سنگ دکوراتیو مصنوعی و طبیعی

  یکشنبه، 09 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
سنگ دکوراتیو مصنوعی و طبیعی
ابزارهای دکوراتیو نوعی وسیله در معماری داخلی است که به بازآفرینی فضا می‌پردازد به گونه‌ای که فضا زیبا و کاربردی باشد. سنگ‌های دکوراتیو امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سنگ دکوراتیو مصنوعی

ابزارهای دکوراتیو نوعی وسیله در معماری داخلی است که به بازآفرینی فضا می پردازد به گونه ای که فضا زیبا و کاربردی باشد. سنگ های دکوراتیو امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است. ابزارهای دکوراتیو نمایانگر هویت، نیاز درک و خواسته های مخاطب است. سنگ دکوراتیو مصنوعی نوعی خاصی از انواع سنگ های دکوراتیو است که شامل ویژگی های زیر می باشند:

  • جهت نمای دکوراسیون
  • موارد مصرف جهت نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • وزن کمتر از سنگ های واقعی
  • انتخاب رنگ زمینه و رگه های دلخواه برای سنگ
  • انتخاب قالب های خاص و متمایز دلخواه
  • قیمت مناسب تر نسبت به سنگ های آنتیک واقعی
  • عدم تشخیص این سنگ ها از سنگ های واقعی

مزایای انتخاب سنگ دکوراتیو

  1. تنوع در طرح و نقوش برجسته همچون طرح های صیق، چرمی، بادبر، چوب و …
  2. متنوع در رنگ (بیش از ۵۰ کد رنگ) همچون رنگ های رگه دار، ساده
  3. امکان ساختن رنگ های جدید و پیشنهادی
  4. کاهش صدمات ناشی از آوار بدلیل سبکی وزن
  5. طول عمر بالا
  6. کاهش هزینه تمام شده ساخت و ساز
تصویر

چرا سنگ دکوراتیو مصنوعی؟

بر اساس روند افزایش جمعیت، افزایش ساخت و ساز ، تقاضا و با پیشرفت تکنولوژی، مصالح نوین جایگزین مصالح طبیعی و سنتی شدند. با توجه به مشکلاتی که در استخراج و استفاده از سنگ های طبیعی وجود دارد؛ مانند: تخریب محیط زیست، هزینه بالای استخراج، صیقل کاری و پرداخت سنگ های طبیعی، تنوع کم در رنگ سنگ های طبیعی، وزن زیاد و قدرت چسبندگی کم، نیاز به سنگ دکوراتیو مصنوعی در پروژه های مختلف ساختمانی و عمرانی به جای سنگ طبیعی به وجود آمد.

سنگ مصنوعی سمنت پلاست:

نوعی سنگ مصنوعی است که از بتن و خاک و مواد افزودنی ساخته شده که به آن سمنت پلاست گفته می شود. سمنت پلاست ها کاربردهای زیادی دارند و در سنگ های نمای ساختمان، موزاییک و کفپوش، سنگ پله و ... به کار می روند.

سنگ مصنوعی Cultured Marble & Granite :

در این نوع سنگ های مصنوعی از سنگ های طبیعی مرمر و گرانیت داخل ترکیبات سنگ مصنوعی به همراه رزین های پلیمری و نانو استفاده می شود و ظاهر آن شبیه سنگ مرمر و یا گرانیت طبیعی است. از این نوع سنگ به عنوان سنگ روی کابینت، سنگ اوپن، سنگ ظرفشویی و سرویس بهداشتی و.. استفاده می شود.

سنگ مصنوعی کورین:

کورین یک ماده مصنوعی مهندسی شده است. سنگ مصنوعی کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی و رنگدانه تولید می شود. میزان ترکیبات این نوع سنگ مصنوعی بین تولیدکنندگان مختلف، متفاوت است. این نوع سنگ مصنوعی تنوع رنگی بالایی دارد که برای سبک های مختلفی می توان از آن استفاده کرد. از کاربردهای آن می توان به سنگ روی کابینت، دیوارپوش، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد. سنگ مصنوعی مشابه کورین هم در بازار ایران وجود دارد که در برخی از ترکیبات سنگ و بخش هایی از روند تولید با هم تفاوت دارند.

سنگ آنتیک در نشیمن: دیوار پشت ال سی دی

یکی از پر طرفدارترین بخش ها برای استفاده از سنگ آنتیک در دکوراسیون نشیمن دیوار پشت ال سی دی است. فضای تلویزیون به دلیل اینکه به عنوان نقطه ی کانونی هر دکوراسیونی مورد استفاده قرار می گیرید معمولا با استفاده از کاغذ دیواری، رنگ یا سنگ آنتیک ها از سایر فضاهای دکوراسیون متمایز می شود.

سنگ آنتیک پشت تلویزیون می تواند به گونه های مختلف اجرا شود، ترکیب این سنگ با متریال های مختلف می تواند ظاهر دکوراسیون داخلی شما را منحصر به فرد تر نماید و جذابیت فضای تلویزیون شم را دو چندان کند.

سنگ آنتیک در نشیمن: دیوار شومینه

شومینه نیز همانند تلویزیون به عنوان نقطه ی کانونی هر دکوراسیونی مطرح می شود و غالبا به وسیله ی سنگ های دکوراتیو و سنگ آنتیک ها از سایر فضاها متمایز می شود و زیبایی خاصی را در فضای دکوراسیون نشیمن شما به وجود می آورد.

سنگ دکوراتیو طبیعی :

انواع آنتیک سه بعدی شنی پشت توری سنگ های مرمر
تولید کننده سنگ های معرق ,مصنوعی و CNC , طبیعی برنزی
مورد استفاده: کف انواع ساختمان های , اداری مسکونی تجاری و کف انواع آسانسورها

  • مزیت های سنگ آنتیک طبیعی:

نصب آسان روی زوایای متفاوت دیوار ، دیوارهای قوس دار و منحنی ، ستونهای گرد به خاطر سایز کوچک قطعات و قابلیت برش آسان ، قابلیت نصب در نمای داخلی و خارجی در مدل های شیک و زیبا.

  • تنوع بسیار زیاد طرح و سنگ

سهولت کار با این نوع سنگ سبب شده است تا همه کس بتوانند به راحتی با آن کار کنند و حتی دکوراسیون منزل خود را بدون نیاز با افراد ماهر، تغییر دهند.

قابلیت کار به صورت ترکیبی با سایر محصولات دکوراتیو مانند کاغذدیواری ، بلکا ، رنگ ، سرامیک ، شیشه ، آینه ، فلز ، چرم و غیره

  • سرعت انجام کار بالا

درهم بودن طبیعی رنگها و نقشها در سنگ آنتیک باعث عدم خستگی و ایجاد حس تازگی در هر بار مشاهده آن می شود.

  • مقاومت در برابر آتش سوزی

جذب صدای محیط در فضای داخلی ساختمان و کم شدن آلودگی صوتی

همچنین میتوان سنگ آنتیک را با سنگهای ارزان قیمت تر که دارای رنگ مشابه هستند، در نمای سختمان به صورت تلفیقی کار کرد که باعث زیباتر شدن نما میشود.

قابلیت اجرا در مدل های سنتی ، کلاسیک ، پست مدرن و دیزاین های خلاقانه و جدید

وقتی مسئله تزئین خانه و دکور کردن دیوارهای داخلی و خارجی به میان می آید خواسته یا ناخواسته اولین انتخابی که خیلی خودنمایی می کنند سنگ های آنتیک و دکوراتیو می باشند. سنگ های تزیینی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که در زبان عامیانه به سنگ های طبیعی، سنگ دکوراتیو و به سنگ هایی با متریال مصنوعی، آجر دکوراتیو گفته میشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (215 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (167 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (34 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس