سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف به ثبت نام جاماندگان یارانه شد

  دوشنبه، 06 بهمن 1399 ID  کد خبر 131783
سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف به ثبت نام جاماندگان یارانه شد
ساعد نیوز:سخنگوی کمیسیون تلفیق به تشریح جلسه امروز کمیسیون تلفیق پرداخت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در حاشیه جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: سال آینده ۳۵ میلیون نفر ۱۸۳ هزارتومان یارانه نقدی دریافت می کنند، لازم به ذکر است که ۱۰ میلیون نفر افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی جز این ۳۵ میلیون نفر هستند.

وی افزود: همچنین در سال آینده، ۲۳ میلیون نفر ۱۳۶ هزار تومان در ماه و ۲۰ میلیون نفر دیگر هم ۹۱ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد که با این حساب شمار افراد یارانه بگیر در کشور ۷۸۰میلیون نفر است.

زارع بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف شد از افرادی که بنا به دلایلی یارانه دریافت نکرده و یا یارانه به آن ها تعلق نگرفته است، دوباره ثبت نام به عمل آورد، در غیر این صورت افراد می توانند این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

وی گفت: در سال آینده برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۱۹ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت حقوق و مستمری اختصاص یافت، همچنین کمیته امداد اجازه داده شد که برای سال آینده ۲ میلیون نفر از افرادی که تمکن مالی ندارند را تحت پوشش خود قرار دهد و مقرر شد ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق به دولت اختصاص پیدا می کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، ۲ هزار میلیارد تومان به منظور تهیه تبلت، عینک، سمعک و تجهیزات هنرستان ها و مدارس شبانه روزی مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی گفت: همچنین مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش آسیب های اجتماعی و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تخصیص یافت.

زارع گفت: همچنین مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، ۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از خانواده زندانیان، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای حقوق و غذای سربازان، ۲ هزار و ۷۰ میلیارد تومان برای بیمه باربران، خادمان مساجد و مواردی که در این ردیف مشخص شده در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره مبلغ مصوب شده برای خرید گندم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: مصوب شد ۲۲ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم و پرداخت یارانه نهاده در نظر گرفته شده و برای عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی نیز تامین مبلغ ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان مصوب شد.

وی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق برای مسکن محرومان و مسکن رزمندگان گفت: مقرر شد برای خرید مسکن محرومان و رزمندگان ۵ هزار میلیارد تومان، امور رفاهی و تغذیه دانشجویان ۹۰۰ میلیارد تومان، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هزار و ۷۰ میلیارد تومان، بیمه تکمیلی درمان ایثارگران ۴ هزار و ۹۰ میلیارد تومان بر اساس مصوبه کمیسیون تعلق بگیرد.

زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرایط دریافت یارانه برای افرادی که یارانه آن ها قطع شده یا انصراف دادند، به چه صورت خواهد بود، گفت: در سال گذشته برای بخشی از جامعه و به ازای هر نفر مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه پرداخت می شد که بر اساس مصوبه کمیسیون مقرر شد در سال آینده تمام افرادی که درآمد متوسط به بالا دارند، افراد متوسط به پایین، آن هایی که از گرفتن یارانه انصراف دادند و الان متقاظی یارانه هستند، همچنین افرادی که یارانه آن ها قطع شده، حداقل ۹۱ هزار تومان یارانه تعلق بگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره اینکه آیا منابع لازم برای پرداخت افزایش میزان یارانه ها، پیش بینی شده است، گفت: ۲۶۷ هزار میلیارد تومان پیشنهاد رقم دولت برای تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود که کمیسیون تلفیق با استفاده از منابعی که در حوزه های مختلف ایجاد کرد، این رقم را به ۴۳۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها رساند، البته ۷۹ هزار میلیارد تومان آن برای دولت در قالب ۱۴.۵ درصد نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه ها از مبلغ ۴۳۰ هزار میلیارد تومان تعلق خواهد گرفت.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (601 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (281 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (276 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (272 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (259 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (207 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (178 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (148 نظر) رهبر معظم انقلاب تغییر چهره دادند؛ رهبری با لباس مبدل اصلا قابل شناسایی نبودند +فیلم (126 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (123 نظر) شعرخوانی زیبای رهبر معظم انقلاب به زبان ترکی با تسلط بسیار بالا/ دلنشین و پرمعنا+ویدیو (117 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (101 نظر) خلاقیت پسر بچه اصفهانی در تبدیل دوچرخه کلاسیک دهه شصتی به موتور پرشی با یک تکه حلبی حماسه ساز شد +فیلم/ آقا این به مغز مهندسای ایلان ماسک هم نمیومد (99 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده آرش میر احمدی هنرمند جوان پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (92 نظر) پاسخ دندانشکن جهان پهلوان علیرضا حیدری به حرف های سخیف مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری +فیلم/ دوست دارم بچم با بچه های عادی جامعه زندگی کنه (89 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سورپرایز جدید همستر کامبت/ ایرانی ها منتظرش بودند+عکس
برادر مهدی پاکدل، یامگا، زیبا بروفه، هانده ارچل و ... در حواشی داغ امروز شنبه 31 شهریور 1403
عکسی کمتر دیده شده از عادل‌فردوسی‌پور در لباس فارغ‌التحصیلی دانشگاه صنعتی شریف
رونمایی از کارت اعتباری فرهنگی دانشجویان در دانشگاه تهران
اعلام جزئیات مرحلۀ تکمیل ظرفیت مشاغل آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی تهران
ویدیو/ «غلامرضا نیکخواه» کمر علم روانشناسی رو شکست/ «نرگس محمدی» اینقدر به خودش فشار آورد نخنده، سردرد گرفت
چالش خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند 5 تفاوت عکس «دایناسورها» را فقط در 6 ثانیه پیدا کنند
(ویدیو) تبلیغ عجیب تعویض فوری پراید با اولاد تحصیلکرده!
29 شهریور، سالروز نامه عاشقانه و خصوصی دکتر علی شریعتی به همسرش/ برسد به دست پوران عزیزم+ عکس
ویدیوی فوق خفن از میکس سکانس نوازندگی بانوان و هنرنمایی آقایان در جوکر 2/ ترکیبشون حرف نداره یعنی عااالی😂👌
پزشکیان: هیچ اهریمنی نمی‌تواند فکر و تصور جسارت به خاک عزیز ما را حتی در ذهن داشته باشد
(ویدئو) نرگس محمدی شاگرد تنبل کلاس استاد سوسن پرور در جوکر بانوان/ تلاش ناموق و خنده‌دار نرگس محمدی برای تکرار جمله استادش😂
(ویدیو) ریخت خنده‌دار ژاله صامتی، گیتی قاسمی و سوسن پرور موقع تعریف کردن جوک‌های بی‌مزه و خنده‌ی غش غش متین ستوده🤣
دکوراسیون فوق لوکس کتابخانه اشرف پهلوی در نیویورک آمریکا، مزین شده با تابلوهای نقاشی هنری/ دزدی از جیب ملت و خرید عمارت 7 طبقه در آمریکا!
کشف شمشیر برنزی سلطنتی فرعون مصر، رامسس دوم +تصاویر
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس