سازمان ملل و نهادهای آن با هدف فشار بر کشورها و تسویه حسابهای سیاسی تشکیل شده است

  یکشنبه، 27 آذر 1401 ID  کد خبر 234714
سازمان ملل و نهادهای آن با هدف فشار بر کشورها و تسویه حسابهای سیاسی تشکیل شده است
لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد به عنوان یک برنامه تبلیغاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آن طور که غربی ها می خواستند بازتاب رسانه ای و جهانی نداشت و نهایتاً، پوشالی بودن بسیاری از مدعاهای جریان استکبار درباره فرهنگ گفتگو و رواداری را نشان داد. مرتضی غرقی خبرنگار اسبق صدا و سیما در سازمان ملل متحد در این خصوص می گوید.

این روزها رسانه های داخلی و خارجی ایران در خصوص موضوع لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن جنجالهای زیادی را ایجاد کردند. باید عرض کنم که کمیسیون مقام زن یکی از هیأتهای مشورتی اکوسوک (شورای اجتماعی اقتصادی سازمان ملل متحد) است. این کمیسیون متشکل از ۴۵ نماینده از ۱۹۸ کشور عضو سازمان ملل از پنج قاره جهان است که هرساله در خصوص بررسی وضعیت زنان در جهان نشستهایی را برگزار میکند و نمایندگان کشورهای مختلف در آن سخنرانی و دیدگاههای خود را درباره وضعیت زنان کشورشان مطرح می کنند. ایران نیز در حدود یک دهه عضو فعال این کمیسیون بود و نمایندگان ایران در این نشست مواضع زن از نگاه اسلام و ایران را مطرح و در خصوص ارتقای وضعیت زنان ایران گزارشی را ارایه می کردند. البته ناگفته نماند که جو حاکم بر این کمیسیون جوی فمنیستی است که بدون در نظر گرفتن موقعیت خانواده تلاش بر برابری جنسیتی و یا برتری زنان بر مردان دارد، از این رو برخی موضوعاتی که در این نشست مطرح میشد مورد موافقت ایران نبود.

نکته قابل توجه این است که تصمیمات این کمیسیون ضمانت اجرایی ندارد و تنها گفتاردرمانی است، چرا که تاکنون یک تصمیم قابل ملاحظه که به ارتقای وضعیت زنان در افغانستان، عربستان، فلسطین اشغالی، و آفریقا منجر گردد، اجرایی نشده است. در عین حال، مواضع نمایندگان ج اا در این اجلاس اغلب با ماهیت این کمیسیون همخوانی نداشت و همواره با مخالفتهای جدی فمنیستهای حاکم بر اجلاس مواجه بود، زیرا نگاه ج اا در مورد زنان با نگاه فمنیستی مورد نظر غرب همخوانی ندارد ، اما نگاه ج اا همواره خواستگاه زنان آسیا و مسلمان بود و همواره نیز مورد استقبال انان قرار میگرفت ، و این مطلوب کشورهای غربی و فمنیست های حاکم بر اجلاس نبود و تلاش داشتند این صدا را خاموش کنند. از این رو، غربی ها از وضعیت موجود ایران سوءاستفاده کرده و به بهانه نقض حقوق زنان در ایران خواستار اخراج نماینده ایران از این کمیسیون شدند، درحالیکه در تاریخ این کمیسیون، هیچگاه برای اخراج یک عضو رای گیری نشده واگر هم با حضور نماینده یک کشور مخالف بودند از عضویت آن در کمیسیون ممانعت میکردند. در حالیکه طبق منشور سازمان ملل و وظایف محوله به این هیات مشورتی، این کمیسیون باید رویکردی مردم نهاد داشته باشد و نمایندگان کشورها، اقوام و گروههای فکری بتوانند در این کمیسیون اعلام نظر کنند و اینکه چرا غربی ها با این شدت و تبلیغات رسانه ای ایران را از این کمیسیون حذف کردند موضوعی قابل توجه است که با اهداف اولیه سازمان ملل در تناقض آشکار می باشد و موجب بی اعتباری سازمان ملل شده است.

تصویر

و نکته مهمتر اینکه بانیان قطعنامه کشورهایی همچون امریکا ،رژیم صهیو نیستی ، کانادا و اروپا یی ها بودند که خودشان از ناقضان حقوق زنان در جهان هستند. این اشک تمساح غربی ها برای زنان ایرانی در حالی سرازیرشده است که تحریم های ظالمانه دارو و شیر خشک کودکان ایران زندگی را بر مادران ایرانی سخت کرده و هزاران زن و دختر بیگناه در افغانستان توسط تروریستهایی کشته میشوند که حامیان انها امریکا ، اسراییل و یا اروپایی ها هستند. جهان برخورد وحشیانه دولت کانادا و امریکا با زنان بومی این دو کشور، و کشتار روزانه صدها زن فلسطینی را را فراموش نکرده و نخواهد کرد. حقیر در مدت شش سالی که در نیویورک در سازمان ملل فعالیت خبری می کردم از نزدیک شاهد حضور زنان بومی ، امریکا ، کانادا و استرالیا بودم که از فشارهای ظالمانه دولتهایشان طی چند دهه گذشته سخن میگفتند و البته گوش شنوایی هم برای شنیدن آلام آنها و تسکین دردهای آنها وجود نداشت. و نکته پایانی اینکه سازمان ملل و نهادهای آن نه با هدف حل مشکلات جهانی بلکه با هدف فشار بر کشورها و تسویه حسابهای سیاسی تشکیل شده است و تا زمانی که غربی ها ازاین نهاد بین المللی و مجموعه های آن درموضوعاتی همچون حقوق بشر، تروریسم و حقوق زنان سوء استفاده می کنند ، مشکلات جهانی نه تنها حل نخواهد شد بلکه زندگی در این کره خاکی را سخت تر خواهد کرد.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
شریفی
2 سال پیش

بسیار تحلیل خوبی بود
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (87 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان