سبک دکوراسیون ماوریک

  چهارشنبه، 04 اسفند 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
سبک دکوراسیون ماوریک
در بین طرح های مختلف و سبک های متنوع موجود، یکی از سبک های زیبا و تاثیر گذار، سبک طراحی داخلی ماوریک است. ماوریک ما را به دنیای هیجان انگیز تخیلات می‌برد. با ما همراه باشید.

سبک ماوریک در طراحی داخلی

ماوریک Maverick لغتی انگلیسی و به معنای فردی مستقل است که با هیچ گروهی همراه نشده و به صورت تک رو پیش می رود. سبک ماوریک که از این لغت الهام گرفته است، جزء سبک های مدرنی است که نمایی غیر متعارف و رویکردی مبتکرانه دارد. این سبک از هیچ قانونی پیروی نمی کند. زیرا زاییده تخیل است و طرح های آن کاملا تخیلی و بدون تبعیت از قوانین شناخته شده می باشد اگر مدت ها است به دنبال سبکی هستید که هر جایی آن شبیه به آن را ندیده اید و سرشار از خلاقیت و نوآوری در دکوراسیون است. سبک ماوریک را به شما پیشنهاد می کنیم. سبک طراحی Maverick، همانطور که از نامش پیداست، به هیچ مفاهیم و یا قوانین از پیش تعریف شده ای پایبند نیست. این همان چیزی است که دنیای مدرن به آن احتیاج دارد ، این که تلاش میکند همیشه چیزی فارغ از انتظار و جدید را خلق کند. بنابراین این سبک از دکوراسیون بسیار هوشمندانه، غیر عادی و غیر معمول است. برای اینکه در راه ماوریک شدن قدم بردارید، رنگ برای دیوارها را به طور تصادفی انتخاب کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید تا فضای داخلی جذابی ایجاد کنید. علاوه بر این با کنارهم گذاشتن و همپوشانی احجام مختلف، اکسسوری ها و عناصر دکوراسیون مختلف، یک سبک واقعا ماوریک به وجود آورید که از نظر ظاهری بسیار خیره کننده است در حالی که حرفی هم برای گفتن دارد.

دکوراسیون ماوریک

ماوریک سبکی جسورانه

طراحی داخلی به سبک ماوریک به گونه ای است که می توان در آن طراحی هایی را تجربه کرد که در نگاه اول بسیار عجیب به نظر می رسند و حتی شاید زیاد برجسته و پر زرق و برق باشد، اما با این حال ماوریک سبکی است که همیشه بیانی جسورانه را ارائه می دهد.این سبک در واقع ریشه در تفکری جسور و بی پروا دارد که تنها دنبال کننده ایده و تفکرات فرد گرایانه و مستقل از هر نوع قاعده و قانونی است. به این ترتیب می توان گفت که سبک طراحی داخلی ماوریک همان چیزی را ارائه می دهد که دنیای مدرن در لحظه به دنبال آن است.

ماهیت سبک طراحی داخلی ماوریک چیست؟

چیزی که در خصوص این سبک می توان گفت این است که ماهیت آن بیش تر از هر چیزی بر اساس قوه تخیل و تصور طراح بوده و به همین دلیل نیز سبک طراحی ماوریک از استایل و قوانین کاملا به خصوصی پیروی نمی کند.در این سبک نمی توان ایده دقیق و مشخصی را دنبال کرد. در واقع چیزی که در الگو ها و طرح های پیاده شده به سمت ماوریک مشاهده می شود، همان چیز هایی است که از ذهن خلاق طراح تراوش کرده و بر اساس قوه تخیل و تصور خود طراح پیاده شده است.

ویژگی های سبک ماوریک

اگر خانه هایی که به سبک ماوریک طراحی شدند را بررسی کنید، عناصر بی مانندی را می بینید که در هیچ دکوراسیون دیگری نمی باشد. عناصری که در این نوع طراحی به چشم می آیند ممکن است ناآشنا و غیر معمول باشند. در سبک ماوریک هیچ نظم و قانونی در انتخاب عناصر وجود ندارد و رنگ ها به صورت تصادفی انتخاب می شوند. مثلا صندلی ها و مبلمان به اشکال نامنظم و دیوارها و کف به رنگ هایی متعارض انتخاب می شوند. در این سبک از طراحی داخلی، طرح هایی به چشم می خورد که در نگاه اول عجیب و غریب هستند. در این سبک نظمی در انتخاب المان ها ندارد.

بی قانونی متعادل در سبک ماوریک

بی قانونی از اصول اصلی در سبک ماوریک محسوب می شود. با این حال، در ظاهر، دکوراسیون به گونه ای است که در نتیجه کار نوعی تعادل بصری بوجود می آید و انواع اکسسوری ها، فرم ها و اشکال عجیب، در عین بی قانونی، دارای تعادل می باشند و در نهایت محیطی زیبا و شگفت انگیز و پرشور را بوجود می آورند. اگر تعدادی خانه به سبک ماوریک را ببینید، در می یابید که از عناصر منحصربفرد و خاصی در آن استفاده می شود که کمتر کسی در سبک های دیگر از آن ها استفاده می کند. به طور مثال در این سبک از اکسسوری ها و لوازمی با اشکال نامنظمو مارپیچی، رنگ آمیزی دیوارها و کف به صورت خاص، سایه هایی متداخل و گاهی متعارض استفاده می شود که ممکن است در ابتدا به چشم برخی ناآشنا و ناملموس باشد، اما اطمینان داشته باشید که زشت و احمقانه به نظر نمی رسند.

انتخاب رنگ در سبک ماوریک

در سبک طراحی داخلی ماوریک دست طراح برای استفاده از رنگ های مختلف در طراحی باز است و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد، که این امر به همان بی قید و بند بودن این سبک طراحی داخلی باز می گردد. در واقع طراح مجاز است از هر طیف رنگی که تمایل دارد استفاده کند و همچنین می تواند از طیف گسترده رنگ های پر زرق و برق در کنار هم نیز بهره ببرد. در نتیجه می توان از رنگ هایی بدون محدودیت برای ایجاد یک فضای داخلی متناسب با سلیقه مشتری استفاده کرد. به نوعی می توان گفت هیچ یک از قوانین محدود کننده استفاده از رنگ ها و پالت های رنگی که در دیگر قوانین و اصول طراحی و دکوراسیون داخلی وجود دارد، در این سبک دنبال نمی شود و همه چیز به سلیقه مشتری و ایده و تخیل و خلاقیت طراح بستگی دارد. در ماوریک می توان از رنگ هایی متعارض با هم در کنار هم بهره برد و چیزی متفاوت را خلق کرد.

سبک متفاوت میز ناهارخوری

مبلمان در سبک ماوریک

مبلمان در هر خانه ای هسته و مرکز چیدمان محسوب می شود و مهم ترین نقش را در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. ماوریک بیشتر از هر سبک دیگری به سبک مدرن و معاصر نزدیک می باشد، به همین دلیل بهتر است مبلمان شما نیز به سبک مدرن انتخاب شوند. در کل مبلمان راحتی و چستر مناسب این سبک می باشد.

اکسسوری ها و لوازم تزئینی در سبک ماوریک

در این سبک شما آزادید از هر وسیله ای به هر شکلی که هست در طراحی خود استفاده کنید. کوسن های فانتزی، لوسترهایی با طراحی منحصربفرد و خاص، مجسمه های کوچک و بزرگ با اشکال نامنظم، دیوارکوب هایی با طرح ها و رنگ های مختلف، استفاده از مبلمانی با چندین رنگ غالب، قاب عکس هایی با طرح و رنگ های زیبا و فانتزی و … نمونه ای از اکسسوری ها و لوازمی هستند که شما می توانید برای طراحی، دیزاین و چیدمان به سبک ماوریک از آن ها استفاده کنید. در این سبک می توان عناصر دکوراسیونی را هسته و ماده اصلی در نظر گرفت. البته در خصوص نحوه چیدمان و دکور فضا و نوع به کار گیری عناصر به سبک ماوریک باید گفت که این تزئینات و چیدمان در این سبک درست مانند چیزی است که در سبک معاصر انجام می شود.تنها چیزی که در این جا مطرح می شود و وجه تمایز این سبک با مابقی استایل ها است این است که ممکن است به دلیل انتخاب مستقل و بدون قانون جزئیات، این دکور ها تفاوت هایی چشم گیر با یک دیگر داشته باشند

ترکیب دکوراسیون ماوریک و روستیک

رنگ های مورد استفاده در سبک ماوریک به چه صورت است؟

در سبک طراحی داخلی ماوریک دست طراح برای استفاده از رنگ های مختلف در طراحی باز است و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد، که این امر به همان بی قید و بند بودن این سبک طراحی داخلی باز می گردد. در واقع طراح مجاز است از هر طیف رنگی که تمایل دارد استفاده کند و همچنین می تواند از طیف گسترده رنگ های پر زرق و برق در کنار هم نیز بهره ببرد. در نتیجه می توان از رنگ هایی بدون محدودیت برای ایجاد یک فضای داخلی متناسب با سلیقه مشتری استفاده کرد. به نوعی می توان گفت هیچ یک از قوانین محدود کننده استفاده از رنگ ها و پالت های رنگی که در دیگر قوانین و اصول طراحی و دکوراسیون داخلی وجود دارد، در این سبک دنبال نمی شود و همه چیز به سلیقه مشتری و ایده و تخیل و خلاقیت طراح بستگی دارد. در ماوریک می توان از رنگ هایی متعارض با هم در کنار هم بهره برد و چیزی متفاوت را خلق کرد.

استفاده از کنتراست رنگی در دکوراسیون

سبک طراحی داخلی ماوریک در فضا های مختلف

این سبک طرفداران خاص خود را دارد. می توان آن را هم در فضا های کوچک و هم در خانه ها یا فضا های بزرگ پیاده کرد. یکی از مواردی که به دفعات می توان سبک ماوریک را در آن جا مشاهده کرد، استفاده از آن برای طراحی داخلی فضا های عمومی و بزرگ است. در موزه های بزرگ و گالری های هنری اکثرا استفاده از سبک طراحی داخلی ماوریک ترجیح داده می شود. با این وجود می توان از سبک ماوریک با همان اندازه کارایی و جذابیت در طراحی داخلی یک خانه مسکونی مدرن نیز استفاده کرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (887 نظر) الهام چرخنده: به خاطر تبریک به رهبر معظم انقلاب به من حمله کردند و با چوب منو زدند؛ اینجا که ایستاده‌ام هنوز کمرم درد میکنه (401 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (335 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (296 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (209 نظر) دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند (166 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (124 نظر) شیلا خداداد: دختر من عاشق آقای گلزار شده بود وقتی 5 ماهش بود، ماتش برده بود و بچه ماهم آدم خوشگل رو میشناسه+فیلم😅 (124 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (124 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده فردوس کاویانی هنرمند زرتشتی پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (117 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (94 نظر) چیدمان شیک مبلمان خوش رنگِ خانه حسن روحانی با تم کرم و قهوه ای+عکس/پرده و موکت ست با محیط پذیرایی، میز تیوی، فرش ایرانی (91 نظر) خلاقیت باورنکردنی هموطن یزدی در ساخت استخر در گوشه پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ آفرید+ویدیو/ هنر نزد ایرانیان است و بس (90 نظر) علی دایی: من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم این که میگن دو بار به هیچ عنوان درست نیست 2 تا دختر دارم نورا به من پدر میگه دنیز هم بابا میگه (92 نظر) داریوش ارجمند: به خاطر آبروی امام علی پامو تو باشگاه بیلیارد نذاشتم/ خیلیا نقش مذهبی بازی کردند اما هیچکدام به قوزک مالک اشتر من نمیرسند+فیلم (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه جمعه 13 مهر 1403
جزئیات نقشۀ شوم مادربزرگی که نوه‌هایش را ربود!
فال قهوه با نشان روز جمعه 13 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 30 مهر 1403 + فیلم
خانه‌داری یک کدبانو؛ از بین بردن جرم و کثیفی دمپایی پلاستیکی+نکات ریز اما مهم
اصرار پزشکیان برای فوتبال بازی کردن با کارمندان مجلس بعد از اتمام سانس فوتبال نمایندگان / ترکی صریح و‌ صادق و‌ دوست داشتنی…
نماینده مجلس: حاضرم برای پزشکیان بمیرم
وزیر خارجه عربستان خطاب به مسعود پزشکیان: شما بسیار با درایتی؛ اختلاف با ایران را برای همیشه کنار ‌می‌گذاریم
چرا اسرائیل را موشک باران کردیم؟ / چه خواهد شد؟ / چه باید بکنیم؟
چطور از زردشدن دندان‌ها جلوگیری کنیم؟/ 7 روش برای سفیدکردن طبیعی دندان‌ها در خانه
پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت کوچکترین خطا از سوی اسرائیل
دیدار مهم پزشکیان با وزیر خارجه عربستان / رئیس جمهور: عربستان برادر ماست
دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری/ اگرچه عزاداریم اما عزای ما از جنس عزای سیدالشهدا است
بازیگر نقش ریحان در سریال سوگند جایگزین ترانه علیدوستی شد
حامد بهداد: من چیزی برای از دست‌دادن ندارم که نگرانش باشم
منتخب روز   
دست مریزاد اندیشمند جهان عرب به رهبر معظم انقلاب پس از حمله موشکی به اسرائیل؛ احسنت ای خراسانی+عکس مسعود پزشکیان در هواپیما: اگر قراره بمیرم با شهادت بمیرم بهتر است +ویدیو/ گر مرد رهی میان خون باید رفت، از پای فتاده سرنگون باید رفت به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور