابتان هر روز بعد از بیدار شدن از خواب این کارها را که در بخش سبک زندگی ساعد نیوز عنوان شده را انجام دهید.

مرتب کردن تخت خواب به شیوه افراد متخصص

مرتب کردن تخت خواب امری بسیار مهم است که از نظر بسیاری از افراد، اهمیت ویژه ای ندارد. لازم است به شما بگوییم که انداختن روتختی و مرتب کردن تخت خواب، یکی از اصول اصلی دکوراسیون داخلی به حساب می آید. همین امر در طی روز سبب می شود شما آرامش و حس بهتری را از اتاق خواب آراسته خود به دست آورید. برای آستر رویه تشک تخت خود می توانید از یک ملحفه کش دار استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که در زمان تا زدن و مرتب کردن تخت خواب از شما زمان زیادی گرفته نشود. شما با چهار کش هم اندازه می توانید چهار گوشه روتختی خود را نظم دهید. در نهایت می توانید بدون نیاز به فرد دومی، از قسمت پایین تخت ملحفه را ثابت کنید و پس از آن، در بخش بالای تخت به مرتب کردن ملحفه بپردازید. نکته : با این ترفند ساده در زمان و وقت شما بسیار صرفه جویی می شود.

مرتب کردن تخت خواب به شیوه هتل های لوکس

مرتب کردن تخت خواب امری سلیقه ای می باشد. برخی از افراد تمایل دارند مرتب کردن ملحفه روتختی آن ها با یک آستر یک لایه پوشش داده شود. اما برخی از افراد به دلیل این که آراستگی و نظافت اتاق خواب بیش از حد برایشان اهمیت دارد، کار مرتب کردن تخت خواب خود را به صورت حرفه ای تری انجام می دهند. برای انداختن روتختی و مرتب کردن تخت خواب به سبک هتل های لوکس می توانید به صورت زیر عمل کنید.

  1. ملحفه خود را با یک اتو کشی اساسی مرتب کنید.
  2. استفاده از یک پد محافظ برای روتختی خود.
  3. استفاده از بست های مرتبط با این پد ها، آن ها را به تشک روتختی خود فیکس کنید.
  4. مرتب کردن ملخفه تخت به سبک هتل های لوکس و بیمارستانی (تکنیک تا زدن).
  5. با استفاده از یک روتختی پف دار، کار پوشش نهایی روتختی را به انجام برسانید.

نکته : تکنیک تا زدن شبیه به دوران کودکی خود است، که گوشه های کتاب هایتان را جلد می کردید می باشد. با این روش می توانید ملحفه رو تختی خود را صاف و سپس تا بزنید.

ملحفه های زیرین را مرتب کنید

ملحفه ی زیری را در محل مناسب تنظیم کنید. بهتر است این ملحفه نازک و سفید رنگ باشد زیرا رنگ سفید با همه رنگ ها به خوبی ست می شود. ملحفه ی زیری مناسب، در کناره ها دارای خاصیت ارتجاعیست که به صاف شدن ملحفه، روی تشک کمک می کند. در انتخاب ملافه زیرین دقت کنید که اندازه ی آن متناسب تشک باشد. خواه تشک تک نفره باشد یا دو نفره. ملحفه به خوبی به تشک بچسبد.

  1. از دو گوشه ی بالایی تخت ملحفه ی زیرین را بکشید.
  2. دو گوشه ی پایینی را بکشید و صاف کنید.
  3. ملحفه ی زیری را بین تشک و جعبه ی فنر فرو کنید. اگر اندازه آن درست باشد به راحتی در مکان خود قرار می گیرد.
  • اگر مرتب کردن ملحفه ی زیری به تنهایی امکان پذیر نیست، از افراد خانواده ی خود کمک بگیرید.

ملحفه ی رویی را مرتب کنید

در مورد مرتب کردن تخت پیشنهاد میکند ملحفه ی بالایی راروی ملحفه ی زیری پهن کنید. رنگ ملحفه ی بالایی، باید با رنگ ملحفه ی زیری متناسب باشد. این ملحفه اندازه تخت نیست و باید طول آن طوری باشد که از اطراف تخت آویزان شود.

  1. انتهای ملحفه ی بالایی را زیر تشک فرو کنید تا ملحفه بین تشک و جعبه ی فنر محکم شود.
  2. لبه ی پایینی یکی از گوشه های پایینی را بردارید و قسمت آویزان شده ی گوشه را تا کنید، سپس آن را ول کنید و در داخل خود فرو کنید. به این چین عمودی تولید شده گوشه ی بیمارستانی می گویند.
  3. این کار را برای گوشه ی پایینی دیگر نیز انجام دهید.
  4. برای صاف شدن سطح ملافه آن را محکم بکشید.
  5. اطراف ملحفه ی بالایی را در اطراف تشک فرو کنید تا ملحفه ی بالایی، زیر تشک محکم شود.

پوستر مرتب کردن ملافه بالایی

پتو را مرتب کنید

اتاق خواب محل استراحت، آرامش و بازیابی قوای فکری است و خستگی یک روز پر استرس را از تنمان بیرون می کند اما پا گذاشتن به یک اتاق خواب نامرتب و شلخته می تواند استراحت و آرامش ما را خراب کند به همین دلیل باید توجه ویژه ای به تمیزی آن داشته باشیم. مرتب نمودن تخت خواب، اتاق خواب را بسیار منسجم و مرتب نشان خواهد داد، حتی اگر سایر قسمت های آن نامرتب باشند.

  1. روی ملحفه ی بالایی پتو را پهن کنید.
  2. پهن کردن پتو باید طوری باشد که طرف دراز آن با طرف دراز تشک تطابق داشته باشد.
  3. با لبه های پایینی پتو گوشه های بیمارستانی درست کنید.
  4. گوشه های پایینی پتو را زیر تشک فرو برید.
  5. برای صاف شدن سطح پتو آن را در اطراف تشک فرو کنید.
  6. 30 سانتی متر از ملحفه ی بالایی را روی پتو تا کنید.
  7. بعد صاف کردن ملحفه ی بالایی هر دو طرف آن را زیر تشک فرو کنید.
  8. در صورت استفاده زیاد از تخت تنها دو گوشه ی پایینی آن را زیر تشک فرو کنید زیرا فرو کردن هر 4 گوشه سبب می شود که به سختی وارد آن شوید.

پوستر مرتب کردن پتو

رو تختی را پهن کرده و بالش بگذارید

اگر جزو کسانی هستید که می گویید دوباره شب می خواهم روی تخت استراحت کنم و نظم بخشیدن به تخت خواب بیهوده می دانید، چند روزی بعد از بیدار شدن از خواب تخت خواب خود را مرتب نمایید تا متوجه شوید که یک تخت خواب منظم و جمع شده نه تنها به اتاق خواب شما نظم می بخشد بلکه حس و حال اتاق خواب را تغییر می دهد و برای نظم بخشیدن به زندگی کاری مفید است.

  1. رو تختی را روی تخت پهن کنید. لازم نیست رو تختی را داخل کنید بلکه هر دو طرف به طور مساوی آویزان شده باشند.
  2. دو بالش روی تخت بگذارید. اندازه ی بالش ها باید برابر باشند.
  3. برای زیباتر شدن بالش ها از رو بالشی استفاده نمایید و اگر تخت خیلی بزرگ است از سه بالش استفاده نمایید.
  4. برای داشتن یک چیدمان حرفه ای، باید از بالش های خواب و کوسن های تزیینی استفاده نمایید. ابتدا بالش هایی که روی آن ها می خوابید را قرار دهید. سپس دو یا سه بالش مربع شکل بزرگ و بعد هم سه تا 5 کوسن کوچک تزیینی را روی آن ها بگذارید. برای جلوگیری از شلوغی تخت بین کوسن ها و بالشت ها فاصله بگذارید.

در هوای سرد، از پتو به عنوان آخرین روکش روی تخت استفاده شده و لحاف را به صورت عنصری تزیینی در لبه پایینی آن پهن می کنند. اما در هوای گرم لحاف را به عنوان روانداز اصلی خود انتخاب کرده و پتو را صرفا می توانید برای تزیین به کار می گیرید. برای زیباتر شدن چیدمانتان می توانید گاهی اوقات به جای پتو از شال تخت در لبه پایینی آن استفاده نمایید. برای داشتن اتاق خوابی مرتب و تمیز هر روز تختان را مرتب کنید.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (193 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (80 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (35 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (30 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (27 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!