ساده ترین تغییرات برای داشتن خانه ای شاد و پرانرژی

  سه شنبه، 23 فروردین 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
ساده ترین تغییرات برای داشتن خانه ای شاد و پرانرژی
همیشه خانه مکانی امن برای افراد خانواده بوده و هست، اگر میخواهید خانه ای به دور از تنش و اضطراب داشته باشید باید نکاتی را در زندگی روزمره خود قرار دهید. همراه ساعد نیوز باشید.

خانه، اولین جایی است که در داشتن زندگی بهتر به ما کمک می کند. برای داشتن محیطی آرام و شاد، باید به کوچک ترین نکات در طراحی خانه مان نیز دقت کنیم. از چیدمان لوازم گرفته تا رنگ دیوارها، همه و همه در این امر مؤثر هستند. هر آن چه که برای تزیین و دکور کردن خانه استفاده می کنید، نشان دهنده ی شخصیت و سلیقه ی شماست. سعی کنید از اشیایی استفاده کنید که به درستی نمایانگر روحیات شما باشند.یکی از نکات مهم و قابل توجه استفاده از فضاست. هدف ما از چیدمان خانه ایجاد هارمونی است. خانه هایی که هارمونی بیشتری دارند ناخودآگاه آرامش بیشتری نیز به همراه خواهند داشت. این هارمونی می تواند توسط بازسازی، مثلا با برداشتن بعضی از دیوارها انجام شود و یا فقط مبتنی بر چیدمان باشد. وقتی وسیله ها خارج از هارمونی با فضا قرار بگیرند، هم زیبایی و هم میزان استفاده از آن ها کم تر می شود. ممکن است صاحب خانه ای که در آن زندگی می کنید نباشید و یا دلایلی برای بازسازی نکردن فضا داشته باشید؛ هیچ یک از این موارد دلیلی برای بهتر کردن موقعیت کنونی نیستند. قدم های کوچک در راستای ساختن فضایی شادتر نیز می توانند تأثیرات به سزایی داشته باشند. می توانید از تغییر دکوراسیون شروع کنید. اگر احساس می کنید که فضا خفه است بهتر است بعضی از عناصر داخل اتاق را حذف کنید. اجازه دهید که در اطراف همه ی وسایل فضای خالی وجود داشته باشد. به طور مثال مبل ها و یا تخت خواب را به دیوار نچسبانید. اگر آشپزخانه ی شما کوچک تر از آن است که بتوانید در آن یک میز غذاخوری قرار دهید، می توانید از طراحی های جدیدتری استفاده کنید. به طور مثال میز های تاشویی که در کابینت ها قرار می گیرند. این کار باعث می شود که هم از فضا استفاده ی مطلوب را ببرید و هم نگران کوچک بودن آن نباشید.

تغییرات ساده روزمره برای داشتن خانه ای شاد

شادی را نمی توان به راحتی در زندگی تجربه کرد. شادی ترکیبی از رضایت کلی از زندگی و احساساتی است که هم اکنون در حال تجربه آن ها هستید. یکی از بهترین راه ها برای داشتن زندگی شاد، این است که یک خانه شاد ایجاد کنید؛ خانه ای که در آن افراد با اضطراب و احساسات منفی و نارضایتی مواجه باشند، قطعاً کیفیت زندگی را پایین می آورند اما به نظر شما چگونه باید محیط خانه را به محیطی شاد تبدیل کرد؟ با ما در این بخش از ساعد نیوزهمراه شوید تا ترفندهای ساده ای برای این منظور به شما معرفی کنیم.

از عوامل طبیعی کمک بگیرید

گیاهان در محیط خانه نه تنها زیبا هستند، بلکه به کاهش سموم در هوا کمک می کنند، روحیه را بهبود می بخشند و باعث رشد خلاقیت می شوند. پس با قرار دادن یک گیاه طبیعی در محیط خانه و در هر اتاق، می توانید حال بهتری پیدا کنید. با این روش میتوانید صمیمیت و انرژی مثبت را به خانه خود سرازیر نمایید.

نقطه امن تعیین کنید

اگر خانه شما همیشه شلوغ است، می توانید یک فضای آرامش بخش به دور از هیاهو برای خودتان انتخاب کنید. نقطه امن و خصوصی خود را در منزل داشته باشید که در آن احساس راحتی دارید که حتی می تواند گوشه یک اتاق خواب باشد. سپس در آن قسمت چیز هایی که دوست دارید بچینید. می توانید یک عدد بالش راحت یا چند عدد شمع روشن کنید و هر روز چند دقیقه ای به آن ناحیه بروید و مدیتیشن انجام دهید تا احساس راحتی و مثبتی پیدا کنید.

از رنگ های روحیه بخش استفاده کنید

رنگ هایی که در اتاق استفاده می کنید، مستقیما روی روحیه شما اثرگذار است. بهترین راه برای بهینه سازی هوا و گرفتن انرژی مثبت این است که ببینید به دنبال داشتن چه انرژی و روحیه ای هستید و دیوار ها را مطابق با آن رنگ کنید. به عنوان مثال زرد کردن دیوار، به شما انرژی می دهد. رنگ آبی باعث ایجاد حس آرامش می شود و رنگ سبز حس راحتی را به شما انتقال می دهد. اگر هم می خواهید رنگ دیوار ها را خنثی نگه دارید، سعی کنید از بالش های رنگی و لوازم رنگی در محیط داخل اتاق استفاده کنید.

به رایحه اتاق دقت کنید

بو حسی است که به شدت روی حافظه شما اثر گذار است. احتمالا برای تان پیش آمده که بوی عطری را استشمام و یاد یک نفر بیفتید. پس سعی کنید خانه را با رایحه و بو هایی پر کنید که برایتان یادآور چیز های خوب است. حتی می توانید شمع دارچین هم روشن کنید و به یاد جشن های بزرگ بیفتید که در منزل داشتید و حس خوب بگیرید.

تخت خوابتان را مرتب کنید

احتمالاً مادرتان هر روز غر می زند که چرا تخت خواب مرتبی ندارید؟ احتمالاً شما هم به او پاسخ می دهید که قرار است شب نامرتب شود، پس دلیلی ندارد که دوباره آن را مرتب کنید و فکر می کنید که مرتب کردن تخت خواب، هدر دادن وقت تان است اما جالب است بدانید که مرتب کردن تخت خواب، باعث افزایش سطح خلاقیت و شادی می شود و در نتیجه باعث می شود که شما روتین های دیگر خود را نیز بهتر انجام دهید. مرتب کردن تخت بیشتر از چند دقیقه زمان نمی برد اما می تواند موفقیت شما را تضمین کند.

پوستر مرتب کردن تخت خواب

اجازه ندهید که ظرف ها داخل سینک ظرفشویی بمانند

اینکه شما نگاهی به ظرفشویی بیندازید و با کوهی از ظرف کثیف مواجه شوید، قطعاً استرس تان را افزایش می دهد. سینک ظرفشویی پر از ظرف های نشسته باعث می شود تا باکتری به شکل ناسالم در آن تجمع پیدا کند. بهترین راه برای جلوگیری از این حالت، این است که در سریع ترین زمان ممکن ظرف ها را بشویید. اگر هم ماشین ظرفشویی ندارید، سریعا این کار را انجام دهید و حتی اگر برایتان مقدور است، سریعا آنها را خشک کرده و داخل کابینت بگذارید.

سطوح مختلف خانه را مرتب کنید

این که وسایل زیادی روی قسمت های مختلف مثل کابینت، کمد و میز ها قرار گرفته باشد، قطعاً انرژی منفی را انتقال می دهد. برای این که محیط پر از آرامش را احساس کنید، باید وسایل اضافه را بردارید و خانه را تمیز و مرتب نگه دارید.با تمیز بودن خانه اعتماد به نفس تان بالا میرود و روحیه ی بالایی به دست می آورید.

اتاق را به حالت نرمال و طبیعی برگردانید

یکی از بهترین راه ها این است؛ قبل از این که خانه را ترک کنید، آن را به حالت نرمال و طبیعی برگردانید. اگر تخت خواب را مرتب کنید و همه چیز را سر جای خودشان بگذارید، از زمانی که به خانه بر می گردید، با احساسی پر از آرامش مواجه می شوید.

دیوار شکرگذاری داشته باشید

حتماً در طول روز زمان بگذارید. روی چیز هایی که بابت آن ها سپاسگزار هستید، خدا را شکر کنید که باعث افزایش سطح شادی تان می شود و تمرکز خود را روی آن ها بالا ببرید. تابلو های زیبای شکرگزاری برای خودتان ایجاد کنید و حتی شده برای خود یک فنجان قهوه بریزید و بابت همان شکر گذار باشید و فقط توجه خود را روی چیزهایی معطوف کنید که در زندگی برایتان اهمیت دارد.

کار های مورد علاقه اعضای خانواده را انجام دهید

کمک کردن به دیگران آن ها را شاد می کند. سعی کنید در شستن ظرف ها، تمیز کردن لباس ها یا هر اقدام دیگری در منزل به یکدیگر کمک کنید و با همکاری هم، یک خانه تمیز تر و شادتر داشته باشید. با این کار ساده هم میزان با اهمیت بودن نظر اهل خانه را نشان میدهید و هم باعث افزایش محبت و صمیمیت میشوید.

با اعضای خانواده صحبت کنید

صحبت کردن با یکدیگر در محیط خانه باعث می شود که سطح استرس تان کاهش پیدا کند. شما مطمئن می شوید که همراه و پشتیبان دارید و در نتیجه از این بابت احساس شادی و خوبی به شما دست می دهد. با این روش ساده نه تنها از حال هم دیگر با خبر میشوید بلکه میتوانید یه خانه شاد و خانواده ی سالم داشته باشید.

پوستر خانواده

به شادی بچه هایتان اهمیت بدید

گاهی اوقات از دنیای برزگانه خودتون بیرون بیاین و به حرفای بچه هاتون اهمیت بدید. ببینید چه چیزی اونا رو خوشحال می کنه. دوچرخه سواری، شنا و یا حتی خیلی از اوقات این که اونا رو به پارک ببرید برای آن ها خیلی اهمیت داره. شاید خود شما از آب بازی خوشتان نیاید ولی می توانید به بچه اتان اجازه بدهید که آب بازی کنند و به جاش شما از آن ها عکس و فیلم بگیرید. علاوه بر این که این کار لذت بخش است، با این کار شما یک آرشیو خوبی از خاطرات درست می کنید که می توانید در آینده ساعت ها به این عکس ها نگاه کنید و لذت ببرید.

جلوی بچه هایتان همسرتان را ببوسید و بغل کنید

شاید بتوان گفت یکی از بهترین راهکارهای داشتن خانواده شاد و سالم همین کار است. قدرت محبت به همسر را جلوی فرزندانتان دست کم نگیرید. وقتی شما این کار را می کنید فرزندتان نیز ناخودآگاه محبت به همسر را یاد می گیرد. با این کار شما به آن ها نشان می دهید که یک زندگی شاد و سالم باید چجوری باشد. وقتی که فرزندتان به سن ازدواج رسید و این صحنه ها و خاطرات به یادش آمد متوجه زندگی موفق و سالم می شود.

نگرانی درباره ی چیزهای کوچک و بی اهمیت را رها کنید

اگر قرار است هر نکته ای را که توی این مقاله ذکر شده فراموش کنید ایرادی ندارد ولی هیچ وقت این نکته را فراموش نکنید. «هیچ چیز بیشتر از گیر دادن به چیز های کوچک و بی اهمیت روی اعصاب نیست» اگر اخلاق های خوب بسیاری داشته باشید ولی این اخلاق بد را داشته باشید مطمئن باشید هیچ وقت اخلاق خوبتان جایگزین این رفتار بد نخواهد شد. اگر یک اتفاق خوب و مثبتی رخ می دهد هیچ گاه به دنبال نکات منفی آن نباشید. اجازه ندهید مسائل کوچک شادی شما را بر هم بزند بلکه دید کلی تری به قضیه داشته باشید. به این موضوع فکر کنید که اگر به این مسائل کوچک اهمیت ندهید بعد از مدتی حس خوبی نسبت به آن روز، آن موضوع و آن خاطره دارید در صورتی که اگر این چنین نباشد آن چیز کوچک همانند لکه سیاهی بر روی پارچه ای سفید خودنمایی می کند.

از عکس و تصاویر برای دکوراسیون استفاده کنید

خاطراتی را انتخاب کنید که می دانید یادآوری شان شما را شاد می کند. سپس عکس و تصویر این خاطرات را روی دیوار بچسبانید. به عنوان مثال می توانید عکس های عروسی، عکس مادربزرگ، عکس فرزندان یا عکس اولین روزی که به مدرسه رفته بودید را روی دیوار بچسبانید و با نگاه کردن به آن ها احساس مثبت پیدا کنید.

مدیتیشن کنید

مدیتیشن یک راه عالی برای افزایش و تمرکز روزانه است. برای مدیتیشن کردن، حتماً در یک مکان ساکت در خانه بنشینید، روی تنفس خود تمرکز کنید، چند دقیقه زمان بگذارید و افکار و احساسات منفی را از خودتان دور کنید، استرس و اضطراب را دور بریزید و آماده حس شادی بیشتر باشید.

پوستر مدیتیشن در منزل

شخصیت خود را نشان دهید

اینکه خودتان را ابراز کنید، نیاز به قدرت دارد. با دکوراسیون خانه می توانید خودتان را به دیگران ابراز کنید. اول از همه یک جا بنشینید، لیستی از همه چیز هایی که شما را شاد می کند فراهم کنید. نگاهی به آن بیندازید. سعی کنید آن ها را در محیط خانه ایجاد کنید که حتی می تواند رنگ جدید روی دیوار هم باشد. سپس سعی کنید شخصیت و علایق خود را داخل خانه به کار بگیرید.

اجازه دهید که نور وارد شود

نور طبیعی مستقیما روی بهبود روحیه شما اثرگذار است. نور آبی باعث افزایش سطح خلاقیت می شود. نور براق باعث بیدار شدن احساسات و عواطف می شود. نور طبیعی باعث افزایش شادی می شود. پس باید سعی کنید پرده ها را کنار بزنید و اجازه دهید نور طبیعی وارد محیط خانه شود تا حس شادی بیشتری داشته باشید و اگر خانه تاریک است تعداد لامپ را افزایش دهید.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی به خانه داری علاقمندند ، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (220 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (102 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (47 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (44 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (37 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (30 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!